Onder het mom van Soms Saaie SuperSnelle Sedans, Stations en SUV’s van woensdag is hier een populaire SUV onder handen genomen door twee gerenommeerde Duitse tuners. Er zijn talloze versies van. Vooral Gemballa kan er wat van, die brengt veel varianten uit met de meest bizarre opties, ook wat betreft interieur. Techart houdt het simpeler, zo lijkt het. Twee type bodykits, en een serie motortunings.
Porsche Cayenne Gemballa Biturbo GT (957)
Hier in Nederland zijn ze vrij zeldzaam, maar in Londen zijn ze al meer in trek. En dan doel ik nog niet eens op al het speelgoed dat elke zomer wordt meegenomen uit de landen waar alle brandstof wordt verworven, die door de acht met twee turbo’s ingespoten cilinders wordt verslonden. JES72 vinden we vlakbij een grote parkeergarage in Mayfair, vlak achter het beroemde Dorchester Hotel. Als een soort wisselgeld staan de Range Rover en de 997 er omheen geparkeerd, en meestal ook nog door R8 “M3GAN”, één van de vele woordgrapjes die je in Britse kentekens tegen zult komen.
Op de zijkant van de Cayenne staat een indicatie van hetgeen waar we mee te maken hebben. Een Gemballa Biturbo GT, iets dat eigenlijk helemaal niets zegt aangezien het inmiddels wel duidelijk is dat een Cayenne Turbo sowieso al twee turbo’s onder de gewelfde motorkap heeft liggen. De bodykit heet Aero 3, de andere Aero’s zijn al bezet door de voorgaande Cayenne’s van de generatie 955. Er zijn ook versies genaamd GT550, GT600, GT650 en GT750, refererend naar het vermogen voorin. Dit jaar was er een opmerkelijke zwarte GT750 met gouden tinten (ook binnenin!) op bezoek. Uit Katar…
Porsche Cayenne Techart Magnum
Techart biedt twee mogelijkheden voor je geliefde Cayenne: Techart SUV, een serie stijlen voor de body, en Techart Magnum, een wat heftigere serie aangepaste bodykits. Er is geen eenduidige lijn voor motortuning, zo heeft de grijze “G6ORG” een bescheiden vermogen van 500 pk voorin liggen, niet veel meer dan bijvoorbeeld een Ferrari F40. Techart heeft het blok dus ongemoeid gelaten aangezien het om een Cayenne Turbo 2007 gaat.
Het andere exemplaar was ook wat wazig. Op de vraag “wat voor vermogen ligt er voorin” antwoordde de eigenaresse, die de auto van haar vriend had gekregen, dat het mij niets aan ging. Ik legde maar gauw uit dat ik van het zeldzame type mensen was dat eigenlijk niet direct in geld is geïnteresseerd bij het zien van een opmerkelijke auto, en doelde op motorvermogen, niet op fiscaal vermogen. “iets van 300 pk”. Ook dit exemplaar is gebaseerd op de Cayenne Turbo, te zien aan de rode remblokken, dus het zal ook hier wel gaan om ongeveer 500 pk, dan wel meer.
Heb je nog vragen of opmerkingen over dit gespot artikel, dan wel andere? Je kunt me altijd mailen.
dekster zegt
Ik heb al zo’n Magnum Cayenne gezien in real life, en ik verzeker je, hij is nog lelijker dan op foto.
joske (porschefan) zegt
Ik snap niet waarom iedereen dit lelike auto’s vinden???
Zo lelijk zijn ze toch niet? :P
Jordey zegt
Ja ik ook. Een witte in Praag. Echt lelijk zo’n Techart. De Gemballa ziet er 2009 uit. De Techart 2003′ toen the fast and the furious erg in was.
Quicknick1987 zegt
Tering!! ik wist niet dat ze die dingen nog lelijker konden maken! :-)
Autofreak zegt
Geloof mij, ik heb ze allebei in het echt gezien, rijdend !!!
Ze zien er heel gevaarlijk uit, echt bruut.
En dat geluid …. Geweldig !
deVia zegt
vandaag nog zo’n magnum weggereden… wát een kabaal komt daaruit!
Thibaut zegt
iets van een 300 pk
haha:d
MATSS zegt
ik kom die Magnums nu en dan wel eens tegen in oostende rijdt er eentje rond en in londen (hoe kan het ook anders)een beetje meer
yassin amen zegt
> dat noem je pas GRUWELIJK
toli zegt
kleur vind ik wel apart
Félix zegt
ik heb liever een c1 dan zo’n gedrocht, hoe kunnen mensen je hierin serieus nemen?
Race_Kees zegt
Haha wat een gedrocht, dat ze daar voor betaald krijgen!?
Die sneue jurassic park lampjes ook onderin…
Geef mij maar de Range die naast de Gemballa lekker saai OEM.
ben zegt
de cayenne vind ik echt een lelijke auto
er mag aan gewerkt en getuned worden zoveel je maar wil
dit krijg je niet meer in orde
maar ja wie ben ik…
ben zegt
nog effe iets /
koop liever een audi q7
Aad zegt
De woorden lelijk en AFGUNST liggen dicht bij elkaar blijkbaar.
Robert zegt
“Als een soort wisselgeld staan de Range Rover en de 997 er omheen geparkeerd, en meestal ook nog door R8 “M3GAN”, één van de vele woordgrapjes die je in Britse kentekens tegen zult komen.”
Ik snap de woordgrap niet:Z
Tombnolz zegt
Vind ik zo’n portiersauto’s !
Tombnolz zegt
@ ben: dude…
w0o0dy zegt
Ik weet dat dit de week van de Plastic-fantastic beurs van Essen is, maar moet nou echt alles op Autoblog over lelijke nog verder verkrachte hokken als dit gaan? Alsof ze standaard al niet erg genoeg zijn…. geez, what’s wrong with people?
Zal eens even mijn best doen om iets leuks op te duikelen, al die tuning rotzooi komt een beetje m’n strot uit.
Kristof zegt
Wat is tuning toch erbarmelijk tegenwoordig. Daar waar tuners vroeger er in slaagden een wagen er beter uit te laten zien, salgen ze er nu enkel nog in de wagen opvallend te maken. Gelukkig voor hen is opvallend blijkbaar voor velen het nieuwe ‘mooi’.
Jorden zegt
Zo ongeloofelijk asociaal overdonderend zijn deze auto’s dat je ze eigenlijk alleen leuk kan vinden als het de jouwe is…
Je rijd deze auto’s wanneer je gewoon schijt aan alles en iedereen hebt.
Ik voel er wel wat voor! :D
alleen ja….. waar haal je de poen vandaan? altijd lastig
Citrofiel zegt
Ziet er aardig uit, die Cayenne valt gewoon niet lelijker te maken, dat zal zijn waarom ik nog zo positief ben. Alles is mooier dan het standaard geval.
York zegt
Ik heb al verschillende mensen gehoord (standaard Cayenne eigenaars) die eigenlijk veel problemen hebben met de Cayenne… Allerlei dingen die gewoon stuk gaan… Alsof de Cayenne niet gemaakt is elke dag te gebruiken… En dat voor zo’n boel geld..
Rick dos zegt
Ik heb ooit eens zo’n Techart Magnum mogen aanschouwen en horen terwijl ik een Magnum at. Die zonder nootjes, want die met nootjes zijn vies.
Het was van een vriend van een buurman van mij in Spanje. Het geluid trok al mijn aandacht toen hij langs mijn huis reed. Dit terwijl ik lekker aan het zwembad lag, genietend van mijn Magnum. Het moet dus wel iets heel speciaals zijn geweest om mijn aandacht daar van af te krijgen. Toen ik over de reling heen keek reed die net voorbij. Ik zag nog net de achterkant. De uitlaten op zich zijn al imposant, maar het geluid…
En dat werd alleen maar imposanter toen hij beneden aan de berg bij de securidad even z’n gas opengooide.
Het ding op zich deed me niks, maar het geluid des te meer.
Zo, en dat was mijn verhaal. Ik ga nu weer een Magnum eten…
Machoman zegt
die Gemballa is voor een Cayenne best aardig maar die Techart Magnum is echt te veel van het goede, als ik die eigenaresse was had ik die vent gelijk gedumpt;)
T zegt
Magnum is mooier!
denny zegt
Gemballa rules, die neus is veel mooier. In utrecht staat ook wel ns een dikke gemballa
cheetacars zegt
De lelijkste cayenne is voor mij nog die van Hamann:
http://www.autojunk.nl/pix/view/144121
http://www.autojunk.nl/pix/view/144188
Die Techart is nog wel te doen, maar een standaard Cayenne vind ik een stuk mooier
Roderick zegt
Ze hebben m’n auto gefotografeerd! Onee, op mijne zitten geen debiele mistlichten! Wat ben ik blij!
Onne zegt
Die Magnum heb ik al vaker in Amsterdam (van Baerlestraat, Overtoom) gespot. Aan de foto’s te zien is ie ook daar op de gevoelige plaat gelegd.
Qua uiterlijk is het not my cup of tea. Maar dat geluid, die doet het em.
Béé eMm double v Motorsport 3 zegt
die magnum doet me denke aan visse.. :s
Focus zegt
Ik zat laast te vissen en weet je wat ik ving? Een Porsche Magnum en een Porsche Techart..
Gabbertje zegt
ik vindt die Porsche Cayenne Gemballa Biturbo GT (957) lelijk maar die Porsche Cayenne Techart Magnum is super mooi snap niet wat jullie er lelijk aan vinden,,,,
XytraS zegt
Aha, een artikel over ‘hoe maak ik een overbodige auto nog nuttelozer dan hij nu al is’^^ Veel meer kan ik er niet over zeggen…