Formule 1 coureur Lewis Hamilton mocht van zijn werkgever een nieuwe auto uitzoeken. En wat heeft hij gekozen? Inderdaad wederom een zeecontainer GL. Om precies te zijn een GL320 CDI. Je zou toch zeggen dat Mercedes genoeg leuke modellen in het programma heeft zitten voor een jongeman van 23 jaar die wel overweg kan met een beetje vermogen en zich geen zorgen hoeft te maken over brandstofkosten of bijtelling. Maar blijkbaar denkt Lewis daar heel anders over.
Het is overigens als zijn 2e GL want zijn vorige ‘dienstauto’ was er ook al eentje. Toch blijf ik het raar vinden dat hij kiest voor een auto met ‘slechts’ 224 pk. Ga dan op zijn minst nog voor de GL420 CDI met 306 pk of de GL500 met 388 pk. Lewis verklaart zijn keuze voor de GL als volgt:
“At the track I always drive on the limit, but on public roads I like to relax, kick back and cruise. The GL’s perfect for that – it’s got plenty of space for all my kit, a brilliant sound system, and the high driving position gives me a clear view of the road ahead. It’s just about the most comfortable road car I’ve driven.”
Oh ja en natuurlijk vanwege de “awesome” 21in AMG wheels.
Nu is het alleen maar te hopen dat ie niet weer zijn rijbewijs kwijtraakt door te hard te rijden. Of zijn GL in de bosjes parkeert zoals zijn vader deed met een Carrera GT.
Toen Fernando Alonso vorig jaar nog voor McLaren reed had hij het overigens beter voor elkaar. Alons had als bedrijfsauto namelijk een SLR 722, verschil moet er zijn.
Overigens als Lewis het dit jaar voor elkaar krijgt om zowel het rijders- als het constructeurskampioenschap binnen te slepen voor McLaren dan krijgt hij van Ron Dennis nog een super zeldzame McLaren F1 LM. Maar aangezien zijn teamgenoot nog geen deuk in een pakje boter rijdt zal Ferrari er wel vandoor gaan met het constructeurskampioenschap. Tough luck Lewis! (via: Motor Authority)
V-power zegt
Ik mag deze jongen wel..dat is er éénje die met beide voeten op de grond staat.
micheloo0 zegt
bahahahahahha “i like to relax kick back and cruise” alsof dat alleen kan in een in GL neem dan ee clk black ofzo :D
FrieZ zegt
Had hij eerst niet een GL500?
Dat vertelde hij een keertje in Top Gear… Dan snap ik niet, dat je nu ineens een 320 CDI gaat rijden.
De GL blijft wel een hele gave wagen!
VonStroke zegt
Zijn vorige GL was een 420 CDI (zoals in TopGear) gezegd. Ergens vind ik dit wel wat hebben, hij staat inderdaad met beide voeten op de grond.
Mies zegt
Komop man dit is toch gewoon pure marketing! Hij wordt a-la Britney Spears in de media gezet als een soort van ideale schoonzoon. Qua rijder vindt ik hem prima, maar die reclamefilm eromheen niet.
leonvanwoerkom zegt
Hulde hiervoor hoor!!
Op het circuit lekker scheuren en op de openbare weg relax rondrijden met een SUV.
Blijft toch een “jongen van de straat” op deze manier door niet meteen in de dikste AMG te gaan rijden :P
Sorcerer zegt
SLR722 als bedrijfsauto… Formule 1-coureur is dan ook het enige beroep waarbij de belastingdienst dat pikt :D
Alhoewel, tegenwoordig pakken ze waarschijnlijk alles nu een paar jaar geleden de bijtelling voor auto’s in het leven is geroepen…
robbie zegt
@Sorcerer, de belastingdienst pikt dat bij iedereen hoor. Zolang je de bijtelling maar betaald ;)
johnnyt-jet zegt
deze jomgen richt zich op onroerend goed , een eiland bijvoorbeeld om te ontwikkelen. Veel verstandiger.
MrSelected zegt
Ik kan zijn keuze volledig begrijpen. Hele fijne km vreter met meer dan genoeg ruimte. Een W211 Combi had ook gekund.
Op de weg kan je toch amper ” racen “..
Marc zegt
Ergens kan ik het wel waarderen wat hij zegt.. Als je de hele dag werkt met netwerk- en systeembeheer dan kun je aan het einde van de dag je werkstation ook niet meer zien.. Dus de keuze voor een diesel is ergens wel begrijpelijk.. Als je dan toch een bedrijfswagen mag kiezen en je voorganger reed in een SLR 722.. Dan ging ik toch echt voor een S420 CDI of een GL420 CDI, als je dan toch zo graag rustig aan wilt doen en ‘cruisen’ :D
Joske zegt
Bedrijfsauto GL320 CDI… maar ik wil wel eens weten welke auto’s die prive rijd. Lijkt me sterk dat die alleen die Merc heeft.
Trekhaakduppie zegt
Ik kan me zo voorstellen dat zelfs de meest brute sportwagen laf aanvoelt tov. een F1 wagen. Dan liever iets comfortabels.
Scar zegt
Ik moet eerlijk bekennen, tot niet zo heel lang geleden had ik het echt niet begrepen op Hamilton, maar gaandeweg heb ik toch respect gekregen voor hem. Als hij de wereldtitel haalt is dat meer dan verdiend. Mijn voorkeursteam blijft echter Renault.
Jaap zegt
Heeft Alonso z’n SLR 722 weer in moeten leveren? Heeft ‘ie van Renault misschien wel een Modus gekregen… ook leuk!
Summer Sky zegt
Hahaha, zoals hierboven opgemerkt is dit het werk van de marketingmachine van Mercedes. Denk je dat een succesvolle F1-coureur maar 1 auto heeft? Hij zal ‘m wel in zijn wagenpark hebben staan, geloof ik best, voor z’n vrouwtje ofzo. Naast een SLR bijvoorbeeld
Wouter zegt
“Komop man dit is toch gewoon pure marketing!”
Het werkt wel. Ik vind de GL opeens een fantastisch mooie machine. Ik wil er 1. Liefst ook een diesel met grote AMG velgen. En ik ga vanmiddag ff zonnebanken.
Tombnolz zegt
Als je quasi dagelijks uren lang hard rijdt en het constant over snelheid hebt, kan ik me wel voorstellen dat je er wel wat voor voelt om ook eens rustig aan te doen. Aangezien hij voor McLaren rijdt, moet hij wel een Mercedes rijden, dus het feit dat hij voor de GL gaat deert me niet. Wat ik wel niet begrijp, is waarom hij voor de lichtste motorisatie gaat. Een GL 500 valt toch ook rustig te rijden. Of zou hij zo wakker liggen van de beperktere autonomie?
En dan nog iets, waarom rijdt hij dan niet gewoon verder met z’n “ouwe” GL 420 cdi? Op hooguit 2 jaar tijd rij je zo’n dikke diesel niet op hoor.
roberto zegt
Zijn keuze voor een GL snap ik wel.. Hij is groot, rijd echt super, en heeft gwn status.. en ja, wat voor motortype je dan ga nemen moet tie zelf maar weten:P mijn voorkeur was de GL500, zoals de meeste.. maar waarschijnlijk tuft hij liever in een ‘langzaam’ dieseltje..
SPK zegt
Ik snap het wel, als je je voor je werk mag uitleven in een auto van 600 kilo met 800pk dan valt al het andere toch tegen. Dan kan je beter maar een beetje relaxt zitten.
Bovendien als je zag hoe snel hij die Liana rond het top gear circuit stuurde maakt het volgens mij niet zoveel uit waar hij in rijdt, hard rijden kan hij overal in.
BVO zegt
@ SPK
idd en ook nog eens in de regen had hij de 2de tijd (als ik me niet vergis)
JC: “now we all want to konw, How do you did that? ”
Charlie zegt
In een interview met Olaf Mol in RTLGP zei hij een 420 diesel te hebben ipv 320…
-edit: als je een keertje leert lezen, dan zie je dat dit dus zijn NIEUWE GL is. Kan best dat hij hiervoor een GL420 CDI had, maar nu heeft hij in elk geval een GL320 CDI-
Eric zegt
Hij kiest een GL zodat hij plaats heeft voor zijn nek.
ja, ik ben geen Hamilton fan. Ben de hype rond hem meer dan beu!!!!
Ralph zegt
Ik las ergens dat zijn huidig vriendinnetje – nicole van de pussycat dolls – het bijna in haar broek doet als Lewis haar meeneemt voor een ritje… Dat zal dan wel niet met deze GL zijn…
GH zegt
@ Trekhaakduppie,
De beste sportauto laf aanvoelt, volgens mij is de Veyron de beste op dit moment, en kan Lewis die best wel neertellen.
Geloof dat 2,5 sec. 0-100km/h niet veel langzamer is als F1. Ook op F1 zitten grenzen.
Greg zegt
L. Hamilton zal vast niet alleen de GL in zijn garage hebben staan hoor, guys. Dit is mij iets te ideale schoonzoon-achtig.
De GL krijgt ie van de baas, maar prive zal Hamilton absoluut e.e.a. hebben aangeschaft, waarmee hij ons allemaal achterlaat bij het stoplicht.
Fout zegt
omg… Lewis, ooit gehoord van een C63 (touring) of CL63…?!
Zeker om een groene indruk te maken, bullsh’t
Onehp zegt
In tegenstelling tot gewone mensen krijgt Hamilton waarschijnlijk meer aandacht dan wenselijk op dagelijkse basis, dan is het ook rustiger rijden in een GL dan in een SLR die iedereen van 2km ver hoort afkomen…
I like his attitude…
Niels zegt
Valt zo’n 722 in de 14% categorie?
Pedram zegt
Ik zou dan toch voor de ML 500 zijn gegaan.. (of de 63 AMG natuurlijk). In tegenstelling tot de M-klasse vind ik die GL-klasse maar een uit de kluiten gegroeide, ongeproportioneerde zeecontainer die totaal geen elegantie uitstraalt. De ML 500 daarentegen is werkelijk prachtig…
Sta ik hier echt alleen in?
Zelfs de Q7 verkies ik qua uiterlijk (in totaliteit sowieso altijd al) boven de GL..
Jochempie zegt
Ik was voor een GLK gegaan, maak een statement door niet de grootste bak te kiezen :)
FrieZ zegt
@ Pedram: In mijn mening sta je alleen :) Ik vind de GL echt een hele chique auto. De Q7 vind ik redelijk, maar die voorkant is gewoon überlelijk!
ML vind ik na de facelift nogal mislukt (de ML63 AMG gaat nog enigzins)
Gregorius zegt
Zucht:
@ alle mensen met reacties omtrent: ‘Ik snap het wel’ en ‘jongen van de straat’. Mies was de eerste die het doorhad en vervolgens toch nog 20 van dit soort reacties er overheen. Ten eerste heeft die jongen geeneens tijd om te spelen met mogelijk ‘iets anders uit zijn garage’ aangezien hij vrijwel ELKE dag ergens als promo moet verschijnen. Daarna wordt ie in een vliegtuig gezet en niet in z’n GL320cdi. En het is geen jongen van de straat: hij heeft een aardig rijke pappie een geweldig marketing team en als steun van McLaren sinds z’n 12e of zo. Het is een goeie jongen en hij kan leuk overkomen; maar hij is wel 100% gemaakt.
Trekhaakduppie zegt
@GH En die Veyron trekt ook zo’n 5g bij het remmen en in de bochten?
Nee, een Veyron komt niet eens in de buurt van een F1 wagen.
GOD zegt
whahaha lol @ wouter
inderdaad marketing of ze willen niet meer dat zijn vader in zijn snelle auto’s rijd aangezien die ze elke keer totaal verklaard
Flyguy zegt
Is wel iets wat je vaker ziet bij mensen die regelmatig in snelle auto’s rijden, zoals coureurs, testrijders en autojournalisten. Omdat ze vaak zat in supercars rijden nemen ze prive een ‘normale’ auto. Die kick van een sportwagen krijgen ze genoeg.
Mr_R zegt
@wouter: ‘En ik ga vanmiddag ook ff zonnebanken.’ Háhaha! Erg grappig, hahaha! Goed werk van die marketingjongens bij Mercedes!
Bert zegt
Ben echt een beetje Lewis-moe, alsof Jezus zelf is opgestaan af en toe zeg.
Maar goed, Lewis is al vanaf zijn 13e opgenomen in het McLaren instituut.
GP zegt
volgens mij mag hij weinig kiezen..zal wel reclame gemaakt moeten worden voor de GL.
Onehp zegt
@Gregorius
Als jij gelijk hebt kun je blijkbaar geen persoonlijkheid hebben als superbekende?
Toch denk ik dat het qua marketing weinig uitmaakt of ie nu een SLR of een GL kiest. Verder geeft hij al langer blijk van een beheerst karakter en dat is ook de reden dat ie goed kan sturen als je het mij vraagt.
Paul zegt
Nou lewis hamilton ziet dat heel goed. Dat als je jezelf al hebt bewezen een goeie coureur te zijn je niet meer met van die snelle bakken in het dagelijks leven hoeft rond te rijden. Dat soort gedrag is alleen voor kneusjes die even willen laten zien dat zij ook een snelle auto kunnen besturen.
cubegamer007 zegt
tja, het blijft een neger hè?
w00rd!
marruk zegt
Hij had hiervoor een GL420, en nu een GL320???
Wat is dat nou weer voor onzin.
Franco zegt
@Bert en Eric,
En natuurlijk is Lewis Hamilton schuldig aan de hype om hem heen. Hij moet maar niet voor het kampioenschap rijden, lafjes als een Trulli zijn centen bijeen schrapen… :roll:
En beetje simpel, vinden jullie niet?
Citrofiel zegt
Leuke keuze. De GL is een lekkere SUV, goed comfort, en een diesel is ook lekker comfortabel. Alleen waarom dan niet gelijk de stap naar en 420 wordt genomen… Die had hij hiervoor ook al, dus hij gaat er zelfs op achteruit!
Als ikzelf een Merc zou mogen kiezen, zou het een CL600 worden. Kom maar op met je kamperbak, maar het lijkt mee een supercar! (nee, niet in die zin)
Solstice zegt
Verstandige jongen, zo voorkom je verleidingen en hou je je rijbewijs. En tuurlijk speelt marketing ook een rol, waarom zitten wij hier anders naar dit fotootje te loeren nietwaar?
JOnas zegt
Ik dacht dat hij onlangs nog geflitst was met een G55?
topless zegt
Alonso en Hamilton wonen in Zwitserland. ik denk niet dat ze daar het Nederlandse belastingsysteem van bijtelling hebben. Lewis mag dan (waarschijnlijk) kampioen worden, je kunt beter voor Ferrari rijden.
Raikkonen
Massa
Vincegail zegt
En over een paar weken beginnen ze bij Mclaren aan de bouw van z’n nieuwe auto: de 6e Mclaren F1 LM. (vooropgesteld dat hij wereldkampioen wordt, maar dat zal wel, normaal gezien). Het summum op sportwagengebied, dus waarom zou hij nu een andere sportwagen nemen? Kan ie inderdaad beter een relaxte bak nemen.
SLC zegt
en hij had net zoveel geld besteed aan het kenteken van zij “oude” GL!
JOBSPOT zegt
TopGear.
L-Fred zegt
Leuke weetjes, wat rijdt de coureurs zelf.
Zou daar een volledige topic over kunnen? Ik ben wel benieuwd in wat voor een auto Doornbos, Verstappen, enz. zelf rijden.
cayenne zegt
hij vind het leuk om te cruisen? neem dan een CL65 AMG C216, dan kun je cruisen in ultieme luxe, en toch altijd even doorgassen. veer verstandiger.
robbie zegt
@Vincegail, heb je het artikel wel gelezen? Om aanspraak te maken op de McLaren F1 LM moet Hamilton kampioen worden bij de coureurs en moet McLaren kampioen worden bij de constructeurs. Dat tweede gaat nooit gebeuren.
Verder wordt er geen 6e auto gebouwd. Hamilton krijgt een van de 5 bestaande auto’s.
jeroen zegt
De meeste jongens wonen in Zwitserland en Monaco om zo de “‘aasgieren”‘ van hun huid te houden {lees belastingdienst}.
En als je daar bent moet je in een grote en zeer dure bak rijden, want anders wordt je uitgelachen of erger nog weggestuurd.
Maar Lewis is een normale jongen met beide benen op de grond en als hij kampioen wordt is dat verdient, en als Massa kampioen wordt dan heeft ie het even goed verdient.
Alhoewel Massa zal wel meer geluk moeten hebben deze keer, of de heren van de FIA “‘die Ferrari gezind zijn”‘zullen wel weer een discutabele beslising nemen.
Maar we zullen het zien in Brazilie.
ikke zegt
ach ja volgend jaar gaat t toch anders geen spionage = geen titel meer