Jawel, de BOVAG en bijpassende vakbondsvrienden zijn het vandaag op hoofdlijnen eens geworden over een “aanvalsplan” waarmee men de huidige economische neergang het hoofd wil kunnen bieden…
De afgesproken maatregelen betreffen onder meer ondersteuning bij werktijdverkorting, het inrichten van een mobiliteitscentrum, de mogelijkheid om eerder uit te treden en het vergroten van de flexibiliteit. We zijn benieuwd.
Verder zijn er op dit moment wat problemen bij Vredestein. Het Russische moederbedrijf Amtel-Vredestein verwacht binnenkort het Nederlandse Vredestein Banden te hebben verkocht. De Russen hebben betalingsproblemen en willen de Nederlandse dochter verkopen om de schuldenlast te drukken.
In het buitenland is ook weer genoeg te melden, daar gaan we:
- Turkse autoproductie is met 50% gedaald.
- Het Noorse Th!nk krijgt geen steun en het bedrijf staat op instorten, wellicht dat ene Stein Erik Hagen hulp kan bieden.
- Nog steeds geen duidelijkheid over Amerikaanse bailout.
- Honda gaat niet echt lekker…
- De bouw van de GM-fabriek waar de Volt moet worden gemaakt staat on hold.
rotorhead zegt
Rick dos zegt
Wist niet dat Vredestein in Russische handen was…..eerlijk gezegd….
Jesper zegt
@ Dos: Geen schaamte hoor, ik hoor t ook voor t eerst ;)
@ Rotorhead: Kudos voor jou! :D
Die kleine lettertjes zijn brilliant!! :D
vla zegt
@ rotorhead
Comment van de week!
autoblogger zegt
UPDATE: De bouw van de GM-fabriek waar de Volt moet worden gemaakt staat on hold… General Motors, saving cash as it awaits federal rescue loans, has suspended construction of a Michigan plant scheduled to build fuel-saving engines.
JanJansen zegt
Goh verrassend dat Honda zijn matige cijfers presenteerd, net nadat ze zich hadden teruggetrokken uit de geld verslindende F1.
Dat had je op je water kunnen aanvoelen dat dit kwam. Maar goed, ze leren het aardig snel van de not-so-big-three hoe je het slechte nieuws zeker niet moet brengen; eerst de maatregelen, dan de tegenvallers naar de pers (en dus niet andersom).
DRU zegt
@autoblogger, dat is nou weer typisch. Het gebeurt allemaal voor onze neuzen en we slikken het gewoon door.
autoblogger zegt
@DRU: huh? hoe bedoel je precies?
DRU zegt
Oh, sorry voor de onduidelijkheid. De big three zijn de laatste die echt een electric car willen maken, dus mooi excuus om die plant nu te killen. Het was in reactie op je update.
autoblogger zegt
Ah ok. Nou er zijn natuurlijk wel meer merken die een elektrische auto willen maken, maar GM leek ditmaal wel het voortouw te nemen inderdaad…
lincoln zegt
wat heeft de Bovag met de autoindustrie te maken ??
zijn er nog nederlanders die GEEN vredestein onder hun auto hebben ??
Laurens zegt
Mijn bandenboer doet veel Vredestein. Ze zijn sterk in niche markten zoals voor klassiekers en ook winterbanden.
Bevallen goed. Iets goedkoper dan de MBCP’s enzo, maar in tests komen ze vaak toch vrijwel gelijk uit.
Maar ze zijn inderdaad al jaren in handen van een russische investeerder.
ace_dave zegt
@lincoln: Geeft mij maar Pirelli. Maar goed, Vredestein komt op de tweede plaats.
Vredestein feitje: Die superbus van Wubbo Ockels gaat 300 kmh doen op Vredestein slofjes. Reden: Er waren geen banden die EN zware belasting aan konden EN hoge snelheid, dus heeft Vredestein ze maar even in elkaar geplakt. Lijkt me leuk om met een Hummer een F430 bij te houden zo rond de 300 kmh! :-)