Een Audi R4 komt er niet, maar daarmee zijn de speculaties over een klein broertje van de R8 zeker nog niet over. Volgens Car Magazine is Audi weldegelijk druk bezig met de ontwikkeling van een kleine mid-engined roadster die de naam Audi R3 moet gaan krijgen.
Het probleem met de Audi R4 was dat deze te veel zou concurreren met de Porsche Boxster/ Cayman. De R3 zal daarom lager worden gepositioneerd en alleen viercilinder motoren krijgen. Denk daarbij aan de 2.0 TFSI met 220 of 272 pk, maar ook een diesel wordt natuurlijk niet uitgesloten.
Leuke speculaties natuurlijk, maar wat is de kans dat het daadwerkelijk gaat gebeuren? De R8 deelt veel componenten met de Gallardo en de TT gebruikt het platform van de Golf/ A3/ Octavia. Een klein midengined plartform is er binnen VAG niet, maar volgens Car komt die er wel. Op de autoshow van LA zal VW een concept van een midengined roadster laten zien, waar dus later ook een Audi variant van zal komen. (via carmagazine)
FiXeR zegt
Een beetje Clio V6 idee krijg ik hierbij.
Bramzel zegt
Ik zou eerder zeggen een premium Toyota MR2 / Honda Del Sol idee.
babbaloerie zegt
@Bramzel : Een Honda CRX Del Sol heeft geen middenmotor hoor…
190d zegt
zal weer net niet sneller/duurder zijn dan en boxster
Metalrick zegt
Goh wat verrassend, alleen jammer dat Renault dit al véél eerder gedaan heeft :P (niet dat Audi de clio v6 kán evenaren maar toch)
ruud zegt
dat wordt vast weer een prima auto.
voor de meeste van de Golf Astra en honda CRX rijder zal het wel weer een vrouwen auto worden. met maar 220pk, terwijl een golf met plus 200pk toch echt wel VET is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Frank zegt
Is het onderstel van een polo anders dan die van een golf? Volgens mij wel, maar zo een grote VW kenner ben ik niet. Wanneer dit wel het geval is heb je natuurlijk een kleiner onderstel beschikbaar. Wie weet kun je het onderstel van de fox gebruiken maar ik hoop dat audi niet zo laag gaat.
japp zegt
weetjewat..
ik wil eerst zien en dan geloven…
mij lijkt t een beetje onwaarschijnlijk.. omdat ik denk dat t dan gewoon een opgefokte TT moet zijn.. maarja..
ik zou liever een A5 achtige sportwagen zien.. s5 is al SUPER bruut.. heb al keertje zien rijden/optrekken… doe daar maar een rs ofso van :p
Lustigson zegt
Ik vind dat zo’n nonsens, dat het een slechte zaak zou zijn dat modellen van verschillende merken binnen een concern met elkaar concurreren. Het zal Porsche toch worst zijn of iemand een Cayman of een R4 koopt, anders dan dat de marges op de een of de ander beter zijn? Zolang ze in de eigen vijver vissen en niet een M3 aanschaffen — lekker belangrijk.
Hoen zegt
Ik snap het niet helemaal. Moet dit nou een mid-engined A3 worden of een omlaag geschaalde R8? Zou dit dan niet gewoon dé nieuwe TT kunnen worden?
prop zegt
Het zal ze wel degelijk boeien… en na wat ik eerder heb gelezen zijn ze ook echt bezig met een platform die geschikt is voor een middenmotor.. voor een nieuwe sloeber porsche.. audi en vw
jorden zegt
altijd leuk de motor in je rug voelen/horen! :D
als ze hem maar lekker licht en klein houden is het wel een verfissende nieuwe telg in het ietwat saaie audi aanbot!
Frank deH zegt
Toch wel lekker dat downsizen.
CSL zegt
een R3 en nog een 4deurs cabrio.
CSL zegt
CSL zegt
Majinstar zegt
Het broertje van de R8 is er al: TT-S
Esprit_de_Flandre zegt
Die vierdeurscabrio is wel cool. Maar zie het nog niet gebeuren. Of misschien alleen als concept voor een A7 4deurscoupé
CSL zegt
@Esprit de Flandre
Als ze de deurhendels goed wegwerken en een mooie MB CLS achtige daklijn geven dan wordt het heel interessant voor sommige mensen.
jorden zegt
@majinstar
je kan de TT toch niet serieus nemen als sport auto? Tis gewoon een A3 met een mooier uiterlijk
prop zegt
vette pic.. dat moet de A7 toch voorstellen?.. de 6serie voor sloebers
Jeroen zegt
@ Jorden
Een tt-s rijdt toch echt als een sportwagen kan ik je vertellen.
@ Prop
‘
Dus zo’n auto vind jij voor sloebers? Benieuwd in wat jij rijdt…
Heyhuub zegt
@jorden
Die door jouw genaamde “A3 met een mooier uiterlijk” rijdt toevallig wel veel volgens jouw waarschijnlijk “echte sportwagens” zoek.
DennieFR zegt
Ik ben ook benieuwd..
Lijkt mij een beetje te grote concurent voor hun eigen TT die wel met V6 motoren uitgerust zijn.
En wtf moeten wij als amateurs met een middenmotor?
Klinkt leuk op een verjaardag en op het werk,maar zoals ik al vaker zeg,wij gebruiken in principe een sportauto nog niet half waar ie voor geschikt is,ook al is het natuurlijk wel leuk om een te hebben :D
prop zegt
@ Jeroen
Ik rijd een Clio uit ’95 omdat ik helaas geen BMW kan betalen.. hoezo??
En even voor het gemak voor mensen die geen humor hebben.. als je een beetje doordenkt probeer ik daarmee te zeggen dat dat Audi apparaat waarschijnlijk onder 6 serie en de CLS wordt gepositioneerd
Tommy zegt
Werd een paar maand terug ook al over gesproken, dit project kan nog jaren duren, minimaal tot 1012. Als het er komt zal het zeker een goed uitgebalanceerd platform worden als er ook een Porsche op komt.
Windhoos zegt
@Prop,
Verklaar je nader. Mijn inziens gaat de A7 op de markt komen om de concurrentieslag aan te gaan met de CLS en de 6 serie….
corrado vr6 slc zegt
Eigenlijk zou VW dat moeten hebben, bijv een echte remake van de oude kever maar dan als midengined sports-car.. (dus niet zoals de new beetle)
Maar toch blijft het een erg leuk idee van Audi!
prop zegt
@ windhoos
concurrentie zal het zeker worden.. maar voornamelijk op prijsniveau.. dus een positionering onder de 6 en de CLS.. is mijn aanname.. onderhuids A6 met een al dan wel of niet 4 deurs coupe koetswerk
@ corrado
ben ik zeker met je eens.. voor een echte remake van de Kever is echt ruimte mits ze het deze keer goed aanpakken.. tussen al die retro’s en lifestylers als de Mini’s .. Mito’s, Nissan Micra’s.. onee kuch kuh Fiat 500’s bedoel ik… moet het zeker lukken
Windhoos zegt
@Hoen, zit er idd dik in dat de R3 dan de TT gaat vervangen. Zal dan waarschijnlijk na de komst van de TT-RS (onder een andere naam waarschijnlijk) zijn…..
TOYOMR zegt
Laat Toyota de MR2 maar terug halen, en dan vooral geen roadster, of hij moet zowel als roadster als als coupe op de markt komen.
Maar goed, als Audi hier mee op de markt komt, dan zal ik er zeker over denken 1tje te kopen.
Maar denk niet dat het gaat gebeuren, gezien het feit dat de laatste mr2 ook bepaald geen succes was.