Blijkbaar vond Porsche dat er nog niet genoeg versies van de Cayman op de markt waren. En dus komen ze volgens het Britse Autocar in oktober met een zogenaamde Clubsport variant van de Boxster Coupe Cayman op de markt. Waar moeten we dan aan denken? De CS variant van de Cayman zal in elk geval op een streng dieet gezet worden zodat ie een kilo of 100 kwijt zal raken.
Wat verdwijnt er allemaal? Allereerst zal het interieur gestript worden, lichtgewicht plaatdelen en verder een versimpeld verlichtingssysteem en lichtere wielen. Op motorisch vlak zal er hoogstwaarschijnlijk naar goede Clubsport traditie niks veranderen. Wel zal elke Cayman Clubsport standaard voorzien zijn van een handgeschakelde zesbak en een limited-slip diff. Het uiterlijk van de Clubsport zal wel een aggressiever uiterlijk meekrijgen dan de standaard Cayman.
De Clubsport zal waarschijnlijk ook verkrijgbaar worden in race specificatie met 6-punts gordels, brandblusser en rolkooi. (via: Autocar)
Is dit dan die Cayman Turbo / Cayman RS die we al geruime tijd zien opduiken in spyshots?
Tommeke zegt
Ben al benieuwd!
Rik3 zegt
”Het uiterlijk van de Clubsport zal wel een aggressiever uiterlijk meekrijgen dan de standaard Cayman.”
?
yassin.a zegt
…omdat het zo goed met porsche gaat, en ze niet leiden aan de crisis, ???
The_Godfather zegt
mogen ze gerust doen… Nix mis met lichtere auto’s
Phils zegt
Heerlijk! Binnen een paar jaar zo’n 2de handsje aanschaffen dan ;)
Apache zegt
amai amai… al die speciale shizzle voor maar maar nog niet eens 300 pk… potsierlijk.
saasken zegt
daar wil ik wel men centjes voor opzij zetten..
alleen jammer de cayman slecht voor 2 personen is, anders kon je nog eens ne iemand (in een slechte positie dan wel) kwijt op de achterbank..
Timmie zegt
Zou dit eindelijk de eerste productie-Cayman zijn die sneller is dan de basis-911? Dat Porsche opzettelijk de Cayman S onder de basis-911 houdt, vind ik een beetje sneu…
pietje zegt
kan niet wachten om hem te zien..
CSL zegt
klinkt allemaal goed.
Ferdinand zegt
@ Apache en Timmie. Ten eerste: deze Cayman CS krijgt 320 pk, dus meer dan 300. Ten tweede: de Cayman S met PDK en sports chrono pakket is op het gebied van acceleren en bochten net zo snel als de 911 carrera, dus de Cayman S wordt niet onder de 911 gehouden.
En hou nou toch op met dat “Boxster Coupe” gedoe. Dit is een van de beste auto’s die er is.
WieAndersDasAuto zegt
Ziet er goed uit! Hij doet het zeker niet onder een 911 Carrera! Laat maar komen.
SimonMc zegt
@Ferdinand: het is nu eenmaal een boxster coupe, en dat is geen verwijt.
De cayman wordt wél opzettelijk onder de 911 gehouden, dat heet hiërarchie en elk merk doet dat omdat niemand in een duurder model eruit wordt gereden door het goedkopere broertje.
SimonMc zegt
Laatste moet …” eruit wilt worden gereden…”
Ferdinand zegt
@ SimonMc. En toch zal de door mij genoemde Cayman de 911 Carrera op een bochtig weggetje eruit rijden. Dat lukt je zelfs al met de 295 pk versie.
DennieFR zegt
Klinkt allemaal vrij goed die specs,vooral 100kg vermindering is een flinke dieetkuur.
Waxweazel zegt
Leuke Renault RS kleuren dat die porsche heeft :roll:
donvliet zegt
zal een heel leuk speeltje voor op het circuit worden. Maar hij heeft wel wat extra pk’s nodig.
Arie zegt
Ik vind de Porsche Cayman wel een geslaagde auto.
Plaatsing van de motor is eigenlijk beter dan die in de 911… Maar laatste is natuurlijk traditie…
Timmie zegt
@ Ferdinand:
De Carrera in een bochtje eruit rijden… Op de Nordschleife is de Carrera wel dik 8 (!!!) seconden sneller!
michel zegt
eigenlijk is het best een mooie auto! de verhoudingen zijn goed, heb hem alleen nooit echt van dichtbij bekeken, zag hem wel een keer in het rood halverwegen de mont ventoux staan, de eigenaar haalde zijn racefiets van het dak en ging te fiets verder…. Hoe is de kwaliteit zit er veel plastic in? deurgrepen?
Jorden zegt
@ Waxweazel
Die kleuren gebruikt porsche al voordat jij op aarde rond liep, anders had je dat wel geweten.
SimonMc zegt
@Ferdinand: ja, in een heel bochtig parcour is de cayman de carrera de baas, maar zoals Timmie hierboven al zegt, is hij op de nurburgring 8 seconden sneller, ook omdat er relatief veel rechte stukken in zitten waar hij zijn verloren tijd in de bochten kan goedmaken.
Maar bij de GT3 bv zijn de nadelen van die motor in de koffer wel zeer goed weggewerkt.Heb eens gehoord dat zelfs een getunede versie van de cayman de GT3 niet de baas is…
gekke turbo zegt
En nu langs manthey voor verdere ‘verfijningen’
Ferdinand zegt
@ SimonMc. Ik houd van alle Porsches, dus de strijd Cayman of 911 is volledig overbodig voor mij. Maar tuurlijk is een GT3 een getunede Cayman de baas. De GT3 is wellicht zelfs de beste Porsche van het moment. Maar dan praat je wel over een (prijs)klasse hoger. En die Nürburgringtijden zijn gereden door proffesionals. Zet twee “normale” mensen in een Cayman en 911 en het verschil zal niet groot zijn; misschien zelfs wel in het voordeel van de Cayman…
Waxweazel zegt
@ Jorden
Het Sirus-geel is wel degelijk een eigendom van de RS modellen van Renault. Niet een gewoon kanariegeel.
Demoniac zegt
Waxweazel: als je even op het linkje van de bron geklikt had, dan had je gezien dat die Porsche niet geel is, maar knaloranje.
SimonMc zegt
@Ferdinand: Ja, eerlijk gezegd moet ik wel toegeven dat ik eerder een cayman man ben, dan een carrera man omdat die cayman gewoon in de basis beter is ontworpen.
Middenmotor ipv motor in de koffer.Maar het is wel zo dat de 911 door de jaren een waar icoon is geworden, en dat ze niet zomaar de cayman boven de carrera kunnen plaatsen.Dan verbeteren ze nog liever die carrera totdat z’n nadelen geminimaliseerd zijn.
Had het graag anders gezien eigenlijk.Maar wat ik niet begrijp is, dat al die tuningprojecten niet op een cayman zijn gebaseerd, maar altijd op een carrera?
Kijk maar naar de 9FF GT9 bv.Op eerste zicht zou je zeggen dat het om een getunede cayman gaat omwille van de middenmotor, maar nee, het is op basis van een GT3, welke wat verlengd is, zodat de motor meer naar het midden komt te liggen.
Ook de RUF CTR3: http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/12/porsche-cayman-ruf-ctr3
Deze leek in de eerste plaats ook gebaseerd op een cayman, en de uiterlijke kenmerken waren daar ook sterk aanwezig, maar wederom, achteraf bleek het op basis van een 911…