Sinds begin vorig jaar zijn we jullie al aan het voorbereiden op de komst van Nissan’s luxemerk Infiniti naar Europa. Zo wisten we al dat de EX37 als eerste zou komen en was Infiniti zo vriendelijk om alvast indicatieve prijzen vrij te geven. En vandaag hebben we dan eindelijk de defintieve prijzen.
De prijslijst begint bij € 54.150 voor de 320 pk sterke G37 sedan. Liever een Coupe? Je rijdt al in een G37 Coupe vanaf G37 € 55.900. Of heb je liever een SUV? De ‘kleine’ EX37 begint bij precies € 65.000 en zijn grote broer de FX37 staat al voor de deur als je € 76.980 achterlaat bij je Infiniti dealer in Amsterdam of Rotterdam. Want daar komen de enige twee dealers van Nederland.
En alle prijzen op een rijtje:
G37 Sedan
G37 € 54.150
G37 GT € 56.350
G37S € 59.570
G37 Coupé
G37 € 55.900
G37 GT € 58.100
G37S € 61.320
EX37
EX37 € 65.000
EX37 GT € 67.500
FX
FX37 GT € 76.980
FX37S € 80.330
FX50S € 101.980
En wat leesvoer voor de Infiniti freaks :D
Infiniti: uitvoerig uitgeruste prestatie-auto’s
Infiniti heeft vandaag de definitieve specificaties en standaarduitrustingen voor een van de meest in het oog springende line-ups in de autobranche bekendgemaakt. De specificaties in Nederland komen overeen met alle in Europa aangeboden Infiniti’s.
Het nieuwe premiummerk Infiniti biedt een combinatie van uitstekende prestaties, geweldige rijdynamiek, uitermate veel luxe en een uitzonderlijk uitgebreide standaarduitrusting. Daarmee heeft Infiniti een duidelijk voordeel ten opzichte van de leidende luxe merken in de meest kritische markt van alle markten: Europa.
De line-up weerspiegelt de belangrijkste waarden van het merk. Elke Infiniti is met een achterwiel- of vierwielaandrijving volledig toegespitst op de bestuurder en is opvallend vormgegeven en gebouwd met oog voor kwaliteit en design. Elk model bevat geavanceerde technologie, die in veel gevallen niet beschikbaar is bij andere autofabrikanten – hoogtepunten zijn Scratch Shield Paint, Around View Monitor, Intelligent Cruise Control die de snelheid van de auto tot 0 km/uur kan afremmen, Intelligent Brake Assist en actieve vierwielaandrijving.
Elk model wordt volgens precies dezelfde technische specificaties en uitrustings- en klasseniveaus gebouwd, waar deze ook in Europa wordt verkocht.Infiniti G37 Sedan
De belangrijkste vertegenwoordiger van de nieuwe Infiniti-line-up, de vierdeurs G37, is ontworpen om puur rijplezier te bieden met een enkelvoudig piekvermogen van 320 pk dat daarmee ver boven het beginpunt van de rivalen in het segment ligt. Er is een keur aan uitvoeringen met achterwiel- of vierwielaandrijving waarbij de aandrijving naar de wielen wordt overgebracht via een soepele handmatige zesversnellingsbak of een geavanceerde, nieuwe zeventrapsautomaat.Volledig onafhankelijke ophanging – double wishbone-ophanging voor en een multilink-achterwielophanging – levert de perfecte mix van sportief rijplezier en subliem rijgenot, terwijl een ongebruikelijk lange wielbasis zorgt voor een ruime cabine.
Even belangrijk is dat de G37 Sedan is aangepast aan de Europese standaarden, waarbij hogere gemiddelde snelheden extra eisen stellen aan aerodynamische efficiëntie, stabiliteit bij hoge snelheden en prestaties op het gebied van rijden, sturen en remmen.
Het middelpunt van de Infiniti-reeks is de nieuwe 3,7-liter 24-kleps V6-versie van Infiniti’s met prijzen overladen VQ-motorfamilie. Deze state-of-the-artmotor heeft VVEL-technologie (Variable Valve Event and Lift) voor optimale efficiëntie waarmee het evenwicht tussen kracht, reactie, brandstofefficiëntie en uitlaatgassen wordt geoptimaliseerd. VVEL verandert doorlopend het optillen van de kleppen en daarmee de hoeveelheid lucht in de verbrandingskamer. Bij het half indrukken van het gaspedaal – bijvoorbeeld bij optrekkend en afremmend stadsverkeer – worden de kleppen maar weinig opgetild en waardoor een preciezere – en voor het brandstofverbruik gunstige – mix van brandstof en lucht wordt bereikt. Bij volledig indrukken van het gaspedaal worden de kleppen verder opgetild, waarmee een grotere hoeveelheid lucht in de verbrandingskamer wordt gebracht. Het resultaat is een krachtiger verbrandingsfase waardoor het koppel en het vermogen worden vergroot, terwijl de toename in vermogen in evenwicht wordt gehouden door een efficiëntere verbranding ten gunste van de brandstofbesparing en minder uitlaatgassen.
In de uiteindelijke Europese specificatie levert de V6 320 pk (235 kW) bij 7.000 t.p.m. en 360 Nm koppel bij 5.300 t.p.m. De handmatig geschakelde achterwielaandrijving heeft een gemiddeld verbruik van 10,5 l/100 km en een CO2-uitstoot van 249 g/km. De topsnelheid is 250 km/uur en bereikt deze top van 0 naar 100 km/uur in slechts 5,8 seconden.
De G37 en G37 GT Sedans zijn mechanisch identiek en verschillen alleen in de apparatuur. De G-serie van Infiniti is zeer rijk uitgerust en heeft veel standaardopties die door enthousiaste autorijders worden geëist, maar die bij andere merken optioneel zijn. Voorbeelden zijn de adaptieve bi-xenonkoplampen, Bluetooth, openen en starten zonder sleutel, de parkeersensoren en de lichtmetalen 18-inchvelgen. Scratch Shield-lak, niet verkrijgbaar bij de concurrentie, is eveneens standaard.
Als topmodel van de line-up is de G37S, bedoeld voor de sportieve automobilist, zelfs nog beter uitgerust en heeft een chassis met actieve vierwielbesturing, een limited slip-differentieel, sportvering, verbeterde remmen en een sportkuipstoel voor de bestuurder.
De G37 Sedan is standaard uitgerust met een handmatig bediende zesversnellingsbak, snelheidsgevoelige stuurbekrachtiging, zes airbags en regen- en lichtsensoren.
Standaard zijn bovendien:
• I-key
• Bi-xenonkoplampen met Adaptive Front Light System*
• Parkeersensoren voor en achter met beeldscherm
• Dual zone climate control
• Achttraps elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
• Viertraps elektrisch verstelbare passagiersstoel
• Lichtmetalen 18-inchvelgen
• Aluminium interieurafwerking
• Audiosysteem met zeven speakers en zes-cd-wisselaar
• Multifunctioneel stuurwiel
• Cruisecontrol met snelheidsbegrenzer
• 7-inch kleurenscherm
• Bluetooth-connectiviteit
• Scratch Shield Paint*
• … en de kenmerkende analoge Infiniti-binnenklokDe GT-versie heeft behalve de standaarduitrusting:
• Lederen stoelbekleding
• Tientraps elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen
• Achttraps elektrisch verstelbare passagiersstoel
• Stoelverwarming voorDe S-versie heeft behalve de standaarduitrusting:
• Four Wheel Active Steering*
• Limited slip-differentieel
• Sportvering
• Schijfremmen met vier zuigers voor/ schijfremmen met twee zuigers achter
• Bandenspanningcontrolesysteem
• Aluminium pedalen en voetsteun
• Lederen stoelbekleding
• Veertientraps elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen
• Sportstoel voor bestuurder met handmatige dijverlenging
• Achttraps elektrisch verstelbare passagiersstoel
• Stoelverwarming voor
• Lichtmetalen 18-inchsportvelgenBelangrijkste opties
Om de G37 Sedan-bestuurder nog meer prestaties, luxe en state-of-the-artfuncties te bieden, is er een uitgebreide optielijst. De belangrijkste opties zijn een zeventrapsautomaat met handmatige modus en magnesium paddles (semi-automaat), beschikbaar voor alle versies, en Intelligent All-Wheel-Drive*, beschikbaar voor de automaatversies van de G37 en G37 GT.
Andere opties zijn:
• Intelligent Cruise Control (handgeschakelde modellen)*
• Full Speed Range Intelligent Speed Control met Intelligent Brake Assist (automaten)*
• Houten interieurafwerking (G37 GT)
• Glazen zonnedak
• Metallic lak
• Reservewiel voor korte afstanden
• Multimediapakket met: dvd-navigatiesysteem met stemherkenning, achteruitrijcamera en BOSE-geluidssysteem
*Zie verklarende woordenlijstInfiniti G37 Coupé
De Infiniti G37 Coupé is van het begin af aan ontworpen als een sportieve volbloed en biedt spectaculaire prestaties in een uitermate verleidelijke vorm.
De dynamische vormgeving, gekoppeld aan het overduidelijke prestatievermogen, is bedoeld voor succesvolle individuen die een mooi ontwerp waarderen en graag autorijden.Evenals de G37 Sedan biedt de G37 Coupé een keur aan modellen met achterwiel- of vierwielaandrijving waarbij de aandrijving naar de wielen wordt overgebracht via een soepele handmatig bediende zesversnellingsbak of een zeventrapsautomaat.
Volledig onafhankelijke ophanging – met double wishbone-ophanging voor en een multilink-achterophanging – levert de perfecte mix van sportief rijplezier en subliem rijcomfort voor alle vier inzittenden.
De 3,7-liter V6-motor levert 320 pk (235 kW) bij 7.000 t.p.m. en 360 Nm koppel bij 5.300 t.p.m. De handmatig geschakelde achterwielaandrijving heeft een gemiddeld verbruik van 10,5 l/100 km en een CO2-uitstoot van 249 g/km. De topsnelheid is 250 km/uur en hij gaat van 0 naar 100 km/uur in slechts 5,8 seconden.
Evenals bij de sedan zijn de startuitvoeringen van de G37 Coupé en G37 GT Coupé mechanisch identiek en verschillen slechts in standaarduitrusting. Als topmodel van de line-up richt de G37S Coupé zich echter op de enthousiaste autorijder met zijn vierwielaandrijving, een limited slip-differentieel, sportvering, verbeterde remmen en voor de bestuurder een sportkuipstoel.
De G37 Coupé is standaard uitgerust met een handmatig bediende zesversnellingsbak, snelheidsgevoelige stuurbekrachtiging, zes airbags en regen- en lichtsensoren.
Standaard zijn bovendien:
• I-key
• Bi-xenonkoplampen met Adaptive Front Light System*
• Parkeersensoren voor en achter
• Dual zone climate control
• Achttraps elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
• Viertraps elektrisch verstelbare passagiersstoel
• Lichtmetalen 18-inchvelgen
• Aluminium interieurafwerking
• Audiosysteem met zeven speakers
• Multifunctioneel stuurwiel
• Cruisecontrol met snelheidsbegrenzer
• 7-inch kleurenscherm
• Bluetooth-connectiviteit
• Scratch Shield Paint*
• Zonnedak
• … en de kenmerkende analoge Infiniti-binnenklokDe GT-versie heeft behalve de standaarduitrusting:
• Lederen stoelbekleding
• Tientraps elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen
• Achttraps elektrisch verstelbare passagiersstoel
• Stoelverwarming voorDe S-versie heeft behalve de standaarduitrusting:
• Four Wheel Active Steering*
• Limited slip-differentieel
• Sportvering
• Schijfremmen met vier zuigers voor/schijfremmen met twee zuigers achter
• Bandenspanningcontrolesysteem
• Aluminium pedalen en voetsteun
• Lederen stoelbekleding
• Veertientraps elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen
• Sportstoel voor bestuurder met handmatige dijverlenging
• Achttraps elektrisch verstelbare passagiersstoel
• Stoelverwarming voor
• Lichtmetalen 19-inchsportvelgenBelangrijkste opties
De belangrijkste optie is een zeventrapsautomaat met handmatige modus en magnesium paddles (semi-automaat), die in alle versies beschikbaar is.
Andere opties zijn:
• Intelligent Cruise Control (handgeschakelde modellen)*
• Full Speed Range Intelligent Speed Control met Intelligent Brake Assist (automaten)*
• Houten interieurafwerking (G37 GT)
• Metallic lak
• Reservewiel voor korte afstanden
• Multimediapakket met dvd-navigatiesysteem met stemherkenning, achteruitrijcamera en een BOSE-geluidssysteem
• 19-inchvelgen (gesmeed aluminium)
*Zie verklarende woordenlijstInfiniti EX37
Het ontwerp van een coupé, de veelzijdigheid van een compacte stationwagen en het karakter van een SUV met vierwielaandrijving. Eenvoudig gezegd, op dit moment is er geen auto op de markt die vergelijkbaar is met de Infiniti EX37. Met de lancering van de EX37, ’s werelds eerste compacte crossover-coupé, opent zich een volledig nieuw marktsegment voor Europa’s nieuwste automerk.
De EX37 combineert een avant-gardistisch uiterlijk en een praktisch, ruim interieur met een imponerende bestuurderspositie en vierwielaandrijving en biedt zo het beste van alle werelden.De EX37 is standaard uitgerust met Intelligent All-Wheel Drive en een zeventrapsautomaat. Volledig onafhankelijke ophanging – met double wishbone-ophanging voor en een multilink-achterophanging – levert de perfecte mix van sportief rijplezier en soepel rijcomfort. Andere hoogtepunten zijn een elektrisch verstelbare en neerklapbare achterbank en Scratch Shield-lak.
Het vermogen komt van dezelfde 3,7-liter V6-motor als die in de G37-modellen, die 320 pk (235 kW) bij 7.000 t.p.m. en 360 Nm koppel bij 5.300 t.p.m. levert. De EX37 heeft een gemiddeld verbruik van 11,2 l/100 km en een CO2-uitstoot van 267 g/km. De topsnelheid is 240 km/uur en hij gaat van 0 naar 100 km/uur in slechts 6,4 seconden.
Er zijn twee versies beschikbaar van de EX37: de EX37 en de EX37 GT. Zij zijn mechanisch identiek en verschillen alleen in de standaarduitrusting. De uitgebreide standaarduitrusting bestaat uit onder meer Intelligent All-Wheel Drive*, een zeventrapsautomaat, snelheidsgevoelige stuurbekrachtiging en zes airbags.
Standaard zijn bovendien:
• Regen- en lichtsensoren
• I-key met slimme toegang
• Parkeersensoren voor en achter met beeldscherm
• Dual zone climate control
• Achttraps elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
• Viertraps elektrisch verstelbare passagiersstoel
• Elektrisch verstelbare en neerklapbare achterbank
• Lichtmetalen 18-inchvelgen
• Zwarte lak en aluminium interieurafwerking
• Audiosysteem met zeven speakers en zes-cd-wisselaar
• Multifunctioneel stuurwiel
• Cruisecontrol
• Snelheidsbegrenzer
• 7-inch kleurenscherm
• Bluetooth-connectiviteit
• Privacyglas achter
• Scratch Shield Paint*
• … en de kenmerkende analoge Infiniti-binnenklokDe GT-versie heeft behalve de standaarduitrusting:
• Elektrisch in hoogte verstelbare stuurkolom
• Lederen stoelbekleding
• Tientraps elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen
• Achttraps elektrisch verstelbare passagiersstoel
• Stoelverwarming voor
• Geïntegreerde jassenhanger aan de hoofdsteun van de bestuurdersstoel
• Kantelende spiegels bij achteruitrijdenBelangrijkste opties
Met zo’n uitgebreide standaarduitrusting zijn weinig opties nodig.
Hiertoe behoren:
• Full Speed Range Intelligent Speed Control met Intelligent Brake Assist *
• Around View Monitor (met multimediapakket)*
• Houten interieurafwerking
• Glazen zonnedak
• Gepolijste aluminium dakrails
• Xenon-koplampen met Adaptive Front Light System*
• Metallic lak
• Reservewiel voor korte afstanden
• Multimediapakket met dvd-navigatiesysteem met stemherkenning, achteruitrijcamera en een BOSE-geluidssysteem
*Zie verklarende woordenlijstInfiniti FX37 en FX50
De keuze voor de Autosalon van Genève in maart 2008 als de locatie voor het werelddebuut van de volledig nieuwe FX50S onderstreept het belang van de Europese markt voor Infiniti. Een paar weken later kondigde Infiniti Europe aan dat de FX50S gezelschap krijgt van de FX37 GT en de FX37S met V6-motor.
De FX is een radicale uitdrukking van sport en ontwerp en biedt uitzonderlijke kracht, verfijning, veiligheid en opwindend rijplezier. De Infiniti FX is een samensmelting van een sportauto en een SUV. Het model met sportautoformaat toont een adembenemend ontwerp en is technisch zeer geavanceerd.De FX50S wordt aangedreven door een nieuwe 5,0-liter 32-kleps V8-motor met Infiniti’s geavanceerde Variable Valve Lift- and Event-technologie (VVEL). Hij levert 390 pk (287kW) en een opmerkelijk koppel van 500 Nm.De motor is gekoppeld aan een nieuwe zeventrapsautomaat met Adaptive Shift Control en solide magnesium paddles (semi-automaat). Ook is het model uitgerust met Intelligent All-Wheel Drive*, ophanging met Continuous Damping Control* en Active Rear Wheel Steer*. Vanwege het uitgebreide gebruik van aluminium in de constructie is de FX50S de lichtste auto in zijn klasse, ondanks de grootste maat standaardvelgen (21 inch).
Het resultaat is adembenemend. De topsnelheid is begrensd op 250 km/uur en de auto gaat van 0 naar 100 km/uur in slechts 5,8 seconden. De FX50S gebruikt 13 l/100 km en produceert 310 g/km CO2.
De reeds bekende 3,7-liter V6-motor is ook leverbaar in de FX-reeks en levert een topsnelheid van 233 km/uur. Hij gaat van 0 naar 100 km/uur in 6,8 seconden. De FX37 gebruikt 12 l/100 km en produceert 284 g/km CO2.
Er zijn twee versies beschikbaar van de FX37: de FX37 GT en de FX37S. Met één uitzondering – de S-versie heeft standaard Continuous Damping Control – zijn de twee modellen mechanisch identiek, al verschillen ze in de uitvoering. De belangrijkste kenmerken van de standaarduitrusting zijn Intelligent All-Wheel Drive, een zeventrapsautomaat, leren bekleding en lichtmetalen 20-inchvelgen.
Standaard zijn verder:
• Glazen zonnedak
• Lederen stoelbekleding
• Regen- en lichtsensoren
• I-key met slimme toegang
• Parkeersensoren voor en achter met beeldscherm
• Dual zone climate control
• Tientraps elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen
• Elektrisch in hoogte verstelbare stuurkolom
• Achttraps elektrisch verstelbare passagiersstoel
• Lichtmetalen 20-inchvelgen
• All season-banden
• Houten interieurafwerking
• Audiosysteem met zeven speakers
• Multifunctioneel stuurwiel
• Cruisecontrol
• Xenonkoplampen met Adaptive Front Light System*
• 7-inch kleurenscherm
• Bluetooth-connectiviteit
• Privacyglas achter
• Scratch Shield Paint*
• Stoelen met klimaatbeheersing
• … en de kenmerkende analoge Infiniti-binnenklok
De FX37S-versie heeft bovendien:
• Continuous Damping Control*
• Veertientraps elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
• Sportstoelen voor
• Lichtmetalen 21-inchvelgen
• Donker chromen interieurafwerking en getinte koplampenBelangrijkste opties
• Zwarte lak en aluminium afwerking
• Full Speed Range Intelligent Speed Control met Intelligent Brake Assist
• Around View Monitor (met multimediapakket)*
• Metallic lak
• Reservewiel voor korte afstanden
• Multimediapakket met dvd-navigatiesysteem met stemherkenning, achteruitrijcamera en een BOSE-geluidssysteem
*Zie verklarende woordenlijstDe FX50S heeft als behalve de FX37 GT-specificatie:
• Actieve achterwielbesturing
• Around View Monitor*
• 8-inch kleurenscherm
• Navigatiesysteem met stemherkenning
• Full Speed Range Intelligent Speed Control met Intelligent Brake Assist
• BOSE-geluidssysteemDe opties voor de FX50 S zijn metallic lak, een reservewiel voor korte afstanden en de zwarte lak met aluminium interieurafwerking.
Gideon zegt
Laat maar komen!
Esprit_de_Flandre zegt
Infiniti is niet mis, en heeft gelukkig al wat ervaring in de US. Maar of ze snel aan klanten zullen komen in de EU moet ik nog zien. Mensen zullen het nog altijd zien als een ‘Japanse’ auto, wat toch minder hoog aangeschreven staat dan een Duitse (onterecht, maar ja)
JzAero zegt
Ik vind het iig een heel mooi merk!
René zegt
Ik zou niet snel SUV gaan rijden maar nu Infinity komt…..Hmmmm….. zo’n FX……
-edit: in een Infinity zal je nooit rijden, misschien wel in een Infiniti…-
wotevajjjj zegt
ik val in herhaling maar plz zet er ook belgise prijzen by of maak http://www.autoblog.be een andere website
FerryvD zegt
Prachtige auto’s, dit weekend nog 2 FX’en tegen gekomen… stukken beter dan de gemiddelde SUV die je hier ziet rijden.
lincoln zegt
heb het idee dat Infiniti met een acceptatie probleem te maken gaat krijgen in de oude wereld ..
en dat is begrijpelijk met zulke pittige prijzen ..
slk zegt
ZOnde van de centen.Men mag eerst wel met iets origineler komen.
j zegt
Ik krijg er geen strakke plasser van
Brian zegt
Prijzen zijn idd wel wat aan de hoge kant, maar ze zijn wel bomvol uitgerust.
deSignstein zegt
achja, het zal nog enkele jaartjes wachten worden. Zo was het ook al met lexus, in het begin zag je ze nooit, nu zie je de IS al vaker.
slk zegt
Te veel lexus invloed.Dus niet echt denderend qua design.
N!SS@N zegt
Ach wat is duur? Rijd je wel mooi voor 54k in een Skyline (dan wel met ander merknaampje erop, maartoch) :D lekker!
RenesisHP zegt
Niet geweldig mooi, maar wel netjes geprijsd. Daarbij zal ook de kwaliteit wel goed zijn. Voor het geld koop je uiteindelijk een hele goede auto met nette prestaties. ;)
Fortuna zegt
Infinity, daar vind ik nixxan!
XK zegt
Heb afgelopen zomer twee weken in een fx35 gereden in de VS, het rijdt behoorlijk vlot voor een suv ( genoeg power en een strak onderstel), helemaal niet slecht! Alleen is het interieur van de fx nog niet op ‘europees’ niveau. Mischien dat het beter is bij de nieuwe fx37 die naar NL komt. Ook ergonomisch heeft de fx35 een aantal missers vergeleken met bijv een xc90. Maar over all helemaal geen slechte auto en hij ziet er goed uit, door de slurptax is de prijs wel aan de hoge kant, had onder de 75 mille moeten zijn naar mijn idee.
rotorhead zegt
Infinity is net als JBL, wel okay.
BVO zegt
@ rotorhead,
whaa lol of B&W speakers.
dit zijn mijn speakers:
http://www.youtube.com/watch?v=WGMS3FldHJs
Voor de mensen die hem niet snappen Infinity is ook een speaker merk.
ontoppic,
Ik hoop dat Infinity het ver gat schoppen want het zijn wel auto’s die best gezien mogen worden.
RenesisHP zegt
@BVO.
Infiniti is het luxemerk van Nissan.
Infinity doet het met speakers.
robbie zegt
@mx5/rx8owner, ik ben bang dat een heleboel mensen het nooit zullen leren :roll:
robbie zegt
@wotevajjjj, zeukneus, dan moeten we die prijzen natuurlijk wel hebben…
RenesisHP zegt
@robbie.
Zelfde verhaal met Alpine en Alpina. ;)
René zegt
Tsjonge tsjonge, infiniti, infinity… ik vind een edit in mijn post niet zo prettige mod… of stuur een mailtje of maak dat mensen hun post zelf aan kunnen passen. Let de mod ook op de d-tjes en t-tjes? Of begreep niemand waar ik het over had?
Mea culpa: INFINITI. Ook die zijn mooi….;-)
-edit: boehoehoe, moet je maar beter nadenken voordat je op “Plaats reactie” klikt ;) –
Palo Vieluc zegt
Mooi spul allemaal, wel, toch de twee SUV’s. De berline en de coupé, dat wordt even wennen. Wat wel opvalt is dat ze er allemaal even dynamisch en fris uitzien. Zeker wat de SUV’s betreft. Qua design slagen noch de badkuip van Porsche (Cayenne), noch de asfaltschraper van BMW (X3) of de berggeit van Mercedes (GLK) daar in. Die moeten het dan vooral hebben van hun vermogen. En met al die goed bedeelde midlife-golfers die maar wat graag luxe met sportiviteit gepaard zien, zal Nissan hier zeker goede zaakjes mee doen, wie weet, in Europa misschien zelfs beter dan Lexus…
BVO zegt
@ mx5/rx8owner
ok dat had ik niet door maar ik was even van de wap door rotorhead met zijn speakers ;)
René zegt
@Boehoehoe: dan moet je ook niet achteraf editten……
STJ zegt
En in 2010 krijgen we ook de nieuwe M/fuga en Q/cima als ze vervangen worden.
N!SS@N zegt
Eindelijk die Primera d’r uit en Fuga d’r in… Hadden ze eigenlijk al met de Cedric moeten doen, maarja
Screamer zegt
damn! die G37 is best duur eigenlijk :O
maar die is zoooo mooi! hopelijk blijft ie daarom ook lekker zeldzaam.
en als ik het geld er voor had kocht ik hem in een zucht, dat issie namelijk absoluut waard
Screamer zegt
de G37 Coupe heb ik het dan over ;)
robbie zegt
@Screamer, een G37 Coupé duur? Die begint bij € 55.900,- terwijl je voor een BMW 335i Coupé € 58.370 moet neertellen. En dan gok ik dat de Infiniti een stuk beter in zijn uitrusting zit.
Jintro zegt
Dit zouden allemaal kia’s kunnen zijn.
Rene zegt
@Jintro: ja, net als dat wij allemaal mensen zijn en dus ook allemaal op elkaar lijken, is de gelijkenis tussen Kia en deze Inifiniti’s treffend. Maar ik vind ze ook heel erg op VW’s en Volvo’s lijken. Allemaal 4 wielen, ramen, deuren……tsssss, dat ik dat nog nooit had gezien zeg! Thanks!
Mr Hyde zegt
Ik zeg, rijtest G37 coupé en FX dan maar?
Herke zegt
we hebben al een aziatishe luxe auto hier in europa dus infiniti mag wel wegblijven.
N!SS@N zegt
@ Herke
Dus BMW en Mercedes ook maar weg want we hebben al Audi? Weg met al die Ibiza’s en Leon’s want we hebben al Polo’s en Golfjes? En waarom nog een Transporter of Transit als er al een Ducato is? Kom op zeg…