Waarom zou je al die moeite doen om je auto’s namen te geven? Nummeren is zoveel eenvoudiger! En wie zegt er dat de overgang tussen voorruit en dak een rechte lijn moet zijn?
Voor de nummer 3 bedacht Kia dan ook dat de bovenrand van de voorruit wel van de A-stijl aan de passagierszijde naar de B-stijl aan de bestuurderszijde zou kunnen lopen. Dat is dan ook meteen het meest spannende aan deze concept. Verder is het een doodnormale MPV gebaseerd op het c’eed platform. Om dat een beetje te verbloemen knalde Kia er nog 19″ lichtmetalo’s onder en werkte de 4045 mm lange MPV af in mat grijs. In Geneve staat de No3 nog als concept, maar in september zal er in Frankfurt al een productierijpe versie staan die vervolgens begin 2010 in de showrooms te vinden zal zijn.
Kia zal een volledig nieuwe MPV Concept tentoonstellen tijdens de 79ste editie van de Genève Autoshow, die haar deuren voor het grote publiek opent op 3 maart aanstaande. Bovendien presenteert Kia een complete range ISG-modellen en de innovatieve cee’d Hybrid.
Kia MPV Concept Car
De Kia MPV Concept Car is een compleet nieuwe compacte MPV, die met zijn innovatieve design en prettige rijeigenschappen nieuwe standaarden zet in het segment van de kleine MPV’s. De conceptauto beschikt over een doorlopende voorruit en een panaromadak met diagonale balk en automatische zonneklep. De MPV concept onderscheidt zich door de ‘new face of Kia’ die bestaat uit een nieuwe opzet van de voorgrille, de koplampen en het merklogo. De 4.045 mm lange concept is afgewerkt in mat ‘Titanium Grey’ met contrasteerde witglanzende accenten.Kia cee’d ISG
De nieuwe Kia cee’d ISG-modellen, die door middel van een ingenieus start-en-stop systeem (Intelligent Stop & Go) het brandstofverbruik in de stad tot 15% reduceren, zijn nu leverbaar in de meeste Europese landen. Het innovatieve ISG-systeem schakelt automatisch de motor uit wanneer de auto tot stilstand komt en start deze vervolgens weer wanneer de bestuurder verder wil rijden. Het ISG-systeem is leverbaar in combinatie met een 1.4- of 1.6-liter benzinemotor en kan worden besteld op alle drie de modellen van de cee’d-reeks – de vijfdeurs hatchback, de Sporty Wagon en de sportieve driedeurs pro_cee’d. De 1.4-liter cee’d vijfdeurs en pro_cee’d ISG-modellen noteren een CO2-uitstoot van slechts 137 g/km. De cee’d Sporty Wagon met 1.4 ISG motor heeft een CO2-uitstoot van 140 g/km. Hierdoor beschikken alle 1.4 ISG uitvoeringen over een energie A-label en hoeven de zakelijke rijders slechts 20% bijtelling te betalen.Kia cee’d Hybrid
Kia Motors heeft een complete vloot cee’d Hybrid prototypes geproduceerd die uitsluitend zijn bedoeld voor intensief testwerk in geheel Europa. De cee’d Hybrid beschikt over een doorontwikkelde 1.6-liter benzinemotor die is gekoppeld aan een 15 kW (105 Nm) sterke elektromotor met CVT-transmissie en het nieuwe ISG-systeem. De cee’d Hybrid accelereert in 11,8 seconden van 0 tot 100 km/h en heeft een topsnelheid van 185 km/u. Het prototype noteert een brandstofverbruik van slechts 4,8 liter per 100 km en een CO2-uitstoot van 109 g/km – een vermindering van 25% ten opzichte van de standaard 1.6-liter motor van de cee’d.
BG 75 zegt
Op een paar idiote details na, niet eens zo lelijk!
Daan zegt
Best een sexy autootje. Apart dat ze het bij Kia ineens kunnen… designen.
Lijkt wel een beetje op een kleine Ford Kuga, als je dan toch moet vergelijken.
Vinny_93 zegt
Das grappig. Meer kan ik er niet over zeggen…
Victortje. zegt
ik snap de tekst niet, sorry.
veder wel grappig die A naar B stijl, maar zal echt niet in het productie model komen, veder is het design niet lelijk, en ik kan er nog niks inzien, aplausje!
Rik zegt
KIA = goed bezig!
Superflip zegt
Waarom zit die lelijke staaf boven de achteruitkijkspiegel?
Verder wel mooi auto’tje!
Laue zegt
Ik ben benieuwd wat zoiets in een crashtest doet die daklijn zo schuin :)
Trobken zegt
Afwachten tussen verschillen concept en productieversie.
Die staaf boven achteruitkijkspiegel? Euhm, bedrading van iets electronisch (camera of zo) in achteruitkijkspiegel?
Leuk voor de glazenboer, ’n barst in de vooruit…
mc zegt
toch is die schuine daklijn niet zo’n slecht idee. Bij stoplichten bijvoorbeeld is het nu wel eens lastig om het verkeerslicht te zien, zeker als je wat langer bent. Dus dan is dit wel handig. Het nadeel is wel dat het er voor geen meter uitziet die daklijn.
Voor de rest prima ontwerp!
GOD zegt
ford rip off
a_tomba zegt
Hij lijkt wel erg op een Ford. Maar dat raam vind ik serieus wel een goed idee, als bestuurder heb je nu een nog beter uitzicht.
Jochempie zegt
Beter dan die afgrijselijke Soul!
Race_Kees zegt
Leuk maar waar is de zonneklep als je op een wintermiddag de laagstaande in je ogen schijnt?
Floryn zegt
idd een erg mooi auto’tje van kia en die daklijn ja in principe is het wel handig voor stoplichtsprintjes…. :)
Simpson zegt
wat mc & flotyn zeggen, eindelijk niet met je bakkes op het dashboard omdat je anders het (groene) licht niet ziet.
en je kunt je nieuwe kapsel beter laten zien….
wat een kappersauto’s op autoblog vandaag! :)
ngear zegt
Leuke auto, vooral die grille vind ik vet, net als bij de soul.
De staaf boven de speigel is denk ik een rails voor de zonnewering.(Die oranje plaat die ernaast zit)
PJ zegt
Waarom niet van B-stijl naar B-stijl…
Verder wel leuk concept!
JH zegt
Van B-stijl naar B-stijl vormt een parallelogram met de A-stijlen wat kwa sterkte niet optimaal is (kan vervormen) Nu ontstaat er een driehoeksvorm (van A-stijl naar B-stijl naar A-stijl) wat “onvervormbaar” is dus super sterk/stijf…intelligent idee moet ik zeggen…
///M zegt
leuk autootje, alleen vind ik die stoelen niet zoo mooi, en dat ding dat op het dak diagonaal loopt lijkt me irritant als je erin zit
Afstandsbediening zegt
Ah nee he,.. Dit mag je gewoon niet mooi vinden. Maarja, het zal wel. Wij zijn een zandkorrel in het oog als het gaat om een eerlijke mening.
Citrofiel zegt
Ik zie het al. In de versie die we op de wegen zullen gaan zien rijden, blijft er weinig van dit design over en wordt het een bejaardenbak… Jammer maar helaas.
VonStroke zegt
Wat Citrofiel zegt……..
Jur zegt
wederom een fraai model van Kia. Moet zeggen na de Soul is dit toch weer opvallend en sterk! Die nieuwe designman – kwam van audi toch? – is goed bezig daar.
Bejaardenbak is wellicht wat kort door de bocht maar goed kan ook een doelgroep zijn. Ben benieuwd naar wat er in eindstaium overblijft