Onlangs won de 22-jarige Rafael Nadal de Australian Open, na in 2008 reeds Roland Garros EN Wimbledon te hebben gewonnen! In zijn jonge carrière schijnt de tennisser al ruim 22 miljoen dollar bij elkaar gespeeld te hebben, oa met dank aan Kia. Tja, en dan koop je geen Sorento.
Op de bankrekening van Rafa staat voldoende cash om echt wat leuks van te kopen, zoals een Aston Martin DBS. Zo te zien mocht mama ook een stukje meerijden, nu alleen nog wachten op de Spaanse crashfoto’s die binnenkort zullen opduiken. (foto’s: Zimbio, via autogespot)
Marnix zegt
Leuk hoor…
ripjans zegt
Nette wagen :p Zie je maar weer dat dat niet voor iedereen is weggelegd… helaas.
Harie zegt
Pakt ie nou z’n autosleutels van het voorwiel?
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Wat een maaaaaasterlijke auto!
Zeker in deze soort ‘stealth-kleur’…
Martin Verkerk (die kerel die een keer bijna een toernooi gewonnen heeft…) rijdt trouwens ook een AM, een DB 9. En een Quattroporte!
Denk dat ik ook maar ga tennissen!
:D
bozewolf zegt
Ik blijf die heldere achterlichten helemaal niks vinden.
micheloo0 zegt
Hoho man wat verdienen die tennisers, maar wel een goede keuze die aston DBS
Roadronner zegt
De man heeft smaak! :D
Svenska_Aeroplan_AB zegt
LOL @ Harie!
hahahaha!
Vast!
:D
vla zegt
*Zit achter zijn computer…*
*Ademt in…*
*Ademt uit…*
vla zegt
Ik zie heus wel in dat het om mij te pesten is dat jullie een bericht maken over een DBS eigenaar! :P
VantageR zegt
@micheloo0: Hij is wel nr. 1 van de wereld hoor, dan mag dat wel. Inderdaad wel een goede keuze, deze DBS. :)
Benjamin1 zegt
Ohjee, nu al zn velg beschadigd. Verder wel een prachtbak natuurlijk
lincoln zegt
o,ja .. da,s oneerlijk ..
met een beetje tennis spelen ??
en wij maar keihard autobloggen .. tttssss ..
HGR zegt
Que cojones tenemos todos los españoles, desde luego lo nuestro no es predicar con el ejemplo, seguro que tambien tiene residencia fiscal en Monaco.
Dave zegt
Een keuze die ik ook zou maken, maar dan wel in het zwart.
blokker5 zegt
Wachten op de crashfoto’s? Die jongen heeft vast wel een goede hand-oog coördinatie.
@HGR,
Hè?
Race_Kees zegt
@ Blokker5; ja laat je nou net bij autorijden ook je voeten nodig hebben. :P
freek zegt
Ziet er wel lomp uit, met je trainingsbroek en sportschoenen zo in je stijlvolle AM stappen :S
Thijs zegt
@Harie
Haha, geweldig! Ik denk het!
Klassiekerrally zegt
Normaal kan het me niks schelen dat ik niet kan tennissen, maar nu… :(
Yannick zegt
@ de vlaeminck
doe eens wat anders dan aandacht opeisen man… elke topic loop
je hier weer te lallen…
en rob usa kan ook memmen hoor… damn…
doe eens wat anders… zwemmen ofzo?
GH zegt
Jammer dat die niet wacht op de V12 Vantage van paar dagen geleden op Autoblog
Jos zegt
Mijn leeftijd..shit doe toch iets fout.
Michaël zegt
hier wil ik ook wel een balletje voor slaan!
Tieuw zegt
@ race kees, laat je nu net bij tennis ook een uitstekend voetenwerk nodig hebben.
Cantago zegt
Blijft een bloedmooie wagen…
Citrofiel zegt
Normaal gesproken zou ik zeggen dat je min of meer moraal verplicht bent een auto van je sponsor te rijden, maar in het geval van zulke inkomens in combinatie met een merkje als Kia maak ik een uitzondering.
Citrofiel zegt
Hm, het lijkt toch iets anders te zitten dan dat ik zo gauw even uit dit bericht begreep. Kia is niet echt een sponsor, ze maakte alleen ooit een reclamefilmpje met behulp van Nadal. In dat geval is hij ook buiten het geval van ‘zulke inkomens in combinatie met een merkje als Kia’ wel oke om een ander merk te rijden dan het merk dat je ooit hebt geholpen.
Citrofiel zegt
@ GH; De V12 Vantage is voor de V8 Vantage wat de DBS is voor de DB9. En de DB9 staat volgens mij nog boven de V8 Vantage, dus waarom zou hij voor een ‘minder’ model moeten gaan? Omdat die nieuwer is?
Om even een vergelijking naar gewonere merken te maken: Zou je een Golf R32 kopen als je een Passat R36 kon kopen? Een Astra OPC als je een Insignia OPC kon betalen? Een M3 als je een M5 kon betalen?
Michael zegt
Citrofiel,
in al die gevallen: Ja.
Maar dat komt omdat het andere soort autos zijn. Niet echt een goed voorbeeld.
Ik denk dat gt2 en rs betere voorbeelden zijn.
Citrofiel zegt
Euhm, ja, van die eenheidsworst heb ik dus geen verstand. GT2? RS? Wat is het verschil eigenlijk? Als ze al bestaan? :P
TT Man zegt
@Citrofiel: volgens mij ligt dit toch wat anders. De V8V (en nu dan V12V) en de DB(9)S zijn op totaal verschillende doelgroepen gericht, en dat heeft niet (alleen) met de prijs te maken. Het is net als bij bv Ferrari: er zijn mensen die een F430 veel meer sportwagen vinden dan een F599, juist omdat de F430 zo gedrongen en agiel is en de F599 veel meer GT. Zo is het ook bij de AMs: de V8V is veel meer sportauto, heeft een bijna perfecte 52/48 gewichtsverdeling, etc en de DB9 is meer een “stretched GT”. Beide schitterend, beide snel, maar (zoals hiervoor al eerder geschreven) de cijfers op papier zeggen dan niet zoveel, want een V8V gaat sneller de Ring rond dan een DB9 (en ik dacht dat dat voor een F430 tov een F599 ook gold, maar dat weet ik even niet zeker). Dit gaat dus niet over PKs of 0-100 tijden, maar over balans, handling, etc. (er zijn dus ook mensen die om dezelfde reden liever een M3 hebben dan een M5, of een S4 boven een S6 kiezen)
OT: het blijft een schitterende auto!
Zuki Zashi zegt
@Citrofiel: Franse slag in de rondte?
Automobielmanagement.nl 8 juli 2008: “Kia Motors Corporation heeft bekendgemaakt dat het de wereldwijde samenwerking met zijn merkambassadeur en regerend Wimbledon-kampioen Rafael Nadal met drie jaar heeft verlengd tot 2011.”
http://www.automobielmanagement.nl/nieuws/sales-en-marketing/nid4184-kia-motors-verlengt-het-contract-met-rafael-nadal-met-drie-jaar.html
BmwMPower zegt
@ Vla
Huh, welke DBS eigenaar!? ;)
Markus zegt
Grappig, het bericht van de DB9 hieronder… zoek de verschillen. Behalve de smoked Golf II achterlichtjes kan ik ze niet vinden.
MurcieBoy zegt
nu alleen nog wachten op de Spaanse crashfoto’s die binnenkort zullen opduiken.
nadal is een tennisser geen voetballer :P
RA999 zegt
@ Markus
Beter kijken zou ik zeggen ;)
Jelle zegt
bizar dat die man op de tweede foto de andere kant uit kijkt. Ik zou mijn ogen er niet af kunnen houden.
Olaf zegt
Als je in zo’n grote sport de nummer 1 van de wereld bent mag dat toch ook wel. Ik had hem uitgelachen als hij in een Kia zou rijden.
Savipe zegt
is nadal nou zo groot of die dbs zo laag xD
EnzoR zegt
22 en een DBS, wat wil je nog meer? :D
SjoRs zegt
“It’s like a nanny but it lets you play out late” zoals Jeemy clarkson zegt, maar dahm ik zou er geen nee tegen zeggen! Zeker omdat hij “gewoon” handgeschakeld is;) (ookal vindt ik de pook een van de lelijkste details).
Yerrie zegt
Echt veel ruimte om hem uit te laten heeft hij niet op Mallorca.
Met die Seat van mijn zus lukt dat al niet daar, en nu maar hopen dat hij geen piet lut is want na 2 dagen rijden op Mallorca heb je moeite je eigen auto terug te vinden ( ;
marruk zegt
Eerst even de bandenspanning checken, keurig hoor! :P
glenne zegt
@ freek
nou je hoeft toch niet altijd in een mooi pakje in een am te rijden?
moet hij dan serieus zijn kia nemen om met trainings en sportschoenen te mogen rijden?
heb ook nog een man uit zijn diablo zien stappen met sportschoenen en driekwart broek…
simon zegt
idd, spijtig vn dit prachtexemplaar maar ik geef hem een half jaar voor hij hem ploit:s
el español zegt
Nadal heeft dus al eens in de spaanse bladen gestaan met een gecrashte Sorento!! :-). op Mallorca, zijn thuis(ei)landeen of andere betonblok of paal. beetje schade aan de neus.
Ik hoop dat die gast met zoveel geld op deze leeftijd niet naast z’n schoenen gaat lopen. zou jammer zijn. Maar dat ie vooral maar veel mag genieten van zijn AM. ik gun het hem.
Ary zegt
@ Savipe
op tv lijkt ie er normaal uit, maar hijs ongeveer 1,87, en een heel fors postuur. Ik heb met nadal vorig jaar in de casino gechilled toen ie 1e ronde eruit was.
Hijs toevallig een goede vriend van een goede vriend van me broer :P
Oh ja, over zijn trainingspakkie gesproken. Hijs niet echt iemand dat kleding draagt van de nieuwste trend. Vaak houdt ie het gewoon bij een simpele trui of hier zijn trainingsjasje en een spijkerbroekie als ie de deur uit gaat.
Hij is niet net als federer dat ie altijd nette blousjes, colbertjes en in pak loopt
Ary zegt
toevallig is 1 goede vriend van me broer heel goed bevriend met nadal.
Toen ie in nederland was, was ik met me broer en die vriend van hem wezen gokken @ holland casino
hijs qua postuur heel erg fors, metertje of 1,87 terwijl ie op tv kleiner lijkt.
En over dat trainingspakkie, hijs niet net als federer dat als ie de deur uitgaat een nette blouse, colbert of kostuum aantrekt. Dat boeit hem niet echt
Ary zegt
oops dubbele post
JMC zegt
Zeg TT Man, je bent wel erg origineel in je antwoorden moet ik zeggen… Vorige keer ging het over het zelfde maar moet je dan gewoonweg copy paste doen? Beetje lachwekkend en zeker confronterend voor je denk ik. Maar ja wat wil, iemand die iets met een TT te maken heeft die is altijd lachwekkend… :-)
TT Man schrijft:
5 February 2009 om 23:59
@JMC: binnen de Aston wereld ligt dit toch wat anders. De V8V (en nu dan V12V) en de DB(9)S zijn op totaal verschillende doelgroepen gericht, en dat heeft niet (alleen) met de prijs te maken. Het is net als bij bv Ferrari: er zijn mensen die een F430 veel meer sportwagen vinden dan een F599, juist omdat de F430 zo gedrongen en agiel is en de F599 veel meer GT. Zo is het ook bij de AMs: de V8V is veel meer sportauto, heeft een bijna perfecte 52/48 gewichtsverdeling, etc en de DB9 is meer een “stretched GT”. Beide schitterend, beide snel, maar (zoals hiervoor al eerder geschreven) de cijfers op papier zeggen dan niet zoveel, want een V8V gaat sneller de Ring rond dan een DB9 (en ik dacht dat dat voor een F430 tov een F599 ook gold, maar dat weet ik even niet zeker). Dit gaat dus niet over PKs of 0-100 tijden, maar over balans, handling, etc.
OT: een schitterend geluid, ook is het design erg bruut, maar misschien te bruut voor de gemiddelde AM rijder, net als al die carbon voorwerpen, maar goed, eerst maar eens in het echt zien, dat zegt alles. Als de prijs van deze V12V hetzelfde is als een DB9, dan zou ik voor de V12V gaan (zie mijn opmerkingen hiervoor als je sportwagen wil ipv GT).
BUSTED!!!
Greetzzz,
JMC
Speedonator zegt
Jezus
ik ga leren tenissen
:D
Markus zegt
@ RA999: ik zie ik zie wat jij ook ziet maar het zijn verschillen die het niet waard maken om er een ander typeplaatje op te harken… vind ik.
Neemt niet weg dat het een mooie auto is hoor :) alleen ik kan AM’s ‘designrichting’ niet helemaal waarderen.
databekker zegt
Iemand die een bal hard kan slaan kan en past ook in een snelle auto.
Een oude langzame wandelaar met heel veel geld niet. Die Rolls Roys. Toch ook die langzame wandelaars met veel geld rijden een AM. Dan beter dat Nadal een AM heeft da’s goed voor imago AM.