Het is erg moeilijk om van snelle auto’s af te blijven. Tuners weten dan altijd wel verbeterpunten te vinden, zelfs aan de C63 AMG. Het is dan niet het kleine beetje precisie wat ze niet bevalt aan de snelle Mercedes maar ze willen hem gewoon sneller hebben. Het liefst veel sneller.
En of het Carlsson gelukt is! Na de tuners RENNtech, MKB, VÄTH en Brabus konden ze natuurlijk niet met een kleine upgrade komen. Carlsson heeft daarom alles uit de kast getrokken en maarliefst 565pk(414kW) uit het 6.2L AMG blok gepeuterd. Toch een hele flinke update vergeleken met de standaard 457 hobbelpaardjes. Alleen VÄTH geeft de C-klasse nog meer op zijn donder met 580pk. Het koppel van de Carlsson CK63 is ook flink toegenomen, van 600 naar 680nm. En dan is er nog de topsnelheid. Volgens goed Duits gebruik is de CK63 begrensd. Gelukkig echter niet op de standaard 250km per uur maar een degelijke driehonderd. Dat kan natuurlijk altijd harder maar dan krijg je weer aansprakelijkheidsproblemen als mensen het daadwerkelijk uit gaan proberen.
Om het uiterlijk wat kracht bij te zetten is de C63 AMG (of C220 CDI) bij Carlsson nog met bescheiden plastic en nieuwe velgen uit te rusten. Een extra puntje bij de velgen is een noemenswaardige gewichtsreductie. De Ultra Light aluminium negentien inchers zijn namelijk 38% lichter dan standaard 19″ velgen, en dat maakt weer een beter sturende machine van de Mercedes.
Update: nu al beelden van een rijdende Carlsson CK63!
bozewolf zegt
Hij ziet er wel fantastisch uit…subjectief, maar imo met afstand de mooiste van alle Duitsers.
Stijn zegt
Wow ik wil hem (als 220 CDI :))
Pieter zegt
Hij ziet er héél goed uit! Way to go AMG, vey nice!
niels zegt
Oahh.. man wat lekker :D
niels zegt
Dus m’n C220 zou ik daar zo kunnen laten ombouwen ? lijkt me sterk, aangezien dat de amg 7cm langer is.
Willem zegt
ziet er nice uit, maar waarom halen ze niet eens uit naar het onderstel? dan pas zou hij beter uitkomen in bochten en ander stuurgedrag, … tests … zucht
Catch2 zegt
Snelle taxi zeg
Quicknick1987 zegt
Moddervette bak! al mogen ze die Carlsson logo’s van mij houden!
vla zegt
Jammer dat ze er de standaard bak in lieten liggen… (die is namelijk traag!)
Tom zegt
Ten eerste: ik ben dat gesaab hier op autoblog beu
Ten tweede: dat is een mooie auto, net dat ietsje meer wat de “normale” amg nodig heeft ;)
Ten derde: heb wel toch altijd mijn twijfels bij de duurzaamheid van een motorblok als je er zoveel meer dan normaal uitperst
Een betere ontwerper zegt
@Pieter: way to go AMG? Dit is een Carlsson, AMG heeft weinig er mee te maken, zelfs al was het basismodel een AMG
Hm, bodykit is leuk, neit zo overdreven, velgen vind ik zelf wat minder, maar leuk ding.
Yeelen zegt
Hoe snel ging-ie daar op het filmpje?
Rick dos zegt
Putverdurrie zeg! Dit ziet er wel heel goed uit hoor!
CSL zegt
Het is zeer goed gelukt.
Super snel.
Timmy zegt
Dat is weer stijlvol getuned. Niet te schreeuwerig maar je ziet toch dat het niet bepaald een standaard amg is. Zou het nu wel niet op een c200cdi willen zien. Zou toch zonde zijn als ie er dan wordt uitgerede door een 3serie met een iets pittigere motor zoals de 30d of 35d.
Het blijft toch een van de mooiste duitsers.
Endlezz zegt
Leuk te zien hoe snel hij optrekt wanneer die auto voor hem naar rechts gaat. Waanzinnig snel blijkbaar… Weer iets om van te dromen :)
Mercedes zegt
Leuke auto, de C-klasse vind ik momenteel een van de mooiste duitsers..
Maar om nou te zeggen dat Carlsson de wagen behoorlijk opgevoerd heeft..
Hetzelfde blok levert namelijk op de CL63 AMG al 525 pk..
Windhoos zegt
Strakke bak hoor, imho zelfs eén van de mooiste hedendaagse Mercedessen, maar wederom; Audi?……… ;-)
ZwerverRoodbaard zegt
Hmm wel zo’n auto kunnen betalen maar een fatsoenlijke camera/camcorder/mobiele telefoon ho maar !
LP640 zegt
Te ”sjonnie-achtig”.