Met een Toyota Yaris naar de SEMA Show? Ja, waarom niet?
Dan moet je er natuurlijk wel iets bijzonders mee doen, want SEMA staat immers voor “Specialty Equipment Market Association”. Dat heeft Toyota ook begrepen en liet het bedrijf Five Axis uit Huntington Beach California er iets speciaals van maken.
Bij Five Axis houden ze zo te zien niet van halve maatregelen (of juist wel) en toverde de brave Yaris om tot een ode aan de Toyota 7 raceauto uit de Can-Am racing series uit de jaren 60.
Het dak ging eraf en plaats voor een passagier is er niet meer. De auto werd een stuk verlaagd en van de voorruit bleef nog net een klein randje over. Het vermogen werd met een supercharger en een speciaal uitlaatsysteem opgepept tot 166 pk (had best iets meer gemogen). Het geheel staat op 17 inch velgen waarachter zich speciale veren en extra grote remmen schuilhouden.
Zo kun je je op de SEMA show rustig vertonen met een Toyota Yaris.
FIVE AXIS DESIGN YARIS CLUB
The Yaris Club project pays tribute to Toyota’s racing heritage harkening back to the late ‘60s when Toyota challenged for the Group 7 category of Can-Am racing with the Toyota 7.
The Yaris Club is a stripped-down, no-nonsense car with no extras – only what is needed to perform. The roof has been removed and the windshield lowered. With the interior removed, a tonneau was fabricated, turning the Yaris into a single seater with a fairing that doubles as a driver headrest.
A supercharger, exhaust headers and a free-flowing exhaust were added for performance to back up the good looks. The suspension was lowered by two inches with front and rear coil-over shocks and larger brakes added.
The Yaris Club was developed by Five Axis in Huntington Beach, Calif.
FIVE AXIS DESIGN YARIS CLUB SPECIFICATIONS
EXTERIOR
* Five Axis Design Hard Top Tonneau Conversion
* Toyota JDM Front and Rear Vitz RS Bumpers
* Toyota JDM Vitz Rear taillight and Fog Light
* TRD JDM Vitz RS Front Bumper Cover
* Vintage Ivory White Paint with Asymmetrical Graphic Racing Stripe
* Graphic Outputs by Sticky Fingers DesignENGINE
* TRD/TTE Supercharger with Cold Air Intake
* Estimated (+60hp) 166hp Total
* DC Sports Tuned Header
* TRD Radiator and Oil Cap
* Hose Techniques Silicon Hoses and ClampsEXHAUST
* GReddy TIC ExhaustWHEELS
* FIVE:AD S6:F Wheels
* F: 17×7.5, +45
* R: 17×7.5, +45
* Satin Gunmetal FinishTIRES
* Yokohama / Five Axis Design Custom Tread
* F: 225/45R17
* R: 225/45R17SUSPENSION
* Tein Super Street Damper
* TRD Strut BraceBRAKES
* GReddy Mini 6 Piston Brakes
* F: 282mm x 22mm
* R: 282mm x 22mmINTERIOR
* Five Axis Design Custom Roll Cage
* Custom TRD JDM Gauge Pod
* TRD JDM Engine Starts Button
* Sparco 345 Steering Wheel
* Sparco Race Red Shift Knob
* Sparco Reflex Racing Pedals
* Upholstery by Salt Turin UpholsterySEATS
* Sparco Sprint 5 Racing Seat
* Sparco 6PT Racing Harness
Citrofiel zegt
Goed werk verricht. Van zo’n saaie basis nog zo’n leuk racertje weten te maken!
Jochempie zegt
Lijkt wel Pam Beesley’s autootje die voor het gebouw van Dunder Mifflin staat XD
Victor zegt
Met maar één zitplaats zal er wel enorm veel bagageruimte zijn.
jasper zegt
doet me n beetje denken aan die lambo van n tijdje terug:P
Superflip zegt
Graaaaaaaaaf! Mogen ze hier zo voor de deur zetten!
Niemand zegt
Veritas, anyone?
jelle zegt
precies een cavia…
Jintro zegt
ik ben akkoord met jelle :D
corrado vr6 slc zegt
17″?? lijken wel 13″ wielen..
Maar ziet er wel grappig uit eigenlijk.
Enrico zegt
T lijkt net of ie door de brandweer is open geknipt….
Baztrd zegt
Best grappig, maar waarom loopt de ruit over de hele breedte?
Brian zegt
Erg vet autootje lijkt mij =D