Eind vorig jaar werd bekend dat importeur Kroymans stopt met de import van Amerikaanse modellen. Zoals toen ook al aangegeven zal Kroymans de laatste modellen uit de voorraad met grote kortingen verkopen. Nu is bekend geworden dat dit op de AutoRAI zal gebeuren.
Vanaf 1 tot en met 12 april kun je bijvoorbeeld een Cadillac Escalade aanschaffen met twintigduizend euro korting. Kroymans zet de prijzen van Cadillac, Hummer en Corvette tijdens de AutoRAI flink op scherp. De Corvette Competition start met een prijskaartje van iets onder de ton. De Hummer H3 op grijs kenteken mag straks weg voor rond de 32.000 euro.
Cadillac heeft ook een RAI-primeurje namelijk de Hybride Escalade in Nederland. Dit model heeft een two mode hybride aandrijflijn. Deze combinatie van elektro- en verbrandingsmotor levert voor de Escalade in de stad een brandstofbesparing op van meer dan vijftig procent. Met de Escalade Hybrid is Cadillac de eerste fabrikant die in dit segment two mode hybride techniek levert. Volgens de Amerikanen volgen BMW en Mercedes pas over enige tijd.
Amerikaanse merken aantrekkelijker dan ooit
* Vele luxe, comfort en rijplezier tegen scherpe tarieven bij Cadillac
* Cadillac Escalade Hybrid voor het eerst in Nederland
* Nederlandse primeur met Corvette ZR1
* Corvette biedt onovertroffen PK/Euro verhouding
* HUMMER neemt veel vooroordelen wegBREUKELEN – Een gunstiger moment om een Cadillac, Corvette of HUMMER aan te schaffen is vrijwel ondenkbaar. De drie meest aansprekende Amerikaanse merken van autogigant GM komen naar de Amsterdamse AutoRAI, die van 1 tot 12 april wordt gehouden, met een aantal zeer aantrekkelijke modellen. Aantrekkelijk qua onderscheidend vermogen EN qua prijs.
Wie voor een model van één van de drie merken kiest, weet zeker dat hij niet onopgemerkt door het verkeer zal gaan. Cadillac valt op door zijn eigentijdse styling, de uitermate bruikbare Corvette doet hetzelfde door zijn enorme prestatiepotentieel en HUMMER onderscheidt zich door ongeëvenaarde 4×4 capaciteiten en een geheel eigen identiteit.
Er zijn echter meer redenen te verzinnen om een auto van een van de drie merken aan te schaffen. De Nederlandse importeur, onderdeel van Kroymans Corporation, biedt drie jaar garantie op Cadillac en Corvette en vier jaar garantie op HUMMER, als ook ongekend scherpe aanschafprijzen. Afhankelijk van het model, kan het klantenvoordeel oplopen tot maar liefst 20.000 euro. Dat maakt het bijna mogelijk om twee auto’s voor de prijs van één aan te schaffen.
BLS
Cadillac heeft vrijwel zijn volledige gamma op de Amsterdamse beursvloer staan. De Cadillac BLS sedan en wagon zijn vooral voor de zakelijke rijder aantrekkelijke alternatieven voor de gevestigde orde. Zij combineren een onderscheidend vermogen met heel veel luxe. De BLS Business biedt bijvoorbeeld zaken als airconditioning, cruise control, lichtmetalen wielen en een 175 pk sterke turbomotor tegen een uiterst scherpe prijs van 28 mille. De Business Prestige heeft alles wat de Business heeft, aangevuld met lederen bekleding, een Bose geluidsinstallatie en een navigatiesysteem met groot kleurenscherm. Hij is er vanaf € 32.560,–.
De BLS-reeks is leverbaar met een groot aantal motoren, van een 150 pk sterke diesel, via een 200 pk krachtige versie op biobrandstof tot het top-of-the-line model, de BLS V6 met 280 pk. Vrijwel alle versies hebben een zesversnellingsbak (handbak dan wel automaat).
CTS
Cadillac’s vlaggenschip, de begin 2008 geïntroduceerde CTS, is in Amsterdam helaas alleen als sedan te bezichtigen. De nieuwe stationwagon versie, Sport Wagon genoemd, wordt in het laatste kwartaal van dit jaar geïntroduceerd. Wat voor de BLS geldt, gaat ook op voor de CTS: veel luxe, een anders dan andere vormgeving en heel veel rijplezier mede door de krachtige motoren van 2,8 liter (211 pk) of 3,6 liter met 311 pk. En natuurlijk scherpe prijzen. De CTS reeks begint bij € 53.260,– . Automaat en vierwielaandrijving behoren tot de mogelijkheden. Later dit jaar zal de CTS-V met zijn 564 pk sterke V8 zijn opwachting maken. Deze auto, die het ronderecord voor de snelste sedan op de Duitse Nurburgring scherper stelde, biedt een ideale combinatie van comfort, luxe en topprestaties.
Escalade
Het model dat Cadillac in Amerika groot heeft gemaakt is zonder twijfel de Escalade. Filmsterren, topsporters en andere bekende Amerikanen; zij vielen massaal voor de praktische, chique en robuuste SUV. Deze mastodont is net als zijn familieleden voorzien van alle denkbare luxe en biedt zeeën van ruimte. Voor wie geregeld prestaties verlangt: de Escalade wordt voortbewogen door een 409pk sterke V8. Tijdens de RAI bestaat de mogelijkheid om de Escalade met een voordeel van bijna 20 mille aan te schaffen. Daarmee wordt sterrenstatus ineens een heel stuk bereikbaarder.
Primeur
De Escalade mag zich ook een heuse RAI-primeur noemen: nooit eerder was de Escalade Hybrid in Nederland te zien. Dit model koppelt het herkenbare uiterlijk aan een uiterst moderne aandrijflijn, namelijk een two mode hybride. Deze combinatie van elektro- en verbrandingsmotor levert voor de Escalade een brandstofbesparing in de stad op van meer dan 50%. Met de Escalade Hybrid is Cadillac de eerste fabrikant die in dit segment two mode hybride techniek levert. In een later stadium zullen BMW en Mercedes dezelfde aandrijflijn aanbieden. De levering van de groene Escalade start eind dit jaar voor nog onbekende prijzen.
Corvette
Het sportautomerk dat als icoon van de Amerikaanse auto-industrie mag worden gezien, zal zonder twijfel op heel veel belangstelling mogen rekenen in Amsterdam. De ZR1 beleeft er namelijk zijn Nederlandse tentoonstellingsdebuut. Deze 647 pk sterke, 330 km/h snelle coupé kan zich dankzij zijn V8 met mechanische compressor en keramische remmen meten met de supersportwagen van alle gerenommeerde merken ter wereld. Met een aantal niet te evenaren verschillen: de Corvette is met zijn kofferbak van 634 liter zeer praktisch, door zijn elektromagnetische dempers is hij sportief dan wel comfortabel te rijden en met zijn prijs van net twee ton (202.690,–), is hij vele malen meer betaalbaar dan al die super sportwagens. Inderdaad een hele prestaties.
Competition
Voor wie geen twee ton wenst te verspijkeren maar wel een bloedsnelle Corvette op zijn verlanglijst heeft staan, is de Corvette Competition het overwegen waard. Voorzien van hetzelfde strak gesneden uiterlijk en dezelfde praktische bruikbaarheid als de ZR1, echter met een iets minder sterke V8 in de lage neus. Een V8 met 436 pk, die bovendien zeer rustig met brandstof omspringt. Ter illustratie: de Corvette C6 is met zijn gemiddelde brandstofverbruik van 1 op 7,5 een van de weinige sportwagens met 400 pk of meer waarvoor in Amerika geen gasguzzler tax, een Amerikaanse brandstofverbruikbelasting, hoeft worden betaald.
Met zijn aanschafprijs van net geen ton is de Competition op meer fronten vriendelijk voor de portemonnee. Daarmee is de Competition, afstammeling van de succesvolle Corvette Le Mans racewagens, de enige sportwagen met meer dan 400 pk en een top van 300 km/h voor onder de ton euro’s. Speciale wielen, een sportuitlaat, radio/cd-speler, lederen bekleding en xenon verlichting zijn bij de prijs inbegrepen. De Competition is er alleen als Coupe met uitneembaar dak. Een automaat is eveneens leverbaar.
HUMMER
Het jongste merk uit de GM stal, HUMMER, geldt bij velen als synoniem voor alles dat groot en vervuilend is. Een imago waarmee moeilijk valt af te rekenen. Zuinigere motoren, zelfs op biobrandstof, een kleiner model in de vorm van de H3 en de wetenschap dat er eind dit jaar een dieselmotor zal worden geïntroduceerd, hebben al voor een veel bredere acceptatie van het merk gezorgd. Een vooroordeel waarmee op de RAI wordt afgerekend, is de hoge aanschafprijs. Er is al een Hummer H3 op grijs kenteken en een enorme laadruimte vanaf € 32.500,– exclusief BTW.
Wie liever een Hummer op geel kenteken heeft, is de H3 3.7 met 245 pk sterke vijfcilinder er al vanaf € 64.290,–. Voor dat bedrag wordt een auto geleverd die met een lengte van 4,87 meter korter is dan menig stationwagon uit de Europese middenklasse. Tevens beschikt hij over een zeer krachtige aandrijflijn waarmee een ieder die buiten de gebaande paden gaat aan zijn trekken komt. En het benzineverbruik? Dat is met een gemiddeld verbruik volgens de ECE norm van bijna 1 op 7 gunstiger dan menigeen denkt. Het verbruik is bovendien concurrerend met dat van vergelijkbare auto’s.
///M zegt
mooi zo, weg met die amerikaanse autos :D
realcar zegt
Hoezo weg, ze komen juist op de weg bij verkoop……
wortel zegt
ik dacht dat auto’s verkopen niet meer mogelijk was op de RAI…?!
feanfan zegt
hm… nu nog ff mn ouders overtuigen.
mashell zegt
Dus de Autorai wordt een soort dump voor amerikaanse auto’s? Utrechtse automarkt dicht? Geeft niks we gaan gewoon verder op de Autorai.
daytona zegt
off topic:
zijn er eigenlijk autos waarbij je kan zien hoe stijl de berg is die je opgaat(hellingshoek)?of het bergenpatroon wat je af hebt gelegt?
Infiniti zegt
Kroymans heeft de vestiging van jaguar en alfa romeo in Zaltbommel ook al gesloten gaat echt goed met die gasten
RDS zegt
@daytona
koop een suunto X9 horloge
zit gps in en dan kun je al dat soort dingen zien
Race_Kees zegt
Ja zo iets heet een Landcruiser.
Benjamin1 zegt
GPS meet geen hoogte. Een altitudemeter oid meet dat wel. Maar welke auto dat heeft, geen idee. Er is wel een zwitsers zakmes wat het heeft;)
Iemand nog interesse in een corvette btw? nu al voor minder dan 100k..
Mark zegt
Onze Touareg had in ieder geval een hoogtemeter. Dacht dat die gewoon op GPS werkt hoor! Correct me if i’m wrong.. En de bmw heeft ook een hoogtemeter in de routenavigatie ingebouwd dacht ik…Bij de BMW weet ik het niet zeker zal het morgen eens checken.
Golf 2.0 fsi zegt
Mijn VW navigatie heeft ook een hoogtemeter, dus dat werkt gewoon op GPS.
Maar volgens mij was Daytona geinteresseerd in hellingshoeken.
mrB zegt
Dat zijn wel serieuze kortingen. Als je niks tegen amerikaanse auto’s hebt… had ik maar een ton voor een corvette, een ZO6 of ZR1 is goed :P
BmwMPower zegt
8L Vipertje voor nog geen ton….
six-trey zegt
In belgie kost de CTS 39.000 nieuw :o het verschil is echt groot met jullie BMP
Jordy zegt
Off topic
GPS kan gewoon hoogte meten wordt in moderne vliegtuig toegepast.
Autojunkje zegt
@infiniti er was toch ook een jaguar vestiging in groningen die is er volgensmij ook niet meer gaat zeker niet zo goed met jaguar
Denis zegt
En dan zijn ze nog niet te slijten, al die gedateerde meuk …..
Rob USA zegt
@Dennis:De Caddi CTS-V en de Vette ZR1/ZO6 zijn idd gedateerd tegen die tijd dat jij ze kan betalen of de techniek kan begrijpen! Moet jij trouwens niet allang op de kinderopvang zijn…vraag maar aan je mamma.
Victortje. zegt
een opel zafira, de nieuwe heeft in het standaard opel navigatie systeem ook een hoogtemeter ;)
VonStroke zegt
Nu is het dus ideaal om vlug ff zo’n lekkere Z06 te gaan halen!
bmw zegt
Doe mij maar zo’n Escalade, voor in het weekend. Een heel verkeerde auto, maar leuk als gadget.
Michael zegt
Rob USA , easy tiger! Misschien een tip om je bloeddruk op peil te houden: minder flippen!! ;)
M-Power zegt
@Michael: amen!
DRU zegt
Oh, yeah Corvettes halen!
dreke zegt
“de Corvette is met zijn kofferbak van 634 liter zeer praktisch … en met zijn prijs van net twee ton (202.690,–)…”
HAHAHA, lekker belangrijk met die prijs!
@Rob USA
Chaufinisme is iets wat we allemaal wel hebben (de één wat meer, ander wat minder), maar om nou met zo’n attitude mensen af te gaan lopen zeiken…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Een kat in het nauw maakt rare sprongen…
Zo helpen ze ook het laatste restje imago van deze US merken om zeep!
BmwMPower zegt
Eigenlijk was het een aantal weken geleden de beste tijd om iets Amerikaans te kopen.
Toen de benzineprijs een recordbedrag van €1,19 haalde, en de Amerikaanse auto’s ook geen fluit kostten…
Crisis of niet: Koop je American Muscle car vandaag nog, voor het echt te laat is!
tom zegt
H’mm, iemand nog een Amerikaan voor 10 mille ? Niemand ?? Laatste kans !!
NIEMAND ? Shit !!
Mpower zegt
Nu bij Kroymans: Bij aanschaf van een auto gratis een Hummer bij!
TheStig zegt
Typisch gevalltje http://www.ikwilvanmijnautoaf.nl
Roderick zegt
Wij rijden al bijna 3 jaar een caddilac cts (311pk) en behalve het vele plastic wat gebruikt wordt (knopjes van boardcomputer vervagen gewoon) is het echt een meer dan goeie auto, prijs-kwaliteit verhouding. Het is inderdaad geen duitser wat betreft wegligging maar je hebt wel iets anders als de meute. En met een gemiddeld verbruik (na drie jaar) van 1 op 10.8 is hij nou niet echt amerikaans onzuinig te noemen. Conclusie ik ga zeker even kijken op de autorai. Iemand enig idee of de cts-v ook tegen discount prijzen aangeboden worden>?
mini zegt
Roderick,
leuk dat je cts zo goed bevalt.
en om jou vraag te beantwoorden:
de CTS-V weet ik het niet helemaal zeker.
maar op de rest wel zoals je ook al gelezen hebt
Roderick zegt
@mini
Toch bedankt en hij is helaas niet van mij maar van me pa en nog een lease bak ook maar toch. off topic ooit de mini gp gereden? wat een beest(je)
#Lennard zegt
Hoeveel moet ik voor een ZR1 / Z06 neerleggen?
Benz.. zegt
@Rob USA
Als ik het goed begrijp raak jij heel snel gefrustreerd als iemand jouw ”zo geliefde Ami’s” de grond in boort, afkraakt, beledigt, pijn doet.. etc..
Doe maar niet, dat haalt het niveau van je juist naar beneden! ;)
lincoln zegt
@#Lennard ..
mensen die te dom zijn om niet direct de juiste bron te raadplegen zijn niet capabel zo,n ding aan te schaffen ..
dat kost dus een auto die je toch niet koopt ..
Johnny Berra zegt
Dus een Escalade krijgt 20.000 korting?
Die escalade op hun site kost 32.500 dus dan kost die maar 12.000 Euro:O
Carmaster zegt
@ Benz
Moet je eens horen wie het zegt zeg……
…breek me de bek niet open etcetera etcetera……..
Benz.. zegt
@Carmaster
Wil jij ook iets zeggen soms?
En nee, raakt gepaald niet gefrustreerd als mercedes afgekraakt wordt.. Ik reageer er alleen op. Is dat volgens jou hetzelfde? Als je niet weet waar over je praat, zeg dan ook gewoon niks. Hou het ff gezellig wil je?! ;)