Sommige auto’s moet je niet willen tunen, maar zo’n type auto is de Volkswagen Scirocco beslist niet. Deze laat zich gewillig onder handen nemen door de tuners en je moet als tuner dan ook flink je best doen om het eindresultaat te verzieken, want Scirocco kan veel hebben.
Persoonlijk vind ik de Scirocco een hele fraaie auto en we weten inmiddels ook dat Wouter ‘m zou kopen wanneer hij 30.000 euro te besteden had. Je hebt van die mensen waarbij het niet uitmaakt wat je ze aantrekt, ze blijven er goed uitzien. Zo zie ik de Scirocco ook een beetje. Na bekende namen als Abt, Oettinger, MTM en Rieger, heeft nu ook JE Design de Scirocco naar eigen inzicht een persoonlijk tintje gegeven.
De 2,0 liter turbo vierpitter met standaard 200 pk is middels een aantal wijzigingen in het motormanagement naar 244 pk getild. Daarmee neemt het koppel toe van 280 naar 350 Nm. Op zich weinig schokkend, want dit is een alom bekende ingreep voor het 2,0 liter TFSI blok. De acceleratie wint hiermee slechts 0,6 seconden en de topsnelheid stijgt van 235 naar 242 km/u.
Hoewel het niet strikt noodzakelijk is voor de power upgrade, heeft JE Design ook het uitlaatsysteem aangepakt. Daarnaast werd de Scirocco verlaagd door de veren te vervangen, de uitlaat een stuk dikker uitgevoerd en werden stevige 19 inch velgen gemonteerd. Voor degenen voor wie dit allemaal niet genoeg is en nog nadrukkelijker willen opvallen, is een bodykit beschikbaar bestaande uit een voorspoiler, side skirts en een achterspoiler. (via: motorauthority)
BmwMPower zegt
Huh, dit staat niet in Essen?
Mikeee zegt
wat je al zegt hij is en blijft verschrikelijk mooi wou dat dit me eerste auto wordt
Yeelen zegt
de pijpjes zijn er wat over vind ik toch..
3301 zegt
wat jammer nou, door die uitlaat past er geen trekhaak meer achter :cry:
Foramen zegt
vind m origineel al heel netjes :)
veel tuning is overdone zoals bij deze de uitlaten vind het jammer, vind het meer een auto voor subtiele tuning.
koen zegt
nadat ik gister is essen ben geweest komen de scirrocos me eerlijk gezegt een beetje de neus uit…..:(
Nijntje zegt
Woow, die is proper!
guzmann zegt
Ik dacht even aan deze foto te zien dat er een carbon dak op zat a la e92 m3…
Maar van de achterkant zietie er gewoon normaal uit…
Wel vette pijpen trouwens. :p
-edit: waarom de foto’s herhalen die gewoon in het artikel staan?-
wesleydepsver zegt
egt zoon mooie auto
mischien mijn eerste auto en die pips vind ik wel vet
gerjan zegt
en dan zie je hem in het echt en dan mogen die donkere ramen niet. weddden dat ie dan lang niet zo mooi is. met zwarte velgen is het meteen weer z’n turken bak das echt fout. net zo fout als al die golfjes typ 2,3,4,5 en 6.
witte velgen lijken zo wel leuk maar ik zal nooit geeen witte auto kopen. dan blijf je aan het wassen.
Dimitri zegt
Zonde van die uitlaatpijpen..
Timmy zegt
Ding is inderdaad wel te tunen. Net zoals de golf en de polo daar ook wel voor geschikt zijn.
JE DESIGN en geen vleugeldeuren? Hoe kan dat nu? Of is daar nog geen foto van met de deurtjes open en ga ik er maar van uit dat er geen vleugeldeuren inzitten?
Hun eerste geslaagde tuning in mijn ogen. Die jongens hebben ook al paar gedrochten afgeleverd.
Vinny_93 zegt
Vind toch een van de voorgangers nog de mooiste, moet ook wel heel wat tussenkomen wil dat veranderen. De Rieger(http://www.autoblog.nl/archive/2008/11/27/gevleugelde-volkswagen-scirocco-door-rieger) vond ik wel veel vetter.
jdm zegt
tupperware volkswagen!
Guido zegt
Een van de weinige mooie kitjes die niet pauper staat!
Chris zegt
@guzmann; ws zijn t twee verschillende auto’s met zelfde design, kijk ook ff naar de velgen ;) bij de ne wit, en wit ddak, bij de ander wart en heej….zwart dakje ;)
blijft wel een mooie auto, wat je er ook mee doet..
Rene zegt
ziet der niet slecht uit ziet der wel slecht uit ?de uitlaten moeten zo ie zo anders en dan mag meteen der achterbumper onder handen genomen worden.
johnnyt-jet zegt
over 2 jaar met hulp van oom Dirk de eerste johnnys op zondagavond te zien !
ikke zegt
De Scirocco is een pracht bak… echt een meesterwerkje van de heren bij VW.
Als tuning liefhebber zou ik em zeker niet standaard laten… maar bij wie zou ik em afleveren… dat is een moeilijke keus.
MTM heeft verreweg de mooiste performance upgrade, dus die mogen het blok kietelen van mij.
Maar qua bodywork kan ik niet kiezen.
Die van Oettinger is overall de mooiste, maar de achterbumper is weer net iets te braaf… daar zou ik liever de Rieger zien.
Rieger’s voorbumper is weer te over the top, hij kan op zich wel… maar doet me iets te veel aan Audi denken.
De ABT valt gewoon direct af, en MTM doet bodywork technisch zelfs nauwelijks iets.
Deze JE Design heeft een mooie voorbumper en skirts, maar de achterbumper en uitlaat slaan de plank helaas weer finaal mis.
So Oettinger of Rieger it is :D
WieAndersDasAuto zegt
Wat een spuuglelijke uitlaten..
johnnyt-jet zegt
Maar Ikke , als het zo”n prachtbak is waarom dan die lijst aan veranderingen , ik begrijp iets niet .
Citrofiel zegt
Weer een gepimpte Scirocco?! *zucht* Ik neem niet eens meer de moeite hierop te reageren…
D’oh! Doe ik het toch!
DJD zegt
Best wel sjonnie, maar hij kan het idd hebben, en ik vind het eindresultaat nog niet eens zo slecht. Me like it!
Phils zegt
Wanneer komt er een tuner met de échte iroc conceptcar neus voor deze scirocco? zou die zo moeilijk te passen zijn op de productieversie van de scirocco?
Jesper zegt
wooot vette uitlaten :o
ossi zegt
een scirocco komt nooit de neus uit..
de rieger scirocco is nog het mooiste stond in essen
–edit: http://www.autoblog.nl/archive/2008/11/27/gevleugelde-volkswagen-scirocco-door-rieger –
Q7 4.2 TDI zegt
@ Guzzman , de eerste en tweede foto zijn verschilllende auto’s. Kijk maar naar de velgen.