Deze zomer vroegen we ons aan de hand van een impressie af hoe de Audi S5 cabrio er uit zal zien. Vorige maand werd een dakloze S5 gespot en nu hebben we alle details van de A5 Cabriolet en de S5 Cabriolet.
Anders dan bij de concurrenten, geen stalen klapdak voor de A5, maar gewoon een elegant stoffen vouwdak. De vierzits cabrio wordt leverbaar met de bekende Audi (T)FSI en TDI motoren. Een 2,0 TFSI met 180 pk of hetzelfde blok met 211 pk, een 3,2 FSI met 265 pk, een 2,7 TDI met 190 pk en een 3,0 TDI met 240 pk. Schakelen kan handmatig of met de S-Tronic automatische versnellingsbak.
Voor de S5 Cabrio is het 3,0 liter TFSI blok bewaard met 333 pk en deze kracht wordt via de zeventraps S tronic-transmissie aan de vier aangedreven wielen overgedragen. Daarmee haalt de S5 de obligate 250 km/u en sprint naar de 100 in 5,6 seconden.
Qua afmetingen is de auto 4,63 meter lang, 1,85 breed en 1,38 hoog. In de kofferbak kun je 380 liter bagage kwijt en 320 liter met een geopend dak. Van het dak is nog vermeldenswaardig dat deze te openen en te sluiten is terwijl de auto rijdt met een maximum van 50 km/u. Da’s nog eens handig. De kap wordt niet alleen in vier buiten tinten leverbaar, ook voor de binnenste afwerking zijn drie tinten beschikbaar. Voor de achterpassagiers is er bovendien in het dak LED verlichting weggewerkt.
We verwachten het debuut van de A5 Cabrio op de autoshow van Detroit in januari, maar je weet het maar nooit. In het tweede kwartaal kunnen zonaanbidders de A5 Cabriolet kopen, terwijl we voor de S5 Cabriolet moeten wachten tot het derde kwartaal.
Audi presenteert de nieuwe Audi A5/S5 Cabriolet
• Elegante vierzitters met elektrisch bedienbare sofftop
• Keus uit zeven motoren, Audi S5 Cabriolet met 3.0 V6 TFSI
• Volwaardige bagageruimteLeusden, 3 december 2008 – In het tweede kwartaal van 2009 start Audi met de levering van de Audi A5 en Audi S5 Cabriolet. De open versies danken hun tijdloze elegantie aan een vloeiend vormgegeven softtop, die het hele jaar door volop comfort biedt. De Audi S5 Cabriolet krijgt de beschikking over de nieuwe 3.0 V6 TFSI met 245 kW/333 pk.
Audi heeft bij de open versies van de Audi A5 en S5 om diverse redenen wederom voor een softtop gekozen. Ten eerste verleent deze softtop de auto’s een tijdloze elegantie. Bovendien is de ‘stoffen kap’ bijzonder licht en laat hij zich zeer compact samenvouwen. Daardoor heeft de Audi A5/S5 Cabriolet zelfs met neergeklapt dak een bagageruimte van 320 liter (380 liter met dak dicht, 750 liter met neergeklapte achterbank). De softtop is in alle versies elektrisch bedienbaar: openen duurt slechts 15 seconden, sluiten 17 seconden. Beide acties zijn bij snelheden tot 50 km/h uit te voeren. De softtop bestaat uit drie lagen en is uitgevoerd met een glazen achterruit. Hierdoor biedt hij optimaal (akoestisch) comfort. Voor het cabriodak is er keuze uit vier kleuren en zelfs voor de interieurafwerking ervan zijn drie tinten beschikbaar. Een bijzonder detail is dat LED-verlichting voor de achterpassagiers in de kap is geïntegreerd. De open Audi A5/S5-modellen worden standaard geleverd met een ruimtebesparend op te bergen windschot. Andere specifieke comforteigenschappen van de Audi A5/S5 Cabriolet zijn de gordels die na de instap automatisch onder handbereik schuiven en verwarming van de hoofdruimte. Alle modellen hebben rolbeugels achter de achterste zitplaatsen; deze komen in noodgevallen automatisch tevoorschijn.
Kracht, karakter, comfort
De nieuwe Audi A5 Cabriolet is leverbaar met een keuze uit drie benzine- en twee dieselmotoren. Alle beschikken over directe brandstofinjectie. De eerste benzinemotor in de reeks is de 2.0 TFSI. Deze motor is er in twee versies. De eerste (standaard met voorwielaandrijving in combinatie met mutltitronic-transmissie) levert een vermogen van 132 kW/180 pk en een koppel van 320 Nm. Daarmee is hij goed voor een topsnelheid van 219 km/h, een sprint van 0-100 km/h in 8,9 s en een gemiddeld verbruik van slechts 7,4 l/100km. De 2.0 TFSI (155 kW/211 pk, 350 Nm) is er naar keuze met voorwiel- of quattro-vierwielaandrijving. De handgeschakelde versie met voorwielaandrijving sprint in 7,5 s van 0-100 km/h en haalt een topsnelheid van 241 km/h. Desondanks bedraagt het gemiddelde verbruik slechts 6,8 l/100 km.
De 3.2 V6 FSI beschikt evenals de twee viercilinder krachtbronnen over het Audi valvelift system, dat de prestaties verbetert en het verbruik vermindert. De V6 brengt zijn vermogen (195 kW/265 pk) en koppel (330 Nm) in alle comfort op de weg. Daarbij is er keuze uit voorwielaandrijving en quattro-techniek. De voorwielaangedreven versie wordt standaard geleverd met de mutitronic-transmissie. Deze combinatie is goed voor een top van 246 km/h en een ‘0-100’ in 6,9 seconden. Het gemiddelde verbruik blijft steken bij 8,6 l/100 km.
De Audi A5 is ook leverbaar met keus uit twee V6 TDI-motoren. De 2,7-liter versie (140 kW/190 pk, 400 Nm) verbruikt gemiddeld 6,3 l/100 km terwijl hij in 8,6 seconden van 0-100 km/h kan sprinten en desgewenst 230 km/h ‘op de klok zet’. De 3.0 V6 TDI quattro (176 kW/240 pk, 500 Nm) koppelt sportieve prestaties (top 247 km/h, 0-100 in 6,4 s) aan een verbruik van 6,8 l/100 km.
De Audi S5 Cabriolet is in alle opzichten het topmodel binnen de nieuwe open lijn van Audi. Hij wordt geleverd met de nieuwe 3.0 V6 compressormotor met directe benzine-injectie, die onlangs zijn debuut vierde in de Audi S4. deze motor levert een vermogen van 245 kW/333 pk en een koppel van 440 Nm. Deze kracht wordt via de zeventraps S tronic-transmissie over de vier aangedreven wielen verdeeld. Het resultaat: een topsnelheid van 250 km/h (elektronisch begrensd) en een sprint van 0-100 km/h in 5,6 seconden. Het gemiddelde verbruik bedraagt slechts 9,6 l/100 km.Ruim(te), comfort en veiligheid voor vier
De Audi A5 en S5 Cabriolet-modellen zijn volwaardige vierzitters waarbij elke inzettende over een individuele (sport)stoel beschikt. De standaarduitrusting is zeer compleet. Alle modellen worden geleverd met een elektrisch bedienbaar dak, lichtmetalen velgen (16- of 17 inch), een volautomatische airconditioning, een audiosysteem met CD-speler en een elektromechanische handrem. De Audi S5 heeft standaard een sportonderstel, 18-inch wielen, Xenon plus-verlichting en elektrisch verstelbare en met leer/alcantara beklede sportstoelen.
Uiteraard zijn er volop mogelijkheden om de Audi A5/S5 verder aan te passen aan de individuele smaak. Voor extra sportiviteit zijn diverse modellen leverbaar met het sportdifferentieel in combinatie met Audi drive select, waarbij de bestuurder kan kiezen tussen een comfortabele of sportieve ‘set up’ van de auto. Ook adaptieve schokdempers en de dynamic steering zorgen voor sportiviteit op maat.
De Audi A5 Cabriolet-modellen zijn er ook in extra sportieve S line-uitvoering met onder andere een verlaagde carrosserie in combinatie met een sportieve afstemming van het onderstel, 18-inch lichtmetalen velgen en een extra sportieve aankleding van het interieur.
Uiteraard zijn ook de nieuwste versies van het veelgeroemde MMI-systeem beschikbaar. De meest uitgebreide versie is MMI Navigatie plus met harde schijf en joystick-functie voor de bediening. Dit systeem is uit te breiden met een high-end geluidsysteem van Bang & Olufsen en/of een TV tuner.
Een adaptieve cruise control behoort met Audi side assist, Audi lane assist en het Audi parking system advanced tot de voorzieningen die het rijden met de Audi A5/S5 nog veiliger én comfortabeler maken. En dan is ook nog een extra geïsoleerde sofftop leverbaar: deze brengt het geluidsniveau terug tot de waarden die in een limousine in deze klasse gebruikelijk zijn.De levering van de Audi A5 cabriolet start in het tweede kwartaal van 2009. De S5 cabriolet zal in het derde kwartaal van 2009 op de markt komen. Prijzen zijn nog niet bekend.
Pannekoek zegt
Pssst… 3.2 FSI.. ;)
-edit: check!-
blokker5 zegt
beter stof dan staal. Mensen moeten immers wel zien dat het een cabrio is als je met dak dichtrijdt;)
hoe weet je trouwens dat foto’s officieel zijn als ze uitgelekt zijn?
A6'er zegt
Hij blijft mooi, de A5.
Citrofiel zegt
– Neem een A5.
– Zaag het dak eraf.
– Drapeer er een lapje overheen.
– Voilà!
:roll:
Maar goed, op zich is de A5 niet verkeerd, voor een Audi dan, dus ik zal niet verder klagen. ;)
lincoln zegt
van bloedmooie coupe naar just another convertable .. zie je maar hoe belangerijk een daklijntje kan zijn ..
zed zegt
Ziet er iets langer uit dan de gewone A5, maar het blijft een mooie verschijning.
V. Autar zegt
Tering man! Echt een pornowagen!!! Deze ziet er een stuk beter uit dan A4 cabrio.
Wel jammer geen stalen dak. Alleen ziet ie wel beter uit met stoffen dak, want deze zijn verkrijgbaar in zwarte en rode kleur geloof ik. KOOP deze auto in een WITTE kleur met RODE stoffen dak!!!!! DAS is pas gaaf voor in de zomer!!!! Ook is de rode leren bekleding niet te vergeten!!!
mashell zegt
Zo jammer van die zwierige lijn op de flank, zo italiaans en zo niet Audi. Ik vind hierom de A4 stukken mooier dan de A5 en deze cabrio lijkt ermee helemaal op een uitgewrongen handdoek. Helemaal niet strak, gemiste kans.
TT Man zegt
Mooi, erg mooi.
Jammer als het echt waar is dat de direct al met S5 met V6T komt. Ergens hier http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/29/gelekt-audi-planning-modellen-en-motoren-tot-2010 staat dat de S5 nog tot de zomer 2010 met V8 geleverd gaat worden, laten we hopen dat dat idd zo is. Er zijn immers weinig V8 cabrios met vier zitplekken en vierwielaandrijving. Voor de Amerikaanse markt is een V8 sowieso onontbeerlijk, een V6 zal de afname enorm gaan drukken.
tv zegt
Wat een mooi Cabrio
Ik weet dat er een 2.0 TDI met 170 pk en 204/211pk komt.
want Mercedes 250 CDI 204pk en Bmw .23d 204pk hebben hem ook en Audi kan niet achter blijven.
Dimitri zegt
Lekker saai.
Typisch Audi.
DRU zegt
In het eggie zal het vast heel bruut zijn, net als de dichte A5. Deze foto’s doen het niet goed. Het zal wel de hoek zijn.
Type-R zegt
Wat is dan nog de meerwaaarde van de A4 cab als de A5 cab er ook komt?
Tombnolz zegt
Deze zou beter A4 cabriolet heten. Zoveel minder sensueel dan de dichte A5. Waarmee ik niet wil zeggen dat ie lelijk is. De A4 cabrio gaat eruit mag ik veronderstellen?
Pelezinho zegt
wordt er dan geen cabrio van de huidige a4 uitgebracht? moet ik dit dan zo interpreteren?
kowalsk zegt
In het zwart… Met een beige dak…
Windhoos zegt
@Citrofiel,
Het is dan ook een A5 cabrio, en voor zover ik weet heeft elke cabrio van welke merk dan ook sterke gelijkenissen met hun overkapte broers…..
@Tombnolz,
“De A4 cabrio gaat eruit mag ik veronderstellen?”
Daar ga ik ook vanuit, maar zeker weten doe ik het nog niet
d0lf zegt
een a5 cabrio is de sportievere versie van een a4 cabrio..? :?
en dan heb je voor als je nog sportiever wil gaan een tt cabrio (s / rs) en r8 spider… en dan komt de absolute topper ook vanzelf nog de v10 spider.
laten ze zoveel mogelijk modellen maken, dan kunnen ze iig voor elke keuze bij audi terecht.. denk dat daarnaast ook in de audi showroom gaan staan en het zwart voor hun ogen wordt, wat een keuze of niet. krijg je vervolgens de kleur.. hoeveel kleuren grijs metallic boodt audi ook alweer? ik wil de tijd van henry ford terug: “You can have it any color you like, as long as it’s black.”
straks win ik de loterij, iets van 25 milj. hoorde ik, wtf moet je dan :? je bent grijs en hebt langer haar als captain slow voordat je de knoop door hebt gehakt.
Windhoos zegt
@d0lf,
De A5 is in feite een coupé versie van de A4. De A5 cabrio zit feitelijk in dezelfde klasse als de A4 cabrio, alleen is de A5 cabrio net weer wat mooier (en krapper……)
VLS54 zegt
Das grappig, nu is het ineens een a4 cabrio. Jammer… Lekker coupe laten.
Porsche Fan zegt
vind de 3 serie mooier dan deze a5..
A6'er zegt
klopt heren. De a4cabrio is vervangen door de a3cabrio. Voor de mensen die een grotere cabrio willen is er de a5. Hoe ik dit weet? Werk bij Audi.
A8_Owner zegt
Schitterende auto.
Vooral de S5 zo in het blauw met die vier uitlaat-pijpen.
RH zegt
@ TT Man
Ik snap uberhaupt niet waarom ze zowel een 3.2 als 3.0 tfsi in deze auto lepelen. Die 3.0 tfsi was toch juist ter vervanging van het 3.2 blok? In de A6 levert hij 290 pk dus op zich zou dat toch veel handiger zijn?
VonStroke zegt
Bijzonder voorspelbaar design, maar chapeau aan Audi vanwege de keuze voor het stoffen dak. De enige juiste keuze voor een cabrio.
Marco zegt
Mooie verschijning hoor. Nu wordt de A4 Cabriolet betaalbaar als tweedehandsje voor mij :)
@A6-er. Of je leest de bladen, haha.
Renny zegt
Ik dacht dat de A4 Cabrio door de A5 cabrio vervangen werd. Beiden zijn comfortabele 4-zitters met nog een behoorlijke koffer, wat je in de A3 Cabrio niet hebt (die kofferruimte).
Bovendien waren de A4 en A3 Cabrio naast elkaar verkrijgbaar en gaat de A4 er nu uit om plaats te maken voor de A5.
De A5 is dus de eigenlijke opvolger van de A4.
Renny zegt
Nog even mijn mening van de A5 Cabrio. Als A4 Cabrio bezitter was ik direct verkocht aan de A5 coupé, mooie lijnen en dacht dat de A5 Cabrio dus ook bloedmooi ging zijn.
Nu ik de foto’s zie vind ik dat ik wat op mijn honger blijf zitten. Tot nu toe vind ik de coupé stukken mooier dan de cabrio. Maar foto’s zijn foto’s natuurlijk en kunnen een ander beeld geven. Maar op deze foto’s vind ik de lijnen niet terug die de A5 Coupé zo mooi maken.
Lazy zegt
Stijlvol, tijdloos, stoffen dak… hoe een mooie cabrio eruit moet zien.
Daaf zegt
Onthullend is het niet, maar mooi zeker!
Dit is zeker een voorbeeld voor andere cabriomakers!
A6'er zegt
Nee, de A5 is volgens Audi niet de opvolger van de A4. De A3 cabrio is namelijk groter dan de A4 Cabrio qua zitruimte. Vandaar dus dat de A3 de opvolger is, maar als jij liever wilt dat de A5 de opvolger is, dan blijf jij mooi bij die gedachte :P
Rule zegt
Zijn er al prijzen bekend?
Mies zegt
Mooi auto en hij ziet er tenminste niet uit als zoon nichten-cabrio. Alleen vindt ik het jammer dat de A4 zoveel op de A5 lijkt.
JMK zegt
Wat een ontzettend saaie auto om te zien. Er zou juist eens een nicht achter de ontwerp tafel gezet moeten worden bij Audi.
schnitzerken zegt
Zeer mooi.. maar geen CC dak :o..
echt tegenvaller
Mies zegt
@JMK
Haha, volgens mij hadden ze dat bij de TT al gedaan ;)
Cupracer zegt
Da Silva did a good job again :>
Windhoos zegt
@A6’er,
Dus de A3 cabrio is wat betreft been ruimte groter dan de A4 terwijl hij het in een klasse lager moet doen? En hoe kan een auto in de compacte klasse in hemelsnaam de opvolger worden van een auto in de middenklasse?
Lijkt mij iig een broodje aap verhaal…..
De A5 cabrio doet me trouwens héél erg denken aan Audi’s eerste cabrio, de Audi Cabrio (geen Audi 80 cabrio btw, want die bestaat niet….)
bramwillemse zegt
Wie ziet het verschil met de A4 Cabrio?
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Beter goed gejat dan slecht bedacht!! Ze hebben echt ALLES bij Saab afgekeken dit keer!
De manier waarop de tonneaucover opent, 4 kleuren stoffen dak, 3 kleuren aan de binnenkant, rijdend te openen, 17 seconden…
Lekker vernieuwend! Dat kan een Saab Cabrio uit ’98 ook!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Wel leuk dat je in de reacties duidelijk de voorstanders van stoffen en stalen dak onderscheidt.
Resp. de echte cabrio-rijders en de kappers zeg maar…
:D
Jan zegt
@Persvoorlichting: De spelling = “multitronic”
Maar ja die bak moet je sowieso niet hebben,lopen allemaal kapot! Vooral als je nog de 2.5 v6 tdi hebt.Destijds 3 keer een nieuwe bak gekregen in 200.000km(onder garantie dat dan weer wel)
Ben dus slim koop of een handbak of als je veel op de weg zit(lees:File) een model met de s-tronic/tiptronic.
Sorcerer zegt
Blijf het grappig vinden dat iedereen zo graag een V8 in het ding wil terwijl de V6 met turbo gewoon sneller is dankzij de vrachtladingen koppel die de V8 pas bovenin heeft maar de V6 al bijna in het hele toerenbereik :+
Windhoos zegt
@Bram,
Andere koplampen, de golvende zijkant, de volledig andere achterlampen, het interieur. Hij is toch echt behoorlijk anders hoor
@Svenska Aeroplan AB,
Dak opent en gaat dicht zoals elk ander elektrisch dak en bovendien kan dat bij veel auto’s ook rijdend, en als je aan het aantal kleuren kunt zien dat het jatwerk is dan ben jij de man. Het aantal seconden zegt trouwens ook bizar weinig
Vernieuwend? Nee! Maar gejat vind ik wel héél erg ver gaan….
Bovendien heb ik ook niet het gevoel dat Audi héél erg “vernieuwend” wou zijn met de productie ervan, ze wilden enkel en alleen een mooie A5 cabrio op de markt brengen en dat is ze imho bij deze gelukt….
janjoopjorisjaapjacco zegt
Ik vind het een mooie wagen, maar hij lijkt verdraaid veel op de Chinese Great Wall cabrio die volgend jaar gepresenteerd gaat worden…
Q7 4.2 TDI zegt
Waar is Audi ooit mee bezig? De nieuwe Audi S4 heeft ook al 333pk terwijl de oude S4 er 344 heeft.
Deze S5 cabrio heeft ook ineens die magere 333pk terwijl de dichte S5 er 354 heeft.
What the hell is Audi aan het doen? Hun modellen langzamer maken en die heerlijke V8 eruit halen, jammer…
A6'er zegt
@ windhoos
Ja. De nieuwe a3cabrio heeft meer beenruimte dan het vorige model a4cabrio. Believe it or not. Kan ik ook vrij weinig aan doen.
Jan C. zegt
@Q7 etc. fan boy: Wellicht Co2 uitstoot verminderen of zoiets? Of emissienormen halen?
Windhoos zegt
@A6’er,
Dan nog kan een auto uit de compacte klasse nooit een opvolger worden van een auto uit de middenklasse………….
@Q7,
De nieuwe S4 is door zijn lagere gewicht en betere verdeling net zo snel als de oude S4…………..
Zwitser zegt
@A6’er: de A3 kan wel grotere beenruimte hebben achterin, dat lijkt mij niet het criterium van een opvolger. Verder is de A3 kleiner, korter, lelijker (vooral de goedkope rolbeugels zijn treurig). A5 cabrio als opvolger past veel beter. Helaas waarschijnlijk ook weer duurder..
matt zegt
Strak design, al komt de heerlijke a5lijn minder goed uit op de cabrio.
Wat ik wel heel spijtig vind en heb het hier al meerdere keren gelezen van anderen ook, is dat audi het prachtige design van de a5 nu doortrekt op alle modellen. Een a4 lijkt er toch echt te veel op, nu de a6 met facelift achterlichten ook, mss de volgende a8? Audimodellen zijn altijd heel verwant geweest maar nu is er toch echt te weinig verschil!
Grasmaaier zegt
Geil…
Eindelijk een grote sjieke Cabrio van Audi
JRDN zegt
puur marketing, die type aanduiding “A5” cabrio! klinkt stoerder als A4 natuurlijk! :P
Hulde voor het stoffendak!!! woehoe!
Had ik niet verwacht van audi!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Windhoos: ik bedoelde specifiek dat de tonneau-cover aan de voorkant scharniert, en niet zoals gebruikelijk aan de achterkant.
Dit is zodat hij minder wind vangt bij rijdend openen en sluiten en naar mijn weten hebben alleen Saab en (nu dus…) Audi dat.
Verder ken ik ook geen ander merk die een cabrio heeft met 3 keuzes qua hemelbekleding in het interieur.
C30 T5 zegt
Het is en blijft een brute kar.
Citrofiel zegt
@ Windhoos; Ja, eigenlijk wel, maar het is gewoon leuk om te klagen over Audi. ;)
Tommy zegt
Wat een mooie auto toch, die A5 Cabriolet. Zeer mooi gelijnd en met een stoffen dak zoals het hoort. Jammer dat er toch een V6 TFSI in de S5 komt, dat geeft de S5 niet echt een meerwaarde tegenover de S4 vindt ik. Doe dan teminsten een 350 pk versie ofzo, maar niet hetzelfde als de S4 of minder dan de huidige S5. Zo’n V8 heeft toch wel wat voor veel mensen denk ik, dan maar wachten op de RS5.
VW Lover zegt
Dimitri…: check: Verkoop t/m november 2008 ——>
10 12 Audi
11 8 Volvo
12 14 BMW
16 16 Mercedes-Benz
Dus zo saai vinden de mensen een Audi niet…
abdus zegt
ik vind alle modelen van audi super en vooral de s-series maar de s5-cabrio is helemaal geil zat al op ‘m te wachten man wat is dat dit prachtig!!!!
slk zegt
Deze ziet er een stuk spannerder uit dan zijn grijze muis voorganger.Komt ook door die lijn die door de carroserie loopt
Danny zegt
Mooi, gelukkig is de achterkant niet veel te lang zoals bij de VW Eos
Danny zegt
Hartop versie had ik mischien mooier gevonden
maar nou en het is toch een plaatje !!!!!
p.s helemaal van deze tijd maar ze hadden hun nieuwe cabrios
beter in de zomer kunnen laten zien
ik rijd niet graag open als het vriest
Danny zegt
komt er nog een Audi RS5 Cabrio ?
Windhoos zegt
@Danny,
“p.s helemaal van deze tijd maar ze hadden hun nieuwe cabrios
beter in de zomer kunnen laten zien
ik rijd niet graag open als het vriest”
Juist niet, marketing technisch erg sterk gedaan door Audi. Nu bestellen is in de zomer dakloos rijden ;-)
TT Man zegt
en hier zowaar de site al live:
http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a5/a5_cabriolet/360-grad-ansicht/360-grad-aussenansicht.html
hier is trouwens ook de Audi R8 V10 al te zien!
TT Man zegt
BTW: hier is te zien dat deze cabrio een neerklapbare achterbank heeft, met 750 liter bagageruimte! uniek in een cabrio volgens mij!! Ben benieuwd of de torsiestijfheid hierdoor niet in gevaar komt.