Vanaf vandaag kun je de Audi S4 bij de dealer bestellen. In sedanvorm staat hij voor €71.055 in de prijslijst; voor de Avant-versie ben je €73.625 kwijt.
Standaard heeft de auto al wat leuke dingetjes aan boord: Xenon plus-verlichting, LED-achterlichten, een S sportonderstel, 18″ lichtmetaal, Servotronic stuurbekrachtiging, elektrische sportstoelen met leer/alcantara bekleding, sensoren voor licht en regen, en een stuur met knopjes.
Voor een S tronic-transmissie met dubbele koppeling moet je €1.120 bijleggen. Wil je een Pro Line-uitvoering, met o.a. airco met drie klimaatzones, parking system achter, een Audi sound system en navigatie, dan betaal je €4.000 extra. Verder kun je natuurlijk nog tal van opties aankruisen, zoals S sportstoelen, zijdenappa leren bekleding en koolstofvezel interieurlijsten en een Audi sportdifferentieel (i.c.m. Dynamic Steering of demperregeling).
Je weet het: de S4 heeft niet langer een V8 in het vooronder, maar een direct ingespoten 3.0 V6 met compressor, goed voor 333 pk. 0-100 vindt hiermee plaats in 5,1 seconden, de topsnelheid blijft hangen op een begrensde 250 km/h. Het verbruik blijft binnen de perken met 9,7 l/100 km, oftewel 23% zuiniger dan de oude achtcilinder.
Audi S4 nu bestelbaar vanaf € 71.055,-
• Levering vanaf 1e kwartaal 2009; prijslijst start bij € 71.055
• Uitgebreide standaarduitrusting
• Ook leverbaar in Pro Line-uitvoeringLeusden, 18 december 2008 – De nieuwe Audi S4 is met ingang van vandaag bestelbaar vanaf € 71.055 en de prijslijst van de Audi S4 Avant start bij € 73.625. Alle Audi S4-modellen koppelen een enorm prestatiepotentieel aan een relatief gunstig verbruik. De standaarduitrusting is al zeer compleet, terwijl de Pro Line-uitvoering vrijwel geen wens onvervuld laat. Bovendien is een interessant gamma aan individuele opties beschikbaar.
De nieuwe Audi S4-modellen laten duidelijk zien wat Audi bedoelt met Voorsprong door techniek. De direct ingespoten drieliter V6 compressormotor is met een vermogen van 245 kW / 333 pk goed voor indrukwekkende prestaties (0-100 in 5,1 s, topsnelheid 250 km/h), maar tegelijkertijd uitermate terughoudend als het gaat om het brandstofverbruik (9,7 l/100 km). De nieuwe S4-modellen zijn daarmee 23% zuiniger dan de modellen die ze aflossen.
De sportieve standaard
De nieuwe Audi S4/S4 Avant is niet alleen trendsettend als het gaat om efficiency, ook de uitrusting is van hoog niveau. Tot het standaardpakket horen onder meer Xenon plus-verlichting inclusief LED-achterlichten, het S sportonderstel, lichtmetalen velgen (18 inch), Servotronic stuurbekrachtiging, elektrisch verstelbare sportstoelen, bekleding in leder/Alcantara, een licht- en regensensor en een driespaaks multifunctioneel stuurwiel.
Pro Line: de luxe van sportiviteit
Vanaf de verkoopstart is de Audi S4 / S4 Avant ook leverbaar in Pro Line-uitvoering. Daarmee worden luxe en comfort naar een nog hoger niveau getild. Zo is de Audi S4 Pro Line standaard uitgerust met een Comfortairconditioning met drie klimaatzones, het Audi parking system achter, het Audi soundsystem en Audi radio / CD-navigatie. De meerprijs voor de Pro Line-uitvoeringen is ook zeer sportief: € 4.000.
Audi biedt daarnaast een scala aan interessante individuele opties, waaronder S sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen, zijdenappa lederen bekleding, interieurlijsten in carbon Atlas en een sportdifferentieel (alleen in combinatie met Audi dynamic steering of demperregeling)De prijzen
De prijslijst van de Audi S4 begint bij € 71.055 voor de Limousine met handgeschakelde zesversnellingsbak. De uitvoering met de geavanceerde S tronic-transmissie met dubbele koppeling is er vanaf € 72.175. De Audi S4 Avant is er met handgeschakelde versnellingsbak vanaf € 73.625 en met S tronic-transmissie vanaf € 74.875.
De nieuwe Audi S4-modellen zijn met onmiddelijke ingang te bestellen.
little zegt
Huh? 71.000 euro voor een doorsnee sedan met opgefokte motor? Is dat niet heel veel geld voor zo’n niet bijzondere auto?
markieanta zegt
Wat een boel geld voor een middenklasser.
Tim zegt
Best een stuk duurder dan de 335i, maar dan ook enkele tienden sneller :)
Kwa prestaties is het sowieso geen concurrent voor de C350 volgens mij
prachtige auto verder, zeker in avant-uitvoering :)
alex zegt
dat vind ik best stevig geprijsd, als je zit wat je krijgt.
Voor dat geld zou ik een BMW 335i kopen.
en als je perse een A4 wilt, wat is er mis met een mooie 3.2 met S-line en de hele mikmak aan opties?!
Pim zegt
ik heb hem al zien rijden met nederlands kenteken, vlak bij zandvoort
LJ zegt
erg duur..voor dat geld had ik minimaal een V8 verwacht (haha dat rijmt..:P)
C30 T5 zegt
Tja, minder vermogen, meer koppel en rapper naar de honderd.
Blijft inderdaad een hoop geld, ben benieuwd hoe de beleving in deze auto is.
De beleving van de V8 is natuurlijk super, zowel in de auto als daarbuiten.
Robin zegt
Veel te duur.
S4 zegt
Momenteel heb ik zelf een s4 avant met een 4.2 v8.
Ik heb het nieuwe model laatst is Essen gezien, maar ik moet toch zeggen, qua uitstraling vindt ik de vorige generatie mooier, laat staan de beleving van de auto. De V8 klinkt echt super en gaat als een speer.. Jammer dat ze naar een V6 zijn gegaan, mijn keuze zou het niet zijn.
Maar hoe dan ook, het blijft een dijk van een auto
GTI zegt
Breng je bmw 335i weg naar een goede tuner en voor een klein bedrag heb je snel 60 pk en 100 nm meer en een top van over de 300 km/h.
Je bespaart dan zon kleine 10.000 euro.
Waarom dan in godsnaam een audi s4 kopen! Je hebt tegenwoordig niet eens meer een v8 in het vooronder.
Jos zegt
duur????
In 2003/2004 koste een Volvo S60R met 300 pk’s al € 72.665 en dan ook nog had je opties…
dus nu in 2008/2009 vind ik dit een waardige prijs!!
iemand mee eens?
Tim zegt
@GTI
En als je de S4 naar een tuner brengt blaast ie de 335i der weer net zo hard uit
LJ zegt
mop mop gas erop, een V8 is top!
Jos zegt
En iedereen die zeurt over een V8??
Ook de hoogtoerige V8 uit de M3 zal de laatste uit zijn soort zijn. Niet dat dat echt te vermijden was met alle milieu-eisen die de fabrikanten opgelegd worden, maar het karakter van de auto’s zal er wel aanzienlijk door veranderen. Of we dat leuk vinden weten we nog niet, de tijd zal het leren.
http://www.autoblog.nl/archive/2008/11/27/bmw-m-modellen-straks-alleen-nog-met-turbos
Karate kameel zegt
ik heb hem zien rijden mooie auto voor een echte liefhebber van mij mag die wel 57.000 koste ook nog een beetje duur voor een middenklasser
Antoon zegt
Duur, maar het ziet er wel gewoon goed uit. Niet bijzonder though en net als de meeste mensen hier zou ik voor de BMW gaan.
Mooi ook dat er staat dat ie maar 9,7 liter gebruik. Wie dat gelooft moet zich na laten kijken.
Chris zegt
Klopt de S60R was erg duur en had best meer pk`s mogen hebben voor dat geld vind k zelfs als Volvo fan, maar deze Audi eigenlijk idem dito..zonde dat ze naar V6 zijn gegaan…dan zou ik zeggen koop een 3.2 met s-line en laat die wat optunen…? dan maar wachten op de RS4 beul…
Laurens zegt
Ach, het vorige geblazen S model had toch maar 5 cylinders? Gaan we er toch op vooruit :-)
danny zegt
“• Ook leverbaar in Pro Line-uitvoering”
Nou, voor die prijs mag je toch eigenlijk verwachten dat dat inbegrepen is.
R.D. zegt
Een niet bijzondere BMW 335i kost ook 70.000 euro. En een niet bijzondere C Class 350 kost 60.000 euro. De Audi is wel het duurste, maar ook het meest stijlvol. Maar goed dat is mijn mening.
Jochempie zegt
Best duur. Een 135i is even snel maar 20.000 euro goedkoper. En nee, een 335i kost geen 70.000 euro.
Richard Brunsveld zegt
Ik vind het nogal veel geld, zo special ziet hij er niet uit alleen 4 uitlaatpijpen… En een V6 met 333 Pk vind ik ook niet echt geweldig.
Doe mij dan maar een Passat R36, met 300PK ben ik toch goedkoperuit en heb ik een auto van z’n beetje hetzelfde niveau en net zoveel vermogen ongeveer.
De Avant vind ik het mooist.
Albert zegt
Heb zelf een 335i en laatst met een vriend samen gereden. Hij rijdt een S4 (vorig model, met V8) en de 335i laat ‘m alle hoeken zien. Nadien mijn 335i nog laten chippen, nu is het hélemaal een kanon :)
Conclusie, de A4 is best duur, de V8 is zeker geen pré.
Albert
Mika_Hakkinen zegt
Vind hem tegen vallen.. De oude was mooiere en had een v8
Door sparen voor een m3/c63 zou ik doen
Tom zegt
@Albert: hangt veel van de chauffeur af hoor :p
En voor de rest een 335i kost wss minder maar dan heb je geen recaro kuipen standaard, …. want op een S4 zitten toch al wat meer opties dan op een standaard 335i.
Voor de rest mooie wagen, weet iemand de Belgische prijzen?
Jesper zegt
Nette strakke auto, veilig, zakelijk, gespierd… wat we van Audi kennen…
Ik zou voor de Avant gaan, al heb ik de ruimte niet nodig, zoo mooi :D
Maar, €71.000,= … Wat heb je daar nog meer voor?
– BMW 335i 306pk €55.660,=
– Mercedes Benz C350 BlueEfficiency 292pk €56.623,=
Een 3e concurrent voor die prijs met die pk’s kon ik zo gauw even niet vinden. Maar goed je houdt bij deze 2 dus gewoon 15k in je zak, die je eventueel zou kunnen besteden aan xDrive bij BMW, of een sportpakketje bij MB, of een willekeurige tuner, om toch die S4 bij te houden ;)
Persoonlijk liet ik voor die 15k xDrive monteren + 30pk ofzo :D
Tom zegt
In belgië kost een 335 xi, want s4 is quatro, met dezelfde opties die hierboven vermeld staan, Xenon plus-verlichting, LED-achterlichten, een S sportonderstel, 18″ lichtmetaal, Servotronic stuurbekrachtiging, elektrische sportstoelen met leer/alcantara bekleding, sensoren voor licht en regen, en een stuur met knopjes, 54.320€ en dan denk ik dat ik wss nog wel een paar opties ben vergeten.
Een s4 kost bij ons 52.000€, dus hij is goedkoper en sneller, dus duur zou ik hem niet noemen :)
Jochempie zegt
Kom op zeg, daar ben je toch geen 15k aan kwijt, zelfs niet als je de heerlijke M-DCT laat monteren!
Tom zegt
En als je harder wil gaan voor minder geld koop je een Impreza Sti of een Evo
Jochempie zegt
@ Tom: ga naar school ofzo :)
august zegt
De vorige S4 kostte 75.000.. voor een snellere, zuinigere auto met nieuwere techniek lijkt me 71.000 dan toch niet verkeerd? Overwegend negatieve reacties op de prijs hier, valt me op. Vanwaar dat?
Jesper zegt
Zelfs al zou je exact alle opties op de 355i willen die je anders op de S4 hebt (en dan bedoel ik dus niet de S4-badges e.d.) zoals de Recaro’s, de 4WD, het xenon, en weet ik veel wat, dan schat ik dat je bij BMW nog steeds niet tegen de 65k aan zit…
Heeft iemand enig idee wat het chippen van een 3-serie kost? ;)
Jesper zegt
@ mezelf: de 355i bestaat nog niet helemaal… 335i dan maar he ;)
Springbok zegt
Weinig belevenis voor die prijs. Motorgeluid zwakjes en uiterlijk veel te braafjes, maar goed daar staan de S series voor blijkbaar. ”Sportief” maar bescheiden, met de nadruk op Bescheiden.
vla zegt
Wanneer komt de Autoblog rijtest? :P
Heyhuub zegt
Nou ik heb net even een 335i sedan samengesteld op bmw.nl zonder x-drive, zonder automaat in M-sport uitvoering met nog wat andere leuke opties kwam ik uit op 77965,- euro.
Kost vrijwel net zoveel dus.
Bert zegt
Vind hem nogal prijzig voor wat je krijgt en dan moet je nog wat opties aan gaan vinken ook! Toch zal menig S4 tje zijn weg wel weer vinden via de lease.
Neal zegt
een Volvo S60 met een A4 vergelijken is ook nie juist.. vergelijk die met een A6 en dan is Audi WEL een stuk duurder.
A4= 3 serie= V50
A6= 5 serie= S60
RH zegt
@Neal
Nee joh, S80 en A6 ok, maar de A6 is echt van een andere klasse (prijs, afmetingen, motorisering) dan de S60…
kyanite zegt
Om eerlijk te zijn schrik ik niet echt van de prijs. Als je ziet wat mijn A4 Avant Quattro TDI (bijna 48.000 euro) heeft moeten kosten in 2003 dan vind ik de 71.000 euro voor de S4 nog enigzins meevallen.
Zoals meerdere malen door mensen hierboven genoemd wordt een goed aangeklede 335i kost net zoveel of meer.
Majinstar zegt
Audi maakt het Bmw en Mercedes knap lastig. Maar goed mensen kiezen toch op basis van merk. Bmw en Mercedes scoren daar beter in dan Audi. Daarnaast zullen mensen ook niet zo snel voor een Audi S4 hun portomonnee opentrekken, als je voor 10 a 15 duizend € minder ook een C 350 of 335i kan halen in deze tijd.
gerardo zegt
Boel geld voor een Seat Exeo, eh ik bedoel A4.
August, misschien zijn er wel veel mensen die terugkomen op almaar meer en meer en daarom schrikken van de prijs van een huis en tuinwagen met overpowered- motor.
GTI zegt
@ Tim,
En hoeveel mensen zullen dat doen denk je? Daarnaast een top van 300 km/h is meer dan genoeg.
Tom zegt
@ Jochempie: moeilijkheden met iemand gelijk te geven?
@ Heyhuub: Had ik ook gedaan, maar dan op Belgische bmw site, en kwam hetzelfde verschil uit, bedankt voor het nog eens te bevestigen :)
Jochempie zegt
@ Tom: Nee hoor, je hebt vast gelijk over die prijzen
Jesper zegt
@ Heyhuub: Dan ben je behoorlijk los gegaan met de opties, want zoals ik al eerder liet zien heb je al een 335i voor 55k… Dat er met een M-sport pakketje + wat kleinigheden 10k bij komt kan ik me voorstellen, maar 78k? :o
Dan wil ik wel graag weten van welke uitvoering jij bent uitgegaan, en wat voor opties jij allemaal hebt, want 22k is nogal een verschil!
GOD zegt
de audi is niet duur wij betalen er gewoon te veel voor.
gewoon te veel belasting.
ik zou voor een vorig model 335D gaan die is stukken mooier dan deze bmw en audi, is goedkoper en zuiniger en zekers niet langzaam.
Jesper zegt
Ik heb voor de gein ook maar even me eigen BMW 335i samengesteld, ik heb geopteerd voor mettalic lak, en een M sportpakket waarin een en ander standaart verwerkt zit (zoals sportstuur, 18” velgen) en ik kom op ruim 62k…
Dan ben ik erg benieuwd hoe Heyhuub aan 78k(!!) komt…
richart zegt
pffff, veel te veel geld voor zo’n auto.
is het absoluut niet waard.
in nog geen 70.000 jaar dat ik zoveel geld ga uitgeven voor zo’n auto
richart zegt
trouwens wel grappig om al de reactie’s te lezen , de gemiddelde autoblogger hier rijdt een opel kadet gsi of golf 3 met 225.000 kilometer op de teller.
johnnyt-jet zegt
ja leuk he :)
ik heb trouwens 31.000 km op de teller.
luc zegt
+ een leuke uitrusting en je zit gauw op een ton, veel te veel geld voor wat je krijgt.
@ richart, nooit mensen beoordelen op hun reacties en daaruit als conclusie trekken welke auto ze rijden, slaat totaal nergens op.
fructis zegt
en de rs4 sedan?
Tom zegt
Jammer al die negatieve reacties, maar ik heb er vanmiddag een besteld en weet zeker dat de auto fantastisch is. Mijn totaalprijs was 76.175 euro en dat vind ik persoonlijk wel meevallen. Word helaas waarschijnlijk pas in februari afgeleverd.
Tommy zegt
Niet zo zeuren dat hij te duur is, kopers in dit segment kijken niet zo nou naar een paar duizend meer of minder, en je krijgt er toch een heel behoorlijke uitrusting voor mee en niet te vergeten een dikke V6 met bijbehoorden sound. Ik vind de A4 zowiezo al een hele strakke auto, deze S4 is alleen nog maar mooier! De sedan versie raak ik maar niet op uitgekeken, in tegenstelling tot de Avant die een wat saaiere achterkant heeft. En die ledjes en dubbele uitlaten maken het helemaal af wat mij betreft.
Pauluz328i zegt
Kzou voor een 335i gaan, maja das mijn mening als bmw rijder.
Maar zeker kwa prijs verhouding en kwa styling vind ik de 3-coupe ook echt stukken mooier. Zon s4 is maybe wel sneller maarja wel 4×4….
Audi is nu voor de Cocks dus zouk voor een bmw gaan ;)
WieAndersDasAuto zegt
Ik zou voor de A4 gaan. De Audi is veel mooier dan een 335i (persoonlijke mening) Hij is dan wel duurder maar voor een auto die vergelijkbaar is met de A6 zou ik dat er wel voor over hebben. Wie wil nou niet een auto met een top interieur en prachtige afwerking?
Dennis zegt
Tering wat duur. 71000 euries voor een Audi.
Krijg je er voor 10 jaar gratis benzine bij ofzo?
DennieFR zegt
Tsja,wat is duur..
Let maar eens op hoeveel er verkocht worden in NL in deze crisistijd ;)
En daarbij,voor dat geld heb je wel een compleet volle en retesnelle auto,op die 335i moet je nog een automaat en Idrive bijkopen (dacht ik even snel te lezen,heb geen zin om te kijken of het klopt).
Persoonlijk zou ik een jaartje wachten,dan heb je die 15-20k ook in je pocket :D
Yeelen zegt
@ exardo
een exeo is een oude a4
de a4 is echt wel mooier dan de oude a4 of de 3-serie..
beleving zal idd wat minder zijn, maar ja, koop een soundbox voor je motorgeluid hé :D
Martijn zegt
dan zou ik sowieso de Avant nemen…vind die Avant zoveel mooier en ruiger uiterlijk hebben dan de sedan!
En wat zeuren mensen nou over de prijs…wie zo’n auto koopt maalt daar echt niet om!
Herke zegt
De vorige S4 kostte 75.000.. voor een snellere, zuinigere auto met nieuwere techniek lijkt me 71.000 dan toch niet verkeerd? Overwegend negatieve reacties op de prijs hier, valt me op. Vanwaar dat?
mischien omdat het wel erg veel geld is voor een opgeleukte vw?
Ed zegt
@ Herke
Reden? Gebrek aan echte argumenten
Tommy zegt
Eigenlijk is €71.055 helemaal niet zo duur als het lijkt, bijvoorbeeld een 335xi met M-pakket en alle opties is zowat net zo duur, is behoorlijk aan het gewicht, minder krachtig en dus minder snel en heeft geen bak met dubbele koppeling… Als je gaat vergelijken met de concurentie doe het dan wel eerlijk en neem niet bijvoorbeeld een basis 335i.
En mensen die dergelijke auto’s kopen zijn meestal wel aardig merk-gebonden en zullen niet snel voor de concurentie kiezen.
Heyhuub zegt
Ik had ook wat van die individual opties, navigatie etc etc.
Brian zegt
Tegen velen in zo te zien vind ik de prijs wel meevallen..
lincoln zegt
spotgoedkoop juist .. weten jullie zeker dat ie niet tweedehands is ??
johnnyt-jet zegt
niet zeggen dat ie niet duur is als er meer dan 42 procent belasting opzit. Bos kijkt ook mee.
RenesisHP zegt
Die achtcilinder klonk lekker, de zescilinder weegt minder. Waarschijnlijk heeft deze S4 een stuk minder onderstuur dan de achtcilinder.
Zowel voor- als nadelen. :?
Hmm…. Weet je wat?…. Laat maar.
Audioot zegt
Ik heb al diverse (inter)nationale rij-impressies gelezen en gezien en daaruit
blijkt dat het een uiterst competente auto is met als kritische noot de
(geluids)beleving. Ik persoonlijk vind het geluid van een 6-pitter mooier
klinken dus de V8 mis ik niet echt. Zelf zou ik voor de S4 gaan omdat ik
hem stijlvoller vind en de kwaliteitsbeleving top is. Ach smaken verschillen.
Windhoos zegt
Tja, misschien wel geen V8 nu, maar wel een lichtvoetige geblazen V6 die met minder vermogen betere prestaties levert dan zijn grotere broer ;-)
w0o0dy zegt
Een alternatief dat nog niet genoemd is is de nieuwe Infinity G37 die zelfs met toeters en bellen en in GT trim met 4wd 10k minder kost…. En een stuk origineler…. Ook origineel maar een unlikely candidate….. de GS450h minstens net zo snel op de meeste onderdelen, erg veel luxe en redelijk spaarzaam met de benzine in verhouding.
Als laatste…. waarom zou je de S4 kiezen boven de A6 3.0 tfsi quattro in Pr0-line uitvoering? Ik snap deze prijzen niet, maar goed ik ben dan ook niet direct iemand uit de doelgroep.
Windhoos zegt
Aangezien de A4/S4 minder lomp oogt dan de A6 en toch bijna even groot is zou je kunnen stellen dat ik wel dat de doelgroep behoor. Vooral de avant vind ik supergaaf, heel erg handig ook als je aan gezinsuitbreiding denkt ;-)
CSL zegt
Een tijd geleden had Audi de S3 ingezet om te concureren met de M3. En moet je hem nu zien!! nauwelijks sneller dan een 335i! Waar is de M3 nu?
De standaard Uitrustingen zijn wel oke. Maar het blijft natuurlijk een Audi .
Een 335i is echter in dit “segment?” de koning. Het grote voordeel zal ongetwijfeld de motor zijn die vanaf bijna stationeer zijn maximale koppel klaar heeft staan. En hij is lekker verkrijgbaar met een fatsoenlijke achterwielaandrijving en je hoeft al die gewicht(200a300kg!!!!) van de concurrenten niet mee te slepen. Ooh ja hij is ook nog eens de goedkoopste!!
Wat staat er trouwens aan de zijkant van de S4? V6T? T voor Turbo? Hij heeft toch een compressor.
Windhoos zegt
@CSL,
“Een tijd geleden had Audi de S3 ingezet om te concureren met de M3. En moet je hem nu zien!! nauwelijks sneller dan een 335i! Waar is de M3 nu?”
Ten eerste is het de S4 en ten tweede heeft Audi nooit de intentie gehad om met S modellen te gaan concurreren met de M modellen van BMW, daarvoor heeft Audi RS modellen.
Ik moet overigens wel toegeven dat (gezien het vermogen) de 0-100 wel impresive is voor de 335i, maar dat is ook het geval met de S4 B8
Tot slot nog ff wat specs,
Audi S4 B7, 344pk 0-100 in 5,6s
Audi S4 B8, 333pk 0-100 in 5,1s
BMW 335i, 306 pk 0-100 in 5,5s
Windhoos zegt
@Tom,
“Word helaas waarschijnlijk pas in februari afgeleverd.”
Dus binnen twee maanden? Maak dat de kat wijs, dat gaat dus never en nooit nie gebeuren en anders hebben ze jou wat wijs gemaakt……
Pim en Wesley zegt
je kunt net zo goed een oude kopen zit te minste een v8 in.
een v6 hoort in een audi a2
Windhoos zegt
Pim en Wesley,
Noem ff 1 Audi A2 op met een 6 cilinder, bovendien is de S4 met deze V6 ook een stuk sneller dan de S4 B7 met de V8 en dat met 11pk minder. Enige nadeel die ik dan kan opnoemen is het geluid……
CSL zegt
@Windhoos
Klopt het moest zijn S4.
Maar dat was toch echt de enige echte oplossing vanuit Audi´s kant om het op te nemen tegen de M3. De RS4 die jij noemd die was toen nog alleen leverbaar als een Station geloof ik en die was veel duurder.
Aan de andere kant had de S4 bijna hetzelfde Prijs en hetzelfde vermogen als de M3. Echter de M3 is zover ontwikkeld dat die nu zelfs sneller is dan de laatste RS4.
En raar he van Audi ! Minder Pk´s dan de oude S4 en toch opeens maar liefst halve seconde sneller naar de 100. Dat kan ik wel begrijpen aangezien Audi niet achter de 335i kan blijven.
Weet iemand wat de nieuwe S4 weegt?
tdj zegt
Altijd lachen met CSL.. Is die duim van jouw onderhand niet leeg?
Tommy zegt
@CSL: De nieuwe S4 is gewoon sneller dan de oude S4 omdat de 3.0 TFSI motor gewoon veel sterker is dan de 4.2 V8. Het enige wat de V8 meer heeft is een hoger piekvermogen, voor de rest is de V6 compressor hem overal de baas. Het Nederlandse persbericht heeft trouwens ook foute waarden van de motor op gegeven bij de onthulling, namelijk die van de motor uit de A6.
”
”
Wat de S4 weegt is trouwens nog niet bekend volgens mij, maar hij zal niet veel lichter zijn dan de oude want hij is groter en een V6 met compressor weegt niet veel minder dan een atmosferische V8 denk ik.
RenesisHP zegt
@CSL. :arrow:
Windhoos zegt
@CSL,
“Aan de andere kant had de S4 bijna hetzelfde Prijs en hetzelfde vermogen als de M3”
Dan zal ik nu met nog meer stats komen en dat vooral betreffende het vermogen
E36 M3, 286 pk, met in 1996 een beschikbare 321pk
S2, 230pk
RS2, 315pk
E46 M3, 343pk
S4 B5, 265pk
S4 B6 (toen was de E46 al geruime tijd uit) 344pk
RS4 B5, 380pk
E92 M3, 420pk (0-100 4,8s)
S4 B7, 344 pk
S4 B8, 333pk
RS4 B7, 420pk (0-100 4,8s)
Bron: wikipedia
En research is het halve werk……..
hendri zegt
wie zeurt over de prijs, die kan hem gewoon simpel weg niet betalen. zeg dat dan, en niet dat je een bmw gaat kopen (die je ook niet kan kopen ;))
GW zegt
Houden we allemaal de autoweek van de afgelopen weken goed in de gaten…….?
–edit: wat denk je zelf? natuurlijk niet–
BMW moet het gaan afleggen tegen de VAG producten……!
AutoWeek nr.37: Audi Verslaat BMW met de nieuwe RS5………..
Autoweek nr.49: De VW Scirocco wint het van een 6-cilinder (!!!) BMW 1 serie…….
Autoweek nr.51: De Audi Q5 wint het van de BMW X3 en de Landrover Freelander…….
(en dan word met name het stuurgedrag en het onderstel van de Audi
stukken beter genoemd als van de BMW, maar wacht is…. BMW stond
toch om zijn fantastische stuurgedrag bekend??)
Dus laten we BMW niet zo de hemel in prijzen…….
Windhoos zegt
@GW,
De nieuwe RS5 bestaat nog niet eens………
GW zegt
dat zeg ik ook niet……maar gaat die ok niet komen dan denk je?
zullen de testen niet betrouwbaar zijn?
alles wat daar in staat mogen we voor betrouwbaar houden, en op basis daarvan kunnen we zeker concluderen dat het een absolute BMW killer is zoals in de tekst staat!
T. zegt
Ziet er goed uit, maar om daar zo’n hoge prijs voor te betalen?
CSL zegt
@Tommy
Dat ziet er inderdaad beter uit dan de verkeerde informatie die we hier op Autoblog hebben gekregen :)
Hij komt wel een aantal pk’s te kort in vergelijking met de vorige.
Koppel ziet er beter en vlakker uit. Echter maar liefst halve seconde sneller daar geloof ik niks van. Of hij moet 200kg lichter zijn geworden!
@GW
Allemaal onzin.
@Windhoos
Je hebt het fout.
De Rs4 met 380pk was eerder dan de S4.
De S4 met V8 en kwam 1.5jaar later dan de M3. Met hetzelfde vermogen en Bijna hetzelfde prijs! Dus degelijk wel ingezet als concurrent.
Met de sprong van de huidige M3 is de S4 allang geen concurent meer en de RS4 is zelfs in de schaduw gezet. Daarom wordt de S4 door iedereen gewoon vergeleken met de BMW X35i series. En nu probeert Audi de achterstand op een of andere manier in te halen. Maar ik zie het niet gebeuren ;)
Windhoos zegt
@CSL,
Research my friend, research. Hoevaak moet ik het nog zeggen
S4 B5 vanaf 1997
RS4 B5 vanaf 1998
Ook te vinden op WIKIPEDIA
Bovendien probeer ik niets af te zeiken, maar enkel te bewijzen dat jouw zogeheten feiten niet kloppen dmv feiten (zelfs de bron staat erbij….)
Windhoos zegt
RS4 B5 was er trouwens vanaf 1999, klein typfoutje
rr zegt
Ik vind 9,7 L/100km erg veel in deze tijd van vervuiling. maar ja sommige mensen geven daar niet om
Ramon zegt
Jongens, het is een hoop geld, maar dit is een van de beste sedans ter wereld !
Hans zegt
Ben in November bij de Audi-dealer geweest voor de nieuwe 2.0 L, 211 pk audi A5. Kwam met enkele opties (oa. quatro’, al snel aan € 55.000,–. Inruilwaarde van van mijn STI… onbekend dusver,… levertijd week 14, wanneer ik in week 50 zou bestellen. Kreeg daar te horen dat levertijd gemiddeld 3 tot 5 maanden duurt. Niet meer normaal !! toch (=.
Geldt schijnbaar voor bijna alle deutse merken
Windhoos zegt
Ik denk dat je met een dikke 3 maanden ZEER blij mag zijn, vaak valt de levertijd achteraf zelfs nog behoorlijk tegen, maar het is het wachten imho absoluut waard ;-)
Windhoos zegt
Dikke 4 maand zelfs zie ik nu, maar dan nog. Zoals al gezegt, achteraf valt de opgegeven levertijd vaak nog behoorlijk tegen
CSL zegt
@Windhoos
lol welke feiten? Lees je wel goed?
lees de laatste stukje nog een keertje endan dit keer wel goed.
De S4 met “V8” en kwam 1.5jaar later dan de M3. Met hetzelfde vermogen en Bijna hetzelfde prijs! Dus degelijk wel ingezet als concurrent.
Met de sprong van de huidige M3 is de S4 allang geen concurent meer en de RS4 is zelfs in de schaduw gezet. Daarom wordt de S4 door iedereen gewoon vergeleken met de BMW X35i series. En nu probeert Audi de achterstand op een of andere manier in te halen. Maar ik zie het niet gebeuren
Windhoos zegt
Ok, laat ik het dan anders stellen, Audi is de concurrent van BMW niet waar, hoe kan het dan dat ze auto’s (RS’jes) bouwen die volgens jouw de auto’s van BMW (M’etjes) overklast(e).
Bij concurrenten is het imho vaak zo dat de topmodellen tegenover mekaar horen te staan en dan komen we dus meteen bij de S4 B6 die dus een aanzienlijk lager vermogen had dan de 4 jaar eerder gebouwde RS4 B5, dus dat kan imho dus onmogelijk de concurrent zijn geweest van de E46 M3 die (jawel) 1 jaar later kwam dan de RS4 B5.
De S4 B6 was overigens ook nog eens de enige uitzondering van alle S’jes die (wat vermogen betreft) de enige die nog enigszins kon meegaan trouwens. Iets wat je waarschijnlijk ook niet goed gelezen hebt, want ik heb dat toch hier toch daadwerkelijk alleens geplaatst. Zal het wel weer ff quoten, en nogmaals, dit zijn allemaal feiten en of je ze accepteren wil of niet maakt niet uit. Feit is wel dat het zo is……
“E36 M3, 286 pk, met in 1996 een beschikbare 321pk
S2, 230pk
RS2, 315pk
E46 M3, 343pk
S4 B5, 265pk
S4 B6 (toen was de E46 al geruime tijd uit) 344pk
RS4 B5, 380pk
E92 M3, 420pk (0-100 4,8s)
S4 B7, 344 pk
S4 B8, 333pk
RS4 B7, 420pk (0-100 4,8s)”
Nogmaals allemaal van wikipedia geplukt
Windhoos zegt
Zie dat ik nog wat vergeten ben, jij beweerd namelijk dat de S4 B6 1,5 later kwam dan dan de E46 M3, volgens wikipedia zit er 3 jaar tussen (2000,2003)
Tommy zegt
CSL: Die halve seconde is makkelijk te verklaren, door de vlakke koppelkromme heb je vrijwel altijd 440 Nm tot je beschikking. Men trekt door tot 5.300 tpm, schakeld op en begind weer vanaf 2.900 tpm en heeft dus constant 440 Nm tot zich. Iets wat bij de V8 van de vorige S4 niet het geval is. En 0,5 seconden is nou ook weer niet zo verschrikkelijk veel sneller als je bedenkt dat de nieuwe S4 ook nog 10 kg lichter is dan de vorige.
Een kek motertje dus die zich kan meten met een V8 maar laten ze in de S5 alsjeblieft de V8 houden, uit principe…