Het zou een appeltje voor de dorst genoemd kunnen worden. Cabrio’s op een koude decemberwoensdag. Want waar sowieso de meeste bijzondere auto’s vaak een winterstop doormaken, zullen auto’s zonder dak al helemaal een schaarste zijn in de wintermaanden. En daarom is er wat opzij gezet van de warme zomermaanden in Londen, Amsterdam en Düsseldorf.
Bentley Azure 2006
Vorige week waren twéé van de 550 Brooklands te zien, een auto die familie is van de Azure, die al wat langer wordt geproduceerd. Dit is geen gelimiteerde oplage, maar het feit dat er momenteel meer van rondrijden dan van de Brooklands heeft momenteel alleen nog te maken met het feit dat de Azure er een jaar eerder was. Het is een interessante proef om te kijken hoeveel de getallen elkaar gaan ontlopen. Van de vorige Azure werden er bijvoorbeeld bijna net zo veel gemaakt als van de vorige Continental R, ruim dertienhonderd tegen ruim vijftienhonderd. Zou de nieuwe Azure ook zulke hoge aantallen halen, of vindt men de Arnage basis te verouderd? Er rijden momenteel ten minste 5 nieuwe Azures rond in Nederland, en één Brooklands 2008.
Peter zegt
I love (the 390mm Discs of) the SL65 :-)
Vergelijk ze eens met de laatste foto van de Wiessman.
jOnas zegt
Met zulke schijven stop je een trein, lekker :D
dotternetta zegt
Hmmm… Wiesman! Wow, wat een geweldig autootje om er bij te hebben!
BG 75 zegt
Op de 65 AMG na, écht superbeauty’s
Geeft me echt de december-feestmaand-stemming
Sjon zegt
Op de laatste foto zien we een wel heel bijzondere auto. De Opel Corsa is een voorwiel aangedreven auto die voor het eerst gelanceerd werd in 1982. De auto is destijds onder verschillende namen in de markt gepositioneerd. Zo kwam hij in Engeland onder de naam Vauxhall Corsa, en in Australië zelfs als een Holden Corsa van de band. Het model op deze foto is een Opel Corsa B. Deze auto werd geproduceerd van 1992 t/m 2000. Het topmodel uit deze lijn is de Opel Corsa 1.6 Executive met 92pk. Het model wat we hieronder zien is duidelijk een Opel Corsa Tiffany & Co. limited edition, waarvan er slechts 200 op de markt zijn gebracht. Dit model staat bekend om zijn turquoise/witte two-tone lak en mat-zwarte interieur. Deze editie heeft slechts een cosmetische make-over gehad want de 1.6 motor voorin levert ook hier de gewone 92pk. Een exemplaar in exceptionele staat als deze zal tegenwoordig tussen de 1000 en 1500 euro opleveren.
Arnoud zegt
Zo’n SL65 is natuurlijk geen echte cabrio met z’n stalen klapperdak.
Maar die DS, Pagode en Drophead Coupé zijn echt super mooi om te zien. Die Chimera vind ik ook cool, maar dat is meer vanwege zijn karakter dan artistieke waarde.
Top spots!
LJ zegt
die Wiesmann heeft enorm dikke vellingen..superstoer(H)
Roadronner zegt
Geweldig die Wiesmann Roadster. In dat straatje in Düsseldorf staat trouwens ook vrij regelmatig een witte Audi R8.
Stijn zegt
Denk dat héél wat mensen de Pagode een aantrekkelijkere wagen zullen vinden dan de DS!
a. zegt
die citroen heeft een wel erg orgineel stuur, zeg!
RemcoZ zegt
lol @ Sjon
Zitten weer een aantal erg mooie spots tussen!
Endlezz zegt
lol @ sjon
ook grappig dat de eerstvolgende comments je (toch wel interessante) uiteenzetting straal negeren ;)
Een betere ontwerper zegt
Die TVR en beide SL’s wil ik wel, de rest wil ik niet eens naar kijken. Vooral die wiesmann vind ik echt lelijk, door met name de wielen die in mijn ogen veeeeeels te groot lijken.
bentley1969 zegt
@Sjon, we dromen allemaal van een Corsa!
VLS54 zegt
Vermakelijk stuk Sjon!
Wederom fantastische spots. Wat vind ik die oude MB SL toch mooi zeg, luxueuze klasse zoals het hoort te zijn. Hoofd in de wind en gaan. Veel gaver dan zo’n zeecontainer op wielen als de RR!
Emile_Benz zegt
Doe mij die pagode maar in wallpaper-formaat.
Peter zegt
Die remmen van die SL65 passen ook onder de SLK (R171) E-classe (W211), C-classe (W203) en de andere SL classes (als ik me niet vergis heeft Sacha ze ook onder zijn SL55 ? 030 Performance ?)
Philip zegt
Prachtige 280 SL Pagode! :O
Roaldus zegt
@LJ
Wat zijn: vellingen???
Maar dat verschil in schijven tussen de MB en de Weismann is wel groot. Ik zeg de Weismann met dergelijke schijven en hij is af!
En weg met die MB AMG want die hoort niet in de rij met zn stalen dak.
Een betere ontwerper zegt
Over die TVR:
”Of over 6000 TVR Chimaeras built, only around 600 were the 5 litre model.”
Op deze site: http://www.chimaerapages.com/chimaera.php
joep zegt
lol @ Sjon
Ik had nog een, vrij amaturistisch ben ik bang, vraagje over de DS. Wat is ook alweer het verschil tussen de 19 en de 21?
SPK zegt
Als je een 280 SL Pagode zo naast een SL 65 AMG ziet dan valt nog een extra op wat een enorme kamper auto die SL is. Er zit werkelijk geen spoortje klasse meer in. En dan is de 280 SL nog niet eens de mooiste die MB gemaakt heeft.
Dat je wel een moderne auto met klasse kan maken bewijst de Wiesmann, aleen de velgen van dit exemplaar verpesten dat een beetje. Mooie lichtgekleurde spaakvelgen in een maat kleiner zouden beter staan.
Riess14 zegt
die TVR en die Wiessman zijn hele mooie wagens. heb zelf wel eens meegereden in een TVR Chimaera met een 320PK sterke 5.0L V8, heerlijke wagen en zeker heel bruut.
hansie zegt
Beetje zielig ze zijn niet eens in deze tijd gemaakt kijk naar de bosjes etc.
TheEdge zegt
eej die Drophead coupé met t kenteken ANG-100 heb k ook gespot, een maand of 2 gelede in Rotterdam
Teun zegt
die SL65 met belgische platen is van een multimiljonair hier uit Druten.
FNF staat naar verluid voor Frans Naait Fiscus…
Markus zegt
dikke lol @ Sjon
Mooie auto’s… die 2 Mercedessen zijn echt gaaf. De oude om naar te kijken, en de nieuwe om in te rijden.
Die Rolls is gewoon strontlelijk, pardon my French.
lincoln zegt
@Sjon .. joe roel .. wie want mor ..
en wat is die Bentley gezellig ..
Appeltje zegt
@Sjon
Best een übercombo dus, toch? Grappige bijfrage b.t.w., ik kan creativiteit wel waarderen
@ Een betere ontwerper
Ah, zesduizend, zoiets had ik ook in gedachte maar ik had het nog niet kunnen vinden. Dankjewel.
@Joep
DS19 heeft een 1,9 liter motor en de DS21 heeft de grotere 2,1 liter motor. De duurste versie rijdt dus relatief veel rond (770 tegen 483 en 112)
@SPK
Ik heb zelf ook niet echt iets met Benzen, om de redenen die je zelf al aangeeft, hoewel ik de klassieke Mercies wel mooi vind. Volgens mij zijn hun ontwerpers aan het einde van de jaren ’60 collectief overleden, niet veel moois meer na die tijd… SL Pagode vind ik nog wel ok, maar… Liever de DS :D
@Riess14
Ja, dat zijn snelle wagens. Ik heb zelf eens een blokje om mee gereden met een Griffith, die V8 is wel echt goed te horen.
@hansie
Goh, ze zijn niet eens in deze tijd gemaakt? Hoe weet je dat? Je hebt het toch niet stiekempjes al gelezen in regel vier van al het bovenstaande he ;)
“En daarom is er wat opzij gezet van de warme zomermaanden(…)”
Bedankt voor jullie reacties!
Emile_Benz zegt
@ Appeltje: Heb je de foto’s van de Pagode nog in het groot (wallpaper-formaat…), of zet je die nog op Autojunk of de gallery?
Een betere ontwerper zegt
@Appeltje: graag gedaan heur :)
En ik sluit me aan bij Emile, die Pagode foto’s zouden mooie wallpapers zijn.
Lorenz zegt
nice ^^ vooral de drophead natuurlijk !
echte mannen rijden open.. :)
007 zegt
die wiesmann zijn achterkant lijkt toch net op die mazda mx-5 japanse coachbuilt :)
http://www.autoblog.nl/archive/2008/12/04/mitsuoka-himiko-op-basis-van-mx-5-roadster
of ben ik de enige die dit ziet? (:
jakob_147 zegt
@ sjon:
humor, ik keek wel even raar op toen ik dat stukje zag :)
hhwa zegt
haha lol @ sjon:D
mwa… doe mij die azure maar…! en anders die corsa;)
Citrofiel zegt
Foei, appeltje. Hoe durf je? Een Citroën DS 21 Décapotable aanspreken met ‘klassiekertje’. Tssk. Het moet niet veel gekker worden hier, of je gaat klanten verliezen hoor! ;)
Maar zonder grapjes, weer een geslaagde serie zeg. Opvallend dat ik de RR Drophead zónder speciale motorkap mooier vind dan die mét. Het ziet er gewoon natuurlijker, minder kitcherig en patserig uit.
foll zegt
waarom is die porsche niet gefotografeerd???, hij staat voor de Mercedes-Benz 280 SL Pagode
jOnas zegt
met zulke schijven stop je een trein, lekker:D
MATSS zegt
wel leuk die combe van die merc sl 280 met de porschke