Nu de Olympische Spelen weer voorbij zijn zitten ze in Beijing in hun maag met een mooie collectie auto’s. De stad schafte 888 Audi’s aan, modelletje A6L, om allerlei Olympische hooggeplaatsten te vervoeren. Nu zijn ze niet meer nodig. Kopen?
Alle auto’s zijn voorzien van een 2.0T-motor en hebben zo’n 2.000 km gelopen. Tijdens de Spelen werden de VIP-mobielen voortdurend geïnspecteerd en bijgehouden door een team van 140 man, dat eventuele deukjes of krasjes vakkundig verwijderde. Zo goed als nieuw dus, deze verlengde A6’jes. De prijs per stuk is niet bekend, maar als je ze alle 888 koopt krijg je vast groepskorting. (via chinacartimes)
S65 AMG zegt
Hahaha als je ze allemaal koopt krijg je groepskorting die is goed haha.
Zoepie zegt
En als je de kosten van verscheping bijtelt krijg je het dubbele van de prijs
Carmeleon zegt
Die hadden beter geleaset precies :)
allautomotive.nl zegt
er zal geen europese typegoedkeuring opzitten …
Fruitcake zegt
Verloten onder de inwoners van china ;)
GekkeHenkie zegt
Er zullen wel genoeg autoverhuurbedrijven of garagebedrijven interesse hebben in deze auto’s :)
In zeer goede staat en weinig kilometers, kan haast niet beter zou je zeggen.
MFX zegt
Zijn het wel echte Auto Union´s of Chinese replica´s? :)
Stahlblau zegt
Haha het heeft wel wat unieks. Leuk als je hier in Nederland in de file naast een gewone A6 staat… ;)
Als ik genoeg geld had zou ik een E60 530Li hier naar Nederland te laten komen. Toch net iets anders dan een doorsnee vijf Limousine of Touring.
Geffrey zegt
@ Zoepie,
Dat ligt er aan wat voor bedrag ze er voor willen hebben, als je ze allemaal koopt + verschepen en hier weer verkoopt voor de Nederlandse prijs, maak je denk ik wel winst.
Majinstar zegt
Leuk test terrein misschien kan Brainiac er wat mee.
Martijn K zegt
ik heb nog wel een plekje voor de deur vrij, kom maar brengen.
tom zegt
Die A6L kosten zo’n 50 000 USD nieuw dus da zijn schoon tweedehandswagentjes!
carsofcoolhaven.nl zegt
Zijn best leuke autootjes… heb er wel eens eentje gespot, naar een Maybach 62 waardoor hij een beetje kort leek :-) Maar het is een fijn bakje om mee boodschappen te doen, volgens mij. Lekker veel ruimte voor een kratje, ook.
Jesper zegt
Daar zit wel handel in zeg… Als je ze allemaal koopt krijg je ze natuurlijk wel voor 35000 USD per stuk, dat maakt in totaal 31.080.000,=
Bij zo’n grote order wordt je meteen als goede klant beschouwd dus mag je de handel meenemen voor 30mil.
Dan heb je dus voor 22.2mil (EUR) 888 A6L’s. Oftewel je hebt ze voor 25k per stuk… je kan ze vervolgens makkelijk met 15-20k winst verkopen…
45000 x 888 = 39.960.000 …
Lijkt me wel dat je daar dan de transportkosten uit hebt :D
39.96mil (EUR) is overigens 55.95mil (USD) dus tel uit je winst :twisted:
Hoe jammer dat ik niet het startkapitaal of het netwerk heb om deze droom te verwezelijken…
Jesper zegt
Om mijn berekening ff at te maken, de exacte catalogusprijs van zo een A6 Limousine met 2.0 TSI is € 44.120,00 , maar kan iemand mij dan de prijs op NL-kenteken vertellen?
Rick zegt
@allautomotive.nl en waarom dan niet?
Rick zegt
@Jesper.
Heb je de BPM wel verekent?
En bedoel je prijs vanaf ik neem aan dat er bij deze 888 uitvoeringen wel een aantal opties zit dus al je er 1 vergeet kan je een paar duizen/miljoen mislopen ;)
The Netherlands For Sure zegt
Misschien is het wat, om ze als New Yorkse Taxi te gebruiken? Die zochten toch nog een nieuw modelletje? Ze zijn ruim en zuinig, dus zou het best kunnen.
autogier zegt
goed voor chineese vip taxies
rikkon zegt
@ Jesper De catalogusprijs heb je niet zo veel aan, het verschil moet je allemaal naar Den Haag brengen.
lodewijk zegt
Allemaal goed en wel, maar voor hoeveel verkopen ze ze nu?
En kan ik dat in België binnenkrijgen?
…
Rus zegt
44120 x 110%= A
A x 119%= B
B + 2000 (transport)=C
C + 2000 (goedkeuring, kenteken zetten etc.)
= uitkomst.
Zoiets.
tim zegt
verscheping is helemaal niet zo duur als je denkt
hong kong – Rotterdam met een van de betere forwarders
20ft USD 800
40ft USD 1475 (+200 voor een HC)
*prijs excl 17,1% CAF en 687 of 1374 BAF voor September
denk eerder dat je inklaring en BTW/BPM je nekt
Cas zegt
In geen 888 jaar dat ik zo’n auto ook maar overweeg! :-)
Jesper zegt
@ Rikkon, als je me laatste reactie nou eens leest, zie je dat dat ook is waar ik naar vroeg :?
@ Rus: jij haalt 2 dingen door elkaar, jij rekent vanaf de catalogusprijs nog eens vrolijk de transportkosten door :P
Anyway, zeg dat je (USD) 1000 of wel (EUR) 714 per auto betaalt…
888 x 714 = 634.032 … dat is te overzien aangezien je bijna 100% winst hebt, of meer als je ze slim verkoopt.
Zoals tim zegt is het eerder de BtW die je nekt, BPM betaal je niet als je ze invoert vanuit buiten Europa dacht ik…
dus dat wordt nog een vrolijk 888 x 8382.80 = (EUR) 7.443.926,40
Maar deze hele berekening gaat er van uit dat je de Audi’s daar inkoopt voor (USD) 35.000 en verkoopt voor (EUR) 40-50k… Dat moet winstgevender kunnen. Inkopen voor 30k per stuk ofzo…
Je houdt in ieder geval op de eerste berekening al (EUR) 15mil over aan het einde, mocht je de boel nog meer pushen door beter te in- en verkopen zit er toch wel een nette 25mil winst in :D
En dan zei mn docent verkoopmanagement dat ik er niets van bak :twisted:
DennieFR zegt
Neem aan dat er flink wat van van de bedragen af zijn,het zijn er nog al veel dus ze moeten wel.
Iemand die serieus naar zo’n auto op zoek is die bespaart zich een hoop geld,zelfs als ie op NL-kenteken gezet moet worden ;)
Jesper zegt
@ DennieFR: zoals met iedere auto die je in USD aftikt… Daarom is het ook zo verdomde aantrekkelijk om een classic uit de States te importeren. Het verschil tussen de euro en de dollar is zo groot, dat je de transport kosten er ruimschoots uit haalt.
Stond in het vorige nummer van Autovisie heel mooi stap voor stap beschreven hoe een Mustang uit de US te importeren, uiterst boeiend en verbazingwekkend!!
AllAutomotive.nl zegt
@ Rick
Deze Audi A6 wordt alleen voor de chinese markt geproduceerd. Daarbij wordt hij ook nog in China gebouwd. Dit betekent dat als hij voor de europese markt beschikbaar zou komen dat daar een aparte typegoedkeuring voor moet zijn. Dit is behoorlijk kostbaar . Aangezien Audi er geen geheim van maakt dat deze lange Audi A6 alleen voor China is ontwikkeld lijkt het mij sterk dat ze deze typegoedkeuring geregeld hebben.
Er zijn wel mogelijkheden voor, in Duitsland is de regelgeving veel soepeler. Dus zou je een auto in kunnen voeren in Duitsland, en daarna met de duitse Fahzeugbrief de auto in Nederland invoeren.
Maar nogmaals, allemaal omslachtig.
Houdt er ook rekening mee dat invoeren in Nederland ook nog eens 10% invoerrechten kost over de aanschafprijs plus transportkosten.
Maar goed, als je tijd en geld hebt zou je het isico kunnen nemen ;-)
hubert zegt
@Jesper,
even uit de droom helpen : Elke auto die hier ingevoerd wordt moet BPM over betaald worden. Hoe ouder hoe minder, maar deze zijn practisch nieuw.
Dus toch wel een 12.000 /13.000 euro per auto.
En ook nog een europese typegoedkeuring erop krijgen.
Want europese auto’s die voor export gebouwd zijn, moeten vaak bij terugkomst naar europa voorzien worden van een europese goedkeuring. (Was bij mijn Volvo uit de US tenminste het geval)
Jesper zegt
@ AllAutomotive.nl: Wordt de A6 in China geproduceerd?! Dat hoor ik voor het eerst!! Zou je me in dat geval uit kunnen leggen waarom bij alle auto’s op de foto’s het stuur gewoon aan de goede (linker) kant zit? ;)
@ Hubert: 888 x 12000 = (EUR) 10.656.000 …
Dan houd je als je het slim speelt nog altijd een nette 10mil over, de meeste welgestelden hollanders verdienen zulk geld van hun leven niet. En dit is misschien een half jaar tot een jaartje werk, van opkoop tot totale verkoop ;)
Maar het blijft zowieso bij een droom, want zoals ik al eerder zei heb ik het startkapitaal noch het netwerk om zoiets te kunnen bewerkstelligen.
Mocht een of andere kapitaalkrachtige ondernemer hier iets in zien, dan eis ik natuurlijk wel 25% van de opbrengst op voor het idee he ;)
(Ik heb er inmiddels pattent op aangevraagd :P )
lincoln zegt
tja .. dat vervoer he ..
1 keertje de zijde-route is best wel leuk .. 2 keer ook nog wel ..
maar 888 keer ??
Jesper zegt
Dat deze A6 trouwens voor de Chinese markt is ontwikkeld is bullshit, want je kan iedere willekeurige Audi-dealer binnenstappen en een order voor een Audi A6 Limousine 2.0 TSI Business Pack (o.i.d.) tekenen.
Tommy zegt
De A6L is denk ik wel duurder dan de gewone A6, hij is meer dan 5 meter lang(!) Jammer dat er een 2.0 TFSI viercilinder in zit, alhoewel die is sterk genoeg om goed in het verkeer mee te komen. Verscheep er maar een paar naar Europa dan heb je echt iets exclusiefs en enorm veel beenruimte op de achterbank!
Windhoos zegt
@Jesper, wat jij zegt is bullshit. De verlengde versie van de A6 is alleen in China verkrijgbaar, heeft niets met het blok te maken….
Markus zegt
Die sporen ook niet he die Chinezen… stelletje mongolen… of nee, wacht, dat zijn hun buren. Maar toch behoorlijk idiote aanschaf voor 2000 km elk.
007 zegt
ik snap niet waarom een verlengde a6 (waarom dan geen a8) ??
Willem zegt
@ zopie, nee toch niet, scheepskosten van china naar antwerpen staan gelijk van transport kosten van bvb. gent naar antwerpen … dit voorbeeld is zelfs niet eens overdreven ;) dus laat maar komen die handel
ZwerverRoodbaard zegt
Doe mij dan maar een dozijn :P Als ze er toch niet vanaf kunnen komen…
dekster zegt
@007
Heeft te maken met de verschillende bevolkingsklasses in China. ;)
Esprit_de_Flandre zegt
Waarom niet als taxi gebruiken? Grote vooruitgang tegenover de VW Santana’s die er nu rondrijden.
AllAutomotive.nl zegt
@ Jesper
Zo hoor je nog eens wat he op Autoblog….
http://www.audi.com/audi/com/en2/about_audi_ag/production_locations/china.html
Zie ook deze link…..
De reden is dat de Chinezen geen buitenlandse fabieken willen. Als je als buitenlandse producent in China wil leveren dan heeft het veel voodelen om je product ook in China te laten assembleren ( lage productiekosten ) . Een fabriek bouwen mag alleen als je dit samen met een Chinees bedrijf samen doet. Daarom moet er een joint venture woden opgericht.
Je zult dus geen fabrieken vinden in China die in handen zijn van buitenlandse bedrijven. Alleen joint ventures.
China is overigens de op twee na grootste markt voor Audi.
Van de in 2007 geproduceerde Audi’s ( 964.151 st. ) werden er 254.014 in Duitsland geleverd, gevolgd door 101.996 in China. Ter indicatie : er werden in 2007 in totaal 16.734 auto’s aan de nederlandse importeur verkocht. Nederland staat hiermee op de 9e plaats.
De afschrijving van deze 888 verlengde Audi’s zal ongetwijfeld voor een groot deel als “reclamekosten” worden geboekt.
Audi is trouwens niet uniek met een verlengde Audi A6. Ook BMW levert een verlengde [url=http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/09/verlengde-bmw-5-serie-onthuld-op-chinese-markt]5-serie[/url] en Volkswagen heeft een verlengde Passat. Deze staat weer op het onderstel van een verlengde Skoda SuperB. ( Wat eigenlijk weer een verlengde Passat is…. snapt u hem nog??? )
AllAutomotive.nl zegt
@ Jesper
o ja vwb jouw opmerking over waarom deze auto’s gewoon linksgestuurd zijn ? Wellicht ben je in de war met Japan, waar ze links rijden en dus rechtsgestuurde auto’s hebben. In China rijden ze gewoon rechts en hebben ze dus linksgestuurde auto’s.
Rus zegt
@ Jesper
Wat betreft de EU goedkeuring. Ik denk dat de Chinese A6 auto’s niet zo heel veel verschillen van de EU A6’jes. USA is een ander verhaal. Daar zijn de auto’s vaak flink aangepast om ze door de USA typekeuring door te krijgen.
Het is daarom erg moeilijk om een EU uitgevoerde auto in de USA te verkopen.
HeadlightInYourMirror zegt
Nu is me duidelijk waarom die dingen in Beijing rond konden rijden zondernummerplaat. Dank.
wg zegt
ik kan je verklappen dat die audi’s toch een wat minder degelijke indruk maken dan hun duitse broertjes en zusjes…
WittenieWittewel zegt
mmm, jammer ik heb er maar 887 nodig… deal is off.. :-)