Op de autoshow van Parijs huppelen er niet alleen een heleboel leuke Alfa meisjes rond, maar zullen de Italianen ook een extra dikke variant van de Brera onthullen: met het TI pakket kunnen de benzine versies een sportiever uiterlijk krijgen.
Net als bij de 159 TI krijgt de Brera TI forse 19″ wielen met grotere remmen en roodgelakte remklauwen. Binnenin mogen bestuurder en voorpassagier plaatsnemen op sportstoelen die met zwart leer zijn overtrokken. Natuurlijk ontbreken de TI logo’s en rode stiksels niet. Aluminium pedalen en donker getinte alu sierlijsten maken het plaatje compleet. Vooralsnog zullen alleen de 185 pk sterke 2.2 JTS of als 260 pk sterke 3.2 V6 JTS met het TI pakket uit te voeren zijn, de 2.4JTDM volgt wellicht later.
Autofans.be zegt
Ziet er idd goed uit. Heb je een idee van wanneer hij op de markt komt? Iets voor het najaar? Of begin volgend jaar?
donovan zegt
He, Saab is alweer vertrokken? :D
W!d zegt
je krijgt iedere keer weer een lach op je gezicht als je er ziet rijden, helaas is dat niet zo vaak. Als ze er nu ook nog wat kilo’s vanaf konden halen zou hij veel meer in de pas kunnen lopen bij de concurrentie
paul zegt
fokking hel wat een fantastische verschijning!!! gewoon weg schitterend
Blaaah zegt
Die lijkt wel heel erg op de Brera S! Dat is een Brera 3.2 onderhanden genomen door Prodrive. Die slopen o.a. het 4WD eruit waardoor het geval gelijk een stuk lichter wordt. Jammer dat die alleen voor GB was in een gelimiteerde oplage…
august zegt
Hoeveel ‘zieltjes’ zouden ze kunnen winnen door die Brera toch eens lichter te maken?! De meeste opmerkingen over de Brera zijn een simpele mix van ‘schoonheid’ en ‘zwaargewicht’. Hoewel hij volgens velen niet zo mooi is als de concept, wordt het moeilijk hard te maken dat het een lelijk eendje is. Ze laten toch echt vele punten liggen door nog steeds niets aan het gewicht gedaan te hebben.. zuig liever wat vet weg dan suggesties van sportiviteit toe te voegen.
IlCuore zegt
Schitterend, die velgen van de 8C,
maar ik wacht toch op de lichtvoetige opvolger…
Ze gingen m toch lichter maken trouwens, .
Timmie zegt
Hij is al dik genoeg (letterlijk en figuurlijk)…
IlCuoreSportivo zegt
Toch, het concept was vééél mooier,
hij komt wat gekunsteld over,
tis duidelijk dat ze met de onderdelen van de honderdnegenenvijftig het concept willen vormgeven, das nooit een goede uitgangspositie,
alfa moet dringend herorienteren.
IlCuoreSportivo zegt
De 8C velgen zijn echter super,
want ik vind de velgen van de nieuwe generatie over het algemeen triestig,
op de mito zijn trouwens ook mooie dubbele driespaaks te bestellen.
Erwin zegt
Als ze nou eens aangewichtsbesparing zouden doen, dan wordt de Brera tenminste een snelle wagen. Hij wordt nu aan alle kanten voorbij geknald door de GT.
L-Fred zegt
Kijk, ze kunnen het wel. Alfa had een dipje (lees: een enorme dip) met de MiTo, maar dit ziet er fantastisch uit!
StormRAM zegt
Ziet er gewoon erg goed uit! Ik gooi er zelf wel wat meer alu en carbon in. ;)
Powerslide zegt
Mooi ding zeg. Even wat pica’s van de Brera S:
“http://www.evo.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_535/car_photo_267663_25.jpg” width=”450″
TomDeleu zegt
Mooi ding :)
SJ zegt
Zoals de Brera oorspronkelijk bedoeld was! Nu nog op een Sonja Bakker-kuur en hij wordt zijn uiterlijk waard.
jopie zegt
Gelukkig worden er in deze tijd van zuinigheid en eco-geneuzel ook nog gewoon mooie auto’s gebouwd. Dit is een auto die je wil hebben om de vorm, los van prestaties en dergelijke.
johnnyt-jet zegt
Dat gepapagaai over dat gewicht ….
IlCuoreSportivo zegt
johnnyt-jet
het gaat niet om dat gewicht,
de achterliggende boodschap, die niemand durft uitspreken, is gewoon dat ie, mede door het gewicht, niet echt een alfa is zoals die voor een alfist hoort te zijn.
Alfabruur zegt
Dat gewichtsprobleem zie ik ook niet zo, helemaal niet bij de Brera.
De nieuwere versies van de 159, brera en de spider zijn inmiddels een stuk lichter geworden, zie de specificaties in autowek./ Hierdoor komt de 159 gewoon op het zelfde niveau als een Audi a4 en een volkswagen passat. Wat is dan te zwaar????
classic red zegt
Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6 Q4 : 1605 kg
Porsche Cayman : 1300 kg
Lotus Europa : 995 kg
Simplify and add lightness.
vla zegt
@ classic red
Al die extra letters wegen ook een hoop! ;) (letterlijk en figuurlijk :P )
Jerudo zegt
De Brera is echt te zwaar, dat voel je bij het rijden en rijdt dan ook niet zo lekker als een GT. Voor het uiterlijk zou ik hem wel willen hebben maar om er dan ook nog mee te rijden zeg ik nee.
@ L-Fred
Dat dipje met de Mito valt reuze mee. Op foto klopt de neus van de Mito voor geen meter maar in het echt is er niets mis mee.
robin zegt
in dit ding moet dik 400PK dan is de uitstraling pk verhouding gelijk
Birger Alfa 147 zegt
Wow zo is hij echt prachtig, die zetels van de Ti zitten zo goed hé. Zou je die appart kunnen bestellen voor in de living? :)
Dat gezeur over het gewicht blablabla steeds weer, ben ik nou de enige die dit niet overdreven vind en al zeker niet meer na het dieet?? De wagen heeft trouwens nog comfort in tegenstelling tot die Cayman of Lotus Europa.
johnnyt-jet zegt
@IlCuoreSportivo , dat is ons bekend. Enkel het verjaardags gehalte is me te hoog , de consequenties van gewicht worden niet overzien.
Een Ford Mondeo diesel weegt tegenwoordig ook 1700 kg .
Wij willen luxe !
classic red zegt
@Birger Alfa 147
Een Cayman heeft comfort zat. Net als veel andere auto’s in de klasse die lichter zijn. Hoog gewicht zorgt voor een tragere acceleratie, langere remweg, slechter weggedrag. Een Alfa heet sportief te zijn, en dan heb je domweg geen behoefte aan overgewicht.
gvr zegt
ik heb een brera jtd 210pk en ook een GT 16v jtd
en de brera is een zalige machine iets te zwaar maar sterker van chassis en comfortabeler en een zalige 5cyl een echte gran turismo maw
TIMO zegt
Alfa heeft de fout gemaakt van samen met GM te werken…..De Gt rijd goed omdat die het chassis heeft van de 156….de 159 en Brera zijn GM chassis’
De MITO zit met een Grande Punto chassis dus terug Italiaans en rijd terug heel wat beter.
Victor zegt
De samenwerking met GM was destijds waarschijnlijk wel de financieel.. meest gunstige voor Alfa… Als kleine fabrikant moet je wat.
jojo zegt
hebbe hebbe hebbe wat kost het??