Had ik al eens een keer geroepen dat de Nissan GT-R een serieuze supercar is? Hadden we daar al eens een keer uitgebreid over gediscussieerd? Voor beiden vragen is het antwoord: Ja, al tig keer! Sommigen waren -of zijn nog steeds- GT-R moe, maar ik heb weer een berichtje voor je. Ditmaal van de Japanse tuner Amuse die goed weet hoe je je moet amuseren met een GT-R.
De in Tokyo gevestigde tuner tovert maar liefst 129 pk en 187 Nm een extra uit het standaard 3,8 liter twin-turbo V6 blok. Daarmee komt het vermogen uit op 602 pk en 774 Nm koppel. Geen kinderachtige ingreep dus waarbij een paar extra peekaatjes bij elkaar worden gesprokkeld, maar echt een forse toename.
Allereerst werd de kinderachtige snelheidsbegrenzer verwijderd. Door aanpassingen in het motormanagement werd vervolgens de turbodruk stevig verhoogd. Natuurlijk bleef ook het uitlaatsysteem niet onaangetast. Met een lichtere titanium uitlaat met forse dempers wordt het lawaai in de toom gehouden en de nodige kilo’s bespaard. Het extra vermogen wordt in goede banen geleidt door het onderstel te voorzien van stijvere in hoogte verstelbare vering. Om ervoor te zorgen dat de bestuurder onder al het geweld stevig in zijn stoel blijft zitten, werden de zitjes vervangen door Recaro carbon-Kevlar kuipjes, waarmee bovendien ook weer wat kilo’s bodyfat worden geloodst. Om het af te maken werd nog een verwijderbaar Momo stuurtje gemonteerd.
Helaas is onduidelijk wat in harde getallen het effect is op prestaties. Ik zou ‘m dolgraag eens een rondje Nürburgring willen zien doen. (via: autoweek.com)
UPDATE: Filmpje om je Japans een beetje op te halen.
RobertJ zegt
Nice, ik zou em niet alleen graag een rondje zien doen, ik zou het rondje graag zelf doen ;)
iceman zegt
dat ziet erg erg vet uit wow
Zoeleken zegt
De spoiler vooraan lijkt mij een beetje overdreven, maar als het de auto ten goede komt, kan ik het begrijpen. En man, wat een uitlaten, die dingen zijn enorm.
Nu ben ik toch ook benieuwd wat voor een prestaties dit betekent.
RenJie zegt
“Allereerst werd de kinderachtige snelheidsbegrenzer verwijderd.” …. dan verwacht je als lezer: “Nou, hoe hard kan ie nu dan?” Maar die vraag blijft onbeantwoord in de tekst, kan je het net zo goed weglaten :P
Maar ik ben nu wel fan van deze auto, al was dat eerst helemaal anders. Maar dit blok is – denk ik – zó sterk, dat er best 1000 paardjes uit te persen valt, zonder verdere problemen.
victor zegt
Nissan = lelijk
GT-R = lelijker
GT-R amuse = lelijkt
The_Godfather zegt
Dat verlagen van de GTR hoeft niet, dan lijkt ie te racy en oncomfortabel.
En de uiterlijke veranderingen kunnen me niet echt bekoren, maar de peekaas mogen ze gerust installeren. Al vraag ik mij af of de turbo niet sneller verslijt wanneer men de turbodruk verhoogt. Als ik een GTR had zou ik het enkel houden bij het verwijderen van de begrenzer.
corrado vr6 slc zegt
Serieus tuning is dit, super vet!
Vind alleen die onderlip en die achterspoiler niet mooi.
ripjans zegt
Dan heb je 602pk uit een 3.8L V6, nice!
@RenJie; waarom denk je dat dat blok dat kan? (voor mij is het 1 grote gis, geen idee hoeveel je uit zo een blok kan halen)
The_Godfather zegt
@Renjie
Bij de vorige GTR kon je al gewoon 1000pk bekomen door slechts enkele aanpassingen, ik denk dus wel dat ze bij dit blok meer kunnen uithalen.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Lekkere Amuse…
Wat is het hoofdgerecht??
:D
Tom zegt
@victor
lelijkSt
nissan = idd lelijk
GT-R is ubergeile legende en zeer snel
GT-R Amuse kan alleen maar beter zijn
mooie wagen, ben benieuwd hoe hij nu presteert tegen de porsche turbo
MATSS zegt
vet!wat een uitlaten
@victor bedoel je niet lelijkSt???
tommie zegt
die gozer van amuse -oprichter en baas- is net deze week dood gegaan
GeoBem007 zegt
Andere velgen, toch ietsje hoger zetten en dat voorste spoilerlipje weg. Ok? Nu nog even in het rood zetten en ja, doe er maar een strikje rond.
Nu eens zien welke andere Japanse tuners er uit de hoek komen met hun GT-R!
RenJie zegt
@ripjans & The_Godfather
wat The_Godfather al zei.. de vorige generaties(mag ik van een generatie spreken?) stonden wel bekend om hun ijzersterke blokken die makkelijk 1000 paardjes aankonden… en ik neem aan dat zo’n sterk blok ook hier in zit.
Mark zegt
wel mooi nu vooral de meer PK’s en hij is mooier alleen die super grote achterspoiler vindt ik niet echt nodig
Audiofreak zegt
“maar liefst 129 pk en 187 Nm een extra” volgens mij is dat toch echt zonder die ‘een’
ot: echt een brute bak, heeft hij nog hetzelfde rijgedrag? of is ie minder in de bochten? en die voorspoiler is inderdaadoverdreven
victor zegt
voor iedere verbeter ik bedoel idd lelijkST dus hier het juiste rijtje
Nissan = lelijk
GT-R = lelijker
GT-R amuse = lelijkt
en ik bedoel ermee nouja moet ik dat nou nog echt uitleggen?
Dennis zegt
@victor: Kom op! Bedtijd voor jou! Welterusten.
Benny1 zegt
How low can you go.. ??
Nu nog wachten op een aftermarket turbo en kijken hoeveel pk’s ze dan uit het blokje kunnen peuteren :D:D
ZwerverRoodbaard zegt
Mmmmonsterlijk :)
Ik heb het gevoel dat het binnenkort nog meer word maar dat horen we wel van een andere fabrikant :P
@Saab-online
Geloof je het zelf!
M-lover zegt
blijft het ook een beetje heel?
lincoln zegt
na het lezen van dit bericht .. ben ik echt toe aan een turbo-gen ..
Benny1 zegt
Zag al dat er een filmpje bij was gepost, kwam deze ook nog tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=mbrPDPsUrhM
Helaas is deze ook helemaal in het Japans. Beelden en geluid zegt soms meer dan woorden ;)
MATSS zegt
ai in dat filmpje op 3:24 waar die voorspoiler tegen dat wit-rood spellement kwakt kan niet op het woord komen
Dennis zegt
@Benny1: Thanks, ik heb ‘m erbij gezet.
MATSS zegt
@mezelf boordsteen zkr???
Benny1 zegt
Your welcome.
Maar tijdens het kijkje van het eerste filmpje, had ik zelf nog niet gezien, vond ik ze wel erg veel op elkaar lijken. (sorry)
-edit: Mooie ben jij. Als je nog eens wat weet…- ;)
STJ zegt
RIP Hideki Tanabe.
GeoBem007 zegt
Eerste filmpje & tweede zijn hetzelfde, ze vullen elkaar enkel wat aan..
Ze spreken hier trouwens maar over ong 100pk extra, volgens Best Motoring’s testbank (ik neem toch aan dat het hier om BM gaat)
M Freak zegt
Het eerste wat ik zei toen ik deze topic op de site zag staan is ‘Wauw wat is die mooi!’.
Ik durf het haast niet te vragen, maar zou er van een van de 2 bovenstaande foto’s een wallpapert kunnen komen? :oops:
ikke zegt
@MATSS
:P Heerlijk dat Belgisch, boordsteen, wat een mooi woord.
In de racerij staat het denk ik beter bekend onder de Engelse term curbstone ;)
autoblogger zegt
LOl @ lincoln ;)
smeck zegt
59sec is snel, maar de r34 van MINE deed het al sneller met vergelijkbaar aantal pk’s, valt me toch wel tegen.
Maar ziet er wel nog beter uit dan originele GT-R :)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Ik vind dit ook weer ouderwetsch dicht bij ‘het origineel’ komen! Zowel qua cijfers als qua looks.
SKYLINE-powerrrrrr…
http://www.metacafe.com/watch/139997/nissan_skyline/
Dit is pas praat: Veilside met 1000 pk! Die Skylines werden altijd zo heerlijk Japans-ordi getuned…
Volvo_440_turbo zegt
Bwa, ik heb ongeveer 40 pk meer als origineel (120pk) voor een 1.7 dan moet da blokske va die nissan dat zeker aankunnen!
Royboy zegt
Ik zeg het nogmaals: de Nissan GTR wordt een auto om echt in de gaten te houden, echt……..!
w0o0dy zegt
Probleem bij deze R35 GT-R is dat de versnellingsbak naar inschatting van de tuners vermogens ruim boven de 600pk niet langdurig aankan. Ze willen een auto die qua betrouwbaarheid vrijwel net zo “kogelvrij” is als het origineel. De versnellingsbak is dus een belangrijke remmende factor om de vermogens van de r34 Skylines te evenaren. Daarnaast zijn de moderne blokken van lichtmetaal en niet meer (grotendeels) van gietijzer… ook dat is een remmende factor omdat het lichtmetaal de krachten van een extreem opgevoerd blok minder goed aan kan.
Een paar schattingen over wat 602 pk doet met de prestaties.
Deze GT-R zou naar schatting binnen de 11 seconden de 1/4 mijl kunnen doen. 0-100 zou minder dan 3,2 seconden moeten kosten en 0-200 ongeveer 11 seconden. Topsnelheid zou 329 kunnen bedragen, maar dat is exclusief het (negatieve) effect van de extra spoilers…. dus ergens tussen 320km/u en 325km/u maximaal zou mij niet verbazen.
joeri zegt
Ik blijf de GT-R echt heel lelijk vinden. Maar het is wel begrijpelijk dat het een tunercar is.
BoB zegt
AMUSE POWERHOUSE OLEEEEE.
idd de experts voorspellen donkeren dagen voor de duurzaamheid van de bak en het differentieel.
BoB zegt
Geeezus dat filmpje, zo fuuukin snel schakeld dat ding
V-Spec zegt
Een standaard GT-R doet volgens mij 1.02 over Tsukuba Circuit.
Een licht getunde GT-R van MINE’S of MCR doet 1.01 op Tsukuba.
Dan vind ik 0.59 erg snel en een zeer nette prestatie van PowerHouse Amuse. Overigens is het, net als Smeck zei, even snel als de MINE’S R34 GT-R, maar een snellere R34 dan die van MINE’S is volgens mij niet gebouwd. En ik denk dat de GT-R (R35) nog veel meer potentie heeft dan wat PowerHouse Amuse nu laat zien! :)
jamesBROWN zegt
wordt in goede banen geleid
C70T5 zegt
Ik zat er gewoon op te wachten!! Prachtig!! Niks M3/RS4/C63 te veel (€) voor te weinig (pk’s) dachten de jappaners.
From Japan to EU and USA: SUCK MY FUCKIN exhaust pipes.
Appieflappie zegt
Spoilerato :lol:
Golf Fan zegt
Geweldig mooi die tuning,
Die body parts lijken op die van de Corvette ZR-1..
Echt mooi!!
MHR zegt
Best Motoring blijft ownen, en ook Tsuchiya Keiichi, (diegene met het groene pak)
MLTB zegt
Even ter aanvulling op het filmpje van Svenska Aeroplan AB.
Wat kan je LOEIHARD en strak door de bochten met dat ding zeg :S !! Was me nooit zo opgevallen maar wat een auto dit. En nu is hij tenminste mooier als een standaard fabriek exemplaar.
donzobar zegt
moshi moshiii
klaas jan zegt
DIT IS HET BEGIN!
JPM zegt
Het enige probleem van deze auto is zijn hoge Tamagotchi gehalte.
Soul2Reav zegt
Ja dat de R34 van Mine’s een snellere tijd neerzet OK.. Maar wat we niet moeten vergeten is dat het gehele tunerprogramma van alle tuners nog in de kinderschoenen staat. De R35 is nog “vrij nieuw” dus de techniek en ontwikkeling is nog niet in volle gang. De R34 van Mine’s is natuurlijk al weer een aantal jaren oud als je dit vergelijkt met de eerste RB26DETT die op de markt kwam met de R32.
Ik denk dat het nog een aantal jaren zal duren voordat ze precies weten wat ze met het blok kunnen bereiken. Dat ze misschien problemen gaan ondervinden met de versnellingsbak is een kwestie van tijd en natuurlijk geld.
guzmann zegt
V-spec killerrrrrr. Is alleen wat zwaarder misschien. Ben benieuwd of Mines nog een concurrerend opvoerpakketje beschikbaar gaat stellen, naast hun huidige R35 pakket.
FabianVTR16V zegt
Ik vindt dit dus echt zo’n gave bak !! 8)
Heb hem zondag op de ring gespot (de Gran Turismo promo wagen) en dat ding maakt echt zoveel indruk.
Neal zegt
De MINE’s R34 GTR was motorisch puur afgesteld op maximaal koppel, wegligging en bruikbaarheid op circuit. had dus niet het meeste pk’s maar wel superstrak en bruikbaar op circuit. Daarom zette die ook de beste tijden.
Jhonny zegt
Dit is gewoon perfect , simpel, mooi en krachtige Super cat miaooo…..De rest van de peperdure en overdreven super auto’s wil zeggen HASTA LA VISTA BABY. Geef mij maar een zwart NISMO, Zwart leer jack ,zonnebril, en spierenballen die heb ik al…… I WIL BE BACK…
DockVenom zegt
hééérlijke japanse tunert p0rn0. nu nog zo’n japanse vlag gepaint onde motorkap lol.
Simpson zegt
Die chauffeur zegt dat het stuur aan de verkeerde kant zit.
(of hij vraagt of dit snel kan, omdat ‘ie vanmiddag naar judo moet)
The 12oach zegt
Dit is idd nog maar het begin,
Top Secret gaat volgens mij een van de snelste versies maken die of dicht in de buurt of over de 1000PK gaat wezen.
Die uitlaten zijn zo ganz jonguh kan me hele vuist erin verstoppen en heb zelf vrij forze vuisten.
Blitz zegt
Amuse is dus eerst… nu nog Mine’s en Top Secret als ze niet aan die Nardo 400 Supra met die V12 zitten te sleutelen.. :)
Henne zegt
Om de R34 niet helemaal op te hemelen kan ik melden dat de RB26DETT die daar in ligt met de standaard onderdelen er maximaal tussen de 600 en 700 pk uitperst. Meer is echt niet mogelijk met dit blok.
Daarboven moeten er toch echt wat dingetjes vervangen worden.
Zoals versterkte zuigers, kleppen, klepveren en ga zo maar door.
Tevens hebben de meeste Skyline’s met 900pk en meer één mega grote turbo of twee iets kleinere turbo’s. Bij deze twinturbo setup hebben dan wel te maken met grotere exemplaren als standaard zoals de HKS GT3540.
De twinturbo setup wordt bij de Skyline het meest gebruikt.
Bij de 2JZ-GTE van Toyota wordt de twinturbo vaak omgebouwd naar een single turbo setup. Die is dan alleen twee keer zo groot!
jaja zegt
wanneer komt dit ding nou is een x op de nederlandse markt? of nooit net zo als de skyline?
wotevajjjj zegt
zalige auto alleen is de voorspoiler wat over
p.s.
wnr komt de eerste +1000 pk gt-r ?
Mies zegt
In veel bladen staat dat ieder blok qua PK’s verschilt, omdat ze met de hand gemaakt zijn en hierdoor zijn er “standaard” exemplaren waarbij wordt gesproken van 510pk enz. Ik mag dus aannemen dat de tjoenert-versie ook per keer verschild gezien de basis iedere keer anders is???
RenJie zegt
@wotevajjjj
die kan je zelf maken, usb 2.0 kabel, een Bentley laptop, 3 tikken en you’re done.
GOD zegt
zoveel mensen die denken dat je met een paar aanpassingkjes 1000pk uit zon blok kijgt.
praat geen poep als je het niet weet.
je wilt niet weten hoevel geld er in word gestoken om zon ding 1000pk te laten krijgen.
en niet alle skyline en supra blokken van vroeger waren de beroemde sterke blokken.
Wat ik wel eens zou willen weten is hoeveel pk’s die heeft zonder turbo’s
ik denk zelf iets van rond de 380PK ofzo, wat denken jullie?
andrew zegt
De 4G63 van Mitsubishi een 2.0l 4 cyl kan je ook zo 1000pk uit krijgen.
Lampuhkap zegt
andrew: stop talking crap. Die 2 liter is dan echt ver van standaard. Dan spreken we over vol geblueprint/gebalanceerd blok, opgeboord hoogst waarschijnlijk, andere krukas, andere zuigers, andere lagers, full geflowde en maximaal bewerkte kop met kleppen, extreme nokkenassen,stalen koppakking, sterkere blokbouten/kopbouten, andere extreem grote turbo,wastegate,downpipe,intercooler,uitlaatsysteem,full geflowde inlaat en ga z maar door. Uit een 2 liter pers je echt niet zonder problemen even 1000pk. Ook een RB26DETT kan dat neit zomaar.Ook de 2JZ-GTE doet t niet zonder moeite. Vaak worden er bij de motoren die zo extreem zijn ook NOS toegepast en benzine met een hoger octaan. NOS is gewoon een mietjesmanier van Pk kweken. Anyway…de 602pk is een hele kunst. ik ben benieuwd naar wat MCR,MINE’s,Top Secret en Nismo zelf aan dingen gaan laten zien. Vooral van Mine’s heb ik vrij hoge verwachtingen. Ik heb vandaag de R35 van Mine’s gezien tegen de NSX Type R GT van Spoon, wat een prachtig iets was om te zien. Momenteel doet de Mine’s 550pk en daar zal vast nog wel meer van komen!