Ik heb geen idee in wat voor bizar wereldje je moet leven om een gewone Maybach 57 of 62 nog niet luxe genoeg te vinden. Maar die mensen bestaan kennelijk, want Maybach vindt het nodig om de naam Zeppelin, die van 1928 tot 1934 op hun topmodellen prijkte, te herintroduceren. Extréém luxe versies van een extreem luxe auto dus.
De 57 en 62 Zeppelin worden aangedreven door dezelfde 6.0 V12 biturbomotor, maar dan met 640 pk en 1000 Nm. De standaard auto’s hebben 550 pk en 900 Nm; zelfs de S’jes schoppen het ‘maar’ tot 612 pk. Toch zullen ook deze topmodellen voldoen aan de Euro5-norm. Naast ‘Zeppelin’-badges kun je ze herkennen aan donker verchroomde 20″ velgen, donkerrode achterlichten en speciale uitlaten.
In het interieur vinden we bijzonder ‘California Beige’ leder met zwarte biesjes. Zwarte pianolak afwerking ontbreekt niet, en je krijgt er zelfs een speciale set zilveren champagneglazen bij, voorzien van het Zeppelin-logo. Ook kun je met een druk op een soort glazen bol een lekker geurtje door het interieur laten zweven. Je kunt kiezen uit twee soorten: ‘light and refreshing’ of ‘woody’. Bevallen deze je niet, dan mag je voor €3.950 (exclusief belastingen) zelf een parfummetje samenstellen.
Er worden slechts 100 exemplaren van de Zeppelin gebouwd. Op de autosalon van Genève gaat hij in première; in september worden de eerste exemplaren afgeleverd. De Duitse prijzen: voor de 57 betaal je minstens €406.000, de 62 mag je meenemen vanaf €473.200.
De nieuwe Maybach Zeppelin, zal tijdens de Autosalon van Genève in maart zijn wereldpremière beleven. Het nieuwe model vormt de absolute top in het segment van luxe limousines en is daarmee een waardige opvolger van de legendarische Maybach Zeppelin, die in de jaren dertig van de vorige eeuw eenzaam aan de top van het hoogste segment op automobielgebied stond. Een unieke lak met een taillelijn in een afwijkende kleur en een nog hoogwaardigere afwerking met bijzondere materialen in het interieur zijn kenmerkend voor de nieuwe Maybach Zeppelin. Als optie is het nieuwe flacon-geursysteem leverbaar. Qua prestaties overtreft het nieuwe model zelfs de andere Maybachs en is daarmee de krachtigste Maybach aller tijden. Kortom: de Maybach Zeppelin is het nieuwe synoniem voor elegantie en automobielbouw van het hoogste niveau. De oplage is wereldwijd gelimiteerd tot 100 exemplaren.
Zelfs vandaag de dag nog heeft de naam “Zeppelin” in het segment van luxe automobielen een unieke klank. Net zoals vroeger bouwt Maybach ook nu de Zeppelin voor automobilisten, die zelfs in de luxe klasse op zoek zijn naar het bijzondere. Uitzonderlijke elegantie, innovatieve ideeën en prestaties van het hoogste niveau zijn de kenmerken van de bijzondere uitvoeringen Maybach 57 Zeppelin en Maybach 62 Zeppelin, waarvan er slechts 100 exemplaren worden gebouwd.
Nog betere prestaties voor Maybach Zeppelin
De Maybach 57 S en de verlengde uitvoering 62 S vormen de technische basis van het nieuwe topmodel. In beide gevallen zorgt de zesliter V12-biturbomotor voor uitstekende prestaties, die voor de Zeppelin zijn verbeterd tot 471 kW/640 pk. Het maximum koppel bedraagt 1.000 Nm.
Uit elke hoek toont de Maybach Zeppelin karakter en stijl. Aan de buitenkant onderscheidt het vlaggenschip zich door een bijzondere tweekleurige carrosserie. De taillelijn is uitgevoerd in Rocky-Mountains-lichtbruin als spannend contrast met de rest van de carrosserie in Taiga-zwart. Aan de achterkant vallen de donkerrode achterlichten en een verticale rand in het achterpaneel op. Natuurlijk kan de Maybach Zeppelin ook in iedere andere gewenste kleur geleverd worden.
De nieuw ontworpen 20-inch wielen van de Maybach Zeppelin in Chrome Shadow ronden het fraaie uiterlijk af. Ze zijn uitgevoerd in de basiskleur zwart. Daarna is in een uitgebreid proces het zilver toegevoegd, zodat de kleur van buiten naar binnen steeds donkerder wordt.
Nieuw bij Maybach zijn de gewijzigde buitenspiegels, die voor duidelijk minder windgeruis zorgen. Ze zijn hoekiger en hebben een smallere rand. Daarnaast leveren ze met een groter spiegeloppervlak en ingebouwde richtingaanwijzers een bijdrage aan de verkeersveiligheid. Het in een boog geplaatste woordlogo “ZEPPELIN” onder de dubbele M van het bekende merkbeeld aan de voor- en achterkant van de auto verraadt meteen het bijzondere karakter van de nieuwe Maybach Zeppelin.
Hoogwaardig leer en sierdelen in glanzende pianolak
De nieuwe Maybach Zeppelin is een auto voor liefhebbers. Dat wordt bij de eerste blik in het interieur meteen duidelijk. De bekleding van hoogwaardig leer in de kleur California Beige contrasteert perfect met het Stromboli-zwarte leer, dat de taillelijn aan de binnenkant benadrukt. Tegelijkertijd past het glanzende diepe zwart van het leer bij de hoogwaardige, in pianolak uitgevoerde oppervlakte van de sierdelen. De contrasterende stiknaden op het dashboard en de portieren passen bij de dynamiek van de Maybach Zeppelin. De Diamond stitching op de zittingen en de rugleuningen geven de riante stoelen hun eigen karakter.
Ook binnenin verwijzen opschriften op de gelimiteerde bijzondere uitvoering. De middenconsole voorin en de als optie in de Maybach Zeppelin 62 leverbare separatiewand dragen het opschrift “MAYBACH ZEPPELIN”, net als de meegeleverde zilveren champagnekelken. De dorpels en de sleutelhanger zijn voorzien van het ingegraveerde opschrift “ZEPPELIN”.
Uniek in de wereld: een systeem voor een prettige geur
Een wereldwijd unieke vinding is exclusief voorbehouden aan de Maybach Zeppelin en is leverbaar als speciale klanten wens: een innovatief systeem waarmee uit een fles een prettige geur in het interieur kan worden verspreid. Met een druk op de knop wordt in het interieur een hoogwaardig parfum verspreid, dat individueel kan worden gekozen en op een aangename wijze de zintuigen van de inzittenden prikkelt.
Het hart van het systeem is een van binnen verlichte acrylglazen bol op de middenconsole achterin, waarin de bezitter of bestuurder van de Maybach Zeppelin een flacon met zijn of haar favoriete parfum kan plaatsen. Een pneumatische doseerpomp brengt een zachte luchtstroom in de flacon, waarop de parfum in het interieur verspreid wordt. Het geursysteem kan zowel door een druk op de knop op de middenconsole achterin als vanaf de bestuurdersstoel worden geactiveerd en bovendien worden geregeld met een draaiknop achterin. Binnen enkele seconden verspreidt de gekozen geur zich in het interieur. Bij auto’s met een separatiewand kunnen alleen de passagiers achterin het systeem bedienen.
Bij de bediening hebben geurexperts rekening gehouden met de specifieke eigenschappen van de menselijke neus. Omdat de neus zich aanpast aan geuren en deze na een tijd niet meer waarneemt, wordt het flacon-geursysteem na circa tien minuten uitgeschakeld. Na het uitschakelen is de geur, die niet in de materialen van het interieur of de kleding van de inzittenden blijft hangen, heel snel weer verdwenen. Wanneer het systeem later opnieuw in werking wordt gesteld, is de geur weer waarneembaar.
Kunstzinnige mondgeblazen flacons en speciaal ontwikkelde geuren
Bij het systeem worden twee exclusieve geuren geleverd, die een bekende parfumeur van de firma Givaudan speciaal voor Maybach ontwikkeld heeft. De ene geur is licht en verfrissend, de andere heeft een wat nadrukkelijker houttoon en is wat zwaarder. Eigenaren van een Maybach Zeppelin kunnen ook andere parfums gebruiken of een eigen parfum laten ontwikkelen en zich zo met hun persoonlijke geur omhullen. De flacons zijn gemakkelijk te wisselen. Tot de uitrusting behoren drie waardevolle mondgeblazen flacons van een bekende kunstenaar. Het gecompliceerde, geruisloos werkende geursysteem is een door Maybach gepatenteerde uitvinding.
Prijzen
57S Zeppelin: € 406.000 (excl. BTW/BPM)
62S Zeppelin: € 473.000 (excl. BTW/BPM)
Rene95 zegt
Ik vind hem een klein beetje te duur..
doe mij maar de gewone scheelt toch maar 100 NM en zo’n 38 PK
Robbert zegt
Dan kost ie hier dus een dikke 6 ton!
Prachtbak, jammer van dat rode knopje van de gordelontsluiter.. Konden ze die niet ook even meeverven? :-)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Wat een zaaaaalig interieur!
Luxer dan bij mij thuis…
:D
Ik vraag me weleens af: waar houdt het op?????
Wanneer komen ze op een punt dat ze ECHT niks nieuws meer kunnen bedenken? Ik neem aan dat de top met ‘je eigen parfum samenstellen voor je interieur’ wel aaridg bereikt is…
xilver zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: daarmee dat hij ook een half miljoen kost
Laurens zegt
“Graf” bak.
GeoBem007 zegt
Supervet. Maar helaas niet mijn ding. Ik ben meer een ‘driver’ dan een ‘be driven’ personage :-)
alberto de piento zegt
Ik begrijp de mensen die dit kopen toch niet helemaal hoor.
Voor hetzelfde geld kan je een RR kopen + een Lambo…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ alberto de piento: ja maar die heeft iedereen al johhhhhh!
:D
jurrian zegt
leuk die grote glazen knop, moet je alleen geen kinderen hebben, kan je de hele tijd met de raampjes open rijden, dus had je hem eigenlijk als laundolette(of hoe je dat mag schrijven) moeten bestellen.
joep zegt
Sjiek hoor parfum in je auto…. straks gaan ze ook nog aan de pneumatiek voor dat échte comfortabele gevoel….
rutger zegt
ongelofelijk mooi interieur
bmw zegt
Ik zie inderdaad een Zeppelin: groot, lomp, dik… Next!
Bartes zegt
Hey een Mercedes! Oow nee deze is nog [vul maar wat in, ben geen fanboy :P]
robbie zegt
Dat is een hoop geld voor een flesje Ambi Pur in je auto…
David zegt
@ alberto de piento: iemand die deze wagen koopt heeft al minstens 5 RR’s en een handje vol lambo’s staan. Maar om naar de zaak te gaan heb je dan toch een comfortabel model nodig!! ;)
Mussie zegt
Lux Lux Lux. als je medepassagiers last hebben van zweetvoeten kan je nu op de glazenbol drukken…
Emile_Benz zegt
Ik heb hier geen woorden voor… kwijl, kwijl…
SjoRs zegt
Beautiful peace of engineering toch!?
Je hebt Dacia wat een B-merk van “…” is en Maybach wat een A-merk van “…” is… Verschil moet er zijn heren en dames! En zolang het niet op een corrupte manier verdiend wordt vindt ik het geweldig om te zien die mannetjes in zulke auto’s. Zo heb ik een keer met een man in een 57 staan praten naast La Fayette in Parijs. Stond daar voor het hotel te wachten op zijn chaufeur terwijl hij naar de tv zat te kijken achterin. Hij was pas begin 30 schatte ik en de zoon van de eigenaar van een hotelketen vertelde hij. (hij wist mij nog wel wat leuke spotplaatsjes te vertellen:))
autoblogger zegt
@SjoRs: peace is iets anders ;)
WieAndersDasAuto zegt
Dit is echt het top punt van luxe. Als je het mij vraagt dan kan ik zo 1,2,3 niet bedenken wat voor opties ze er nog meer op kunnen doen. Het lijkt me een fascinerende ervaring om een keer hier mee gereden worden!
Texter zegt
Gooi er een Marshall amp en een Jimmy Page Les Paul in en je hebt de Led Zeppelin editie…
Bert zegt
Jezus wat een fout interieur…. ik zie zo JR Ewing een Whiskey inschenken.
Jerry zegt
jammer dat er nig steeds een veredeld vorig model S-klasse stuur in zit…en dat voor 6 ton
Jochempie zegt
Maybach keek naar de 207 en dacht: Shit! Wij hebben nog geen luchtverfrisser!
Jesper zegt
Ik snap het idee achter deze auto niet… hij had al ruim voldoende pk’s en koppel om in het hoogste comfort 300 km/u te rijden, en stoplichtsprintjes doen dergelijke mensen niet aan. Dus waarom?
Verder vind ik die velgen een beetje te aftermarket, zo’n luchtje koop ik wel bij de Lidl voor €1,- , en me champagneglazen heb ik toch liever van kristal.
Dus die ruim 6,5 ton voor de 62 vind ik iets te gortig. Doe mij maar gewoon een Brabus Bullit (dat is de CLS toch? Of de Rocket?) en als ik meer dan 200km moet afleggen vlieg ik wel business class :)
@ Robbie: Right on bro! ;)
PCCB zegt
@Texter: zeer zeker!
Ik blijf erbij: voor dat geld wil ik een wagen die er specialer uitziet. Dit lijkt teveel op een Mercedes S.
Een betere ontwerper zegt
@Jesper: waarom? Omdat het kan, duh.
Mooie kristalle toekomst voorspeller btw, beetje sci-fi lijkt het wel.
gerjan zegt
gewoon super! oja bendenk is wat anders dan ooh het is net een mercedes die kennen we nu wel. wie dit zegt is gewoon jaloers!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ een betere ontwerper: precies!
Als je ‘vrinden bij de club’ al een RR en Bentley hebben, moet je toch IETS!
Zie hier, de oplossing…
SjoRs zegt
@autoblogger: woeps foutje!:$
Ultralord zegt
Wanneer vernieuwen ze dat ding nou een keer? Gewoon een nieuwe?
Walter zegt
Schitterende auto! Is iemand de nieuwe spiegels al opgevallen? Ziet er gelikt uit, terwijl ze ook op de C-klasse zitten..
Jesper zegt
Wordt indd tijd dat ze bij Maybach gewoon een hele nieuwe auto neerzetten. Nieuw onderstel, nieuwe koets, en vooral (!) nieuw interieur.
Die MB W221 (toch?) ben ik nu wel op uitgekeken… Als je zover moet gaan dat je een parfummetje, 2 champagne glazen, en een setje velgen – oke en 90pk en 100Nm – een nieuwe uitvoering moet noemen, is de houdbaarheidsdatum al lang verstreken… :?
Vive la FRANCE! zegt
Maybach en mooi in één zin? NÉÉ! Eerder gepimpte Mercedes en fout…
King zegt
Dus als ik het goed heb, is deze nog goedkoper dan een 62S, terwijl gezegd wordt dat ie luxer is, en meer vermogen heeft…
Sean zegt
Vind het wel mooi om te zien. wat maakt het nou uit als het op een mercedes-benz lijkt. het bedrijf behoort toch tot Daimler.
Als je nou wel wat vind of helemaal niks moet jezelf weten, je zal er toch nooit een kunnen veroorloven =)
Thom V8 zegt
vind hem wek mooi uniek en toch elegant.
406_v6 zegt
en toch heb ik liever een echte Maybach Zeppelin… een DS8 wel te verstaan :mrgreen: http://www.maybach.de/12&dsh.htm#ds7
G. de Groot zegt
De Maybach is gewoon de S-klasse van deze tijd, de S-klasse van deze tijd is de E van vroeger, de E de C, etc.
Denk daar maar eens over na :P .
E320cdi zegt
@ G. de Groot: Maar mijn bankrekening dan..? Die is dan van voor het jaar 0, relatief gezien :-P
OT: Erg leuk dat ze met een Zeppelin editie komen, heb de DS8 (waar 406_v6 naar linkt) een keer gezien en het is leuk dat ze de geschiedenis er zo bij betrekken, al boeit geen enkele koper dat waarschijnlijk. Anyway, mooie uitvoering!
E320cdi zegt
Ik vind het trouwens wel een misser dat ze het oude command systeem gebruiken en dus niet de nieuwe uit de C, E (bijna!), S, CL toepassen. Je hebt nu bij een babybenz dus al een beter systeem dan in een 15x duurdere maybach, jammer!
niek zegt
PK’s in zo’n soort auto zijn niet zo interessant. Dus in principe betaal je een meerprijs voor een par extra logotjes en een parfumhouder. Wat is er mis met zo’n kerstboompje van 1 euro?
Peter Bos zegt
Daimler Benz gaat toch stoppen met Maybach? (Las ik in CAR) Is dit een laatste stuiptrekking?
Sean zegt
Lekker achterin! maar voor dat geld een S500+Nissan GT-R
akie zegt
Praat niet negatief over maybach…
Je voelt je een koning(in) als je achterin wordt gereden.
Die wagens rijden echt lekker…
Wel handig hoor, die parfum
Zub-zero zegt
wat een merk he?? geen ander merk die dat kan!