We kennen het Italiaanse Faralli & Mazzanti nog wel van de Antas V8 GT uit 2006. Begin dit jaar maakten ze bekend dat een uiterst gelimiteerde oplage van de door een V12 aangedreven Vulca zouden maken. Helaas heeft de V12 het productie stadium niet gehaald en moeten we het nu doen met een 5.8 liter grote V10 met 630 pk.
Waarschijnlijk is de Vulca S gebaseerd op de BMW M6 en dat verklaart ook gelijk de V10 in het vooronder. De prestaties van de Italiaanse bella zijn overigens niet mis. De topsnelheid zou op 335 km/u liggen en het standaardsprintje naar de 100 gaat in 3,9 seconden. De productie is gelimiteerd op 10 stuks. (via: autoblog.it)
Apache zegt
net dat ding dat ik net in het toilet heb achtergelaten.
VonStroke zegt
Is de auto frontaal zo lelijk dat er geen foto’s van zijn? De rest is trouwens ook niet bepaald mooi te noemen.
segura zegt
10 stuks maar en de prijs?
Hardleers zegt
typisch gevalletje overdesigned?
papa zegt
je kan zien dat er vakwerk in zit, afgezien van het design dan…
lincoln zegt
krijgen we er nu elke dag een “supercar” merk bij ??
is dat weelde of armoede ??
is dat hoop of wanhoop ??
is dat spannend of oersaai ??
hallo .. geef is effe antwoord ..
ML Benz zegt
Het feit dat die op de m6 gebaseerd is, verklaart waarom hij zo lelijk is.
Daar durf je toch niet in gezien te worden, gelukkig worden er maar
10 van die janklelijke dingen gemaakt. Is de kans dat je er een
tegenkomt niet zo groot.
Klassiekerrally zegt
Het lijnenspel van de zijkant -en eigenlijk van alle kanten- vind ik nogal onsamenhangend.
Geen echt visitekaartje voor ’t Italiaanse gevoel voor stijl…
willie zegt
zou zomaar de nieuwe bmw 8 serie kunnen zijn. zou in ieder geval niet misstaan in het huidige bmw aanbod.
CSL zegt
Hij is wel vet. Zijn er ook foto’s van de voorkant?
Vincenzo zegt
te kitscherig…
over de voorkant zijn ze precies niet zo tevreden, want die houden ze liever voor zichzelf.
ik denk dat de vraag maar even groot zal zijn als het aanbod :)
autoblogger zegt
@lincoln: weelde, hoop, oersaai!
Phils zegt
Lelijk, zo’n kitcar!
dekster zegt
De orginele Antas vond ik veel geslaagder, dit oogt een beetje geforceerd…
(Is de voorkant te lelijk voor de fotograaf misschien?)
nick-milan zegt
gewoon een wiesmann die overontworpen is -_-“
Rayner zegt
Zeg, waarom gaan hun niet falliet?
mckroket zegt
cayman anyone? die vette heupen
G. de Groot zegt
[Vul hier woordgrap in met de woorden ‘Vulca’ en ‘Vulva’]
BAAP zegt
Wat is dit toch voor misselijkmakende meuk de laatste tijd op AB!
Ongelovelijk….ze weten wel wat ze moeten posten! DARN :(
DavidZ zegt
Toch fijn zo’n fikse kredietcrisis: zorgt voor een grote schoonmaak in autoland. De brekebeentjes, omhooggevallen tunerts plus de grote ego’s gaan kopje onder.
Weer een “supercar”…..*zucht*. Daar was ook echt een tekort aan! Zo’n M6 in donkergroen met zwart interieur lijkt me wel geil trouwens.
Buyck zegt
Lekijk is hij wel maar wel hoogstaande afwerking. Duidelijk geen massaproductie maar kwaliteit!
Fred zegt
Vulva?
Tombnolz zegt
Ziet er een stuk mooier uit dan die monsterlijke Antas! Beetje jammer dat het BMW-dash zo letterlijk overgenomen werd… Zelfde lijnen als de nieuwe Ibiza, maar komen hier beter tot hun recht.
hape zegt
“De productie is gelimiteerd op 10 stuks”
Gelukkig.
Italiaans wandesign, het bestaat gelukkig nog…
doggd zegt
Leepu met zn chop shop garage anyone? Op basis van een celica met afgezaagde v12 naar v10 en 10″ spacers op de achteras?
denny zegt
juk, wat een lelijk ding zeg. beter dat er maar tien gemaakt worden.
Laurens C zegt
Carrera/Wiesmann kontje anyone? (valt natuurlijk in het niks bij beide)
Pannekoek zegt
/“
Is de V10 niet toevallig getuned door Dinan?
freek zegt
Zijn de makers/designers etc niet gwoon met de zelfde praktijken bezig als “Bertolli” ?
Bertolli (van de olijfolie etc) is ook gewoon een nederlands product, maar zegt en geeft de indruk italiaans te zijn….
Ik vind dit namelijk ook niet zo italiaans.. :S.. het mist een beetje passie en gevoel. “overdesigned” zoals ‘hardleers’ al zegt..
GOD zegt
ik vind het een gedrocht en ga het niet eens uitleggen waarom, is het niet waard
kees zegt
in een andere kleur met andere velgen is het wel een mooie auto denk ik??!!
kees zegt
in ieder geval mooier als al die Bernie&Leipo auto’s
Jandepandaman zegt
-edit: rustig an jongen-
Oftewel: Amen Doggd.
Rolls-Royce Motorcars zegt
De zijkant heeft wat van een Aston Vanquish. Het interieur is prachtig afgewerkt. Maar hopelijk komen er nog wat foto’s van de voorkant. De achterkant is bruut, zeer bruut.
gebbetje zegt
Ligt het aan mij of is de stance en verhouding een beetje uit proportie? Ach boeit ook niet, ik vind hem oerlelijk.
nick zegt
wiesman lookalike
Phoenix zegt
Wat een lelijk ding.
Geef mij maar een echte italiaanse beauty of een echte M6
Thibaut zegt
Faralli & Mazzanti is een bedrijf waar mensen naartoe kunnen stappen en een auto kunnen laten maken volledig naar hun wens, of andere dat nu lelijk vinden of niet, kan hun niet geven
bmwMpower zegt
foei,wat een lelijke auto zeg! lijkt wel een design van die leepu van discovery. het is werkelijk een mislukking. kijk dat ze een auto baseren op een M6. dat is een geweldige auto,maar dit kan echt niet
gerardo zegt
Voor een BMW zou het topdesign zijn!
Citrofiel zegt
Ik ben niet overtuigd van het samenraapsel dat zich hier design noemt… Het is van alles wat, en geen eenheid. En wat te gedrongen.
Opvallend: Geen foto van de voorkant in de gallery? Verdacht… Er is wel een plaatje bij het eerdere artikel, en dat ziet eruit als een Aston met Porsche spatborden en Bentley Conti-koplampen. (sorry voor de vergelijkreactie)
The Apple zegt
“italiaanse bella”
waar??? :-S
Arie zegt
Hier een plaatje van de voorkant (toen men nog van een V12 uitging):
http://www.flypaperblog.com/wp-content/uploads/2008/03/vulca_450.jpg