Als het goed is, hoef ik je niet te vertellen wat de SEMA Show is. Deze korte auto show wordt ieder jaar in Las Vegas georganiseerd en verschillende automerken presenteren er de overtreffende trapjes van hun modellen. Zo ook Dodge die de Challenger SRT10 Concept meeneemt, een boegbeeld voor American Muscle.
De SRT-10 aanduiding kennen we natuurlijk al van de Dodge Viper SRT-10 en dus zal het je niet verbazen dat hetzelfde 8,4 liter V10 blok een plekje onder de motorkap van de Challenger SRT-10 Concept heeft gekregen. Dit volledig aluminium motorblok is goed voor 600 pk en 759 Nm koppel en zet in de Viper de naald in minder dan 4 seconden op 100 km/u.
Op de Challenger SRT-10 Concept is de motorkap van carbon vervaardig, maar dat zal waarschijnlijk niet worden doorgevoerd op het productiemodel. Verder hebben o.a. de remmen een upgrade gehad, zijn BILSTEIN schokbrekers gemonteerd, zijn sportstoelen geplaatst, is het interieur afgewerkt met carbon accenten en werd het dashboard voorzien van een rode startknop. De SEMA Show wordt dit jaar van 4 t/m 7 november gehouden.
Dodge Challenger SRT10 Concept
Auburn Hills, Mich., Oct 14, 2008 – The opportunity for SRT engineering to “one-up” itself comes to fruition with the 2009 Dodge Challenger SRT10 Concept. Power for the 2009 Dodge Challenger SRT10 Concept comes from the Dodge Viper 8.4-liter, all-aluminum V-10 engine with 600 horsepower and 560 lb. ft. of torque. It’s a vehicle that delivers the well-known SRT credo of benchmark performance. The Dodge Challenger SRT10 Concept includes a fresh coat of Tornado Red paint with a carbon-fiber deck lid and hood. The “shaker hood” is a nostalgic representation of the 1970 HEMI Cuda, giving the 600-hp Viper V-10 engine room to breathe. Brakes have been upgraded and BILSTEIN® shocks at all four corners improve handling balance. The interior boasts sport seats and carbon-fiber accents throughout and, of course, true to the Viper-powered vehicle lineage, a red engine start push-button in the dash.
ford zegt
Lekker ik heb meteen die foto met de viper als wallpaper!!:D:D:D
Laat maar komen het liefst ook met carbon motorkap.
edgar zegt
SUPÈRR!!! vond de challenger toch al een topauto en dit is dan zo’n beetje supertop ofzo…VET!!
ook betere velgen trouwens
DJD zegt
Ziet er nogal eng uit. Begin te trillen op mijn stoel ;)
HEEEEEEEEEEEEL bruut ding!! 600 pk!! Dat gaat wel vooruit denk ik zo
schavaan zegt
Een koppel van 759 Nm op de achterwielen … Burn Baby Burn!
En met de huidige euroloodvrij prijs van €1.345 per liter (bij de Firezone, dat wel) zeer geschikt voor woon-werk verkeer. Laat maar komen!
thomas zegt
hij is er niet op vooruit gegaan ;)
Mikeee zegt
ubergeile porno dit.laat maar doorkomen.
MATSS zegt
vet!en hij heeft een grappig spoilertje dus uitbrengen die handel
en ook in Europa!
wat zou de ringtijd zijn???
DonKilluminati zegt
Over Amerikaanse auto’s gesproken nu op National geographic The Corvette factory
corrado vr6 slc zegt
Ohh man! Super geil dit!!!
Rob USA zegt
JJJJeeehhaaa!! Vet, Vetter,Vetst, wat een heerlijkheid wat een power met bijbehorende looks. Laat maar komen! Sema is the place to be.
Burn baby burn.Heerlijk ook die nostalgische hoodscoop,wat een looks.
Helemaal in het zwart aub! :)
ZwerverRoodbaard zegt
Bruter dan bruut, vetter dan vet !! :P Heb nu alweer zin om menig filmpje van dit opgefokte monster te bekijken :D
PS: Wat kan die ringtijd nou schelen met zo’n bak, met zo iets ga je voor de emotie niet voor de tijden ;)
Yellomello zegt
Ik heb een nieuw bureaublad-achtergrond.
DJD zegt
@MATSS: Hij gaat bij elke bocht waarschijnlijk helemaal vlak, zal dus niet zo spectaculair zijn… ;)
Willem zegt
HEBBEN HEBBEN HEBBEN!
bozewolf zegt
Hij lijkt iig echt op de Challenger, wreed. Met de kilowatts zit het ook wel goed, lijkt me zo.
Kost ook zeker geen vreet in de US…
Mikeee zegt
Hey lui, ik kan mij herinneren ergens te hebben gelezen (Edmunds ofzo?) dat de standaard Challenger ook gewoon een motorkap van carbon-fiber heeft. De twee parallelle zwarte “racing stripes” over de lengte ervan zijn juist afgedekte stukken alvorens de lak erop gaat.
Zou ook kunnen dat alleen de R/T’s en SRT’s dit hebben ivm kosten.
babbaloerie zegt
Ben ik de enige die 600 pk en 759 Nm een beetje weinig vind voor een 8,4 liter (!) V10 blok? Daar moet toch wel 800pk (ongeblazen) uit te halen zijn.
StefanVTS16V zegt
@babbaloerie: Daar is het een Amerikaanse auto voor… Europese (premium)fabrikanten zouden zich schamen voor deze waarden uit zo’n gigantisch blok. ;-)
Grasmaaier zegt
@ babbaloerie
U weet dat dit een Amerikaan is en dit nooit zal gaan gebeuren ?
FERRARI_POWER zegt
ferme bak !!!
FerryvD zegt
Toch liever die viper die er bij staat :D
CSL zegt
M O N S T E R
bozewolf zegt
@ babbaloeri en StefanVTS16V:
600hp/8.4liter = 71.4 hp/liter
C63 AMG: 457hp/6.3 liter = 72.5 hp/liter
DB9: 470hp/6.0 liter = 78 hp/liter
Om maar eens wat te noemen. De Amerikanen bouwen over het algemeen geen hoogtoerige blokken, nee, daarom gaan de motoren vaak ook zo lang mee. :) En het houdt de kosten ook laag. Zo’n nieuwe Challenger is dan ook niet echt een absolute exoot a la paar ton lichter in de beurs.
clubbtraxx zegt
De ‘Shaker’ hood is terug :-) Cooooool…
Davidov zegt
Lijkt vermorzelend snel te gaan worden. Foto 4 vind ik trouwens erg mooi; wat ziet een Viper ACR er toch bruut uit :o
W!d zegt
ik heb de een srt-8 nog op nl kenteken gespot.. in het echt zeer indrukwekkend!
Demoniac zegt
Niet over nadenken, gewoon in productie nemen!
sjazz zegt
ehm… wat verbruikt ie… (just kiddin’)
vette bak!
Hamburger zegt
Moet er nog zand zijn?
marruk zegt
Een SRT-10, zozo… daar had ik nog niet eens over nagedacht!
Goed bezig, die Dodge-lui!
In tegenstelling tot concurrent Chevrolet, die in plaats van met 10,
met 4 cilinders de strijd aan willen gaan… help.
Benny1 zegt
Tijdens 100% tuning ( ja sorry moest erheen ;) ) Stond er op de stand van KW-springs ook een geimporteerd SRT-8 Challenger in het zwart met HRE Wheels 22″, K&N filter dubbele dubbele uitlaat achter (helemaal fout).
Nog even met de beste duitse man staan praten van KW (die net zoveel van de auto afwist als dat zijn engels te verstaan was), hij wilde hem alleen niet starten…. das dan wel weer beetje lullig.
Waarvoor ik dit vertel, omdat de challenger echt Z N VETTE wagen is!! :)
Maurice zegt
Bilstein!
sander zegt
nee, gaat me toch net een stapje te ver, ik zou altijd gaan voor de geweldig mooie srt-8
Timmie zegt
In geen 100 jaar gaat die in serieproductie: die zou de SRT-8 overbodig maken!
CL 65 AMG zegt
Zucht… wie maakt de beste burnout. :X rechtdoor zal ongetwijfeld wel gaan maar in de bocht….!?!?!?!?!