Er wordt veel gepraat over de auto die het stokje van de Veyron moet gaan overnemen. Als de 300 stuks hypercar op zijn dan mag Bugatti toch niet van de aardbodem verdwijnen? Al té vaak is het merk van de markt verdwenen. Met de huidige koers van Volkswagen-aandelen is de toekomst echter weer wat veiliger en zo wakkeren de roddels aan.
We schreven al dat Bugatti mogelijk met een nog sneller model dan de Veyron komt. Er zit blijkbaar nog reserve genoeg in de motor en aandrijflijn van de Veyron. Een tweede mogelijkheid is een vierdeurs sedan voor het franse merk. De ontwikkelingen voor een platform zijn bij Bentley al in volle gang. De vraag is in hoeverre een Bugatti de Arnage in de weg zou zitten? Gezien de historie van het merk zou het echter logisch zijn de Bugatti nog veel exclusiever te maken. Een supersedan die de glorietijd van Bugatti en Duesenberg weer doet herleven zou het merk niet misstaan.
De grote bazen bij VAG zien het in ieder geval niet zitten om al het geld wat in R&D is gaan zitten door het toilet te spoelen. De machtige zestiencilinder en uiterst soepele transmissie moeten zichzelf in een volgend model opnieuw gaan bewijzen. Als de sedan er komt zal de krachtcenrale alleen niet de 1001pk gaan leveren uit de Veyron. Dat vermogen is gezien de middeleeuwse motorisering van de Phantom ook helemaal niet nodig. Met 800pk, meer luxe en hogere kwaliteit krijg je Rolls Royce en Maybach ook wel stil.
robert zegt
doe voor de zekerheid toch maar 1.200+ pk. Je weet maar nooit. ;-)
Daan zegt
@robert
Mee eens, je moet niet te zuinig inzetten. Voor je het weet staat er een vierdeurs FXX met 4 turbo’s naast je bij het stoplicht.
Emile_Benz zegt
Dit is het enige, maar dan ook echt het enige, VAG-merk dat mijn respect heeft…
Porsche Fan zegt
haha ze zien wat porsche heeft geflikt met de Cayenne. die nu met de panamera komen.. en denken we gaan gewoon mee, net als lamborghini
jan zegt
fijn om mede te delen emile.jouw voorkeur is duidelijk.
jan zegt
@emile
fijn om mede te delen. jouw voorkeur is duidelijk
The Honda Spirit zegt
ja natuurlijk…dadelijk plakken ze op een audi A4 type 2 ook nog een bugatti logo…logisch toch…
bozewolf zegt
Maak ‘em mooi (ergo niet als de Veyron) en ze hebben m’n zegen.
Mercedes-Gek zegt
De voorkant lijkt sterk op een Bugatti Veyron, de Velgen zijn niet mooi. Het enigst wat ik er mooi van vind is de achterkant. Dat heeft tenminste wel iets van Bentley! :D Mening is een mening.
Escher zegt
@ Mercedes Gek: ik hoop dat je weet dat dit concept bijna 10 jaar oud is hè!
Alfa Corse zegt
“Gezien de historie van het merk zou het echter logisch zijn de Bugatti nog veel exclusiever te maken.”
Dit valt nog wel mee… Het zijn de exclusieve en spraakmakende modellen, die in de in geschiedenisboeken staan. Bugatti’s waren zeker niet allemaal ‘speciaal’. Er zaten ook gewoon betaalbare modellen bij.
Heyhuub zegt
Maak daar maar bijna 20 jaar oud van, volgens mij stamt deze EB112 concept uit 1991.
Escher zegt
Hij dateert van 1993, dus ergens ertussen in!
Sven zegt
Ik zou toch graag achterin zitten terwijl mijn chauffeur met 4 rokende banden wegtrekt bij het stoplicht.
Dus geef mij de 1001 pk maar en niet een of ander terug getunde variant.
Richard Brunsveld zegt
En ik wil weer z’n sleutel, anders kan ik maar 375.
Peter Bos zegt
slim, een Maybach/ RR killer. Past in het VW “world domination” plan. VAG is wel het meest spannende bedrijf van alle werelddspelers
hans zegt
zonde om zo’n klassiek merk zo verkracht te zien worden door die duitsers.
Pieter-Jan zegt
Foto is geen EB112, maar een EB218. Na de aankoop van de Bugatti naam heeft VAG een bende concepten losgelaten, waaronder deze EB218 sedan, een gigantische coupé die EB118, en twee superwagens, de EB 18/4 Chiron en de EB 18/4 Veyron.
EB110/112/118 aanduidingen slaan op de hypothetische leeftijd van Ettori Bugatti, mocht die nog geleeft hebben toen de wagens debuteerden.
sansebastiano zegt
Een van mijn favoriete foto’s :
http://www.seriouswheels.com/pics-abc/Bugatti-EB-18-4-Veyron-Group.jpg
Hoe post ik direct een foto?
mike zegt
lelijker kunnen ze het niet maken.