Het Duitse G-Power – je weet wel, van de snelste sedan ter wereld – viert z’n 25-jarig jubileum. Daarom geven ze flinke korting op sommige opvoerkitjes en sturen ze daarover persberichten rond. Zo viel ons oog op dit oranje monster voorin een BMW M3; bij nader onderzoek blijkt het om de standaard V8 te gaan, maar dan wel met compressor en 525 pk.
Hiermee lost G-Power het zwakke plekje op dat de M3 in het midden van zijn toerengebied kent. Ook het koppel schiet met deze EVO-SK I-kit omhoog van 400 Nm naar 525 Nm. De injectoren worden aangepast om in de extra honger naar benzine te kunnen voorzien, en uiteraard blijft ook de uitlaat niet ongemoeid. Verder doet G-Power zijn best om het er allemaal leuk uit te laten zien als je de motorkap opendoet.
Optioneel kun je nog kiezen voor een EVO-SK II of III, die het vermogen respectievelijk naar 550 en 635 pk opkrikken, maar die zijn niet bij de aanbieding inbegrepen. Tot en met 31 januari kun je de SK I-kit namelijk voor €8.949 in plaats van €13.950 bestellen. Da’s best een leuk verjaardagscadeautje.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Mooie velgen….
After market? :D
Rakim zegt
doen ze ook rotary
mark zegt
525 pk en 525 nm koppel, dat moet een leuke koppelkromme opleveren. Alleen hopen dat het dan niet zo’n hoge fluit oplevert, dat past niet bij de auto.
madru zegt
Damn boy !!!! Bandjes kopen en nog bandjes kopen en…….
Dennis zegt
Moest ik een M3 hebben zou ik dit onmiddellijk doen :-)
Yeelen zegt
die grijze (m?)3 is een (m?)3 cabrio!
thought i’d mention it.
DennieFR zegt
Filmpje? :P
Wel toevallig 525pk en 525Nm,ik ben ook benieuwd naar de koppelkromme,wil wel eens zien of de pk’s toenemen wanneer de Nm’s afnemen,en in wat voor lijn dat gaat :)
Dat de auto in 1 lijn vooruit gaat,daar is geen twijfel over mogelijk.
Melvivio zegt
vind dat wel een nette set inderdaad !
sander-amg zegt
@ DennieFR
ik ben inderdaad ook wel erg nieuwschierig naar dat koppelkromme, de formule blijft.
vermogen=koppel*toerental
of het vermogen van deze motor moet heel hoog zijn of hij draait een laag toerental, of het is gewoon die dikke compressor:D
Jaapschaap zegt
Go G-Power!
G-Power voor BMW als Brabus voor Mercedes? zou ’t niet erg vinden :)
Een betere ontwerper zegt
Zonde, et zijn typische grotekunststofblokkenspeelgoedtuinhuissetjes kleuren. (woord van het jaar 2009?)
Kan iemand die set wat minder blij lakken?
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
Hmmz, als ik het geld had..
Guido zegt
Lekker lekker lekker :) Zal wel wat tailhappy worden :P
Phoenix zegt
Ganz Geil!
Herke zegt
Ziet er goed uit.. binnenkort ook filmpjes hiervan ?
vla zegt
Dat is echt 1 van de betere tuning-jobs die ik ken, de wagen ziet er nog steeds lekker uit (voel je niets voor de foto: wacht maar tot er een parelwitte voor je neus parkeert ;) ) én persoonlijk vind ik dat het onder de motorkap ook nog eens fantastisch verbeterd is! Wie wil nu dat plastiek zien? Kan je ook op je 4-cil diesel plakken, dit is zoveel beter! Zo goed zelfs dat ik het sterk overweeg om hem op mijn verlanglijstje te zetten! :P Weinig tunerts die hun weg daarop hebben zien te klimmen. Maar hoe zou het zitten met de precisie van de Bimmer? Dat zal ook wel een aardig gewichtje meebrengen, en een (volgens mij) irritant geluidje…
bmw330i touring zegt
Leuk maar,
ik zou persoonlijk niet prutsen met het meesterwerk van de M jongens. Hou deze motor toch lekker zoals hij ontwikkeld is met zijn typische loopcultuur. Waarom moet er altijd meer en meer pk en koppel zijn. De auto is misschien sneller en heeft meer koppel op lagere toeren maar ik vind het een beetje respectloos voor het werk van M division. Altijd meer pk… hou er toch eens met op. Deze auto is zo ontwikkeld en is mooi zoals hij is. Minder performante (6 in lijn motoren) zijn ook al lekker genoeg.
RenesisHP zegt
@Rakim.
Kijk eens bij Racing Beat. ;)
RenesisHP zegt
“Hiermee lost G-Power het zwakke plekje op dat de M3 in het midden van zijn toerengebied kent.”
Jippie!!! Dag motorkarakter.. Beetje zonde eigenlijk.
Dat zie je wel vaker met tuning. In veel gevallen is er van het motorkarakter weinig over.
@Rakim.
Dit is voor een wankelmotor met z’n vloeiende karakter helemaal van toepassing. Vooral op de rx8 HP.
Welke versie heb jij nou?
clijde zegt
Dat kan nooit goed gaan denk ik zo. Motorsport heeft jaren gedokterd om het juiste karakter van zo’n bom op wielen te maken Zo’n vies opvoersetje (oranje!)voor weinig geld zal echt niet veel uitmaken. Als je het beter wil aanpakken, dan moet je ook de hele auto upgraden. Gewicht reductie, onderstel, koeling, en compresso/turbo. Maar echt lekker genieten van een alledaagse ritjes van een opgefokte M3 doe je dan niet meer. (pijn in je buik en rug :) )
Divad Sledniw zegt
Als je ziet wat MTM en ABT vragen om een compressorkit op de Audi R8 te zetten dan is dit spotgoedkoop.
DOEN !
Rob USA zegt
Wat pk’s toevoegen is wel heel erg duur (ook al is het aanbieding)
In de the States ben je klaar voor onder de een 4000 euri en dat elk dag van het jaar zonder aanbieding en dan heb je ook 550 pk of meer (vandaar dat het in the States dus ook veeel vaker gedaan word! )
Donstil zegt
@rob
Haha ja in de states kan altijd alles,
maar of het zo goed is als dat we hier doen dat is even een tweede.
Savipe zegt
Geen filmpje :o jammer :(
robin l zegt
wat een afschuwelijke kleur ik zou t nooit maar dan ook nooit doen zowiezo niet omdat je heerlijke atmosferische klank eraan gaat,en hij heeft pk zat hoef je niks aan te doen,lkr belangrijk dat audi een kanon heeft met 580pk denk nou niet dat bmw dat ook niet kan,ze doen t alleen niet en al helemaal niet met een turbo of compressor.
stephan zegt
€ 7.499,- staat er op de site van g-power
CSL zegt
Dat is wel erg verleidelijk zeg. Ik zou met een M3 direct naar toe rijden. De poulie setje ook doen en dan lekker rondrijden met 550pk.
johnny zegt
laat menigeen maar eerst eens een m3 onder controle krijgen ipv te praten en tekijken naar zon vies oranje dekseltje.
Majinstar zegt
Wel kicken sta je als M3 rijder bij een stoplicht en komt er toevallig nog een M3 bestuurder naast je staan. Wedstrijdje houden. :D
Heidekonijn zegt
Plaatsingskosten niet inbegrepen, welteverstaan.