Hoe lang houdt de Skyline het nog uit? Werd de snelste Nissan eerst nog vergeleken met een elfje turbo, nu moet de rappe Japanner het op gaan nemen met echte supercars. Ieder continent mag zich verdedigen met het beste wat er nieuw te koop is. Uiteraard telt Europa als het om auto’s gaat voor twee!
Dat de GT-R verschrikkelijk goed in elkaar is gezet is duidelijk. De Japanners zijn tot het uiterste gegaan en toen nog een stukje verder in het opduwen van de natuurwetten. Ondanks overgewicht en een schijnbaar laag vermogen wist de kersverse ringrijder Porsche’s en BMW’s van zich af te schudden. Er kwam zelfs ruzie van.
Alle ophef en aandacht heeft de Skyline vol in de spotlight gezet. Na de Turbo moest de GT2 verslagen worden en werden de ringtijden van de ZR1 en GT-R al gematched. De underdog lijkt er dus stevig bovenop te klimmen. Niemand onderschat de Nissan nog. Dit heeft nu als resultaat dat ook de 599 GTB bij de knokploeg is gestopt om samurai klein te krijgen.
Nu zijn de vier heethoofden losgelaten op het testcircuit van Chrysler, in Amerika. Het is een baan met de nodige bochten maar belangrijker nog: een lekker lang recht stuk. Geen enkele auto wordt gespaard in de test. Het uiterste wordt er uit de machines gehaald wat in flinke kleerscheuren resulteert. Na de tweede test, een topspeed run, komt de Skyline al zwaargehavend de pits binnenrijden. De banden hebben te veel mishandeling te verduren gehad. Het lukt echter niet om nog te herstellen in de circuittest. De snelle Japanse lijkt eindelijk haar meerderen gevonden te hebben. Na de 60mph sprint hebben zowel de GT2, 599 en ZR1 hun kwaliteiten kunnen bewijzen. Patriottistisch als ze zijn komt de Corvette als winnaar uit de strijd. Echter wel een gevecht zonder verliezers!
Het volledige verhaal, wat zeer de moeite waard is, is te lezen op motortrend.com.
fritzl zegt
Duidelijk de 599 GTB
Willem dL zegt
De Corvette als winnaar verrast me wel, ok, het is een Amerikaanse test, maar zou de Ferrari nou echt z’n meerdere hebben gevonden in een Corvette…
jasper zegt
domme amerikane, altijd wint de amerikaanse auto bij hun..
RX-7/6UK Owner zegt
Ik weet dat ik het al vaker heb gezegt maar wacht maar gewoon af tot de nieuwe rx-7 komt want dan was in de jaren 90 ook al een gedugte concurent net als de NSX en de supra.
david S zegt
Volgens mij ook 599 GTB
SimonMc zegt
Wat doet die 599 GTB daar?Over auto’s met overgewicht gesproken…Vervangen door een 430 scuderia aub.
Scar zegt
Ik sluit mij aan bij de bovenstaande meningen. Bij de bovengenoemde wagens denk ik dat er geen enkele partij is voor 599 GBT qua totaal rijgedrag. Ik zit vol spanning te wachten wat de toekomstige NSX gaat brengen :). NSX vs GTR
JPM zegt
Als ik Jeremy Clarkson moet geloven is de 599 zo goed dat geen enkele auto er tegenop kan. Tuurlijk sommigen zullen sneller zijn en mooier etc. maar hij meent dat Ferrari met hun techniek in de 599 5 jaar voorloopt op de concurrentie.
V-Spec zegt
Erg mooi artikel, maar wat een prijsverschil tussen de Ferrari 599 GTB (317k) en de Nissan GT-R (77k).
‘The Nissan GT-R delivers 21st Century electro-wonder and shattering performance at a base price ($77,840) that borders on the unbelievable.’
Aangezien de Corvette ZR-1 wint als topmodel Corvette ben ik trouwens erg benieuwd hoe de Nissan GT-R zich nog zal evolueren; V-Spec, V-Spec II, V-Spec II Nür: Bring it on! :)
MadMIKE zegt
Ik ben ook een Ferrari fan in hart en nieren, maar ik heb de corvette zr-1 gezien bij de fia gt in zolder, ik was echt onder de indruk…. het zou zomaar kunnen dat ie gewoon sneller is…..:(
RenesisHP zegt
@RX-7/6 UK Owner.
Krijgt dat ding nou weer turbo’s of mogen we een Furai achtig drie rotor blokje verwachten?
On topic.
Sjezus, wat een moeite voor de GT-R.
Een Ferrari er tussen plaatsen…
Volgende keer de FXX maar even?
Maar ach, het zijn allemaal slome sukkels met die wagens. Niets gaat zo hard als mijn mx5. :P
Emile_Benz zegt
’t maakt me niet uit welke wagen gewonnen heeft, zolang ’t maar niet die GT-R is. YAHOO!!! The japs have been beaten!!! :lol: :P Kan persoonlijk wel de Corvette boven de Porsche dulden.
A huge L to Nissan…
Nick zegt
De Corvette ZR1 is nauwelijks Amerikaans te noemen, op de badge na.
Waarom? Nou, de auto gebruikt een LS3 blok met een in Groot-Brittannië ontworpen kop.
En veel onderdelen zijn off-the-shelf, van Bosch uit bestaande Europese auto’s.
Michael zegt
Ik ben echt een fan van die Nissan! Tuurlijk heb ik liever al die andere autos(behalve de corvette ;) ) maar het is toch een fantastische wagen!!
Laurens zegt
Vermakelijke test, maar hij is toch wel een beetje scheef vind ik. De ZR-1 en 599 hebben bijna een 100 pk voordeel op de GT-R en GT2!
Iedereen is het wel eens dat de Nissan wat sex-appeal mist, maar het is wel een gigantische prestatie van Nissan, eerlijk is eerlijk.
wg zegt
whahhhhhaaaa…
die gt-r zou toch rondjes moeten rijden om de anderen volgens de japanners zelf???
case closed.
topless zegt
Als we Clarkson mogen geloven is de Corvette alleen goed op het circuit (vlak asfalt), de Ferrari op zowel circuit als openbare weg.
pieter zegt
Porsche GT2
Apache zegt
@ Emile Benz en Pieter:
Edman zegt
De ZR1 is puur spier, dat ding draait nauwelijks toeren, maar er zit zo ontzettend veel kracht in de immense inhoud van elke cilinder… Het is gewoon niet verfijnd, de 599 moet het hebben van een combinatie van verfijnd en krachtig zijn, het probleem is zijn gewicht. De GT2 is het neusje van de zalm van de Duitse auto techniek. Nissan bracht toen de GT-R op het strijd toneel; veel overeenkomsten met de GT2 en een geduchte tegenstander. Toen kwam de American Muscle Car… Gooi ergens een motor met een inhoud van een container in, een onderstel zo stijf als je grootmoeder en schraap de andere onderdelen bij elkaar… De ZR1 was geboren. De 599 GTB moest het parade paardje van Ferrari worden. Een lekkere dosis vermogen en een traditioneel Ferrari uiterlijk. Toch moet de 599 meer een GT voorstellen dan een sportwagen, althans in mijn optiek. De GT-R blijft een winnaar voor mij, met de GT2 op zijn hielen.
Nijntje zegt
de 599 is toch wel de meest über auto van het stel volgens mij…
Emile_Benz zegt
@ Apache: Wat @ Pieter & mij?
Rick dos zegt
Huh? What?! Say what now?
“The ZR1 cabin, in contrast, reeks of plastic and adhesives. The odor hits you hard the moment you enter but soon dissipates as either your nose simply adjusts or your brain becomes intoxicated by the fumes. Nothing about the space says “special””
Nohooooo they di-ant….
“The Porsche is all-business: superb, Alcantara-trimmed sport-bucket seats; high-visibility yellow-colored instruments; Alcantara steering wheel and shift lever; optional Chrono Package Plus timing computer. Everything fits tight and operates with precision. You’re riding inside a Rolex.
The GT-R is a rolling PlayStation (and that’s not a stretch: Sony helped develop some of the car’s advanced electronics).”
:shock: Als je niet beter zou weten dan zouden ze reageerders van Autoblog kunnen zijn….maar dan zouden ze gelijk weggezet worden als zijnde “Porsche fans”….
Maar goed, de GT-R meer dan een seconde achter de GT2. Staat toch wel in schil contrast als je de tijden van de Ring ziet…Nissan toch een beetje liegen?
Emile_Benz zegt
@ Rick dos: laat dat “een beetje” maar weg… :twisted:
SimonMc zegt
Nou, deze keer staat die interne gps van die GT-R op “geintimiteerd”.
Floris zegt
eeuwige gezeik over porsche en nissan, nissan heeft een geweldige auto neergezet tegen ieders verwachtingen in.. snelle specs etc etc, maar de porsche blijft in sommige dingen toch even beter al is het maar zoals hier boven gemeld een beetje sexyness mist… maar de nissan koper heeft niks maar dan ook niks met een gt2 te maken, denken jullie echt de mensen die in de markt zijn voor zo’n 911 of een Gt3 een Nissan kopen? NEE dus klaar, case closed
yannee zegt
ik blijf erbij,, er klopt iets niet met die nissan.. voor die prijs en zo snel met die pk’s en ophanging + remsyst? hmm.. mooie wagen dat wel vooral in het rood.. maar wagens die niet logisch presteren qua die verhoudingen laat ik hem liever bij de fabrikant..
Timmah zegt
Wow , de GT2 wint van de GTR op een circuit met een recht stuk vergelijkbaar met Nardo . Wat een prestatie….
yannee zegt
en waarom niet de GT3 RS ermee vergelijken? ook een degelijke harde asfaltvreter
Rick dos zegt
@Emile_Benz
Achter “een beetje” had misschien ook weel een kuch en een proest gemoeten…. :lol:
C6.R zegt
Patriottische Amerikanen, domme Amerikanen, Amerikaanse test of is die ZR1 gewoon de snelste auto van dit groepje?
Hmm, ik denk er het mijne van…
The_Godfather zegt
DE Corvette wint em voor mij, Die 599 is lelijk!!! dikke kont dunne voorkant…
Die corvette daarentegen is gruwelijk mooi.
Om mee te leven wil ik wel een ferrari (maar dan de F430)
vla zegt
@ Floris
Het Amerikaans product won de vergelijking op een Amerikaanse site. Begrijp je nu wat ik een tijdje geleden bedoelde? Ik wil de discussie niet opnieuw oprakelen, maar je gaat me nu toch niet zeggen dat de ZR1 beter is dan de GT-R?
Citrofiel zegt
@ de vlaeminck; Wel als je Amerikaan bent… Je moet namelijk niet vergeten dat (bijv. patriottisch) gevoel nog altijd een grote rol speelt bij het ‘beter’ beoordelen van een auto. Dat is waar Autoblog zijn bestaansrecht aan ontleent! En dat is waarom eigenlijk niemand ongelijk heeft… :| Hè bah, wat een vervelende reactie is dit nu. Ik verwerp hiermee alle leuke discussies hier… :? ;)
vla zegt
@ Citrofiel
Correctemundo! (net Pulp Fiction gekeken :) ) Floris beweerde dat Amerikaanse sites objectief zijn. Wahahahaa! ;) (Floris: just laughing mate!)
RenesisHP zegt
Kun je die GT-Ruk nou ook inpluggen op je Sony webcam, playstation, handycam, breedbeeldtv, etc?
Maximus-GTR zegt
Wel erg voospelbare test. Op een circuit met nauwelijks bochten wint uiteraard de auto met het meeste vermogen. Het feit dat een auto die maar liefst 3x zo goedkoop is dan de andere 3 auto’s uberhaupt mee kan doen, zeg tal genoeg. Winnaar Ferrari, morele winnaar Nissan, verliezer GT2 want die is tussen wal en schip beland…
philly z06 zegt
There is no substitut for qubic inches!!!!
:) :) :)
Henne zegt
Gaan we weer met dat Nissan en Porsche gedoe.
Enneehh de Nissan is gemaakt om beter te zijn dan een Porsche 911 turbo. Niet de GT2!
De 599 en de ZR1 horen niet echt in het rijtje thuis..
Beter een 430 Scuderia en een Gallardo Superleggera ofzo..
corvettez06 zegt
twijfelen jullie nou nog aan de zr1 na alles wat die verslagen heeft dit is nog niks, let maar op , en nog wat? deze test is de zoveelste al waar de zr1 uit de bus komt als winnaar , en dat waren geen amerikaanse maar ook 3 duitse tests, en de c6 z06 won het al van de 599 dus laat staan de zr1 , maar ach het blijft amerikaans dus moeten we blijven afzeiken toch .
en het zal jeremy niet zijn om hem helemaal de grond in te boren toch?
en ja vlaeminck de zr1 is beter als de gtr dat bewijst de nurb ronde tijd zo en zo , en het feit dat daar veel bochten in zitten ook , want anders zou de handeling niks zijn toch?
JRDN zegt
Ik wacht nog op het onderdeel indruk maken op de vrouwtjes!!! Dat is toch zeker belangrijker dan een ronde tijd bij dit soort auto’s??? :P want wat heb je aan een rondetijd die een doorsnee persoon toch nooit kan evenaren?
Ziggy zegt
Zelfs een blinde en dove ziet of hoort dat de porsche dit met twee vingers in de neus wint !
Een zware corvette en zware ferrari maakt zeker geen kans.
Toyota heeft de zaak gewoon opgelicht door met slicks te gaan rijden.
De GT2 is gemaakt om te racen (op straat)
Timmah zegt
Absoluut hilarisch gewoon die discussies hier…
C6.R zegt
Inderdaad, feiten doen er blijkbaar niet meer toe… :lol:
@Ziggy: Toyota? Hmmm welk artikel heb jij gelezen?
BMW liefhebber zegt
Qua prijs/prestatie verhouding wint de Nissan met vlag en wimpel. Maar als babemagnet de Ferrari uiteraard. Als je ruim 3 ton kunt besteden ga je niet een japanner rijden. Als je 130 K kunt besteden dan heb ik nog steeds liever een gebruikte Ferrari.
Zapp zegt
Bij Amerikanen wint er altijd een Amerikaanse auto, maar even een andere coupé, zijn deze foto’s nieuw? (tip:P)
http://925.nl/archief/2008/10/28/exclusieve-fotos-van-de-aston-martin-one-77
C6.R zegt
The ZR1 has a few glaring flaws — including a fade-into-the-traffic-flow exterior and a cockpit lacking almost any signs of flying first-class — yet by nearly every objective measure (and most subjective ones, too) this new Chevy expands the performance envelope for premium supercars. And at a fraction of the price of the European thoroughbreds. In the supercar realm, the 2009 Chevrolet Corvette ZR1 rules.
Dus niet kritiekloos, objectieve feiten (rondetijden etc) en de testcourreur is een belg…
Maar goed, feiten doen er dus zoals gezegd geheel niet toe en Amerikanen en hun producten zijn per definitie kut!
Bij de Ferrari en de Nissan ging er op topsnelheid trouwens een band stuk… Lekker is dat…
AMG Powerrr zegt
Waarom wordt er heel de tijd van een Skyline gesproken?
The Bear zegt
599 is absoluut de top!
Zag er vandaag toevallen nog een belg mee rijden op de A27.
Wat een geile bak zeg!
Rob USA zegt
@Alle mensen die Amerikanen altijd dom noemen: Één stoeptegel uit Siliconvalley heeft een hoger IQ als jullie allemaal samen!
On topic:Amerikaanse autojournalisten zijn meestal juist niet positief over hun eigen Amerikaanse auto’s! Maar de ZR1 is gewoon awesome en met een extra leerpakketje ook nog eens mooi van binnen.
CL 65 AMG zegt
@Rob USA
Het is opzich wel typisch, als iemand gelijk iets negatiefs zegt over Amerikaanse auto’s of de bewoners daarvan of wat dan ook kraak je diegene meestal tot de grond toe af!!! Iedereen heeft toch een eigen mening ofniet dan!!
En om te reageren op je laatste reactie: Voel je je aangesproken ofzow!domme opmerking van je trouwens… kan ook zeggen, één stoeptegel de PC Hoofdstraat heeft een hoger IQ als jullie allemaal samen. Als ik moest kiezen tussen de Ferrari 599 GTB en de Corvette wist ik het wel hoor. FORZA FERRARI!!!! ;)
CL 65 AMG zegt
De ferrari is trouwens een betere allrounder en een luxe GT de corvette bij lange na niet
bozewolf zegt
Goeie test! Uiteindelijk heeft er ook niet echt een auto gewonnen of verloren (wat men zou weten als men het artikel leest ;) ).
Wel interessant om te lezen dat de coureur de GT-R wat onderstuurd vindt. Niet de eerste keer dat ik dat lees. Nu kun je je altijd afvragen of de persoon een kwestie wel “op de goede manier” met de GT-R rijdt, maar ik denk dat het met een pro wel snor zit.
De uiteindelijke conclusie is spot on. Thumbs up.
edgar zegt
Ik vind t heerlijk om lekker die oververhitte discusies hier te lezen dus gaan vooral zo door!
Nissan valt toch af want t is japans…
w0o0dy zegt
@bozewolf: de gare banden en het hoge gewicht helpen niet bij het insturen. Dus krijg je onderstuur…. tot je stevig op het gas gaat leunen en dan trekt de geavanceerde 4wd de auto zonder al teveel drame de bocht om/door (schijnt). Dus ja, de bestuurder moet weten hoe er mee om te gaan, maar de banden zijn nogal bepalend voor het onderstuur.
hape zegt
Tja.. een amerikaanse test… pfff.. ’t is wel duidelijk.
De ferrari is met afstand de nr.1, de rest zijn gewoon goedkoop gebouwde pruts autootjes waarmee men dmv een grote motor dezelfde prestaties probeert te realiseren.
Antoon zegt
@ bozewolf
Hoe de rijder rijdt maakt zeker wel uit. Schumacher had een voorkeur voor onderstuur in zijn F1 terwijl Jos daar bij Benetton niet mee overweg kon aangezien hij met overstuur sneller is. De specifieke rijstijl van meneer Theys kan voor jou en mij dus wel eens heel anders uitpakken in de werkelijkheid.
On Topic:
De Corvette zou ik nooit kopen. Zowel van buiten als vanbinnen straalt er geen kwaliteit van af ( stond laatst naast een normale en de gaten en kieren tussen sommige panelen zijn echt om te huilen. De Ferrari is schitterend, de Porsche een pure racer en de Nissan voor elke dag. En aangezien ik 6-7 dagen in de week aan het rijden ben, wacht ik wel tot de V-spec in Nederland aankomt.
bozewolf zegt
Ik neem aan dat meneer Theys, als professioneel coureur, echt wel het uiterste uit die wagen kan slepen. Waar ik op doelde is dat non-pro’s soms wel eens moeite hebben met specifieke 4wd systemen en teveel inhouden. Maar aangezien het hier een pro betrof zal dat wel meevallen.
Het onderstuur kan deels te wijten zijn aan gare bandjes, da’s waar. Weet ook niet precies hoe krap dat circuitje is waar ze de test deden. Als t echt krappe, langzame bochtjes zijn kon t hoge gewicht van de Nissan zich wel eens wraken. Ding is toch beter in de “sweeping corners”.
Rob USA zegt
@CL65amg: Ik vind elke reactie met “domme” … niet getuigen van enige slimheid,dus zelfs wanneer iemand zou zeggen “Die domme duitsers met hun slechte smaak.En ze zijn ook allemaal dom omdat ze van die saaie auto’s maken ” daar had ik ook negatief gereageerd! Je kan nl niet een hele bevolking veroordelen op een paar mensen die toevallig iets doen/bouwen/mooi vinden!
Het is dus ook geen EIGEN mening maar mening die kant nog wal raakt.
CL 65 AMG zegt
@ Rob USA
Dus jij wilt beweren dat Duitsers saaie auto’s maken.. ik wil niet veel zeggen hoor maar ik vind bijvoorbeeld een cadillac CTS-V 10 saaier dan een Mercedes CL 63 AMG!! En dan heb ik het nog niet eens over klasse en uitstraling.. Als je dat tegenover elkaar afweegt, komt de cady nog eens in de buurt daarvan.. dus ga niet zeggen dat duitse auto’s saai zijn, want dat slaat gewoon nergens op!! ;)
CL 65 AMG zegt
En dan weet ik gewoon zeker dat je dan weer begint over de ”grijze massa”…Vind je het heel raar dat er zoveel Duitse auto’s rondrijden hier… ze zijn gewoon erg gewild, logisch toch. Als je dat afweegt tegenover het aantal Amerikaanse auto’s dat hier rondrijdt, dat is gewoon veel en veel minder, omdat ze over het algemeen veel minder gewild zijn!! Dat valt dan meestal weer te wijten over het brandstofverbruik, het (meestal) smakeloze interieur, het uiterlijk, moet ik nog doorgaan… You get my point, rob??!! ;)
Rob USA zegt
@CL65AMG: Sorry maar we hebben echt een comunicatie storing: Ik zeg nl als IEMAND dat zegt maar jij maakt ervan dat ik dat zeg, het was alleen een vb!!
phantom zegt
Voor mij die corvette, hoewel de gt2 komt heel dicht moet ik zeggen, tsja als ik een miljoen te besteden had wist ik het wel :^
TK zegt
@Rob USA
Okay, als je DAT bedoelt is het goed hoor ;)
autoblogger zegt
Video: http://www.youtube.com/watch?v=OZlGMX8G3B4