Inmiddels is besloten dat de Autorai “gewoon” doorgaat (met een minimaal aantal deelnemers), de bedrijfswagenRAI is echter afgeblazen. Het comité van de TERTS (The European Road Transport Show) heeft vandaag besloten dat het economische klimaat in de transportbranche niet goed genoeg is…
Goede beslissing lijkt mij, uitgevoerd door branche vertegenwoordigers, RAI Vereniging en Amsterdam RAI B.V. De show stond gepland van 29 oktober tot en met 5 november, maar we zullen dus nog een extra jaartje moeten wachten.
jasper zegt
OONEEEE:| hahaha wat maakt t uit:P Stinkende vrachtauto’s…
Hugo zegt
Niet geheel onbegrijpelijk, maar juist op beurzen wordt veel handel gedaan in de transportbranche. Hierdoor missen ze omzet voor 2010 en zal de miserie alleen maar langer duren…
AutoInformatief zegt
Maar of het nu verstandig zou zijn om het door te laten gaan met grote verliezen is ook nog maar de vraag lijkt me ;)
Denk eerder dat dit een goede beslissing is, bedrijven stellen hun grote aankopen nu liever ook een jaartje uit.
Pim Brussee zegt
@jasper, die stinkende vrachtwagens zorgen er wel voor dat jij je spullen uit de winkel, McDonalds, garage etc. kunt halen. Terwijl jij ligt te slapen, of weekeind viert, zijn de chauffeurs in touw om idereen te bevoorraden.
Als er 3 dagen geen transport is, is bijvoorbeeld Apie Heijn leeg, en kan je nergens meer tanken.
Moge Maarten zegt
Jasper begrijpt het niet helemaal…
Maar ben het wel een beetje met Hugo eens. Als je ziet hoe vreselijk veel er op de TERTS wordt verkocht, dat is echt niet normaal. Ze zouden het toch iets minder groot, duur en uitbundig kunnen houden?
lincoln zegt
terecht ..
laat ze er eerst maar eens voor zorgen dat er een beetje vette velgen onder zo,n ding zitten ..
ziet er niet uit die troep ..
Pim Brussee zegt
Het vreemde bij een terug lopende economie is, dat bedrijven hun reclame budget naar beneden stellen.
Juist in deze tijden moet je meer reclame maken.
Doen wij ook, met goed resultaat.
Mattie zegt
@ Pim Brussee
Dit is natuurlijk ook een van de posten waarvan de meeste bedrijven denken dat het verstandig is om juist helemaal te stoppen tijdens recessies, maar dit is juist de mogelijkheid om te adverteren zonder de stinkende adem van concurrenten in nek te hebben!
Ontopic: Het is natuurlijk jammer dat het niet doorgaat, maar het wordt dan wel weer moeilijker om het hele gebeuren volgend jaar of over een aantal jaar opnieuw op gang te trekken.. Hopelijk zien het wel weer terug naar de recessie!
slk zegt
Jammer ,want ik was zeker gegaan,
blokker5 zegt
ja maar de vrachtwagenbranche is nog veel conjunctuurgevoeliger dan de de normale autobranche. In deze tijden is het voor een bedrijf juist riskant om te investeren in een nieuwe vrachtwagen ipv dezelfde wagen nog een paar jaartjes mee te laten draaien of een nieuwe aanhangwagen te kopen. dat het slecht ging met de vrachtwagenverkoop begon al voordat het woord kredietcrisis een hype werd
Arnoud zegt
De bedrijfsauto rai wordt toch wel een klein beetje overbodig. Op maximaal 4 uurtjes rijden is er ook om de twee jaar de IAA in Hannover. Deze is echt zeker vijf keer zo groot met veel meer aanbieders.
Citrofiel zegt
En dat terwijl de truckverkopen het afgelopen jaar juist flink (22,2%) gestegen zijn, hoewel je daarvan ook kunt zeggen dat het ligt aan de gigantische berg orders die ze nog hadden liggen van voor de crisis… Ook de bestelautoverkopen plussen met 7,7%. Dit zijn de cijfers van de verkopen in Nederland t/m oktober 2008.
Citrofiel zegt
Na wat meer research te hebben gedaan kom ik tot een iets andere conclusie. In Europa als geheel gezien gaat het namelijk een stuk minder…
“Europese bedrijfswagenmarkt holt verder achteruit
Voor de zesde achtereenvolgende maand zijn de bestelauto- en truckverkopen in Europa op een lager niveau uitgekomen dan in 2007.
In oktober werd echter wel een nieuw dieptepunt bereikt, overall gingen de bedrijfswagenverkopen in deze maand met liefst zeventien procent achteruit. Opvallend is dat niet alleen op de West-Europese markten maar ook in Oost-Europa er duidelijk sprake is van verminderde vraag naar vrachtmobiliteit.
Het is nog aan de goede beginmaanden van 2008 te danken dat de markt in enkele kleinere segmenten nog wat voorloopt op vorig jaar. Zo staat de Europese verkoop van zware vrachtwagens (>16 ton) en van bussen nog op winst. Daarentegen is de bestelautoverkoop in Europa dit jaar al met 6,6 procent gedaald (in Nederland met 7,7 procent gestegen) en staat ook de verkoop van 3,5 – 16 tons vrachtwagens op een afzetverlies van 0,6 procent (Nederland op 24,6 procent winst).
Zie voor een cijferoverzicht op http://www.dealersupportnet.nl/
Bron: http://www.automobielmanagement.nl