“Slechts” 900 pk, maar dan wel verpakt in een lichtgewicht carrosserie en dus weegt de faster one maar 1100 kg. Dat is net iets meer dan de helft van een Veyron die met 2080 kg opeens de elegantie van een olifant lijkt te hebben.
Serieus snel dus, zo’n WEBER SPORTCARS faster one. In 2.5 seconden zit je op de 100, in 6.6 seconden op de 200 en in 16.2 seconden op 300 km/u. Als topsnelheid geeft Weber een bescheiden 400 km/u plus op, waar ze het eerst over 420 km/u hadden. Verantwoordelijk voor de aard verschroeiende prestaties is een LS7 V8 (Corvette) die is uitgerust met twee superchargers en er dus 900 pk en 1050 nm uitgooit. Dit geweld wordt via een door Weber zelf ontwikkelde sequentiële versnellingsbak met zes trappen op het asfalt overgebracht. Volgens Weber nemen schakelacties slechts 50 ms in.
Potentiële klanten die worden afgeschrikt door dit soort cijfers kunnen we geruststellen: de Weber faster one is uitgerust met intelligente vierwielaandrijving die maximaal 36% van de kracht naar de voorwielen stuurt. Delen van de wielophanging zijn uitgevoerd in een titanium legering en de body van de auto is volledig van carbon.
Zoals verwacht kost de Weber Sportcar faster one wel wat: 1,620,000 Zwitserse franken zonder enige vorm van belasting. Voor diegenen die nog niet bankieren daar: dat is bijna 1,1 miljoen euro.
WEBER SPORTCARS faster one – 900 hp
– 0 – 100 km/h: about 2.5 s
– 0 – 200 km/h: about 6.6 s
– 0 – 300 km/h: about 16.2 s
– V/max: 400 km/h plus
– Basic price 1,620,000 Swiss Francs (export price without VAT)Swiss Precision Creates the World’s Fastest Street-Legal Sports Car Legendary Swiss precision is no longer limited to the domain of creating of the world’s most prestigious chronographs. It’s time for the WEBER SPORTCARS faster one! Using a unique combination of high-tech engineering and uncompromising innovative styling geared toward maximum aerodynamic efficiency, WEBER SPORTCARS from Tobel in the Swiss canton Thurgau develops and builds the world’s fastest street-legal sports car.
The two-seater weighs in at just 1,100 kilograms and is powered by a V8 engine with dual superchargers that produces 900 hp / 662.4 kW. Thanks to its exceptional power-to-weight ratio of 1.22 kilogram per hp, intelligent all-wheel drive and sophisticated aerodynamic properties the mid-engine racer sprints to 300 km/h in just 16.2 seconds and reaches a top speed of more than 400 km/h.
Retail prices start at 1,620,000 Swiss Francs (export price without VAT).
Favorable aerodynamic properties are absolutely elementary in order to attain a top speed
of more than 400 km/h. The car body of the WEBER SPORTCARS faster one is 204
centimeters wide and 115 centimeters high. It is made entirely from ultra-light yet superstrong
carbon fiber. State-of-the-art aerodynamics computer software and wind-tunnel testing were employed to trim the carbon-fiber shell for maximum directional stability at the highest speeds. The aerodynamic downforce it creates is surpassed only by purebred racecars that do not have to comply with any legal requirements, e.g. ground clearance, et al.The front of the car with its two characteristic WEBER SPORTCARS grilles seems almost
vertical compared to that of other sports cars, and is the result of the aerodynamic research conducted. This particular design creates an air wedge in front of the car with positive effects on the airflow over the vehicle. The shape of the upward-sloped hood, which extends all the way to the flush-mounted windshield, produces aerodynamic downforce on the front axle to benefit directional stability. The headlamps with integrated LED turn signals and the LED taillights were both designed in-house by WEBER SPORTCARS.
The super sportscar measures 450 centimeters in length, and features doors that for aerodynamic reasons have no external door handles. They open and close instead at the push of a button. The two streamlined side view mirrors provide an excellent rearward view. Integrated into the roof is an airbox that supplies the engine with its intake air.
Streamlined air intakes integrated into the rear of the car supply intercoolers and oil cooler in the engine bay with fresh air. The smooth underfloor of the WEBER SPORTCARS faster one flairs into a wide upturned Venturi tunnel in the rear. This aerodynamic ploy contributes to the creation of strong aerodynamic downforces as does the electronically controlled deployable rear wing.
This high-tech airfoil not only creates downforce but also serves as an air brake. Depending on current speed and driver-applied braking force the wing deploys into fully vertical position in 50 milliseconds. That creates up to 4,000 newtons of additional braking force.
The WEBER SPORTCARS faster one supercar is powered by a V8 engine with a displacement of 7,011 ccm, dry-sump oil system and dual superchargers. The engine is based on the LS7 engine but of the original engine only the cylinder block and the basic design using one central camshaft and rockers for valve activation remain.The lightweight aluminum block was upgraded with high-performance parts such as a precision-balanced crankshaft, precision-balanced piston rods and forged pistons, a camshaft with sharper timing, and two cylinder heads with larger valves and intake and outlet ports tuned for optimal mixture flow.
The engine peripherals were also modified extensively. They now include a customdeveloped
high-performance fuel injection system and an also custom-developed supercharging system with one mechanical belt-driven supercharger per bank of cylinders. Maximum boost pressure is limited to 1.0 bars.The stainless-steel exhaust system features metal catalysts with low back pressure as well
as a muffler bypass valve for an impressive sound experience.
The engine management system stems from the world of car racing and orchestrates the perfect interaction of all components and parameters. At the same time buttons on the steering wheel give the driver the option to select different mappings to adjust power output and throttle response to the specific driving situation. The engine electronics also are responsible for meeting stringent EURO IV exhaust emission limits.
The WEBER SPORTCARS faster one twin-supercharger engine delivers 900 hp / 662.4 kW
at 7,000 rpm and produces a peak torque of 1,050 Nm at 3,900 rpm.
The transmission was a proprietary development by WEBER SPORTCARS which also builds it in-house. The semi-automatic sequential six-speed gearbox is operated via shift paddles on
the steering wheel, the method of choice in today’s super sports cars. Of special importance was an extremely short shift time of just 50 milliseconds between gears, as well as maximum durability under the enormous strain of 1,050 Nm of gut-wrenching torque.The intelligent all-wheel drive system with dynamic power distribution to all four wheels is
also a proprietary development from WEBER SPORTCARS. Electronically controlled differentials ensure maximum traction under all road conditions and thus always the bestpossible acceleration. Up to 36 percent of the engine’s power is transferred to the front
wheels.
The wheel trunks and suspension arms are made from a special titanium alloy, whose production process is very expensive – not even Formula 1 cars are equipped so!The combination of light-weight design, enormously powerful engine, high-end four-wheel
drive, an active traction control system derived from Formula One racing and innovative
aerodynamics gives the WEBER SPORTCARS faster one acceleration times previously only
attained by purebred racecars. The two-seater sprints from rest to 100 km/h in just 2.5 seconds and reaches 200 km/h after just 6.6 seconds. Thanks to its favorable power-toweight ratio and exceptionally low drag it passes the 300 km/h-mark after just 16.2 seconds. Top speed is more than 400 km/h.
To realize the projected performance WEBER SPORTCARS has developed an optimal
symbiosis of light-weight design, power and aerodynamics. The entire frame of the WEBER
SPORTCARS supercar weighs just 65 kilograms and like almost all components and tools it is manufactured in-house at WEBER SPORTCARS. It is made from high-end aluminum usually reserved for aerospace applications.The tools for making the high-strength aluminum profiles were also created by WEBER SPORTCARS. These profiles are then welded into a tubular frame whose exact design was determined using FEM (finite element method) computer software.
These measures result in exception torsional rigidity: Under a load of 30 metric tons the WEBER SPORTCARS faster one body flexes just 1.0 degrees. For an ideal weight distribution ratio of 50:50 and the lowest possible center of gravity the sportscar is equipped with four fuel tanks that have a combined capacity of 110 liters.The suspension of the supercar brings purebred racing technology to the street. That includes upper and lower A-arms milled from one piece by WEBER SPORTCARS, and struts with a multitude of selectable settings for bound and rebound on both axles.
Especially light custom wheels were manufactured for the ultra-wide track. The front axle
features size 10Jx20 rims shod with size 285/25 ZR 20 tires. They transfer steering wheel
inputs and up to 36 percent of the engine’s power to the road. The rear axle is fitted with
size 13Jx20 wheels and size 325/25 ZR 20 tires.In addition to the high-tech air brake WEBER SPORTCARS selected only the best of the best
when it came to designing a brake controlled by a high-tech ABS anti-locking system.
WEBER SPORTCARS produced its own 12-piston fixed calipers that viciously grab vented
ceramic disc brakes measuring 380 x 34 millimeters on front and rear axle. These brakes
can bring the two-seater to a stop from 100 km/h in short 30 meters or so.
The two-seater cockpit of the WEBER SPORTCARS faster one with integrated safety cell
combines purebred carbon-fiber and leather racing looks with the creature comforts nowadays associated with a super sports car. Customers can freely choose their favorite color combination.
The Formula 1 style steering wheel is another in-house development. It incorporates controls for engine mapping and traction control system as well as shift paddles for the sequential gearbox. Among the comfort features present are power steering, climate control system, power windows and a sound system with integrated navigation system. A rearview camera facilitates maneuvering in reverse. As an alternative, WEBER SPORTCARS offers an uncompromising racing interior with carbon-fiber competition seats and six-point seatbelts.WEBER SPORTCARS already marketed two examples in Russia!
More information:
WEBER SPORTCARS – A Division of Roman Weber GmbH
Halden 8 CH-9555 Tobel Switzerland
Telephone: +41 / (0) 71 / 9 17 22 38 Telefax: +41 / (0) 71 / 9 17 22 35
E-mail: [email protected] Website: www.weber-sportcars.com
All text and picture rights are free of charge!About WEBER SPORTCARS
In 1988 Roman Weber (42) started his own company after completing an apprenticeship as
a toolmaker and earning a university degree in mechanical engineering. He specialized in wire erosion and manufactured foremost medical implants and orthopedic instruments from titanium and other high-tech materials.
In 1990 the Swiss businessman widened the company focus to include the manufacturing of
high-tech components for a number of Formula 1 and German Touring Car Championship
(DTM) teams.The move to the new company facilities in Tobel in the Swiss canton Thurgau was accompanied by a further expansion of the product lineup that now also incorporated high-quality stamping tools for the automobile industry.
In 2000 the company changed its name to Roman Weber GmbH and became the largest
provider of wire erosion services in Switzerland.
Two years later Roman Weber founded the new WEBER SPORTCARS division with the sole
purpose of developing the world’s fastest street-legal sports car. Thanks to the immense
know-how gathered in the manufacturing of racing components the CAD- and FEM-based
development made great strides. The acquisition of a high-tech machining center allowed
the development team to manufacture the first prototype components as early as 2003.
In 2005 the future assembly plant for the production of the Swiss sports car was erected just a few short hundred meters from the Weber parent plant.
The public got its initial look at the first concept car of the WEBER SPORTCARS faster one
at the Top Marques Expo in Monaco in May of 2007.The Weber Sportcars super sportscar is not just aimed at automotive connoisseurs who want to call the world’s fastest street-legal sports car their own. It is at the same time testament to the immense technological resources and the enormous know-how of Roman Weber GmbH.
Technical Specifications
Two-seater mid-engine sportscar with intelligent all-wheel driveChassis
High tensile WEBER SPORTCARS aluminium-made tubular frame with integrated safety cell.
Tubular frame design using FEM (finite element method) computer software. Welded from high-end aluminum usually reserved for aerospace applications. Weight of the entire tubular frame: 65 kilograms.Bodywork
Two-door bodywork entirely made from Carbon. Air brake via a rear wing deploying into
fully vertical position in 50 milliseconds.Dimensions:
Length 4,500 mm
Width 2,040 mm
Height 1,150 mm
Curb weight 1,100 kgEngine
V8-cylinder 2-valve LS7 light alloy engine with central camshaft, electronic WEBER
SPORTCARS injection and two mechanically driven superchargers with intercooler.Cylinder angle 90 degrees
Camshaft drive Chain
Displacement 7,011 cm³
Bore 104.8 mm
Stroke 101.6 mm
Compression-ratio 10.0 : 1
Max. power 900 hp / 662.4 kW at 7,000 rpm
Max. torque 1,050 Nm at 3,900 rpm
Power output per liter 128.37 hp/liter / 94.48 kW/liter
Fuel: Premium fuel 98 ROZ
Engine oil capacity 15 liters
Cooling water capacity 29 liters
Charger system 2 WEBER SPORTCARS superchargers with belt drive
Max. boost 1.0 barInjection Electronically controlled WEBER SPORTCARS injection
Exhaust system WEBER SPORTCARS stainless steel high performance exhaust
system including special manifolds and high performance metal-bed catalytic converters. Sound management via electronically controlled throttle system.
ECU WEBER SPORTCARS electronic control unit, OBD.
Battery 62 AhPower transmission
Intelligent WEBER SPORTCARS all-wheel drive with electronically controlled differentials
and dynamic power distribution to all four wheels (Up to 36 percent of the engine’s power
is transferred to the front wheels) and active traction control system derived from Formula
One racing. Semi-automatic sequential six-speed WEBER SPORTCARS gearbox with shift paddles on the steering-wheel.Shift time 50 milliseconds
Transmission-ratio 0.95 : 1Gear-ratios:
1st speed 3.093
2nd speed 1.869
3rd speed 1.339
4th speed 1.043
5th speed 0.855
6th speed 0.738
Reverse gear 3.500Suspension
Independent wheel suspension in front and rearTrack width FA: 1,625 mm / RA: 1,606 mm
Wheelbase 2,900 mmFront axle:
Upper and lower A-arms milled from one piece by WEBER SPORTCARS. Height-adjustable
suspension struts with springs and a multitude of selectable settings for bound and
rebound. Anti-sway bar.Rear axle:
Upper and lower A-arms milled from one piece by WEBER SPORTCARS. Height-adjustable
suspension struts with springs and a multitude of selectable settings for bound and
rebound. Anti-sway bar.Wheels:
WEBER SPORTCARS light alloy wheels with Pirelli high performance tires.
Front: 10Jx20 with 285/25 ZR 20 tires
Rear: 13Jx20 with 325/25 ZR 20 tires
Steering:
Power-assisted rack-and-pinion steeringBrake system
Dual-circuit brake system with ABS and WEBER SPORTCARS high performance brake system.Front: WEBER SPORTCARS 12-piston aluminium fixed calipers with vented 380 x 34 mm
ceramic brake discs.Rear: WEBER SPORTCARS 12-piston aluminium fixed calipers with vented 380 x 34 mm
ceramic brake discs.Performance
0 – 100 km/h: about 2.5 s
0 – 200 km/h: about 6.6 s
0 – 300 km/h: about 16.2 s
V/max: 400 km/h plusInterior
Two-seater cockpit with integrated safety cellSeats WEBER SPORTCARS Carbon sport seats with leather trim
Safety belts 6-point safety belts
Steering-wheel WEBER SPORTCARS steering-wheel containing controls for engine
mapping and traction control system and shift paddles for sequential
gearbox.
Air condition.Navigation GPS navigation system with integrated rearview camera.
Alternatively available is a WEBER SPORTCARS racing interior with Carbon racing seats and six-point racing harnesses.Price
Basic price 1,620,000 Swiss Francs (export price without VAT)
ripjans zegt
Nette prestaties, maar echt mooi vind ik ‘em niet!
BmwMPower zegt
Met ripjans eens.
En ja, treehuggers zijn het niet!
rikkon zegt
Alleen gang is niet alles, het oog wil ook wat.
Heb een zwak voor aparte ontwerpen, maar deze is gewoon lelijk.
(Zit hier nog een maandagmiddagquiz in of is de verlichting eigen ontwerp?)
babbaloerie zegt
Is dit functionele lelijkheid?
DRU zegt
Klinkt vet. Jammer dat die carrosserie door de hitte is gesmolten. Een beetje slechte kwaliteit carbon fibre, denk ik. Hebben ze geen foto’s van voor de smelt?
Verder zijn al die knopjes in het middenconsole wel erg eng hetzelfde. Ik vrees voor een enorme usability fail.
jamesBROWN zegt
Lelijk, ja. Maar op een of andere manier is-ie ook wel weer heel erg vet (misschien dat de cijfertjes daar iets mee te maken hebben :))
Mies zegt
Voor deze “Veyron-killer” geldt wederom weer: eerst zien dan geloven! En in welk stadium zit hij eigenlijk (de helft is photoshop en de andere pics echt)?
Jandepandaman zegt
Oei- Zwitserse kruising tussen Batmobile en SR71 spionagevliegtuig…?
En dan die batterij knoppen op de middenconsole…. Shit ik heb haast maar welk knopje was het nou ok alweer!!!?
bakkerst zegt
na “whow wat een prestaties!”
is “whow, what f8cking lelijk is dat ding!!”
de enige gepaste reactie
gelukkig zijn de renderingen lekker onderbelicht, dus zie je de details voor geen meter..
Henkie zegt
1.1 Miljoen Euro! Geef mij toch maar een Veyron die tenminste net zo duur is en veel comfortabeler op de 400 plus zit. Het bewijst toch maar eens dat de Veyron technologisch ongeloofelijk geavanceerd is.
Laurens zegt
Lelijkheid recht evenredig met prijs, das wel uniek.
Laurens zegt
Wanneer laait de discussie weer op dat de Veyron niet zomaar een 400+ km/u auto is?
Dit ding gaat als de brandweer, maar ik zou dan kiezen voor de Veyron.. GT (6)
Nijntje zegt
Bij het zien van dit vind ik de Veyron opeens een schoonheid?
C6.R zegt
Ik kan me wel een mooiere bodykit voorstellen voor een supercharged LS7! :mrgreen:
Klassiekerrally zegt
Voor 1.1 miljoen het bewijs aanschaffen dat je geen smaak hebt… Vreemd…
En inderdaad: het oog wil ook wat. Dan maar iets minder snel. Voor 1.1 miljoen kan je best wat leuks vinden en hou je genoeg over voor een huis met dubbele garage ;)
Kevski Style zegt
Ik kies voor dit ding, alhoewel ik het chassis wel kaal zou bestellen. De ophanging is echt perfect, en over de motor die gebruikt wordt ook niks dan lof. Enige wat echt niet mooi is is het uiterlijk. Maar daar is weer erg veel vrijheid in mogelijk, aangezien er nauwelijks van een chassis is. Ik heb dus maar 1 vraag:
Michiel van de Brink: Niks voor jou????
Enrico zegt
Ok, wie is er op de neus gaan zitten? Probeer die deuk dr nog maar eens netjes uit te halen!
Klassiekerrally zegt
Kevski Style! Da’s lang geleden dat ik een reactie van jou heb gezien! Welkom terug! :D
pizzakoerier zegt
beetje jammer alleen dat ie gesmolten is….
JH zegt
Voor 1,1 miljoen hadden ze toch een fatsoenlijke designer kunnen betalen/inhuren; dit is echt lelijk en diegene heeft absoluut geen verstand van design; zoals DRU zegt ziet het eruit of iemand het kleimodel met een föhn heeft bewerkt ;)
Een betere ontwerper zegt
Volgens mij was hier op autoblog al eens artikel over dit ubergedrocht.
Timmie zegt
Zorgen die wulpse vormen niet voor veel turbulentie?
YK zegt
Het lijkt wel alosf er een olifant op de voorkant gezeten –> zie afdruk op motorkap! ;)
Kevski Style zegt
@ Klassiekerrally:
Je kent het wel, druk druk druk druk druk druk….
Tijmen zegt
Ook wel bekend van deze?
Tijmen zegt
Deze dus ;)
M-lover zegt
bah, duidelijk dat er geen designer in hun team zit!
is echt helemaal niets mooi’s aan buiten de velgen ;)
wacht maar eens af, achter 25 jaar heeft audi, bmw en mercedes ook een straatauto met zoveel pk, je kan toch niet achterlopen op de concurrentie of op je ouder model?? de vraag blijft, waarom heb je zoveel pk’s nodig? nu ja, aan 400kmph kunnen ze je niet meer flitsen, dus toch een groot voordeel?
BoBsaget zegt
Die radio kan dus echt niet he…
Jee-oekeloeres zegt
batman belde net…
Guardian-X- zegt
Ding deed me direct denken aan die japanse ” sportscar ”
De Orochi van mitsuoka blijkbaar.
Guardian-X- zegt
Jah de afbeelding is blijkbaar niet mee :/ Hier de link dan maar?
http://img222.imageshack.us/img222/5841/mitsuokaorochi03uo5.jpg
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Jammer, te weinig bagageruimte voor mij…
Palla zegt
Fucking lelijk ding, maar sjeempies wat een lekkere prestaties
Guido zegt
serieuze prestaties maar lelijk, en het ziet er erg cheapass uit!
TomRS6 zegt
@guardian-x
mij dus ook
Arnoud zegt
De Veyron heeft ineens de elegantie van een olifant.. Jaja.. Maar dit heeft de elegantie van een draak.
baztiaan1 zegt
maar goed dat ie zo hard kan, dan zie je zn lelijkheid tenminste niet als ie langskomt ;)
Brian zegt
Het enige waar ik die auto voor zou kopen zijn de stoplichtsprints, maar doe dan wel een zak om je hoofd ;)
Quirein zegt
raar genoeg heb dacht ik aan een SLR Mclaren toen ik de eerste foto zag…
Buyck zegt
De Weber naar de vuilbak!
Hier is een nieuw supersonisch kanon, vers van de pers!!!!!
“The new WX8 Hypercar in development”: http://www.vectormotors.com/
2,000pk and 275MPH (+/- 440km/h)!
Mardec zegt
Jezus titty fucking christ dat ding is snel :| mooie niet, maar kijk die getallen..
Stiggie zegt
Luister, De term Veyron-killer bestaat niet.
De Veyron staat voorlopig nog op eenzame hoogte zonder dat een of andere wannabe er bij in de buurt komt.
De Veyron is GT pur sang, deze snelle kitcars zijn misschien snel, maar comfort bieden ze volgens mij echt niet
Stiggie zegt
Ohja. Alleen nog een slurf aan de voorkant, en dit ding LIJKT op een olifant
edgar zegt
lekker snel dat wel maar wat een gedrocht en nu spreek ik voor een groot deel van de bloggers denk ik?
fructis zegt
Dat is dus typisch voor alle auto’s die sneller willen gaan als de veyron, ze zien er gewoon niet uit!
Coen zegt
Ooit dacht iemand dus in een vlaag van verstandsverbijstering: Ja, zo moet ie worden. Dit is hem helemaal. Zo is hij goed. Dit gaan we maken. En blijkbaar heeft niemand hem ooit verteld dat het misschien niet zo’n erg goed idee was om het ook nog door te zetten.
Wonderlijk!
phantom zegt
De veyron weegt 1890 kg ahumm.., wacht maar es als die veyron gt komt.., nu staat de veyron al op eenzame hoogte -Jaaa nog steeds ;)- maar dan helemaal.
Brian zegt
En ik weet niet of er foto’s zijn van dit interieur, maar het interieur van deze auto is nóg lelijker dan het exterieur, ik heb foto’s van gezien…
Ik heb er nachtmerries van gehad, verschrikkelijk
bentley1969 zegt
Wat een pudding!
db zegt
Veyron weegt idd maar 1888 kg hè…
R8 zegt
Een lege Veyron weegt 1888 kg. en geen 2080 kg.
Citrofiel zegt
Oke, hij is dan netvliesbrekend lelijk, maar juist door dat puur functionele uiterlijk zijn de prestaties top.
Erwin zegt
@ Citrofiel
Geheel met je eens. Hij mag dan lelijk zijn, maar ik weet zeker dat dit een genot moet zijn om in te rijden (lees: scheuren)
:)
gogogomagazine.com zegt
Leuke specs, maar wat een monsterlijk lelijk stuk verdriet! En dat voor 1,1 miljoen? Dan moet je wel een oogafwijking hebben als je dit koopt.
Coen zegt
Precies… Dan koop je een auto voor meer als een miljoen, en als je aankomt bij je vrienden lachen ze je nog uit. En ja, als met dit geval naast iemand staat bij het stoplicht en je geeft gas, dan hou je dat zure gevoel in je keel dat ze je NOG uitlachen.
Als je dan toch al geld uitgeeft, spaar dan even door en koop een Veyron. Of een Zonda. Of een Enzo…
peterv zegt
jammer van dat xbox of playstation achtige stuurtje
gerardo zegt
Overbodig “produkt”, wederom een gevalletje van een verkeerd pilletje geslikt. De öntwerper”(nee, ik neem het woord designer in dit geval maar niet in de mond) komt juist op tijd met zijn creatie. In deze tijd van crisis zullen de verkopen wel een recordhoogte bereiken..
denny zegt
die kleur maakt de auto veel mooier! maar echt mooi is lastig. het oog wil ook wat!
HeadlightInYourMirror zegt
Die velgen ken ik. BMW Style 101 (je moet even zoeken). Zitten onder ons 5je.
Carosserie niet echt mijn smaak, prestaties wel.
maurice zegt
ik vind hem wel iets voor batman. daar bedoel ik mee dat hij echt te lelijk is.