In een tijd waarin we overspoeld worden met negatieve berichten over de automotive branche, toch ook goed nieuws voor Land Rover. Het succes in groeimarkten als China en Rusland, kon niet voorkomen Land Rover de productie moest terugschroeven, maar desondanks is de autobouwer in China een grote winnaar als het gaat om de verkopen van SUV’s. Geheel tegen de stroom in neemt de vraag naar de full size SUV’s in China juist toe en daarvan profiteert Land Rover.
In de periode van januari tot en met oktober van dit jaar, importeerde China ongeveer 179.900 SUV’s. Dat is een toename van 62,2 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De import van “normale” auto’s zoals sedans en hatchbacks nam met 16,9 procent toe tot 127.500 auto’s. De import van mini busjes nam met 40.4 procent toe tot 20.800 voertuigen. Het zijn dus vooral de import SUV’s die zeer in trek zijn.
Land Rover is een grote winnaar, want de 3.414 SUV’s die het merk dit jaar in China verkocht, zijn goed voor een toename van maar liefst 95 procent ten opzichte van de eerste tien maanden van vorig jaar. Een nieuw persoonlijk verkooprecord voor Land Rover op de Chinese markt. De extra belasting die Chinezen moeten betalen voor auto’s met zware motoren heeft nauwelijks effect gehad op de verkopen van Land Rover. In augustus van dit jaar vonden in China 1.500 nieuwe Land Rovers een eigenaar, een toename van 176 procent ten opzichte van augustus vorig jaar. We zien goed waar momenteel het geld zit. (via: chinacartimes)
VDS20 zegt
Haha lullig voor Ford dat ze een winstgevend merk hebben verkocht…
Sven zegt
“In augustus van dit jaar vonden in China 1.500 nieuwe Land Rovers een eigenaar”
“Land Rover is een grote winnaar, want de 3.414 SUV’s die het merk dit jaar in China verkocht”
ehm
klopt dit niet of piekt de verkoop daar in augustus zo erg?
-edit: zoals je zelf al stelt, een enorme piek in augustus-
robbie zegt
@VDS20, waar lees jij dat Land Rover winstgevend is?
JRDN zegt
Over een paar jaar stikken ze daar de moord door smog als dat zo doorgaat!
Ze lopen er nu al met mond kapjes!!!
Tombnolz zegt
De Chineesjes zijn altijd al een beetje achter geweest. Eerst de Amerikanen, dan de Europeanen en nu Chinezen aan de SUV…
Roadronner zegt
Die Chinezen zullen ook eens aan CO2 reductie doen he…
Laurens zegt
Weinig vermenigvuldigd met een hoog percentage groei blijft nog steeds weinig.
Oftewel 3500 units, dat is toch nog steeds niets vergeleken met wat ze in Amerika tot enige tijd geleden afzetten?
Emerald Green Jag zegt
@Blogteam
Sinds wanneer is een Land Rover een Sports Utility Vehicle?
Een Land Rover is een full blown terreinwagen!
Probeer maar eens met een BMW X5, VW Touareg, Porsche Cayenne of Hyundai Santa Fé een berg in Schotland te beklimmen.
donkeyKONG zegt
Ik ben in China geweest, en op het platteland is er daar nog veel te zeggen voor een suv, veel onverharde modderwegen en verharde wegen waar de helft van in het ravijn gestort is. Anders dan hier heeft zon huis op wielen daar nog een functie ook nog. in de steden is het net als hier waanzin om met zon ding te rijden, daar zie je ze dan ook veel minder.
autoblogger zegt
November sales stats:
1. FAW-VW 43,508
2. Shanghai-VW 38,254
3. Dongfeng Motor Co 28,190
4. ShanghaiGM 32,300
5. Tianjin FAW 23,501
6. BYD Co. LTD 21,779
7. Beijing Hyundai Motor Co. 20,855
8. Guangzhou Honda Auto 20,511
9. Chery Auto 19,685
10. Geely Holdings Ltd 17,202