Niet alleen de Seat Exeo vist uit deze vijver; ook Peugeot heeft ontdekt dat Europeanen voor weinig geld best in een oude auto willen rijden. Robbie voorspelde het al toen we onlangs een pickup-versie langs zagen komen: de aloude 206 wordt opnieuw leverbaar in ons land, deze keer als 206+.
De 206+ is op meerdere vlakken opgefrist: niet alleen heeft hij een 207-smoel gekregen, maar het interieur is ook vernieuwd. De auto wordt in Mulhouse gebouwd en wordt in Nederland leverbaar met twee benzinemotoren: de 1.1 met 60 pk (5,9 l/100 km) en de 1.4 met 75 pk (6,3 l/100 km). De eerste valt met zijn 135 g/km CO2-uitstoot onder het 20%-bijtellingstarief.
Ik vraag me slechts een ding af: hoe knijtergoedkoop moet deze auto wel niet worden? Peugeot heeft immers al genoeg klein spul in de aanbieding: de 107 en 207, zelfs de 1007 lijken me allemaal een stuk aantrekkelijker dan de opgewarmde restjes van gisteren.
Peugeot 206+
De legende leeft voort…Peugeot, hoofdrolspeler op de markt voor compacte auto’s, breidt met de introductie van de 206+ haar gamma in Europa uit. Deze afstammeling van de legendarische 206, waarvan er sinds 1998 bijna 6,5 miljoen exemplaren zijn geproduceerd, zal binnenkort het aanbod van het merk van De Leeuw verrijken.
Een aantrekkelijk aanbod
De 206+ is dus een toevoeging aan het gamma conform de verwachtingen van de klant: een eigentijds model met allure, toegankelijk voor een breed publiek.
Geïnspireerd op de stijlvolle 207 is de buitenkant zonder meer modern. Een nieuwe motorkap en grille, nieuwe koplampen en mistlampen accentueren deze krachtige persoonlijkheid.
Binnenin zien we een nieuw dashboard en instrumentenpaneel, nieuwe materialen, kortom een fris en modern interieur met een prima afwerking.
Gebouwd in Frankrijk voor de Europese marktDe auto is bestemd voor de Europese markt en wordt gebouwd in Mulhouse in Frankrijk. In Nederland is de 206+ leverbaar met twee motoren, beide schoon en zuinig in het verbruik, betrouwbare krachtbronnen die zorgen voor lage onderhoudskosten.
De 1.1 benzinemotor met een vermogen van 44 kW (60 pk) en een koppel van 94 Nm bij 3300 omw./min. heeft een gecombineerd verbruik van 5,9 l/100 km en een CO2-uitstoot van slechts 135 g/km. Daarmee komt deze versie in aanmerking voor het nieuwe 20% bijtellingstarief.
De 1.4 benzinemotor van 55 kW (75 pk) – koppel 120 Nm bij 3400 omw./min. heeft een gecombineerd verbruik van 6,3 l/100 km en een CO2-uitstoot van 150 g/km.Met zijn opmerkelijke prijs/prestatieverhouding en het moderne frisse uiterlijk past de 206+ uitstekend in het aanbod van Peugeot in het compacte segment:
– de 107, de sympathieke stadsauto, zuinig, veilig en aantrekkelijk geprijsd
– de 1007, een uniek concept met veelzijdige gebruiksmogelijkheden mede dankzij de elektrische schuifdeuren
– de strak gelijnde 207, leverbaar in vele carrosserievarianten en met uitstekende rijkwaliteiten, gewaardeerd door een breed publiek.De Peugeot 206+ neemt de fakkel over van de populaire 206 met zijn ijzersterke internationale imago.
vla zegt
Op zich niet slecht, ik zie toch nauwelijks het verschil tussen die Peugeots. :P En zoals je zegt, een opgewarmd lijk is en blijft een opgewarmd lijk.
Don Leon zegt
206 is leuk, 207 niet. Deze ook niet, beetje uit verhouding. Zal het waarschijnlijk goed doen als dacia concurrent.
Geert Schoots zegt
Gewoon 12,50, graag gepast afrekenen.
Misschien heeft men ergens een fabriek staan waar nog een berg onderdelen staan of is de productie straat nog niet klaar voor de nieuwe modellen, dan kan ik me zoiets best voorstellen….
vla zegt
@ mezelf
Die ‘en’ moet een ‘maar’ zijn… :oops:
jurrian zegt
wouw!!
amaaazing!
dat die gigantische 207 lampen op zo’n 206je passen! dat geloof je toch niet. ik dacht altijd dat de 207 stiekem eigenlijk heel groot was. mooier is het er iig niet op geworden, wat een gedrocht!
C6.R zegt
Vage actie…
Maar als we toch bezig zijn: bouw voor mij nog maar een 205 GTI aub! ;)
Mairsil zegt
Ik zou eerlijk gezegd liever een 207- hebben. De gadgets en interieur van de 207, maar gewoon met de neus van de 206, en niet die lelijke beugelbek van de 207.
Aan de andere kant, ik heb nog liever gewoon mijn eigen 206 GTi
JTK zegt
Het werd ook eens tijd: een betaalbare nieuwe auto voor weinig geld! Ik vind het een goede ontwikkeling, en daarmee bedoel ik ook de Seat Exeo. Als je
hubert zegt
Ze komen er nu gewoon achter dat het niet nodig is om iedere 5 jaar een totaal nieuwe auto op de markt te zetten.
Dat is nu juist het sterke punt van de jappen.
Die borduren voort op oude techniek en gooien er om de paar jaar een nieuwe jasje overheen.
Hierdoor zijn ze technisch misschien niet zo vooruitstrevend, maar kwalitatief heeft de boel wel de nodige ervaring achter de rug.
VLS54 zegt
We hebben de K, we hebbende A, we hebbende de N, we hebbende de S, we hebbende de L, we hebbende de O, we hebbende de O, we hebbende de S… KAAAAAAAANSLOOS
RubenBaeten zegt
LOL @ Mairsil! 207- is idd een beter idee.
DRIVR zegt
De 206 is nog altijd een veel mooiere wagen dan de 207. Maar niet met die 207-voorkant erop geplakt :/
Race_Kees zegt
Jammer van die aangepaste bumper en grille, doet mij toch altijd denken aan:
RDS zegt
@C6 R
Zeker weten ik ben er ook bij en ik denk dat als je die voor een lekker prijsje neer kan zetten dat er nog best veel verkocht zullen worden.
Bipje zegt
Sweeeet!!!
de sjonnies zegt
Simpel, een antwoord op het DACIA succes, Peugeot liet vroegah ook zijn modellen zo’n 15 jaar lopen, alleen de jonkies op deze site zijn verwend met snel wisselende modelletjes !
En nu hoeft niemand ook over de kwaliteit van de Fransen meer te zeuren, dit autootje is al meer dan 6 miljoen keer gekopieerd, dus de mallen zijn dik en dik betaald, de ontwikkelingskosten ook en van kinderziektes heeft ‘ie ook al geen last.
Smurf even naar Peugeot en je ziet dat je hem voor € 12000 voor de deur hebt staan met een 1.4 tje
bmw zegt
Eindelijk begint men te begrijpen dat de inflatie aan nieuwe en steeds duurder wordende modellen helemaal geen goede strategie was. Jan met de pet kan dit immers niet volgen met zijn portemonnee… Wel zonde dat ze de 206 -die mooi in verhouding was- zo naar de kl* hebben geholpen. Maar dat is meer een kwestie van smaak. Ze beginnen het toch allemaal te doen:
Fiat Punto Classic
Peugeot 206
Skoda Octavia Tradition (ja hoor, nog steeds)
Renacia Twandero
VW Fox
Seat Exeo
Enz.
Screamer zegt
Ach, dit lukt Renault ook met hun Clio Campus :) dus waarom niet?
Edje® zegt
Vind hem toch mooier dan de oude 206. Moderner neusje, nieuw dash.. toch een leuke auto voor weinig geld.
Mean Green zegt
Leuk karretje hoor, veel beter dan die lompe zware 208 ! Het wachten is op de eerste ’tunerts’ die de 206 RC gaan pimpen met deze onderdelen…
Ary zegt
concurrent van eigen 207??
Mattie zegt
Ben toch blij dat ik van de week mijn 206 mag ophalen.. vind deze lijnen echt lelijk. Grote kop maar klein lijfie..!!!
Victortje. zegt
lelijk ding, doe gewoon de echte 206 en die voor een prijs van 7000 euro opnieuw blijven bouwen en zie [strike]hier[/strike] daar de meest verkochte auto van 2009
Bennink zegt
Is het al 1 april?
Robert zegt
@Race Kees
LOL, druppelt ook nog wat voorvocht uit de neus.
Het opwarmen van kliekjes gebeurt steeds meer. Modellen vervangen en de voorganger blijven leveren gebeurt bij de:
– Skoda Octavia
– Renault Clio (met een rare Megane-stijl achterklep)
– Peusjot 206 dus
– Fiat Punto
wie weet er meer?
Thibaut zegt
De originele 206 is in België nog steeds te koop: http://nl.peugeot.be/showroom/206/berline-3-deurs/ Ik zou dan toch daarvoor gaan ipv die 206-207 mengeling.
latino zegt
Kom, laten we de laatste auto die er fatsoenlijk uitzag ook zo’n stomme beugelbek geven…
Goed op weg Peugeot!
Victortje. zegt
stom van ze om de voorkant foto te maken van een 5 deurs, dus nog grotere neus daardoor en de achterkant van een 3 deurs, daarom lijkt ie al helemaal zo uit proportie!
Jesper zegt
@ Robert; Ehh, Seat Exeo (Audi A4)? ;)
@ de sjonnies;
12.000,- ?? Lijkt me stug. Wat is precies je bron?
Aangezien je de huidige 206 1.4 al vanaf €10.970,- hebt.
Wil dit een beetje concurerend uitpakken, zullen ze hem onder of naast de 107 moeten prijzen, want niemand gaat voor 207 geld in een 206 rijden…
Wel hopeloos veroudert die motoren trouwens… 60pk uit een 1.1 :o
Terwijl de 107 een 1.0 heeft met 68pk! (Ach ja, da’s een Toyota motor he :P )
RaZZle zegt
C6.R schrijft:
18 February 2009 om 14:15
Vage actie…
Maar als we toch bezig zijn: bouw voor mij nog maar een 205 GTI aub!
Helemaal mee eens!
Citrofiel zegt
Ehm, de 206 was nog gewoon leverbaar. Een 1.4 Géneration voor €10.970. Met kleinere 1.1 motor nog goedkoper dus. En de facelift kan twee kanten op: Duurder door verbeteringen aan de auto, of goedkoper door het vereenvoudigen van het productieproces. Ik gok en hoop op het laatste.
Citrofiel zegt
@ Robert; Hoezo de Octavia? Niet in Nederland, niet meer iig… :?
Marko zegt
Ze willen gewoon dat de 206 veilig is voor honden
Henk zegt
Deze heeft in ieder geval niet van die hangoor spiegels zoals de 207 en 308 heeft. Details maken de auto en bij deze laatsten is dat helemaal mislukt.
DennieFR zegt
Slimme zet van Peugeot met de toch al succesvolle 206!
Ik ben alleen bang dat het interieur nog steeds van hard plastic/kunstof/whatever zal zijn…
Ik heb namelijk bijna 3jaar met plezier een 206 gereden,alleen dat gerammel en gekraak op de iets mindere wegen krijg je de zenuwen.
bmw zegt
@citrofiel: in België kan je de Octavia Tradition gewoon kopen. Stond zelfs in januari nog op het Salon in Brussel.
Wat de peekaas betreft: ik denk dat de kopers van de 206 absoluut geen interesse hebben in een peekaa meer of minder. Zolang de motoren de milieunorm halen, lijkt me er geen probleem te zijn.
matt zegt
Is inderdaad vrij raar, zoveel goedkoper te produceren dan een 207 kan het toch nie zijn.
Nuja als de prijzen concurreren met bv dacia kan het inderdaad wel leuk zijn. dan nog liever een peugeot dan een dacia..
Karel zegt
Beter in ieder geval dan die koektrommel van een 107, laatst mee gereden echt een overdekte fiets een orgie van blik, weinig afwerking en supergoedkoop plastic. Ik vind het alleen maar aan te moedigen modellen wat langer in productie te houden maar deze wel technisch up to date te houden. Qua inruil is dit voor de klant ook alleen maar beter, de europeanen zijn wat dat betreft de USA en Japan gaan na doen, om de 4 a 5 jaar weer een nieuw model, terwijl het oude model dan pas net uit de kinderschoenen is en dan begint het leerproces bij het nieuwe model weer opnieuw. Door langer door te gaan met een model loont het ook de moeite echt geld en tijd in een auto te steken hij moet immers tien jaar mee ipv de helft.
Oetlul zegt
@C6.R Doe mij dan maar een 205 T16 :D
marruk zegt
@Karel: Ehm, de 206 is al 10 jaar meegegaan… Moet ie nu 17 jaar mee?
En een ‘cyclus’ is geen 4 á 5 jaar, maar 6 á 7.. meestal een facelift na 3 of 4 jaar, of 4,5… Golf 6 en nieuwste A4 zijn recente uitzonderingen, maar bijvoorbeeld de 206 is meegegaan van 1998-2008. En die laatste jaren zijn dus succesverlengingsjaren geweest om het zo maar even te zeggen, want de 207 kwam al in 2006.
OT: Wat zijn dat voor tuning achterlichies?
ZR1 zegt
Met de gepaste prijs zal dit weer een verkoopsucces worden.
WieAndersDasAuto zegt
Door de crisis willen ze graag ontwikkelingskosten besparen. Op zich is dat heel tactisch voor een merk, ze kunnen hem heel goedkoop maken. Voor sommige consumenten die niks om auto’s geven is dit ook aantrekkelijk…
Zelf ben ik niet zo van recyclen. Maar als ze zo wat meer spek op hun botten kunnen krijgen dan zeg ik gewoon doen!
WieAndersDasAuto zegt
Als ze hem lekker basic&cheap houden dan zou het misschien een leuk alternatief zijn voor de jongeren van 18.
Citrofiel zegt
@ bmw; Ah zo. België wordt te arm geacht voor de nieuwe, dus laten ze de oude ook nog maar. ;) Ik dacht eigenlijk dat die alleen nog in Oost-Europa gevoerd werd…
Robert zegt
@citrofiel
Jawel hoor, skoda octavia demmarage heet die
Citrofiel zegt
@ Robert; Jawel wat? Wel in Nederland geleverd? Inderdaad vind ik er via google een artikeltje over: http://www.skoda.nl/home/modellen/actie_modellen/octavia_combi_demarrage/1,17170,_D0Lnl,00.html . Op de Skoda-site, dus dat zal wel waar zijn. Echter, als ik via de homepage van skoda zo’n pagina probeer te bereiken, is het nergens te vinden. Bij de actiemodellen, wat het volgens de pagina is, staat hij niet. En de foto is al weg. Hij zal dus nog enige tijd geleverd zijn, maar nu niet meer.
_reinnatturlijk_ zegt
als je die 206 zo gaat verkopen denk ik dat je beter de 206 van 1999 kunt kopen, veel verschil zit er namelijk niet in en het scheelt toch weer bijna 10.00 eurotjes ;-)
de sjonnies zegt
@ jesper
met een 1 of ander pakketje dat comfort pack heet en metallic lak kom je ongeveer op die prijs uit, ik heb de rekenng van peugeot nog niet binnen !
bmw zegt
@citrofiel: in België kan alles, dus ook oude auto’s blijven verkopen. Om een of andere reden smijten heel wat bedrijven hier al hun producten op de markt, ik heb hier nog nooit voor gehad dat ik een bepaald product niet vond en naar het buitenland moest. Tja, je bent het middelpunt van Europa en dan verdien je een ruime keuze, hé ;-)
Windhoos zegt
Gadverdamme, de 207 kan de 206 (IMHO) nergens verslaan, maar dit slaat echt alles. Niet bepaald mijn smaak zullen we maar zeggen……
Marco zegt
Wie wilt er nou een wannabe 207, snap niet dat Peu zich zo verlaagt, en al helemaal niet voor ons verwend NL.
Esprit_de_Flandre zegt
:) tis een 206,5
Ze hadden er beter niet aangekomen. De 206 was en blijft een mooie auto.
Esprit_de_Flandre zegt
Serieus, gaan alle merken nu een budget-auto aanbieden? Renault met de Clio Campus, VW met de Fox, Citroën met de oude Picasso, enzzzz
Als ze dan toch low-budget willen gaan, dat ze dan Talbot nieuw leven inblazen met alle afgedankte PSA-modellen. Andere bumper erop (zonder giga-muil) en klaar.
Victortje. zegt
@outlul & C6.R, doe voor mij dan een ferrari F40, als we toch bezig zijn, jaja gene peugeot maar wel een oude auto :)
Robert zegt
@citrofiel
Loop een willekeurige Skoda dealert binnen en kijk rond.
Ze geven weinig ruchtbaarheid om waarschijnlijk zoveel mogelijk nieuwe te verkopen. Schrikt een koopjesjager (die denkt dat er Dacia prijzen gelden) van de prijslijst, dan gooit de verkoper de demarrage erin om Jan ondermodaal binnen te hengelen als klant. Zo stel ik me dat in ieder geval voor.
Danny zegt
mooier dan de 207 hoeveel kost i ?
het zou leuk zin als er ook een 205plus zou komen.
zie je het al voor je haha.
Citrofiel zegt
@ bmw; Dat lijkt me ook wel een goede strategie. Als je een model aan kunt bieden, waarom niet? Allicht help je er wat mensen mee…
@ Esprit; Hoe kon ik de Picasso vergeten!
@ Robert; Dat zou kunnen, maar ik vind het vreemd.
Op autoweek.nl staat een artikeltje over de Démarrage. Er staat dat het een actiemodel is vanwege de Tour de France. Het bijzondere is dat het artikel uit 2005 stamt. Zo lang een actiemodel houden?
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?ID=3476
Toch, het lijkt waar te zijn. Verderop vond ik een autokrant met een artikeltje oper de Démarrage, uit mei 2008. PDF-alert: http://www.deweekkrant.nl/files/pdfarchief/WKM/20080514/WKM_AEDB-03_080514_1.pdf . En op marktplaats kan ik er ook wel wat vinden, met late bouwjaren. Dus ze worden nog verkocht ook! :o
Leuk, weer wat nieuws geleerd.
206plus zegt
Hier zie je alle foto’s van de nieuwe plus: link:http://picasaweb.google.com/PeugeotNefkensBunnik
veel plezier.
Victortje. zegt
@Autoblog-redactie, voila de prijzen van deze peugeot
De simpelste variant is de 60 pk sterke 1,1-liter XR die 10.500 euro kost. Als vijfdeurs kost hij 11.100 euro en is er ook een XS-variant die 11.800 euro kost. De 75 pk sterke 1,4-liter is er als driedeurs XS voor 11.600 euro en als vijfdeurs voor 12.200 euro.
even overgenomen van autoweek, die de prijzen dus wel weten, waarom jullie niet?
Robin V. zegt
Hm, dat snoetje past volgens mij toch niet helemaal bij de kont…
Delete zegt
Ik vind dit karretje super ! Ik rij nu 9 jaar in mijn 206 XS, en het lijkt erop dat dit mijn volgende gaat worden. Als ze 9 jaar geleden naast elkaar in de showroom hadden gestaan, had ik voor dit (nieuwe) model gekozen !
john zegt
bravo! peugeot, het merk van de mooie modellen, 207 is super mooi, de nieuwe 206+ zal zeer zeker een topper worden! helemaal goed gedaan, tres bien!
Hans zegt
Ik rij sinds 1996 Peugeot. Eerst een 305, daarna 2x een 306 en in Februari een 206+ gekocht! Een Peugeot 206+ XS. Ik ben alleen benieuwd of er ook een wit dashboard in zal zitten. Volgens de berichtgeving zou dat wel moeten, maar dit schijnt per land dus een beetje te verschillen.
Phil zegt
Je zou niet zeggen dat een 206 al bestaat vanaf 1998 ! Het ziet er toch nog altijd fris en modern uit, in tegenstelling tot sommige andere wagens in zijn segment… Niet te verwonderen dat er daarom ook al 6,5 MILJOEN van verkocht zijn. Indrukwekkend !!
rolf zegt
Peugeot 206 MIN. Jammer dat een goede auto zo verziekt is, de oude 206 met een 1100 cc motor tegen een lagere prijs dan de Generation-uitvoering had pas echt vrienden gemaakt. Trouwens weet je hoe ze bij Peus tegenwoordig auto’s ontwerpen? Met één sjabloon voor alle modellen. Noemen ze design!?
Ronald zegt
Ik heb een 206+ 1.4 xs gekocht.
Ik vind hem juist sportief en modern ogen.Een mooi dashboard en juist die mooie neus.Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak.Ik heb er wel een paar 16″ velgen op laten leggen en gekozen voor de kleur zwart.Dat is een heel ander gezicht.Nu nog een achterklep spoiler om inderdaad een iets betere verhouding te krijgen tussen voor en achterkant.Zo is er natuurlijk altijd wel iets als je maar een klein budget te besteden hebt.
Harr zegt
Peugeot 206+ top, nieuw jasje aan, perfekt, jammer van alle negatiefe opmerkingen want ik vind het een geslaagde aktie van Peugeot, mooie smoeltje wat betreft de voorkant, ja ik denk dat ik er voor gaat, ik ben er op gevallen.
Carlene zegt
Ik vind een mooie en goede actie van peugeot, ik heb jaren in een 206 gereden en toen overgeschakeld naar de nieuwe ford Ka, dat was geen goede keuze en zodoende heb ik de Ka ingeruild tegen een 206+, deze rijdt toch veel beter.