Ook in Tokio was de afgelopen tijd een autoshow aan de gang, en als je daar rondliep had je deze superhete NSX tegen kunnen komen van de hand van Honda-specialist Mugen. De nieuwe NSX komt er immers niet, dus ze moeten zichzelf daar toch ergens mee bezighouden.
Zo zien we dat deze Mugen RR concept car met een bizarre F1-stijl luchtinlaat is uitgerust. Op het eerste gezicht de ideale sjonnie-accessoire, al is het hier wel degelijk functioneel; de originele NSX heeft immers een middenmotor. Ook de spiegels en de achterbumper hebben een vreemde vorm aangenomen. Helaas hebben we niet meer informatie over dit bijzondere gevaarte, maar gelukkig hebben we de foto’s nog. (via 4wheelsnews)
Henk zegt
Zonde van de NSX
Ricky-Jam zegt
NSX is altijd al een gave auto geweest.. en nog steeds ;)
Fova' zegt
Hij is zeker byzonder, maar ook mooi??
Rayner zegt
Hopen dat Honda deze weer gaat maken!
guzmann zegt
Die luchtinlaat wordt ook veel gebruikt bij race NSX’en….bijvoorbeeld in het Japan Super GT.
Kimi NL zegt
Die Luchtinlaat zit op de NSX-R. dus misschien is die de basis wel geweest voor het project.
corvettez06 zegt
zeker zonde want de nsx is een hele mooie auto deed me altijd een beetje amerikaans en italiaans aan , er rijd hier in rdam een rode , ziet er nog heel goed uit .
bozewolf zegt
NSX blijft een goddelijk apparaat. Maar weinig auto’s die standaard konden tippen aan de snelheid waarmee dat ding door een bocht kan.
Jaapschaap zegt
Mooie auto, en die luchtinlaat… apart :P
David zegt
Geloof mij dat dit bloedsnel is op het circuit en auto’s verslaat met bijna het dubbele aantal pk’s! NSX is een super auto. Er zijn ook weinig tot geen auto’s die kwa rijsensatie net zo veel op een raceauto lijken.
H zegt
…old skool mss
Quicknick1987 zegt
Heeee de reserve-onderdelen van het Honda F1 team :-)
Volvo_440_turbo zegt
@ David
Check dit:
http://www.youtube.com/watch?v=4k6s73bntKE
De NXS is rap maar de laatste evolutie van de Mazda RX7 turbo is toch rapper :p
Ik moet wel eerlijk toegeven dat het eerste model van de NSX, in de circuittest van Autogids indertijd iets rapper was als de eerste model van de RX7 turbo en stukken rapper dan twee Porsches…
David zegt
@Volvo_440_turbo
Bedankt voor het filmpje! Ik ben best motoring verslaafd heb vrijwel alle BMI DVD’s.
En tja met die rx7 noem je ook iets op ja :P Maar er is geen NSX type-R in de race, dus misschien dat dat nog iets kon veranderen.
Sjaakk zegt
het is wel een dikke jap, maar van mij hoeft die lucht inlaat niet.
zo is die wel mooi:
http://www.autocult.com.au/img/gallery/full/AkinaGhost137.jpg
weet iemand hoe je plaatjes kan laten zien zonder die link?
Stephan zegt
Honda, hier een super gratis tip van mij. Zet die band weer aan en maak deze NSX opnieuw. Update de motor een beetje en het interieur met wat nieuwe opsmuk en voila, een nieuwe NSX! Heel veel fabrikanten komen er mee weg, dus waarom niet met een auto die de moeite waard is om te rijden!!
masta_rittzio zegt
OJEE WAT EEN GEDROCHT!
Nu die foto die Sjaakk aanhaalde, daar staat een knappe NSX!
Citrofiel zegt
Met die luchtinlaat kan hij nu onder (niet te diep) water rijden! :mrgreen:
Davidov zegt
Net een haai die NSX, bruut hoor.
Laurens C zegt
Laats nog een filmpje op YouTube gezien waarin een licht getunede NSX het opneemt tegen een licht getunede Nissan GT-R. De NSX had weinig moeite om mee te komen ;)
Sjaakk zegt
@Volvo_440_turbo
deze RX-7 ook wel mooi:
http://driftjapan.com/blog/wp-content/uploads/2007/09/veilside-rx-7-drift-japan-blog.jpg
Sjaakk zegt
@ davidov
deze is ook wel bruut:
http://swimatyourownrisk.com/wordpress/wp-content/uploads/2008/02/shark_car_lrg.jpg
:lol:
Bob zegt
Mugen kan we degelijk knutselen aan autos hoor :)
erik zegt
i’m winston wolf. i solve problems.
BmwMPower zegt
Heel erg vet uitgevoerd! :)
Volvo_440_turbo zegt
@ sjaakk,
Bedankt voor de link, ma zo vol spoilers is iets minder mijn stijl, ik hou liever van discretie :)
@ David, ik geloof dat de rapste rondetijd wal van de NSX was in dat filmpje, wellicht zal de type R wel iets sneller zijn, maar het is toch knap van Mazda om zo goed als even snel als een gevestigde waarde te zijn :)
Ik heb ooit op top gear of fift gear een test gezien van de NSX, wel een zalige wagen , ook qua geluid. Enne, ze zijn nog redelijk zuinig ook!
Giel zegt
Voor circuit: Erg dik.
Straat: Nee, te overdreven.
Civic_Owner zegt
moet er nog verbreeding zijn??
idd tis er wat over zo…
”mugen sports” de huis-tuner van honda,kwa power zal da wel in orde zijn.
Ringfan zegt
Vorm volgt functie…
Ik hou dr van!!!
Jandepandaman zegt
Foute luchthapper en Foute strijkplank achterop… :shock: Ge-Wel-Dig wat een Sjonny-Bak is het zo geworden!!! :-P Nou nog wat tribaltjes er op geplakt en wat neon-verlichting aan de onderkant en ken hier in mijn wijkje met gemak zo tenminste 6 klanten voor deze Fauto. :lol:
Mies zegt
Niet voor op je eerste date wel ontzettend gaaf voor heel wat middagjes plezier
alberto de piento zegt
achterkant toch wel beetje veel afgekeken van de Maserati MC12
Antoon zegt
Super GT rip off :D
Doe maar, als je deze in Nederland rijd heb je iig iets origineels.
Zal wel gaan als de brandweer. Leuk ook voor circuitdagen :D
hans zegt
IK rij nu mee in de kudde (B M W 3.5).Maar jammer dat er geen toeren monsters van HONDA. meer in nederland te krijgen is.
Ramshoek zegt
Qua uiterlijk is de wagen wel een beetje Sjonnie. Jammer!
Ondanks alle tupperware zie je dat de wagen toch wel erg gedateerd aan het worden is.
Het orgineel was echter al erg snel en erg goed. Deze versie overtreft dat n.a.w.
Maar wat zie ik op een van die kiekjes? Ligt het motortje nu in lengterichting? Dat was toch altijd overdwars?
Vraag is ook wat voor torretje er midscheeps ligt. Origineel was een 3.2 liter, Mugen bouwt ook een 3,4 luiter versie voor o.a. de racerij en daarnaast is er ook nog een 3,4 liter turbo geweest (voor Super GT).
Het in de lengte leggen van het blok zou op een turbo kunnen duiden. Je hebt bij deze bouwwijze minder last van warmteopbouw onder de kap. Daarnaast zou de krachtiger motor ook vragen om een steviger bak en sper, die zijn er niet veel in dwarse bouwwijze.
Bovenstaande is natuurlijk wel allemaal speculaas…
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
Ik kan het geen Sjunnie-auto noemen, maar hij is wel lelijk!
Die luchthapper hadden ze wel mooier kunnen maken lijkt mij, bijvoorbeeld langs de B-stijl, net zoals de Toyota MR-2 dat weleens heeft:
http://www.powerperformance.co.uk/store/images/MS687%20(1).JPG
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
Oh, plaatje doet het niet.
Hier een andere dan:
http://www.imoc.co.uk/forums/garage.php?mode=view_gallery_item&type=garage_mod&image_id=13467
Antoon zegt
@ corrado vr6 slc/BMWe30
Dat noem ik nou niet echt een verbetering, dit is iig nog Super GT geïnspireerd. Asymetrisch vind ik sowieso niet mooi.
Dagelijkse auto? Niet echt, maar vast wel erg leuk om ff een uurtje of 2 mee te stoeien.
Antoon zegt
Overigens ligt er een C32B in ( dat is de rond 290 pk sterke V6 DOHC ) volgens de Mugen site. Of er een turbo etc. op is gemonteerd kon ik niet ontdekken.
rider zegt
ze hebben wel heel erg naar de japanse super GT gekeken bij dit model. als het maar goed werkt vind ik het best. motor zal wel naar Honda traditie weer flink wat toeren mogen maken. gaat dit model ook zo komen op de consumentenmarkt?
XytraS zegt
Mijn 1ste reactie was “auw zeker, ziet er dik uit en NSX is altijd al klassieker geweest”, maar bij nadere detailbestudering is het idd een hoop tupperware die de NSX totaal respectloos verkracht… zonde^^
3301 zegt
haal die snorkel er af, en hij is klaar ;)
mick zegt
Rechtstreeks uit GT3, gran turismo that is, NSX LeMans roadcar.
dikheid.. doe maar in muisgrijs.. of wit.
jay zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
V-Spec zegt
Ben niet altijd een fan van de Mugen creaties, maar deze widebody kan ik zeker goed waarderen als JDM-fanaat! NSX blijft een geweldige wagen, tijdens het 270pk-agreement was het één van de weinige Jappen die op het circuit sneller was dan zijn Duitse concurrenten met vele pk’s meer!
bozewolf zegt
Jammer dat de R’s en Type S Zero’s e.d. nooit buiten Japan zijn geleverd (mssn Australie nog???).
De motoren voor de R’s werder handmatig in elkaar gezet door een team van Honda’s topjongens. Veel kleinere toleranties, meer gebalanceerd. Officieus kwam die wel op 320pk.
Blijft de (een) heilige graal van Honda en JDM fanaten. NSX-R.
Civic_Owner zegt
PASSWORD JDM.COM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I’m so JDM :-))
databekker zegt
Ik vind een NSX erg mooi als een NSX met rust word gelaten. Onderhuids het beste, dat hoef je met de buitenkant niet te benadrukken! Dus Mugen, wat heb je die NSX aangedaan!
Marcel 16v driver zegt
-edit: nutteloze bijdrage-