Een beetje voorspelbaar, maar natuurlijk wel lekker.
Het SLR concept lijkt nu inmiddels wel goed uitgemolken, maar Mercedes is er blijkbaar nog niet klaar mee. Al in 2003 (vijf jaar geleden!) mochten we de fabuleuze Mercedes McLaren SLR verwelkomen. In 2006 kwam er een iets sterkere en opgepoetste 722 bij en vorig jaar mochten we de SLR Roadster verwelkomen. Natuurlijk was het een kwestie van tijd tot er ook een SLR 722 S Roadster zou komen.
Er worden er “maar” 150 van gemaakt, maar ik betwijfel of Mercedes die zo heel makkelijk zal verkopen. Natuurlijk is de 722 net weer even sterker en exclusiever dan de reguliere roadster, maar de verschillen zijn ook weer niet levensgroot. De reguliere SLR heeft 626 pk en 780 nm en de 722 heeft 650 pk en 820 nm. De sprint naar de 100 verloopt daarmee in 3,7 seconden, precies 0,1 seconden sneller dan met de SLR naturel. De verhoging van de topsnelheid is iets spectaculairder, deze stijgt van 322 naar 335 km/u. Daarmee moet de SLR 722 Roadster nog steeds de Bugatti Veyron Grand Sport voor laten gaan.
Omar Pasha zegt
Mooie auto, maar er kwam toch nog een uitgeklede SLR (zonder voorruit enzo)?
VonStroke zegt
Waarom niet gewoon 722? Die S lijkt me niet nodig. Het interieur ziet er trouwens ook niet bepaald geslaagd uit. het carbon op de middentunnel rond de pook ziet er zelfs cheap uit.
Tommy zegt
@Omar Pasha: Zonder voorruit?! Dat overleef je niet in deze auto :S of je moet een helm opzetten, maar ik denk niet dat kopers van deze auto dat snel zullen doen.
Erg mooie auto nog steeds trouwens, die uitlaten achter de voorwielen heeft ook wel wat.
Rick dos zegt
De magie rond deze auto is allang verdwenen. Dit komt mede door het feit dat er ook een Carrera GT, een Enzo en een Veyron ten tijden van zijn geboorte ten tonele zijn gekomen. De hype was er al snel vanaf.
Als men het over de hedendaagse supercars heeft dan heeft het men al gauw over de GT, Enzo, Veyron of GT-R en een enkele denkt nog maar aan de SLR…
Ik mag hopen dat z’n opvolger een langer leven beschoren is.
vla zegt
Thanks voor die paar laatste artikels, Wouter! ;)
fooord zegt
wreed!!
Genotsknots zegt
Zeer mooie auto, maar ik vind het van binnen maar een beetje kaal en saai. Onze Smart Roadster vind ik er nog leuker uit zien, ok die van ons is 115km/h langzamer…maar toch!
Omar Pasha zegt
@Tommy
http://www.autoblog.nl/archive/2008/07/02/nieuwe-snellere-en-lichtere-slr
http://www.autoblog.nl/archive/2008/07/03/spyshots-mclaren-slr-speedster
Wat is dit dan?
ripjans zegt
Wow, _heel erg mooi_ – neus van deze wagen is ook zeer geslaagd
bozewolf zegt
Mercedes blijft moeite hebben ze aan de man te brengen, schijnt t. Mssn vandaar deze laatste bs-versie.
Sowieso hoor en lees ik steeds vaker dat de SLR een rotkar is. :p Mensen die ermee hebben gegumballed zijn er niet over te spreken, blijkt. Apart.
k blijf em wel mooi vinden, though.
Pieter zegt
Verliefd op de velgen :o
de ecosnob zegt
@Rick: wat wil je ook met een automaat..
(de enzo is gerobotiseerde manuele bak als ik me niet vergis?)
roberto zegt
Vind t toch wel jammer dat ze niet die andere 722 velgen hebben gebruikt, en volgens mij heeft de ‘normale’ 722 een iets donkerdere kleur ofnie?
Richard Brunsveld zegt
Ziet er zo verdomd goed uit die 772 Roadster, heerlijke wagen.
gerardo zegt
Zo zo, eentiende seconde sneller, doe mij dan maar de hybride-versie!
Mies zegt
@ Rick dos
Helemaal mee eens! Zelfs een Enzo en C-GT zijn inmiddels ook al achterhaald. Het zijn nog wel iconen, maar niet meer de “onverslaanbare” auto’s die het toen waren.
Mercedes-Gek zegt
Mooie SLR 722 S, zouik ook willen hebben! :D