Too good to be true? EKO66 vindt zijn oorsprong in Turkije en is volgens de makers een innovatief elektromagnetisch systeem. Het product kan worden ingebouwd op alle motoren die worden aangedreven door LPG, benzine of diesel, met of zonder brandstofinjectie… Maar hoe werkt het?
Het product wordt voor de motor geïnstalleerd en realiseert een optimale mengverhouding van brandstof en zuurstof. De brandstofmoleculen worden van neutrale naar positieve toestand gebracht, zodat schadelijke uitlaatgassen (CO, COcorr en HC) tot 0% worden gereduceerd. Tevens levert het gebruik van EKO66 een brandstofbesparing van 35% op. Daarnaast is een motor uitgerust met EKO66 stiller, schoner en door de eliminatie van roet blijft de olie langer schoon.
Van personenauto’s, tot vrachtwagens, landbouwvoertuigen en schepen: dit systeem werkt op oude en nieuwe motoren, afhankelijk van het aantal cc van de betreffende motor. Daarnaast biedt EKO66 zelfs een garantie van 10 jaar, iets wat Kia zelfs niet doet. Op een inbouwstation van EKO66 wordt het product binnen 45 minuten geïnstalleerd door vakkundig personeel.
Tot nu was EKO66 alleen verkrijgbaar in Turkije, maar vanaf 2 maart a.s. kunnen ook in Nederland de motoren worden voorzien van dit systeem. Ondernemer dhr. Rob Gerritsen heeft de licentie voor Nederland verkregen: EKO66 Benelux is gevestigd in Dordrecht, alwaar het 1e inbouwstation staat. De prijs van EKO66 is afhankelijk van het type motor en beschikbaar vanaf € 400,-.
De vraag is of we dit geloven? Het systeem zou reeds geïnstalleerd zijn in 70.000 voertuigen en op Youtube is genoeg videomateriaal te vinden. Tevens is het product ruimschoots onderzocht door Turkse instanties, gespecialiseerd op wetenschappelijk gebied. Denk aan de Aegan University, Istanbul Technische Universiteit, Turkse Petroleum Corporation, Ministerie van Energie en Natuurlijke bronnen, Ministerie van Handel & Industrie…
Fiskmas zegt
Mmm ik zou het opmerkelijk vinden als zo’n innovatie uit Turkije zou komen (no offence). Heb nou niet het idee gehad dat ze daar zo vooruitstrevend waren op dit gebied. desondanks klinkt de hele meut wel goed.
Wollie zegt
En Sinterklaas bestaat écht.
Citrofiel zegt
Oke, schadelijke gassen kunnen misschien worden vermeden, maar geen CO2-uitstoot bij verbranding? In het bericht staat het ook niet, dus staat het soms verkeerd in de titel?
–edit: correct, titel is aangepast–
///M zegt
dat belooft wat te worden, alleen raar dat bedrijven als mercedes en bmw niet op zoiets zijn gekomen
Rik zegt
hmm, als het in 70.000 voertuigen zal het vast wel werken, maar toch vindt ik het raar/geloof ik het niet. Maar meschien is dit wel dé oplossing
Niels zegt
zou natuurlijk wel mooi zijn, maar mij hebben ze altijd geleerd dat er een nadeel aan zit… waar zit het addertje
Yellomello zegt
voor de onwetenden onder ons: het pin-apparaat is ook door een turk uitgevonden… ja lach maar..
CRX zegt
If it sounds too good to be true, it most likely is…
Of iets dergelijks (voordat ik wordt beticht van slechte quotes).
Als meneer Gerritsen dit ook maar een beetje geloofwaardig weet te brengen, is de kans groot dat ik het ga proberen.
Stel je voor dat het werkt, dan is die 400 euro in no time terug verdient (als je een beetje kilometers maakt).
lincoln zegt
its amazing Mike .. its really amazing ..
you also can store it under your bed ..
and use it while watching television ..
Robin zegt
@ Wollie
Niet dan..? Ik vermoede al zoiets XD
Oly zegt
hm in het weekend maar gebruiken als versier truc bij de dames.
Geloof der heel erg weinig van it sounds to good to be true
SPK zegt
Hmmm…. weet niet wat dit systeem precies inhoudt, maar bij mythbusters hebben ze een keer een aantal wonderdingen getest die het brandstofverbuik zouden moeten verlagen waaronder een magneet die om de brandstofslang moest. Uiteraard was er geen meetbaar effect.
badidea zegt
Weer eentje voor Mythbusters. Oh nee, die waren de brandstof besparende verzinsels al helemaal zat.
badidea zegt
Ok, net te laat.
el español zegt
@///M Waarom alleen Mercedes of BMW. Ik zou zeggen dat alle fabrikanten zich hierop zouden hebben gestort als vliegen op een drol.
De kostprijs voor het ombouwen van een serie-auto tot Blue-Motion, Efficient Dynamics, Ecomotive en noem maar op, heeft een veel hogere kostprijs en levert lang geen 35% op.
En ik kan me niet voorstellen dat ontwikkelingsafdelingen van de autofabrikanten dit apparaatje niet al eens getest hebben.
Arnold_GT zegt
en ik geloof er sowieso geen drol van…
Hoeveel van dit soort dingen zijn wel niet te koop op marktplaats.. kom op zeg, net als die studenten toen met hun “handsfree” kit ;)
Een betere ontwerper zegt
Zou vast wel een spijtige reden zijn dat je zo’n lange garantie krijgt.
C70T5 zegt
“Maar hoe werkt het?
Het product wordt voor de motor geïnstalleerd en realiseert een optimale mengverhouding van brandstof en zuurstof. De brandstofmoleculen worden van neutrale naar positieve toestand gebracht, zodat schadelijke uitlaatgassen (CO, COcorr en HC) tot 0% worden gereduceerd. Tevens levert het gebruik van EKO66 een brandstofbesparing van 35% op. Daarnaast is een motor uitgerust met EKO66 stiller, schoner en door de eliminatie van roet blijft de olie langer schoon.”
Op de vraag hoe het werkt, die niet door mij maar door henzelf is gesteld, wordt ZEER BEPERKT antwoord gegeven. Verdieping graag. Dus stel ik nogmaals de vraag:
HOE WERKT HET?
Raul8711 zegt
Op de Amerikaanse website staat:
“decreases the level of carbon monoxide gas, which is harmful for human health and the environment, in chimneys and exhausts to 0%.”
Dus lijkt niet om CO2 te gaan maar om CO. Verder leuk als het zou werken maar dit soort dingen is iedereen volgende week al weer vergeten, tenzij Autoblog het actueel wil houden.
badidea zegt
@Raul8711
Als het werkt, is echt niet iedereen het volgende week al weer vergeten. In tegendeel. Of een of andere oliemaatschappij moet het in de doofpot stoppen.
JeMoeder zegt
Als Shell het patent heeft werkt het!
gekke turbo zegt
Half jaar geleden probeerde ik de licentie te krijgen en ging naar Istanbul om met de uitvinder er over te onderhandelen. Die man was zelf net zo vaag als het product zelf. Hij dacht dat hij de 8ste wereld wonder had uitgevonden. Maar toen ik dieper over product ging vragen gaf hij elke keer een ontwijkend antwoord. Simpele vragen zoals of de duurzaamheid van de motor aangetast zou worden bleven onbeantwoord en daarom haakte ik uiteindelijk af en de ‘onafhankelijke’ onderzoeken zijn niet op het gebied van duurzaamheid gedaan. Ik wens de heer Rob Gerritsen veel succes.
406_v6 zegt
wellicht nóg spectaculairdere resultaten i.c.m. bijv. slick50?
dendriezen zegt
nen 1.6tdi in nen a4 model 06-07 :P
http://www.eko66.com/eko66/eng/04/detay.asp?k=15&m=Audi&l=4
Bert zegt
“het pin-apparaat is ook door een turk uitgevonden”
Dat verbaast me nou echt niks :)
On-topic:
Dit verhaal geloof ik echt voor geen ene zak, een sigaret van 10 gram, blijft in wat voor vorm dan ook 10 gram.
Positief geladen of niet, dit klinkt als een hoop gebakken lucht (om even in het sfeertje te blijven).
appieflappie zegt
@gekke turbo
Ah ja zal vast wel allemaal :)
Yeownuz zegt
waarom zoiets in turkije bedacht wordt?? misschien omdat zij het meest neertellen voor een litertje??
gekke turbo zegt
@appieflappie hoe wist je dat te achterhalen, wist je dat ik ook schrijver ben sci-fi boeken want ik heb zoveel fantasie en zo veel tekort aan aandacht.
Denk je nou echt dat er mensen zijn die de moeite doen om dat uit hun duim te zuigen.
hashman zegt
Nog een interessante uitvinding op basis van nano technologie (ook door de Turken):
http://www.nnt-nanotechnology.com/
Auto wordt er zuiniger op, meer power en minder slijtage.
Waarom de Turken naar dit soort oplossingen zoeken?–> Denk dat je daar goedkoper uit bent met vloeibaar goud dan dat je benzine erin gooit
Geltor zegt
Zever, gezever!!!
Dat zo’n afzetterij gewoon ongestraft kan doorgaan… Er is iets deftig mis in deze wereld…
The 12oach zegt
@ Yellomello
Vandaar dat ie altijd zo snel leeg is, hmm flauw…
Geloof er geen drol van 35% en dan zit het nog niet in een dikke bmw ofzo laat staan de V12TDI van die Audi Q7, die hier toevallig boven aan staat.
Emmanuel zegt
Doet me een beetje denken aan de sticker die je op je GSM kon kleven tegen de schadelijke straling, die Omega Pharma een tijdje geleden op de markt ging brengen. Ook niets meer van gehoord.
Probleem is dat de consument tegenwoordig zo dom is geworden, dat je hem alles wijsgemaakt krijgt.
Alwood zegt
hmm… zou kunnen werken maar dan moet de katalysator in een auto vervallen en moet de zuurstoftoevoer vergroot worden.
Daar zal ‘em waarschijnlijk ook de turkse oorsprong in zitten, ze hebben daar gewoon meer auto’s zonder katalysator.
De kat is niet meer nodig omdat er geen CO omgezet hoeft te worden en dat maakt dat de motor ‘vrijer’ ademt. De brandstofbesparing treed echter pas op als de motor veel meer zuurstof binnen kan krijgen. Dit kan ook moeilijk zijn bij auto’s met een computer die het mengsel regelt.
Zowiezo zouden motoren (ook zonder positief maken van brandstof) veel zuiniger zijn met een betere zuurstof/brandstofverhouding alleen de schadelijke gassen die dan uit de uitlaat komen kunnen moeilijk worden ‘gefilterd’.
Het addertje bij dit systeem zit ‘em in de energie die nodig is om van alle brandstofmoleculen elektronen los te trekken. Weet nog niet hoe veel energie dat daadwerkelijk kost maar dat kan best de besparing weer opheffen. Zodra je minder energie ’toevoegt’ verliezen niet alle moleculen hun ‘neutrale’ positie en heb je ook weer geen brandstofbesparing.
lijkt dus nog niet zo makkelijk inzetbaar in west-europa en moet waarschijnlijk zeer sterk verfijnd en beproefd worden.
Esprit_de_Flandre zegt
Als er al 70.000 wagens zo zijn omgebouwd, waarom heeft dan nog bijna niemand hier ervan gehoord? Hoop dat het waar is, maar ik reken er niet op.
badidea zegt
@Emmanuel
Ik betwijfel dat de consument tegenwoordig dommer is. Alleen is de strafmaatregel voor dergelijke (vermoedelijke) oplichterij lager dan vroeger denk ik.
In de middeleeuwen waren er waarschijnlijk ook wel mensen die middeltjes verkochten waarmee je paard 35% minder eten nodig had of zo. Maar als dat niet bleek te werken werden zulk soort mensen gelijk gevierendeeld.
Tombnolz zegt
0 is echt wel nul: echt prachtig dit
Tinus zegt
Brandstofmoleculen worden positief gemaakt..
Motorblok is massa
Klinkt zo raar nog niet eigenlijk.
Doet me een beetje je denken aan die bolle met 9 vingers en dat goudenhangertje van TellSell ! Dat werkte ook echt! hmmzz..
badidea zegt
@Emmanuel
En internet helpt natuurlijk ook: Maak een leuke website en paar youtube filmpjes en voor je het weet hebben een paar miljoen mensen je product gezien. Als 1 op de 1000 zo stom is om je 400 euro te betalen ben je binnen.
Wil het overigens best een maandje proberen en als het echt werkt, ben ik best bereid te betalen. Maar ik verwacht er weinig van.
Tinus zegt
De Bio-diesel-stabiel!
yunus66 zegt
Groeten allemaal beste autobloggers!
ik wil jullie even mededelen dat dit ding echt werkt! de ontwerper van dit systeem is iemand die uit hetzelfde gebied komt als ik uit turkije vandaar de afkorting gecodeerd met eko = zuiniger en het getal 66 staat voor Yozgat (provincie). dit systeem bestaat eigenlijk veel langer dan je kunt denken maar is pas een succes geworden een neef van mij uit Turkije gebruikt dit systeem voor zijn bora 1.9 tdi en zijn brandstof verbruik is met 25 tot 30% vermindert 35% is het maximale waarop je kan besparen. 400 euro is niet weinig geld inderdaad en weet al zeker dat de heer Rob Gerritsen hiermee echt heel veel winst me maakt. In Turkije laat je het voor 150 euro installeren.!!
Als dit systeem in Nederland goed wordt promoot denk ik zelf dat het heel veel
gaat verkopen ! de tijd zal het bewijzen
groeten uit helmond
Sorcerer zegt
Op YouTube zijn maar 2 users met filmpjes over ‘eko66’. En brandstof in ‘positieve staat’ brengen? En ook nog eens geschikt voor 3 typen brandstof die toch echt allemaal heel andere lucht/brandstofmengsels nodig hebben? En dat allemaal in zo’n dun buisje?
Nee, het is toch echt te mooi om waar te zijn alweer ;)
Albert zegt
Duh… echt weer een prima artikel die de domme, goedgelovige consument denkt nodig te hebben. Lieve mensen, het is al zo vaak bewezen dat dit soort ‘uitvindingen’ pure onzin is! Denk aan de ‘Nico Haak’ armband, met genezende werking van de magneten (en opeens ging Nico Haak dood…), denk aan Crocs, mensen dragen die dingen omdat marketeers ze wijsmaken dat ze echt wel mooi en practisch zijn enz. enz.
Pure oplichterij dus, en dan opeens is het verband met het land van herkomst wat meer helder ;)
Albert
Alfabruur zegt
Nou das weer de zoveelste uitvinding waarmee je tot 35% brandstof bespaard. Als het echt zou werken zouden auto fabrikanten hiermee al lang gekomen zijn.
Graag hoor ik van een onafhankelijk bureau wat de test resultaten zijn.
autoblogger zegt
@Emmanuel: http://www.antistraling.nl/ ;)
ekb zegt
dit artikel werkt echt , zelf gezien bij een test in kia garage dordrecht , test is gedaan met alfa romeo , verder dat er misschien geld aan verdiend wordt moet ook er worden ook veel kosten gemaakt zoals pand huren personeel marketing enz , enz , wat er in nederland aan de hand is , je mag hier niets meer verdienen ……daarom gaat het ook zo goed ?????
tss68nl zegt
Wat een vroege 1 April grap zeg…. ;)
Kangal zegt
Waarom zou dat niet kunnen? De pas afgestudeerde wetenschappers in Turkije weten meer als die van Nederland, in Turkije moet je namelijk minimaal een 8 scoren als je wilt slagen voor een toets, in NL is dat een magere zesje.. En waarom die foto? heeft niks met turkije of het systeem te maken.
PAN zegt
volgens mij heb ik hier wel eens een test van gezien en dit concludeerde een ding : Afzetterij !!!!!!!!
tss68nl zegt
@Kangal….laat me raden…je bent turk? ;)
Ik geloof er niks van tot ik het heb gezien. Als het echt zou werken zouden ze het niet zelf voor 400 euro aan de consument verkopen, maar hadden ze inmiddels een miljarden-deal met alle grote autofabrikanten.
donkeyKONG zegt
Ik weet van iemand die dit vorig jaar al geinstalleerd heeft.
Wat ik niet weet is of en hoeveel ie bespaard, en of zn auto het nog doet.
Ik zal wat navraag proberen te doen.
donkeyKONG zegt
@tss68nl
misschien hebben die fabrikanten al een miljarden-deal met een oliemaatschappij.
Jopie zegt
In 1973 hebben Shell-engineers een Opel P1 aangepast zodat een verbruik van 1:160 mogelijk werd. Naast het volledig strippen van die auto maakten ze gebruik van een techniek voor benzineverdamping.
Een moderne zware auto zou met zulke techniek nooit 1:160 kunnen halen, maar aangezien deze Turkse uitvinding voor de motor wordt geplaatst, zou het ook een soort benzineverdamping kunnen zijn. Ik geloof wel dat bepaalde technieken het brandstofverbruik enorm kunnen beperken, maar in alle gevallen geldt: eerst zien dan geloven!
Bee zegt
Als jullie nu allemaal 100 euro storten op mijn rekening, zullen jullie HR ketels ineens 50% minder gas gaan verbruiken.
Als je 200 euro stort laat ik je auto 50% zuiniger rijden.
Kom op zeg! Geef je geld dan aan een goed doel of zo (of hou het zelf).
Elke autoRAI staan er weer standjes met een magneetje of een filtertje, of een ding waardoor je bougie langer vonkt of weet ik niet wat en allemaal zeggen ze: 20%, 30% of meer besparing te zullen geven.
Anders ga je toch gewoon op kosmisch water rijden?
rijden op water
Karel zegt
@ dendriezen
nen 1.6tdi in nen a4 model 06-07
http://www.eko66.com/eko66/eng/04/detay….
Is geen A4 maar een A3 en geen 1.6tdi (die bestaan helemaal niet) maar een 1.6 benzine.
e30s38b38 zegt
Dit bestaat al heel lang, maar of het echt werkt…
En wat heeft de foto ermee te maken?? Eko66 en een arabier op een fiets???
Ik snap m nie..
b0z4 zegt
Mijn god wat erger ik me aan die domme Nederlanders hier die het product gelijk als “geldkloperij” of wat dan ook bestempelen omdat het een Turks product is. Mensen ik zeg niet dat het werkt of wel…. Het gaat er mij om dat jullie weer meteen met jullie voor oordelen moeten komen. Deze meneer toevallig van Turks afkomst heeft op zijn minst iets “uitgevonden” en wat hebben jullie ? De mensen die allemaal lopen te zeiken zonder het product te hebben getest of er een testverslag van te hebben gelezen ? Waarom moeten Nederlanders altijd meteen afkraken ? Ik durf te wedden dat ALS het een Nederlands product was jullie veel positiever hadden gereageerd als nu.
En nee ik ben geen Turk.
Citrofiel zegt
@ b0z4; Dat valt wel mee. Ik denk dat iedereen dit gewoon zo’n verschrikkelijk onwaarschijnlijk product vindt dat ze er negatief op reageren, en dat heeft niets met de afkomst van de man te maken. Hoogstens is het een bruggetje om ‘grappig’ te doen.
Kangal zegt
Hopelijk werkt het è, maar 400 euro vragen is fucking onzin. Ik snap al die prijsverhogingen in NL echt niet, waar gaat al dat geld naar toe?
En die foto slaat ook nergens op, grappig hoor AB.
Mardec zegt
Wie iets van chemie weet, kan bevestigen dat een miniscule verandering in samenstelling van een mengsel enorme veranderingen kan meebrengen. Dit systeem is dus goed mogelijk en heel slim bedacht.
Het kan een hoax zijn, dat ontken ik niet, maar het is zeer zeker niet onmogelijk.
tss68nl zegt
@donkeyKONG
Misschien zitten de autofabrikanten met hun handen in het haar over de opgelegde milieu-normen?
jeroen zegt
Binnenkort zal de TU delft er vast wel een onderzoek mee doen en komen we genoeg te weten over het apparaat.
ThomasVD zegt
De kans dat dit hele verhaal waar is, schat ik klein in. vooral omdat ze dingen zeggen die helemaal niet nieuw zijn. een moderne auto wordt zoiezo al voorzien van een optimaal lucht/brandstofmengsel aan de hand val AL de elektronica die tegenwoordig in moderne auto’s zit en bij wet verplicht is om de huidige en toekomstige emissienormen te halen.
In het ontwikkelen van een motor zitten miljoenen euro’s aan onderzoek en programmatie om het mengsel in elk deel van het toerentalgebied zo optimaal mogelijk af te stellen. Je maakt mij niet wijs dat je, door gewoon de lading van je brandstof te veranderen, je een beter mengsel krijgt en WAT zijn de gevolgen hiervan op het elektrisch systeem (al die gevoelige onderdelen als piezo-injectoren en dergelijke. volgens mij help je je wagen gewoon naar de vaantjes hiermee.
Beste invoerder van de benelux, graag een paar stavende documenten (geen turkse) maar resultaten van onderzoek uitgevoerd in belgië (KdG) of Nederland (TU Delft of iets dergelijk) die bevestigen dat de mirakels die men voorspelt ook kloppen.
PS: CO wordt grotendeels al weggefilterd met oxidatiekatalysatoren.
Laurens zegt
@Mardec
beetje zoals die vlieg die een orkaan veroorzaakt?
OT: goed idee om hier je geld aan uit te geven, kan Rob weer winkelen op de Easy Life veiling en is de cirkel rond.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Als dit zou werken zal er wel veel grotere ruchtbaarheid aan gegeven worden dan een lelijke site en een berichtje op AB.nl (met alle respect jongens :D)
Vooralsnog ben ik sceptisch
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Misschien werkt het alleen in errug warme landen??
:D
ertje88 zegt
dude
het werkt
Ik was op vakantie en ook stomverbaasd. K dacht dat het een uitvinding van PSA was, een antwoord op de TSI motoren van VAG ofzo. Het verbruik was 20,8 km op 1 liter benzine. Normaal is dit 11,4 ofzo. Ik vroeg wat voor motor er in zat en hij zei 1.6 16v met EKO66, (vergelijkbaar met 1.4TSI dacht ik dus).
En ja ik weet dat TSI met een turbo/compressor zo zuinig is maar nu ik dit lees,
wow.
Best slim he, van die Turki
ertje88 zegt
Oh ja, foto slaat echt nergens op -_-
yunus zegt
Deze man heeft dit uitgevonden op zijn tractor…hij is zelf eigenlijk een boer.
en omdat deze gast nu een turk is wilt bijna niemand geloven dat ding werkt..
De vooroordelen die hier de meeste trekken is dat Turkse mensen niet echt slim zijn en die dit systeem niet kunnen maken. Helemaal fout…
Turkije is mischien niet een land waar alleen maar technology draait. Maar dit wilt dus niet zeggen dat Turkije dit soort uitvindingen niet kan doen!!!
mensen als je echt nieuwsgierig bent voor dit systeem…?
Koop het laat hem installeren…en als het echt niet werkt geef het terug sooo Easyyyy…
toch?
lincoln zegt
o.k. .. da,s een ander verhaal ..
uitgevonden door een boer .. dan heb ik er al een stuk meer vertrouwen in ..
eind van de dag wordt alles uitgevonden in een boerenschuur .. altijd ..
en NIET op universiteiten of grote bedrijven ..
die kunnen hooguit iets verbeteren of analyseren ..
bleegh zegt
@jopie
heeft ook iemand de autoweek gelezen… tsss
on-topic
als dit systeem zou werken zouden wij er wel wat van gehoord hebben. En hoe kan je in godsnaam een benzine/diesel molecuul positief laden, dat kan alleen bij atomen…
6 zegt
zet tenminste een plaatje erbij van Turkije. Dit zegt wel weer iets over de redacteuren alhier….
RA999 zegt
@ 6
Als je de mouseover leest, zie je dat de auteur dat zelf ook allang wist…
gilera180cc zegt
ik heb om mijn scooter geinstaleerd hij rijdt nu 1 0p 100 hihi
8 zegt
Mag ik vraagtekens stellen bij de motieven en belangen van sommige posters over dit product in dit topic ?
Zicmu zegt
domme mensen, je krijgt 10 JAAR GARANTIE dus als da nog ni geloofwaardig is?
lincoln zegt
@Zicmu .. 10 jaar garantie op wat .. op geloofwaardigheid ??
Ertje88 zegt
http://www.youtube.com/watch?v=KUKtoWenRtc&feature=related
Allerlei overheids instanties en hoogleraren bevestigen de positiefe effecten. De laatste gozer is van de kamer van koophandel in turkije, ze hebben toetstemming gegeven na allerlei tests en je ziet dat de skoda 4 liter op 100 km rijdt, sommige zeggen dan van dat doetie zowiezo al die VAG tdi’tjes maar meestal is het toch boven de 4,9 l op 100 km dus ik denk dat het wel degelijk helpt
lincoln zegt
@Ertje88 .. weet niet hoe dat in turkije zit ..
maar hier in nederland kan je een overheidsinstantie niet op zijn woord vertrouwen ..
en hoogleraren .. tja .. die lopen altijd achter de feiten aan ..
voor de rest versta ik geen zak van het filmpje ..
maar zoals eerder vermeld .. wil ik het echt te weten komen ?? dan kost me dat 400 euro .. misschien ga ik het nog doen ook ..
PP zegt
De website EKO66.pro (nederlandse versie) van die Rob Gerritse staat vol onzin.
ze beweren emissieloze uitstoot, dat is zoiets als additievenvrije sublementen of stralingsvrije radioactiviteit……
bovendien beweren ze een uitstoot van bijna 0% maar als je gaat rekenen hoeveel NOx ( 0,28 gram/km) tov CO2 (137 gram/km) dat is dan kom je al aan 0,2 % dus een normale auto heeft dat al zonder colablikje tussen je brandstofslang
daarnaast beweren ze de beste resultaten met een rustige rijstijl, ja dat brengt nog steeds verbetering zonder dat ding
Als het waar zou zijn dan zouden ze het wel met een wetenschappelijke onderzoeksresultaten kunnen aantonen.
Het apparaat zit tussen je brandstof slang. Dus als je het als blackbox zou bekijken zou de aan de uitgang de energetische waarde 35% hoger zijn dan aan het begin om die brandstof besparing te veroorzaken? dan moet je er toch energie instoppen. Het lijkt me niet dat het rendament van je motor zo maar om hoog gaat. Ze beloven minimaal 12 % zuiniger, maar dat kan ook met rustig rijden bereikt worden.
Tegen motorolie vervuiling zou ik eerder een goed filter nemen, voor de olie zelf en voor de luchtvochtigheid in het olie reservoir.
Ik geloof nog meer in de bio stabiel…..
OTTOMAN EMPIRE zegt
Hey jullie kunnen het niet hebben dat de turken zoiets uitvinden… Jullie zijn zo bang van de turken dat jullie dat alleen op internet site’s kunnen plaatsen met rare foto dat helemaal niets met deze verhaal te maken heeft… Maar de turken gaan jullie meer laten zien… haha… + deze > http://www.nnt-nanotechnology.com/
jenny zegt
hallo allemaal, ik wil me even toevoegen in jullie discussie over eko66.
Toevallig ken ik iemand die daar gaat werken als monteur.
Ook ken ik iemand die t in zn schip heeft in laten bouwen en die bespaart maar liefst 6000 euro aan brandstof per maand!
En ik heb er echt vertrouwen in dat t werkt, die turkse man heeft wel 35 jaar aan eko66 gewerkt om het tot een goed product op de markt te brengen.
In turlije zijn nu al 33 vestigingen in een half jaar.
En mensen vinden t raar dat hier nog niemand ermee rijdt, nee gek he als t bedrijf volgende week pas open gaat!Dit is pas t eerste bedrijf in de benelux, dus is niet heel raar dat t hier nog nieuw is.Zo ik heb mn verhaal ff gedaan
jenny zegt
ow en nog ff iets, ook heb ik de testresultaten gezien van de uitstoot, en de garage was zo verbaast dat ze dachten dat t apparaat kapot was omdat er maar 0,01 % uitstoot was gemeten!
Gerben zegt
Ik heb ook veel over eko66 gelezen en gehoord. Heb op diverse sites de reviews van de mensen gelezen die al duizende km’s hebben gereden. Minimale brandstof bespraring was 20%, uitschieters van 40% !!
En waarom we van dit soort dingen heel weinig horen, ik denk dat de heren van BP, SHELL en de leveranciers van (nieuwe) auto’s hier niets van willen weten!! Consument moet gewoon veel betalen voor zijn auto en voor de brandstof. . Ik vind het een toppie van een uitvinding. Ik wacht even af, dan wil ik het ook in mijn auto laten inbouwen.
Nexxt zegt
Ik heb naar aanleiding van deze publicatie op autoblog mijn nek uitgestoken en heb afgelopen maart EKO66 laten installeren. Ik bleek daar in Dordrecht de eerste klant! (ze waren eigenlijk nog niet open). De prijs van 750 euro (excl. BTW) voor montage in mijn VW Passat 1.9D lag een stuk hoger dan de 400 euro die hier vermeld werd. Maar dat bleek de prijs voor installatie in kleinere motoren te zijn. Ook bleek het de bedoeling te zijn dat het EKO66-apparaat geïnstalleerd zou worden samen met EasyGreen: de montage van een Cyclone in de luchttoevoer, het schoonspoelen van de motor, het vervangen van de motorolie door Bardahl olie en 10% Greentech-motorolieadditief en het toevoegen van een beetje Greentech-brandstofadditief). Uiteindelijk heb ik er zo’n 1000 euro (excl. BTW) voor betaald. Toen ik mijn auto bij hen in Dordrecht voor installatie had afgeleverd heb ik nog geïnformeerd naar het te verwachten besparingspercentage. Ze dachten 20%. Ik heb vooraf redelijk goed bijgehouden wat mijn verbruik was, ik denk zo’n 6 – 6,5 liter/100 km. De eerste 2000 km heb ik het verbruik geleidelijk omlaag zien gaan. De laatste 4000 km heb ik het verbruik (gemeten bij iedere tankbeurt) zien schommelen tussen 5,2 – 5,6 liter, gemiddeld is het verbruik nu 5,3 liter/100 km, dus rij ik inderdaad nu zo’n 20% zuiniger. Wat het aandeel van EKO66 daarin is: ik denk minimaal 10%; de besparing van Easy Green is volgens hun website namelijk maximaal 10%). Als je kijkt naar de verhouding kosten en besparing dan zie je dat de terugverdientijd veel te lang is (meer dan 2 jaar) maar daar staat tegenover dat de motor wat meer tot leven is gekomen en ik ook nog ga besparen op olieverversingen (pas na 60.000 km).
Arnold Mannak zegt
Heb het systeem 3 weken geleden gekocht, en de eerste week merkte ik direct resultaat, qua kracht/pk van mijn auto (Opel Vectra 2002) erop vooruit is gegaan, mn motor klinkt een stuk rustiger en de uitlaatgassen terwijl mijn auto aanstaat ruiken niet meer naar brandstof.
Daarnaast is het aantal km erop vooruit gegaan, hij liep eerst 1op14 en rijdt nu 1op20 en nu heb ik begrepen dat het zowiezo meer dan 1 maand duurt eerdat het motorblok geheel is ontroet, dus ben benieuwd wat mijn bevindingen zijn over 1 maand!!
Rotterdam zegt
Dit zijn de prijzen in turkije
van 1100cc tot 1600 cc 590,00 TL
tot 1900cc 885,00 TL
tot 2000cc 1.180,00 TL
tot 2500cc 1.770,00 TL
tot 3000cc 2.360,00 TL
1 euro = momenteel 1,8 Turkse Lire
Voor motoren groter dan 3000cc moet je offerte voor vragen.
Voor meer turkse techniek kan je kijken op
http://www.aselsan.com.tr/default.asp?lang=en
Rotterdam zegt
Laatste tijden hebben veel wetenschappers in Turkije “zelf”moord gepleegd.
Ik denk dat er iets anders aan de hand is.
Een vliegtuig met 4 wetenschappers er in stort in Turkije neer en er verdwijnt een koffer met geheime documenten er in. Ik denk dat het geen ongeluk was maar een aanslag. Een van de wetenschappers was een verre familie lid. In het vervolg kunnen ze beter appart reizen mischien een tip.
Rotterdam zegt
o Ja nog iets.
Iets duurzaam maken kost uiteindelijk je kop dus dan maak je iets wat sneller kapo”t” gaat. Iedereen weet dat een notebook accu gemiddeld 2 uur meegaat bij normaal gebruik. Als ze willen kunnen ze een notebook accu maken die 15keer langer meegaat.
Rafale zegt
Nexxt bevestigd eigenlijk dat het hier om een “hoax” gaat. Zo kan iedereen een zuinige auto maken, blok flushen, speciale olie, het wordt steeds warmer buiten………en iedereen die net zoiets gedaan heeft past zijn rijstijl aan, gaat net wat minder toeren rijden etc. Zal mij benieuwen wat de auto doet als het weer winter wordt en er 20.000 extra op de teller staat.
Maar uiteraard valt er veel winst te halen bij aanpassingen van auto’s ouder dan 3 jaar. Pas heel recent is de auto industrie weer wat aan verbruik gaan doen. Nu kunnen ze plotseling wel auto’s maken die 1:20 doen op benzine. Dit terwijl mitsubishi de GDI techniek al voor het jaar 2000 introduceerde. En had de honda civic 1.5 vtec al in 1922 geen verbruik van 1:17.5 ????
Gewoon puur consumentenbedrog, ze kunnen zoveel meer dan ze ons voorschotelen. Alle die “moderne” zuinige turbo blokjes (1.4 tsi, 1.2 TCE etc)…..come on…..de turbo werd al in 1952!! in een auto gemonteerd.
De machtige olielobby houdt nog steeds zoveel mogelijk vernieuwing tegen. Laat turkse uitvinders de boel maar eens wakker schudden, hier in europa zijn ze toch omgekocht.
fatih zegt
Ik heb een op de turkse site gekeken en de prijzen zijn zelfs lager als Rotterdam ze opsomt.
tot 1.6L = 500 TL = € 233,26
tot 1.9L = 750 TL = € 349,90
2.0L = 1000 TL = € 466,52
tot 2.5L = 1500 TL = € 699.80
tot 3.0L = 2000 TL = € 933.04
en idd na 3.0L een offerte aanvragen.
kijk maar eens op ziptuning.nl. hier kan je je auto ook ECO-tunen. zo wordt je auto zuiniger. ik vraag me nu af wat er gebeurt als je die twee combineerd en dan ook nog eens op zonnebloem olie gaat rijden met je diesel auto.
;-)
Kemal zegt
!!!Belangrijk info!!!
Onderstaand bericht dd 25-06-2009 (www.eko66.net) komt kort op neer dat dit produkt alleen in enkele steden in (alleen) Turkije te verkrijgen is. In EU-landen, dus ook Nederland, zouden imitatie produkten in de omloop zijn.
Dus wees gewaarschuwd voor “verkregen licentie”.
ÇOK ÖNEMLİ DUYURU…
EKO66 yakıt tasarruf cihazlarının Konya, Adana, Elazığ bayileri ve Yozgat/Yerköy şubesi haricinde yurtiçinde ve yurtdışında hiçbir bayisi yoktur.Aldığımız duyumlar, elimize ulaşan bilgi, belge ve resimlere göre Almanya, Hollanda, Belçika, Fransa gibi Batı ve Orta avrupa ülkelerinde EKO66 adı altında cihazımızın sahtesi satılmaktadır. Almış olduğumuz uluslararası patentimizin bize tanıdığı haklardan faydalanarak ülkemizde ve bu ülkelerde gerekli hukuki işlemler başlatılmıştır.
gekke-turbo zegt
@ Autoblog: Misschien tijd voor een update. Het bedrijf is namelijk failliet. Het inbouw station in Dordrecht bedoel ik dan.