De Ferrari California is als verschijning natuurlijk al lang geen verrassing meer, maar we hebben ‘m nog niet eerder van dichtbij mogen bewonderen op een grote autoshow.
Als herhalingsoefening wil ik je nog wel even melden dat de California op diverse punten breekt met de Ferrari traditie. Zo is het de eerste Ferrari met een V8 onder de motorkap, met directe brandstofinspuiting, met dubbele koppeling en met opvouwbare hardtop. Wat gelukkig nog wel vertrouwd is, is het vermogen van een dikke 460 pk, de acceleratie naar 100 km/u in minder dan 4 seconden en de topsnelheid van 310 km/u.
Texhnolith zegt
Hij blijft lelijk als je het mij vraagt. zeker in die kleur
Joeri zegt
wat een verneukte kleur zeg, maakt um alleen maar lelijker en nog kleiner dan die al is.
zou eerder zeggen dat het een Fiat was
XK zegt
Wat gaat ie kosten? Minder dan f430 lijkt me.
is-Music zegt
Ik blijf het de mooiste Ferrari vinden :D
midi zegt
Ze blijven het maar proberen met die 5 spaakse sterwielen. Of ben ik de enige die dat lelijk vind?
Tuurlijk zegt
Uitlaat sierstukken horen naast elkaar….
Blitz zegt
@ is-Music
Ben je nou serieus? of maak je een grapje??
Wat een leijk ding is dat zeg… noemen ze dat tegenwoordig een Ferrari??? Ziet er uit als een mislukte Hot Wheels auto…. Ze kunnen veel beter!
Antoon zegt
@ XK
Nee hij wordt duurder als ik de woorden van de president van Ferrari mag geloven ( en dat doe ik ).
Blauw is niet de beste kleur idd. Doe maar gewoon rood! En andere wielen svp, want daar slaat Ferrari wel meer de plank mis.
Foto’s vertekenen wel een beetje en hij staat niet op zijn wielen, wat ook scheelt ( tenminste neem aan dat hij niet zo hoog op zijn wielen staat.
yassin zegt
Best een mooi ding, veel kleiner dan het model. En over de kleur valt niet te praten. dies gewoon mooi man ;) !
Mies zegt
Deze foto’s geven bij mij niet echt een goede indruk van het totaalplaatje. Het is igg weer een nieuw soort Ferrari! Velgen zijn niet mooi, maar naast de concurrentie (Vantage, 911 TT Cabrio enz.) is het weer onmiskenbaar een Ferrari (in mijn ogen), gewaagd, futuristisch en sportief. In het begin kon ik hem niet mooi noemen, maar nu ga ik hem steeds meer waarderen. Alleen nu al een beetje een fout imago, want hij is gericht op mensen die een F430 te sportief vinden, dus juppen en posers!?
is-Music zegt
@ Blitz
Ja ik ben serieus, ik vind het een prachtige auto op de 4 uitlaatstukken na.
Pieter-Jan zegt
Ik vindt het niet slecht, maar vooral die achterkant gelijkt sterk aan een TVR (Tamora?). Het is niet wat ik verwacht van een Ferrari.
BOL zegt
Rooie =>> Hele mooie velgen
Blauwe =>> Hele lelijke velgen
ikke zegt
Die blauwe is echt afschuwelijk!
Rood, of eventueel zwart… anders niet.
En ik zou met het ding direct naar een tuner rijden om te vragen of ze de uitlaten anders kunnen installeren :P
Laurens zegt
Tja, open Ferrari’s, en dan zeker met een stalen klapdak, niet mijn ding denk ik. Kan hem zowiezo niet betalen, maar of ik er lang naar ga kijken als er een 430 naast staat, denk het niet. Maar als minder hardcore sportwagen zal het ding vast wel verkopen.
Hoop wel dat er nog een handbak versie komt, die playstation bakken zijn niet mijn ding, ik wil de pook gewoon lekker door de bak voelen gaan. En dat mag best wat tijd kosten. En het blijft ook langer heel denk ik, beter voor de restwaarde.
M-Roadster zegt
Opel logo er op en voilá de nieuwe Opel GT…
Scirocco zegt
360 vond ik “moiiii…”, maar zag er nog wel ferrari-achtig uit,
f430 vond ik “lelijk!”, maar zag er in het echt stoer en intimiderend uit
MAAR DITT?!?!?!, dit is gwn kei kei kei kei kei en KEI LELIJK, lijkt op McQueen uit de film ‘Cars’…
JzAero zegt
De blauwe heeft te kleine wielen man.
De rode is nog oke met die mooie velgen.
Voor de rest vind ik dit niet echt een prachtauto.
Maarja een spot of eentje bezittten (als ik dat kon betalen) vind ik echt niet erg hoor ;)
VonStroke zegt
Wat een lelijk hok, Ferrari-onwaardig.
jorden zegt
Wat een schitterende ferrari! Eff wennen maar ja, stil stand is achteruit gang in deze wereld! Gelukkig zijn de specs. wel vertrouwd! in minder dan 4 sec. naar de 100 km/h!! Dat is behoorlijk snel!
Luc Jagers zegt
Mijn vrouw is niet weg te krijgen van deze wagen, ze vind hem minder agresief maar vriendelijker om naar te zien.
Kimi en Felipe zegt
Enzo heeft nog steeds gelijk met zijn befaamde uitspraak: de mooiste Ferrari is de volgende. Daar valt nu ook weer niets tegen in te brengen.
RenJie zegt
Hij is toch niet echt Ferrari-stijl, ach wat maakt het ook uit.. we leven in de 21ste eeuw..
M Freak zegt
Dikke banden, kleine velgen, staat te hoog op de wielen.
Voor de rest, leuke wagen!
Peter zegt
ik heb ze al op in het wild gezien…(gewoon op de openbare weg, maar met “sier stickers”) manmanman wat zijn die uitlaten lelijk.
die blauwe kleur valt wel mee met daglicht, maar het past gewoon niet bij een ferrari.
De in open versie ziet ie er een stuk beter uit imo.
Dirk zegt
Mooie Maserati voorkant :P
V-Spec zegt
Heb in het verleden foto’s gezien en daar ziet de wagen er een stuk beter uit dan hier op deze foto’s op de één of andere manier. Hoop dat de wagen in het echt een betere indruk maakt, want hier word ik nou niet echt warm van.
De voorkant lijkt min of meer op de S2000, die ster-velgen vind ik ook geen succes, evenals die IS-F uitlaatstukken. Ferrari op Japanse designtour! :D
Mr Hyde zegt
Zeg Dennis, dit is niet de eerste met een V8 onder de motorkap, de F430 heeft dat ook. Het is wel de eerste met een V8 voorin.
Motorkap is namelijk niet de klep voorop de auto, maar de klep over de motor. Als de motor achterin ligt is de motorkap dus de klep achter.
rs zegt
*kots* die achterkant!
die velgen zijn precies van die goedkope plaatvelgen dat je in de makro kan kopen…
ZeRoo zegt
Wat lacht die lief!! Kom op zo lelijk is die ook weer niet.. zeker in het rood best een leuk karretje lijkt me dat in het echt
DM zegt
‘breekt met de Ferrari traditie’ lijkt me een beetje overtrokken.
V8 voorin check ;), opvouwbare hardtop alla, maar verder gaat het hier over technische innovatie, meer niet. Prima maar zeker niet (baan-)brekend.
Mooie auto, dat wel. Uitlaatjes discutabel.
Antoon zegt
Had de uitlaten mooier gevonden als ze ze a la Scuderia hadden gemonteerd ( maar dan zitten de dempers in de kofferbak ). Of gewoon 2 pijpen met grotere diameter. Van titanium, kleurt mooi blauw. Zo is het ehmm apart.
Velgen hadden ze beter van de rode kunnen halen want de velgen onder de blauwe maken een tripje naar de Volk of HRE dealer noodzakelijk.
Antoon zegt
En hij staat voor me gevoel behoorlijk hoog op ze poten………
alex zegt
gaat Ferrari voor de award ‘de lelijkste velgen op de beurs’ ofzo?
deze zijn nog lelijker dan die van de 599. gewoon mooie scuderia velgen.
voor de rest ziet het er goed uit!
marcel zegt
ik heb 2 weken geleden in maranello er een paar zien rijden en vooral ook gehoord en hij klinkt erg vet ik zag 2 roode een zwarte en 2 blauwe maar ik vind hem erg mooi vooral in het rood
kowalsk zegt
Ferrari heeft momenteel echt geen één mooie auto in het gamma, en dit is de ergste.
baztiaan1 zegt
als ferrari is ie echt niet om aan te zien, die voorkant gaat nog nét maar de rest… het lijkt wel een budget-japanner. hopelijk kunnen de tuners hier nog iets van maken.
donstil zegt
persoonlijk vind ik hem nou ook niet zo geweldig.
om te rijden zal hij super zijn, maar de looks doen het voor mij niet echt.
Dan liever een kalere F430 (of een dikke met de kop eraf)
phantom zegt
die wielen kunnen echt niet, onder de f50 stonden ze wel mooi maar deze zijn gewoon spuuglelijk, die hele california is trouwens niet 1 van de mooiste..
IlCuoreSportivo zegt
Ik vind m serieus tegenvallen,
mijn lieveling blijft de 360 CS.
Misschien zelfs bereikbaar…
IlCuoreSportivo zegt
De velgen zijn ook echt niks, foei mannen in maranello…
Ook de koplampen lijken op het eerste zicht niet je dat,
F430Rijder zegt
Wat een gedrocht, een zogenaamd “maandagochtend autotje”.
sjaak1234 zegt
Blauw is lelijk, uitlaten horen naast elkaar en de wielen zijn 6 maten te klein en daardoor lijkt alles enorm uit proportie. Als ze de kleur fixen en er een stel normaal formaat wielen onder schroeven word het er iig een stuk beter op.