Volkswagen bekijkt momenteel of er een sterke businesscase kan worden gemaakt voor de Bluesport Concept. Met andere woorden: of het nieuwe roadster concept voldoende winstgevend in productie kan worden genomen. Volkswagen is van mening dat Audi en Porsche dan op z’n minst ook gezellig mee moeten doen.
Het scheelt een stuk wanneer je de ontwikkelkosten voor een nieuw platform kunt verdelen. Volkswagen, Audi en Porsche hebben hebben al een overeenkomst waarin bepaald is dat de Volkwagen Touareg, de Audi Q7 en de Porsche Cayenne, hetzelfde platform delen. Naar een soortgelijke oplossing is Volkswagen op zoek voor de Bluesport Concept.
Volgens een bron binnen Volkswagen heeft Audi inmiddels al een nieuw concept ontworpen dat het platform met de Bluesport zou kunnen delen. Daarbij zou Porsche behoefte hebben aan een extra instapmodel onderin hun line-up. Een dergelijk low-entry model zou kunnen helpen om de gemiddelde CO2 uitstoot van Porsche te drukken. Onduidelijk is of Porsche hierbij direct denkt aan een roadster model. Volkswagen heeft de intentie om binnen twee maanden te besluiten of de nieuwe roadster er komt. (via: automotive news)
BMWGuy zegt
Nice!! Hoop Snel Dat Ik Hem Op De Weg Zie!!=P
Michiel_vd_Brink zegt
Hmm, een nieuwe VW-Porsche 914… Could be fun!
Michiel_vd_Brink zegt
@ BMWGuy: Hoofdletters worden alleen gebruikt aan het begin van iedere nieuwe zin en voor namen…
BMWGuy zegt
@ Valetino : Boeien, en dat weet ik wel maar ik had er ff zin in:Z=P
doe ik wel eens vaker.
Michiel_vd_Brink zegt
@ BMWGuy: Hoogst irritant. Niets om nog verder serieus te nemen, overigens.
RenesisHP zegt
We waren er toch al over uit dat bovenstaande VW een Boxster met diesel en VW huidje was?
Citrofiel zegt
Ehm, kan het niet andersom? Waarom niet gewoon het platform van de Boxter gebruiken? Te oud?
lincoln zegt
hoeveel platforms heb je nodig als fabriekant ?? 3 .. 4 .. 5 ofzo ..
zou raar zijn als je de ontwikkellings kosten niet zo delen ..
dat zijn nml echt serieuze posten ..
Shenkie zegt
Mooi als Porsche en Audi meedoen! Leuk autootje voor de vrouw
Larrs zegt
Ik ben het eens met Michiel van den Brink.
Een nieuwe Porsche 914 zou wel leuk zijn.
blokker5 zegt
En nu Porsche en volkswagen zo nauw verbonden zijn met elkaar is het toch meer dan logisch dat Porsche helpt om een sportwagentje te bouwen
Marcello zegt
@ Michiel van den Brink & Larss
Als ie er maar niet uitziet als porsche 914.. Namelijk een smet op porsche’s modellen geschiedenis. Een lagere instap-porsche is wel nodig wegens de emissie, maar ik blijf van mening dat er maar 1 echte porsche is die begeerlijk blijft…
9
1
1
XO101 zegt
Ik kan deze wagen moeilijk een evt markt toekennen,
een VW sportwagen… nah, blijft VW, en een roadster in nou niet echt een VOLKswagen model
een audi, zal het merk in mijn ogen geen recht aan doen om met zo’n model te komen, TT is premium, daaronder gaan zitten met een budget model maakt audi weer zo’n doorsnee burger roadster
Porsche, tja, een model onder de boxer, een budget-budget porsche…
Maarja, de bomen groeien gelukkig tot in de hemel momenteel voor de autoindustrie, ze kunnen gerust zo’n gokje wagen…..
saasken zegt
ik ben het oneens…
audi en vw een platform delen okee.
maar porsche er weer bij betrekken… straks wordt porsche de nieuwe leasecar bij uitstek…
waar blijft de exclusivitiet van porsche…
en dan nog diesel van vw en audi…
ik heb niets tegen die merken integendeel 100 pro porsche maar ik vind de prestaties van hun diesel in de cayenne toch ondermaats (op papier dan toch)
Neem nu mercedes of BMW die knutselen zelf een motortje in elkaar dat sterker, duurzamer en zuiniger is dan de audi…
Heeft porsche schrik om efffe om de hoek of 100 km verderop gaan aan te kloppen? (Mercedes is stuttgart en porsche ook..) en munchen is niet zo ver (en de productieafdeling van BMW in regensburg is ook bij de deur)
Ik weet een ding en dat is dat aan het graf van ferdinand porsche aardverschuiving zijn ontstaan. die man heeft zich de laatste jaren al meermaals omgedraaid in zijn graf hoor…
gwn mijn bescheiden mening
mrB zegt
nieuwe porsche 914!!! Niet te zwaar, leuke motor, en dan is het prima
WieAndersDasAuto zegt
Laat maar komen de Bluesport! Ziet er leuk uit en er komen uiteraard TSI/TFSI motoren in!
Hopelijk gaan Audi en Porsche ook zoiets bouwen…
Mic zegt
@BMWGuy
En in het Duits bij zelftandige naamwoorden.
Mic zegt
Oeps:
Zelfstandige
wapz zegt
Stop gewoon de 1,4T erin met 200pk met een leuke handbak. Stoffen stoeltjes en lampen en een iPod aansluiting. Meer heb je niet nodig!
wapz zegt
Trouwens, Michiel, is er al eens een update te geven over de GTO? Work in progress plaatjes?
Esprit_de_Flandre zegt
Lijkt me wat te min voor een Porsche. Kunnen ze geen Seat-versie maken?
Of desnoods een Bugatti-versie :)
erik zegt
de 914 opvolger moet dan verplicht ook futuristische, gestoorde styling zoals het oude model! ik ben trouwens groot fan van de 914
rijzerlo zegt
@ Esprit de Flandre
ik heb toevallig een anderhalf jaar terug een concept van Bugatti gezien voor een “kleine” Veyron, eentje welke vergelijkbaar zou moeten worden met je gemiddelde F360 en Gallardo. Was misschien wel de mooiste auto die ik ooit heb gezien!! uiterlijk deels te vergelijken met een Veyron, maar dan nog veeel mooier! heb het concept alleen nooit weer kunnen vinden helaas… :(
York zegt
Lijkt toch maar hard op een TT…
Bob zegt
Ik vind de 914 eigenlijk wel een leuke wagen. De Porsche freaks zeggen altijd dat als het geen 911 is het geen echte Porsche is.
Baztrd zegt
Moet voor porsche toch geen probleem zijn om even een concept te ontwerpen? Even de 911 cabrio op de kopieermachine, instellen op 80% en draaien maar. Bij de boxster hebben ze van de voorkant ook de achterkant gemaakt, dit keer dan maar de achterkant ook als voorkant gebruiken?
Ralph zegt
Is dat echt wat volkswagen wil?
Want als als audi en porsche zo een soortgelijke auto op de markt gaan brengen wat gaan de mensen kopen?
Een audi of een porsche!
:-D
kees zegt
ze moeten er meteen een vierdeurs cabrio en een coupe van maken
de voor en achterkant bevallen me wel
en als die een beetje netjes blijven mag het ook wel 2 in 1 een CC
Thomas zegt
hopelijk gaan ze gou mee doen
want van mij mag die wel komen!!
Jesper zegt
En de Audi R4 is geboren… :roll:
Wat Porsche hier uit denkt te slepen… een nieuwe 550 Spyder misschien? :D
Emile_Benz zegt
Porsche-directeur: “VW Bluesport? NEIN!!!” …
Markus zegt
De Boxster is toch al het instapmodel? Het lijkt mij voor het Porsche image niet veel goeds als ze met een nog goedkoper modelletje komen.
RenesisHP zegt
@Ralph.
Is dat wel zo? De Touareg en Cayenne zijn toch ook soortgelijke auto’s?
Richard Brunsveld zegt
Dit vind ik wel een zeer geslaagde wagen :D
sjaak1234 zegt
‘uiterlijk deels te vergelijken met een Veyron, maar dan nog veeel mooier! heb het concept alleen nooit weer kunnen vinden helaas…”
WOW, nog mooier dan een uitgerekte en geplette kever?
Ik snap die trend sowieso niet. Als zelf respecterende sportwagen bouwer wil je toch iets wat er steeds anders uitziet? Ik walg van dat steeds maar hergebruiken. Porsche doet dat al 60 jaar, aston is het nu ook al een tijdje aan het doen etc. Nee, Ferrari mag dan al in tijden geen echt mooie auto meer hebben gemaakt maar elk nieuw model is tenminste geen copy paste van het vorige model.
H zegt
Dit is hoe het er tegenwoordig aan toe gaat, tegenhouden gaat niet. Of Mr F Porsche zich nu omdraaid in zijn graf of niet, daar zullen ze niet veel om kijken. Mss had hij wel net hetzelfde gedaan. De tijd van een fylosofie in een automerk is lang voorbij, nu is het pure business.
Of ze bij Porsche nu een kleine der bij maken of niet, ik zou niet weten wat ze kunnen uitvinden om onder de boxer te komen, het is nu al een speelgoedauto, dat interesseert mij niks, noch traktor noch auto, geen één porsche zal mij bekoren.
En ik zou begod niet weten wat audi moet doen met dergelijk platform. De volgende TT A3 mss, maar daarvoor zal het waarschijnlijk iets te klein worden, alhoewel.
50/50 kans dat het er komt
@sjaak1234
Als een disign werkt, waarom moet het dan gewijzigd worden. Astons zijn mooie wagens, De aerodynamica v Porsche is goed, het uitzicht euhm niet, maar goed.
Ralph zegt
@ mx5/rx8owner
Daar heb je wel een punt, maar volgens mij liggen de kaarten anders bij roadsters.. Dit is zo’n autootje van tu m’as vu, en dan wordt je liever gezien in een auto met een Porsche-badge op de snoet dan een VW…Zoals bij de A8/Phaeton…
Ralph zegt
word je*
H zegt
@ Ralph
Of er zijn ook nog menzen met zonder ego die gewoon in een betaalbare roadster willen rijden. Rijdt leuker en is zuiniger, ideaal voor woon werkverkeer.
En als de koffer wat inhoud kan slikken, een weekendje Frankrijk of zo.
Patrick zegt
Vind het een leuke auto om te zien en hoop daarom ook dat hij er komt. Hoe deze auto op de markt gepositioneerd zal gaan worden is mij, net zoals vele anderen, ook nog een raadsel!
JanJansen zegt
fautje: hebben hebben
ELB zegt
Ziet er toch lekker uit. Maar dat logo… Als we dan ook een van de drie logo’s mogen kiezen…
Jaloerse kat zegt
Ben toch wel heel benieuwd hoe die er dan uit zou gaan zien, zo als Audi..
(Sorry, kon het even niet laten; kmoest ff knutselen :) )
Sven zegt
Heel mooi, leuk voor de nieuw VW EOS
OPC zegt
saasken
In de eerste zin: straks wordt Porsche de nieuwe leasecar bij uitstek…
Gelooof me, dat zal echt nooit gebeuren
LD zegt
Hopelijk komt er een business case waarin deze roadster past.
Mijns insziens veel bestaande componenten hergebruiken, bespaart ontwikkelkosten, verhoogt de betrouwbaarheid en verlaagt de onderhoudskosten.
Gaarne een ‘basic’ VW model op het prijsnivo van de MX-5 of lager.
Succes verzekerd, ook in moeilijker tijden zoekt de mens ‘fun’.