Een S-klasse is hartstikke mooi, maar een paar extra plakspoilertjes kunnen nooit kwaad. Daarom komt de Duitse tuner Carlsson met een leuk designkitje voor je Mercedes limo, naar keuze in echt koolstofvezel of polyurethaan (plastic dus).
Een nieuwe voor- en achterbumper met spoilerlip en diffuser, vier extra lichtpitjes (mist en grootlicht), sideskirts met roestvrijstalen grilletjes en een Carlsson logo op de motorkap geven aan dat we hier niet zomaar met een huis-, tuin- en keuken-Mercedes van doen hebben. Dikke 21″ wielen gooien onschuldige voorbijgangers volledig van hun apropos. En als ze dan de achterspoiler op de kofferklep ziet zitten weten ze helemaal niet meer waar ze het zoeken moeten. Bovendien krijg je bij deze RS-kit ook vier uitlaatpijpjes met een sportieve sound. En natuurlijk verandert er, zoals het hoort bij een echte getunede auto, helemaal niets aan de prestaties.
Je kunt dit Carlsson-spul op alle S-klasses bestellen, ook op de AMG’s. Wil je dat graag, dan zou ik maar even hier kijken.
– Exclusives tuning kit for the current S-class long version
– More drive and elegance by the Carlsson RS model
– Sport back muffler with four end pipes made of stainless steel
– Light alloy rims in 21” for the current S-classCarlsson, the Merzig-based automobile manufacturer specialised in refining Mercedes Benz models, impresses with a new high-quality RS-design kit for the S-class in either real carbon, a material which is mainly used in the Formula 1 or in polyurethane (PU). The exclusive overall package gives the S-class long version (internal production name V221) an even more sportive and unforgettable appearance. Using the RS-design and therefore the most precious materials, guarantees an unsurpassable exclusivity and uniqueness of the Carlsson S-class.
Carbon Design kit RS
The extended carbon kit for the S-class consists of selected components. The integrated front apron and the front spoiler lips enhance the sportive overall appearance. Moreover, the front view stands out for its stylish round Carlsson emblem for the front hood and characteristic grille insert. A set of especially curved side skirts with stainless steel grille inserts give the sides of the Mercedes an even more dynamic and stronger look. For road safety during day and night, there are four additional high-quality lights (fog lights and full beam). The rear section of the S-class is emphasised by its rear apron RS and a rear apron diffuser RS, crowned with a sportive rear spoiler made of real carbon. A four-pipe sport end muffler renders a sportive sound experience; it was especially developed by Carlsson with double-walled, heat-insulated end pipes and has a streamlined design made of stainless steel.
The RS design kits are available for the S-class series S 320 CDI, S350, S 450, S 500, S 600, S 63 and S 65. For more information about the exclusive tuning kits for the Mercedes Benz S-class, please refer either directly to Carlsson in Merzig, the Carlsson distribution network or any Mercedes Benz dealer.
Sven zegt
Mooie auto voor de gemiddelde rapper
Joah zegt
Altijd maar die foute mistlichtjes
Cohen zegt
He he die wielen…. dat kan ECHT niet meer…
Emerald Green Jag zegt
Het reclamepraatje van Carlsson wil de nadruk leggen op exclusiviteit en technieken ontwikkeld in de F1 wereld… nou, dáár zit je op te wachten.
Als je zo je S-klasse een meer exclusieve uitstraling wilt geven vraag ik me af waar het verstand zit.
Een S-Klasse leent zich niet om te worden mishandeld tot een ordinaire “sjonniebak”, QED.
Marc zegt
Ik begrijp niet waarom je een limo als een S-klasse wilt ombouwen tot een racer.. Dat staat toch haaks op het begrip (in principe) comfortabel rijden?
Bedoel een S63 of S65 AMG zijn wel sportiever maar zien er nou ook weer niet zo overtrokken sjonnie-achtig..
Marc zegt
@ Emerald Green Jag: met jou kan ik praten dus..
Félix zegt
Je moet toch wel echt stijlloos zijn om je premium S-klasse zo te laten verneuken. Als je er nou geld op toekreeg ok..maar ik kan maar niet inzien hoe mensen hier vrijwillig voor betalen. En sowieso zoals al eerder gezegd, als je wilt racen kun je toch beter een C63 AMG kopen.
PantheraLeo205 zegt
Veel tuners zitten nog in de vorige eeuw. Enkele indicatoren hiervan: dubbele mistlampen, gedateerde velgen al dan niet met ‘inbusboutjes’ in de velgrand tussen de spaken. De auto ziet eruit alsof ie al een paar jaar in het derdehandscircuit verkeert.
Laurens zegt
Ze maken het, er is dus een markt voor?
Maar niet hier blijkbaar. Lopen we dan voor of achter?
Emerald Green Jag zegt
@ Laurens: je loopt niet voor of achter… het is een gelopen race!
fructis zegt
bwa ik heb clarkson nooit geweldig gevonden, nu ook weer niet, ze maken er altijd iets vreemds van