SUV’s koop je in Nederland doorgaans niet vanwege de 4×4 eigenschappen. Je koopt ‘m wellicht voor de ruimte, of omdat je status wilt ontlenen aan een grote auto of misschien wel gewoon omdat je ‘m mooi vindt. Persoonlijk kan ik een dikke SUV wel waarderen, maar dan denk ik niet als eerste aan een brave Chevrolet Captiva.
Opel tuner Irmscher vond de Captiva ook wat braaf en heeft geprobeerd ‘m iets meer ballen te geven. Ik hoef je natuurlijk niet uit te leggen dat het niet vreemd is dat een Opel tuner met de Captiva aan de gang is geweest, want de Captiva is vrijwel identiek aan de Opel Antara.
Voor bescherming van de voorbumper biedt Irmscher desgewenst een verchroomde pushbar. Het instappen wordt vergemakkelijkt met een sidebar. Deze is vooral voor de sier, want de auto werd 3 centimeter verlaagd wat de hoogte van de instap al iets verkleint. Verder kreeg de Captiva een dakspoiler en 20 inch Evo-Star velgen. Het interieur heeft Irmscher grotendeels gelaten voor wat het is, maar biedt klanten wel de mogelijkheid om de stoelen, armsteunen en het stuur aan te kleden met een leersoort en -kleur naar keuze. Irmscher neemt de getunede Captiva over anderhalve week mee naar Genève.
The Chevrolet Captiva – Compact SUV with individual flair by Irmscher
Chevrolet’s Captiva model offers customers a sporty and compact SUV featuring futuristic four-wheel drive technology and a compact exterior design. Irmscher, the vehicle individualisation partner, offers individual styling enthusiasts a dynamic car body package and high quality accessories for the interior. In technical terms, Irmscher equips the Captiva with 20-inch Evo-Star design wheels and lowers the suspension by 30 mm. By introducing confident design features, Irmscher skilfully integrates its sporty accessories into the functional design of this four-wheel drive vehicle. As well as being able to purchase the Irmscher products at any Chevrolet dealership, customers can also place orders for incorporation of their requirements directly at the Irmscher site in Remshalden prior to new vehicle delivery.
Exterior
Sporty and functional styling from the front to the rearIrmscher developed the styling of the body components with specific consideration of the functional requirements of SUVs. The components are produced from materials that conform to the manufacturer’s requirements with regards to accuracy of fit, durability and robustness. In this respect, designers created a striking front bar, elegant and sturdy side running boards and a roof spoiler – products that meet all the technical and visual requirements in both on-road and off-road environments. In short, individualistic visuals that accentuate the Captiva’s striking design without detracting from its off-road worthiness. From a side-on vehicle perspective, special features include styling highlights such as door handle spoilers as well as refined, stainless steel-look door handle covers.
Interior
Highest level of comfort and first-class workmanshipShiny stainless steel entry bars with Irmscher logo provide comfortable access to the interior of the Chevrolet Captiva individualised by Irmscher, offering passengers the highest level of comfort. Upon request, all elements of the seating can be supplied in high quality leather, featuring an elegant look and feel as well as being manufactured to the highest standards of workmanship. Irmscher can fulfil all customer requirements with respect to material, colour and workmanship. Further individual details from the Irmscher interior programme for the Captiva include a leather multi-function steering wheel as well as a leather central arm rest and gear stick gaiter which are matched to the leather trim.
Technical aspects
Better driving dynamicsIrmscher’s perfectly matched, 30mm lower suspension for the Captiva endows the vehicle with more dynamic driving characteristics. Furthermore the Irmscher engineers have given the Captiva a “more powerful” appearance in the form of 20-inch Evo-Star design light alloy wheels. These wheels are also available in the Turbo-Star design with a diamond cut surface.
Jappelflap zegt
Antwoord op de titel: nee
fjc zegt
GAT-VER-DAMME
wat lelijk
Simpson zegt
ik dacht eerst, dat is weer eens wat anders, links en rechts verschillende velgen.
*ik moet de pc maar eens uitzetten denk ik*
marruk zegt
Lol, nee ik vind ook van niet. Vind de velgen op foto 1 nog wel mooi, maar de rest hoeft niet zo. Ze hadden wel wat mooiere spiegels mogen monteren, deze zijn een beetje een combinatie van die van de Mercedes C-klasse en de Peugeot 308, ik vind het 3x niks.
Laue zegt
dit hadden ze beter niet kunnen doen. had er dan iets bruuts van gemaakt, dit is gewoon plastic prul, niet gewend van irmscher. vooral wat die sidebars betreft, plastic instappertjes? ik vind mezelf iets cooler met een 92’er patrol met 40mm stalen sidebars aan het ladderchassis gelast ;)
ngear zegt
Wat is nou het probleem? Dit is toch gewoon een setje om je auto net af te maken? Nou ben ik geen fan van de captiva, maar ik vind dat hij zo wel strakker wordt. En als je zoiets in het echt langskomt heeft het grootste deel van de mensen niet eens door dat er iets extra’s aan de auto zit. Oftewel: niemand die er last van heeft, en de eigenaar is blij. is dat kansloos ofzo?
G. de Groot zegt
Links grijs lichtmetaal en rechts matzwart lichtmetaal?
Erg origineel, dat wel :D
BananaFlip zegt
@ ngear
Ja, want als eigenaar kun je hier toch ook niet blij mee zijn?
Beetje tammetjes hoor…
Misschien geinspireerd op de Allroads van Audi?
(Stock car met veel plastic rotzooi erom.)
Lexus zegt
lol @ simpson :lol:
GOD zegt
boeie plastic kun je toch ook laten spuiten.
kwa design vind ik hem zekers niet verkeerd.
Simpson zegt
@g. de groot: gelukkig, ik was niet de enige :D
b0z4 zegt
Zo hoort hij standaard geleverd te worden ipv dat fiat panda pakket wat er nu op zit ;)
omeslo zegt
@GOD:
Elke avond heb ik tot U gebeden om alle SUV’s, in het bijzonder deze wanstaltige oosterse mutanten, uit ons vaderlandse straatbeeld te doen verdwijnen.. en nu dit!
Ik word boeddhist!
Bipje zegt
Ze hadden die Chevy beter met rust kunnen laten…
Luc zegt
doe mij de antara irmscher maar
Bob zegt
Op zich geen lelijke wagen .. is mooier dan die BMW 5 GT
Vinny_93 zegt
VEEL liever een ML63 AMG. Bescheiden tuning op een mooie basis.
Vinny_93 zegt
@Luc, is die anders dan?
Vinny_93 zegt
weer @luc, ja idd je hebt gelijk.
Vinny_93 zegt
Sjee, ik heb de sjas er in. Ik moet zeggen dat Simpson na al die uren wel gelijk heeft. 2 soorten velgen, Dennis?
MCW zegt
Van zichzelf al een mooie auto en ik vind het standaard ook al vrij stoer..
Rickie493 zegt
Ik denk dat deze Tuning precies is zoals het moet. Het is zoals het nog net kan.
Mattie zegt
@ Vinny_93
VEEL liever een ML63 AMG. Bescheiden tuning op een mooie basis.
Ja ook precies dezelfde prijs klasse… Dit is gewoon een auto voor de mensen die graag SUV willen rijden voor een redelijke prijs. Jij noemt meteen weer een auto die de top van de top is. Beetje scheve vergelijking..
Marco zegt
Wel knap hoe dit weer nieuws wordt. Op 9 mei 2008 werd ie al bekend? (zercustoms). Maar doet niets af aan het resultaat…
Calvin zegt
Met of zonder tuning is en blijft dit een hele lelijke wannabe SUV. In dat segment is er maar een: Range Rover!