Na het zien van de foto’s van de nieuwe Lancia Delta was ik aan het twijfelen… vind ik deze auto nou mooi of niet? Zo in eerste instantie had ik wat twijfels bij de proporties en had ik een beetje het gevoel dat de ontwerpers/techneuten geen echte keuze hadden gemaakt… Moest het nou een sportief uitziende middenklasse hatchback zijn of een stationwagon met iets meer nadruk op stijl dan op ruimte?
Op de beurs in Genève was de nieuwe Delta één van de auto’s die op de “must-see” lijst stonden. Een vriend van me heeft er twee (de hoekige uitvoering die zoveel successen behaalde in de rallysport, en wel een HF turbo en een HF Integrale 8v) en die auto’s waren/zijn heel leuk om mee te rijden. Jammer dat de elektronica niet helemaal betrouwbaar was/is, maar heerlijke gooi en smijt hatchbacks. Die auto’s hebben zo’n goede wegligging dat menig GTI er z’n tanden op stuk heeft gebeten. Na het uitgebreid bekijken van de auto “in levenden lijve” en wat proefzitten op de stand bij Lancia hebben we zorgvuldig alle materialen en de ruimte bestudeerd. Conclusie toen? Veel ruimte, overwegend zeer fraaie materialen, keurig afgewerkt en toch wel een erg leuke toevoeging aan het segment. Niet alleen moest de nieuwe even goed bekeken worden…. Eigenlijk wilden we er gewoon in rijden, want dat is natuurlijk een veel betere maatstaf. Dat zit er ook in Geneve meestal niet in dus moesten we wat geduld hebben.
Toevallig had ik maandag een dagje vrij en aangezien ik onderweg langs de Fiat/Lancia dealer kwam en daar de nieuwe Delta zag staan ben ik maar eens even binnen gelopen… ik mocht de 120pk 1,6 common rail diesel in de Oro-uitvoering (de middelste qua luxe) wel even meenemen voor een ritje, niet te lang want er was nog een geïnteresseerde.
Hmm twee man die op maandagochtend bij de Fiat dealer proef willen rijden met de nieuwe Delta. Betere tijden voor Lancia in het verschiet?
De rit was te kort om jullie een echt goed beeld te geven over waar de grenzen van die nieuwe Delta liggen en aan lange afstanden op de snelweg ben ik ook niet toegekomen. Maar aangezien de auto officieel nog niet eens geïntroduceerd is in NL wilde ik de ervaringen toch wel even met jullie delen.
De nieuwe Delta staat op een verlengde basis van de Fiat Bravo en daar merk je in de praktijk dus helemaal niets van… In positieve zin wel te verstaan. De Delta reageert erg direct op input via het stuur en ligt (zeker met de forse 225 banden onder de demo) als een huis! Je moet echt een serieuze dwaas zijn wil je deze auto onder normale omstandigheden kwijt raken. Grip te over (maar dat is logisch met zoveel rubber,) maar je hebt ook continue het gevoel dat je weet wat er allemaal gebeurt zonder dat je doodgegooid wordt met informatie. Dat kun je zien als een nadeel, maar het is ook een typische kwaal van de moderne auto’s. Door alle crashtests, lagere geluidsniveaus, het wegfilteren van trillingen en alle elektronica zijn er nog maar weinig auto’s die echt veel feedback geven door het stuur. Dat is niet altijd alleen maar een nadeel…
Teveel communicatie is als een vriendin die haar mond maar niet kan houden terwijl jij aan het eind van de week juist zo’n behoefte hebt aan wat rust en stilte. De Delta weet wanneer jij wilt ontspannen maar wil ook best af en toe een potje ravotten. Zo sportief als de legendarische Delta’s is de auto zeker niet en zo scherp sturen als je daarmee kan lijkt me ook niet helemaal mogelijk. Toch voelt het allemaal erg lekker, comfortabel maar tegelijk best een beetje sportief. Tijdens wat harder remmen kon de auto zonder problemen naar de andere baan worden gestuurd. Geen drama, maar wel een “instant reaction”. De wegligging is eigenlijk niet te vergelijken met de oer-delta. Maar het is zeker wel een prettige auto om mee op pad te zijn.
De 1,6 diesel is zondermeer sterk zat voor deze auto (die wel bijna 1400kg weegt). Het wordt er geen schuurijzer van maar de auto trekt lekker (vanaf 2000 toeren) en de turbo komt er mooi soepel in. Helaas is het wel zoals bij bijna alle turbo diesels…. onder de 2000 toeren is het echt even wachten… niet heel erg, maar als je direct uit een benzine auto stapt is het toch even wennen. Je krijgt met deze 1,6 common rail diesel echter (gelukkig) niet zo’n schop onder je kont als de oude pompverstuivers van VW in ieder geval. Die auto’s voelden altijd aan als astmatische slakken onder de 1800 toeren en bezorgden je bijna een nekblessure als de turbo op stoom was….. Ik vond dat niet prettig. Of iedere Alto rijdt je compleet zoek (als jij een beetje rustig aan wegrijdt) OF je spuit weg en iedereen denkt dat je wat te bewijzen hebt…. De 6 bak van de geteste auto schakelde prima, maar de pook had van mij wel gewoon rond mogen zijn… kleinigheidjes hou je altijd. De auto is lekker rustig bij normaal rijden en maakt niet teveel lelijke dieselherrie als je wil opschieten… heel beschaafd en prettig.
Het interieur is naast het uiterlijk een sterk punt van de nieuwe Delta. Mooie materialen, strak in elkaar gezet en oh zo smaakvol. Ik ken weinig auto’s onder de 40 mille die je dit gevoel van luxe geven. De gereden Delta had een mooi leren interieur, waarvan ik door het ontbreken van de folders en prijslijst je helaas nog niet kan vertellen hoe duur de auto is…. maar in de Oro-versie krijg je al eigenlijk alles wat je erop wil hebben en meer. De Delta is een zeer complete auto zelfs in de goedkopere uitvoering.
Alle info komt beschikbaar als de auto in de eerste helft van september meen ik officieel in NL wordt geïntroduceerd. Maar als je bij de dealer langsgaat, kunnen ze je vast meer vertellen.
Delta staat voor verandering en deze Delta is de eerste auto van het nieuwe Lancia. Moderne auto’s, die een sterke nadruk leggen op design (van binnen en buiten) en daarnaast sportief/comfortabel en behoorlijk luxe en compleet zijn.
Ik hoop dat veel mensen op z’n minst even bij Lancia binnen stappen als ze op zoek zijn naar een auto in deze klasse. Het is een dijk van een auto en een leuke aanvulling op de overwegend saaie middenklasse.
wapz zegt
Leuk verhaaltje Woody. Maar voor de beeldvorming, Wouter gaat er vast ook nog wel even mee sturen gezien zijn voorliefde voor Italianen toch? Dat stukje beeldmateriaal zou wel prettig zijn!
MATSS zegt
is het nie dat de vering nogal slecht is op van die weggetjes die er slecht bijliggen (kan niet op het juiste woord kommen)
benny b zegt
heb deze vandaag gezien, en valt veel beter dan op de foto’s
in realiteit is dit werkelijk een prachtig gelijnde wagen
lancia terug op het juiste spoor?
Birger Alfa 147 zegt
Ik heb hem laatst ook in levende lijve gezien. Het is echt een auto met stijl, de lijn van de auto is dan weer mooi sportief. Hij ziet er inderdaad heel mooi afgewerkt uit met oog voor detail. Hopelijk verkoopt deze goed, fleurt het straatbeeld weer wat op. :)
Robin V. zegt
Ik kan ook al fungeren als ‘ooggetuige’… heb onlangs een Delta zien rijden in Zuid-Frankrijk. Eén van de meest indrukwekkende en stijlvolle auto’s van de laatste jaren. Op gebied van indrukwekkendheid zou ik heb zelfs in het zelfde rijtje zetten als de BMW X6… Grote woorden, een grote vergelijking, maar volgens mij niet helemaal misplaatst!
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
Nu maar hopen dat hier ook een HF Integrale versie van komt. :)
Ik heb ooit met de originele HF Integrale mogen rijden en dat was een genot.
Ik vind de auto zelfs mooi. :shock:
Leuk voor de kleintjes. :P
http://www.nextday-delivery.co.uk/acatalog/info_SYOZ021.html
lincoln zegt
deze auto kan op mijn symphatie rekenen .. hoop dat Lancia zich bezich blijft houden met two-tone stellingen .. dat geeft ECHT een meerwaarde aan het straatbeeld ..
in mijn opinie is dit een grote Ypsilon ..
wie weet gaan ze ooit eens retro jaren 50 ??
wimbers zegt
ik zag er op de weg haarlem amsterdam van de week ook 1 rijden. zeer mooie auto, ziet er breed uit. alleen kwaaltje waar meerdere auto´s tegenwoordig last van hebben;
de belijning en wilkasten zijn zodanig dat de achterwielen er erg klein uitzien.
de voorkant is imposant
phoenix zegt
Ik heb um gezien in Italië
klik op mijn naam voor foto
maar wat een vette auto in het echt
mooie lijnen.
VonStroke zegt
Ook al zijn de tijden van de Integrale 16V voorbij, dit is echt wel een prachtige auto. Hopelijk zullen we ze viel zien op de baan,
INSIDEMAN zegt
Ik zie de auto dagelijks bij ons op het dealer terrein zit een lancia dealer en die rijden hem al denk ik 2 a 3 weken
mooie auto
sebastianchubasco zegt
fijn stukje, woOody…
wat ik wel hoop is dat de autoindustrie die zich gezegend mag voelen op het gebied van design (bv italie) zich in de toekomst ook gaan richten op elegantie en lichtheid. laatste tijd zie je auto’s steeds hoger en breder met enorme wielen worden waardoor een mate van elegantie verloren gaat; dan wordt getracht dit te compenseren met grote attributen op de auto zoals koplampen en luchtinlaten ala peugeot, maar als je de menselijke maat in acht neemt dan valt die lompheid juist enorm op. ik vind zo’n klein hoofdje achter het stuur van bijvoorbeeld een bmw x5 geen gezicht als je dan die belachelijke 20 inch sloffen eronder ziet met maat 305 achter, volgens mij zijn die tegenwoordig standaard bij deze wannabe-terreinwagen. geen gezicht!
terugkomend bij delta ben ik bang dat ook bij deze auto de verhoudingen de elegantie verstoren. te grote koplampen en te wijde grillespijlen. wat ik wel weer goed vind aan de auto is de plaatsing van vouw over de lengte van de auto met de daarbij behorende lage deurgrepen. zo lijkt de auto lager en beweeglijker.
anyway als groot fan van lancia’s hoop ik dat dit de eerste stappen zijn voor geld en een daardoor talrijker modellenoffensief… met een deltina integrale in het verschiet, of liever nog, een deltina fanalone!
vla zegt
Ik heb me laatst ook een Lancia Delta aangekocht. Wanna see?
Ik zou zelfs haast zeggen: ik verkies deze, mits ik er niet in pas en hij enkel beweegt als ik hem duw. :P
RenesisHP zegt
@de vlaeminck.
Ik heb vorige week nog een rode rx8 gekocht…. Van AutoArt in schaal 1:18.
Ik ben overigens ook in het bezit van een Bugatti Veyron in gelimiteerde oplage.
Eric zegt
Heb ‘m nog niet in het echt gezien, maar ben benieuwd. Moet op de foto’s erg wennen, maar de enthousiaste commentaren van degene die ‘m al echt gezien hebben, geven goede hoop!
Ben vooral benieuwd naar de nieuwe dieselmotoren (2.0 multijet met 165 pk en 1.9 twin turbo met 190 pk.
Als het uiterlijk in werkelijkheid een beetje meevalt, zou die laatste motor in een Platino-uitvoering zomaar eens mijn nieuwe lease-auto kunnen worden! Heb ik in ieder geval mijn bijdrage aan de wederopstanding van dit prachrige merk geleverd!
Ricosuave zegt
Ik vind deze auto echt prachtig zag em bij de dealer staan en viel erg goed in de smaak..!!
vla zegt
@ mx5/rx8owner
Nice! Ik wist niet dat je de Veyron kon kopen als miniatuur! Ook ludacrisly duur?
vla zegt
Btw foto’s!! Ook van die RX8 please! :P
Mr_R zegt
Ja, leuke auto. Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de voorkant, maar de algehele lijn is fraai, net als het interieur.
Kan nog best wel eens aanslaan: veel ruimte voor een niet al te hoge prijs en wel een beetje premium; tussen een Golf en een A3. Tijd voor nader onderzoek!
sander zegt
Mooie auto zeker! zowel van binnen als van buiten, als hij dan ook nog eens goed stuurt en niet echt prijzig is, dan is dat alle reden tot succes, ik hoop het voor lancia, want met dit model hebben ze bewezen zeker een toevoeging te zijn op de europeese automarkt!
Jimmie zegt
De nieuwe Delta is al geintroduceerd hoor…
Prijslijst er even bijgepakt:
1.4T-Jet 16v Argento (120 pk) 23.995 euro
1.4T-Jet 16v Oro (120 pk) 25.495 euro
1.4T-Jet 16v Agento (150 pk) 25.995 euro
1.4T-Jet 16v Oro (150 pk) 27.495 euro
1.4T-Jet 16v Platino (150 pk) 30.495 euro
1.6 16v MultiJet Argento (120 pk) 27.245 euro
1.6 16v MultiJet Oro (120 pk) 28.745 euro
1.6 16v MultiJet Platino (120 pk) 31.745 euro
2.0 16v MultiJet Argento (165 pk) 30.245 euro
2.0 16v MultiJet Oro (165 pk) 31.745 euro
2.0 16v MultiJet Platino (165 pk) 34.745 euro
1.9 16v T T MultiJet Oro (190 pk) 33.745 euro
1.9 16v T T MultiJet Platino (190 pk) 36.745 euro
Er komt nog een 1.8 TT met 200-230 pk.
Auto’s zijn standaard al flink gespekt met opties, al is de Argento ietje kaal, maar vergeleken de goedkoopste Golf is zelfs de Argento bomvol met opties.
dekster zegt
Ik heb de nieuwe Delta al eens zien rijden in het echt, moest toch 2keer kijken voor ik doorhad dat het de nieuwe Delta was.
Het model is echt wel groot, de naam “Delta” is echt niet op z’n plaats.
OELEWAPPERT zegt
Dank je wel Dekster. Ik was me namelijk net aan het afvragen of ik nou kierewiet was geworden of niet, want ik heb hem ook al zien rijden. En wat je zegt, hij was groot. Maar vooral lang en laag.
Ik had er een beetje hetzelfde idee bij als toen ik voor het eerst een Ford Ka zag rijden. Eerst schrikken, dan denken dat je in de maling wordt genomen en dan onbedaarlijk lachen, iedere keer als je er een ziet.
Dat had ik ook met de Mazda RX8 trouwens. No offence voor wie er een heeft. Aan de andere kant, dit is een site voor autoliefhebbers, daar komen geen rx8 bezitters. Die houden namelijk niet van auto’s. Anders hadden ze wel een auto gekocht…
Goed, ik draaf door.
Resumerend kan men stellen dat ik de Delta niks vind.
9000cse zegt
@ OELEWAPPERT
Weet ik dit nu zekerT of niet? Maar ik vermoed, dat je reactie je niet geheel in dank zal worden afgenomen.
Dat je de nieuwe Delta niks vindt, is een geval van smaak en in ieder geval niet van ervaring. Persoonlijk houd ik nogal van variatie in het straatbeeld, maar ook dat is natuurlijk individueel.
Overigens moet ik stellen, dat autoliefhebbers helaas te weinig reageren met hun individuele smaak op deze site. De massa blijkt toch verslaafd aan Golf, Audi, BMW en MB (in meestal onbetaalbare uitvoeringen). Al kan ik er tot op bepaalde hoogte wel begrip voor opbrengen.
Wanneer ik nu echter iemand zie rijden in bijv. een nieuwe C5, een C6 of een Lancia Thesis, dan denk ik vaker, dat ik het me toch wel graag zou willen kunnen permitteren om zoiets ook te doen. Ik compromitteer me namelijk niet zo gemakkelijk aan de doorsnee of het gemiddelde.
Breinstein zegt
heb de delta al zien rijden in italie vandezomer. een echt mooie auto kan ik het niet noemen, wel opvallend. maar goed, ieder zijn ding.
Draeckendoder zegt
http://local.lancia.nl/prijslijsten/Prijslijst_Delta.pdf
Voor iedereen die alles wil weten over de nieuwe Delta
marwin zegt
100 Meter naast mijn werk zit een Lancia dealer, en ik zie de delta dus met regelmaat al voorbij rijden, heb er gemengde gevoelens bij. Maar wat ik ontdekte is dat de delta niet alleen op een verlengde basis van de Fiat Bravo staat maar ook het complete dasboard gejat/geleend/gekocht hebben van de Bravo. Pff… komt waarschijnelijk allemaal uit de zelfde stal.
Maar moet wel zeggen over de delta, weer eens wat anders dan anders. Nu hopen dat ze ook kwalitatief beter zijn geworden als vroeger :)
BroesWillems zegt
[qoute]Je krijgt met deze 1,6 common rail diesel echter (gelukkig) niet zo’n schop onder je kont als de oude pompverstuivers van VW in ieder geval. Die auto’s voelden altijd aan als astmatische slakken onder de 1800 toeren en bezorgden je bijna een nekblessure als de turbo op stoom was….. Ik vond dat niet prettig. Of iedere Alto rijdt je compleet zoek (als jij een beetje rustig aan wegrijdt) OF je spuit weg en iedereen denkt dat je wat te bewijzen hebt….[/qoute]
een gaspedaal heeft meer standen dan alleen plankgas en geen gas. Met de ‘oude’ diesels van VW kun je perfect normaal mee rijden. Dat je als een headbanger in de auto zegt meer over de bestuurder.
wat dit stuk uberhaupt met de nieuwe Delta te maken heeft ontschiet mij ook even.
johnnyt-jet zegt
En daar heeft Wooody gewoon gelijk in , de eigenaren zien dit vaak als ”kijk eens wat een power” , nee de powerband is simpel niet goed. Elke autojournalist meldt dit trouwens ook.
Betreffende de besturing van de huidige nieuwe auto”s : die moeten zonodig elect. bekrachtigt zijn. Dit haalt zoveel gevoel weg. Dit zal in de loop van de tijd wel veranderen/verbeteren door de ontwikkelingen , maar toch….
In zijn algemeenheid: ik bezondig mij eroook wel eens aan : maar zo snel een oordeel te geven over de vormgeving van een auto wordt ook ingegeven door onze hersenen die nu eenmaal iets niet gewend zijn.
Een sterk ontwerp moet , bij mij althans, groeien en kan op de lange duur voor mij prachtig worden. Als voorbeeld de Alfa 166 .
Laat ook eens iets op je inwerken, een Golf kent onze brain wel.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Mooi eerste stukje, mooie auto…
Het Bi-Colour gebeuren moet inderdaad blijven want dat voegt ECHT wat toe! Vind het ook gewoon een goede manier om je te onderscheiden van de massa.
Uberhaupt is er eindelijk weer een een unieke auto! Hulde aan Lancia! Ik zou het wel weten als ik in dit segment zou shoppen…
Henne zegt
Is echt een wonderschone auto.
Ik heb em zien staan op SpaItalia eind juni.
En je kon er ook twee rondjes mee het circuit op.
Jammer dat die Walen mij niet begrepen. (of niet willen begrijpen)
Had geen intresse in de auto maar wou wel een stukje over het circuit rijden.
Ze hadden daar de 1.6 120pk diesel en een 150pk sterke 1.4 16v T-Jet.
De Delta is een schitterende auto in de klasse A3, 1-serie & C-sportcoupe.
En dat alles voor een lief prijsje..
Timmie zegt
Ik heb het gevoel dat dit model niet erg zal aanslaan. OK, er is een hele schare fans van Lancia, maar er zijn toch een paar zaken die deze auto kunnen nekken. Zo is het design niet erg conservatief te noemen, wat misschien zal afschrikken. Bovendien zijn de motoren niet echt licht te noemen. Als ik me niet vergis wordt die in eerste instantie geleverd met een 1.9l dieselmotor met maar liefst 190 pk. De gemiddelde rijder in dit segment zoekt het toch wel iets lager.
johnnyt-jet zegt
als je de intro leest…..
Laurens zegt
Nieuwe trend in autoland, de Delta? Sedan model met een hatchback achterkant?
OK, er zijn voorgangers geweest die dat ook hebben (Renault 16 bijvoorbeeld), maar ik vind de Delta er erg geslaagd uitzien. Sedans in die klasse zijn vaak saai, niet iedereen wil dan een station, en SUV (het woord zegt het al).
Zeker geen concurrent voor Golfjes, A3’tjes en zo imo, daar is de auto al te groot voor. Misschien is de Porsche Panamera (ook een sedan met een grote achterklep) de beoogde doelgroep ;-)?
DM zegt
Leuke review, ben benieuwd hoe’ie er in het echt uitziet aangezien de foto’s mij nog niet hebben overtuigd.
PS. schuurijzer zal vast scheurijzer moeten zijn.
Thom Holwerda zegt
Ik heb hem nog steeds niet in het echt gezien, maar op foto’s vind ik hem nog steeds zo ongelooflijkontieglijknietnormaalmeermooi. Echt, wat een schoonheid. Imposant, maar toch stijlvol en vooral: uniek.
Zo is er een mooi triootje ontstaan tussen Fiat-Alfa-Lancia. Al het goede voor deze auto, en moge hij ons immens fantasieloze duitsfransjappen straatbeeld verfraaien :).
Oxymoron zegt
Ik mis op de foto’s pedalen. Helemaal fly-by-brain? Verder moet het oordeel even wachten; in 2D lijkt de auto me nogal Koreaans.
RenesisHP zegt
@de vlaeminck.
De foto’s komen nog. ;)
De veyron was 150euro voor een 1:18 model. Voor een gelimiteerde serie valt dat mee. :)
Citrofiel zegt
Ik heb de Delta zien staan, en ik heb er niets anders over te zeggen dat ik het een erg mooi model vind! Natuurlijk, als je er goed naar gaat kijken mag de overhang voor wel wat korter. En de ongespoten onderrand (de achterbumper in ieder geval, maar mss alleen op goedkopere uitvoeringen?) doet me te veel denken aan de VW Golf, de auto waar je nu absoluut niets mee wil hebben als Delta-rijder.
Verbeterpuntjes dus, maar laten we eerlijk zijn, het gaat vooral om die goede eerste indruk. Wanneer ga je nou eens goed zitten om het design van een auto te beoordelen? Al heel weinig. Nog een stap verder: Wij zijn nog autoliefhebbers, maar veel mensen zullen alleen focussen op die eerste indruk, en nooit stilstaan bij de punten die ze wat minder vinden, als ze die al opmerken.
Kortom: Fantastisch design, alleen de pietlutten hebben er wat op aan te merken (of ze moeten natuurlijk het hele design niks vinden, dat kan ook, het gaat tenslotte om meningen). Maar is dat niet bij elke auto zo? Er is altijd wat aan te merken, en bij deze Lancia voor mij verrassend weinig.
marruk zegt
Qua uiterlijk ziet hij er beter uit dan een Focus, en als ik w0o0dy mag geloven rijdt het beter dan een Bravo. Maar een Focus is waarschijnlijk ietsje degelijker, terwijl deze weer helemaal fris is. De stoelen zijn prachtig, en voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Voor iedere verstandige jongeman is dit dus een zeer goed alternatief als je het mij vraagt, behalve voor de stakkers die alleen een Golf rijden omdat het de nieuwste Golf is. Een Scirocco is onbetaalbaar, die is al gauw 8 ‘grand’ duurder. En dat is nogal wat als je <30 bent op je leasebudget.
Dus afgezien van de Golf-plakkers, denk ik dat ie een serieuze kans maakt :)
Bartes zegt
Ik dacht serieus even dat er een C30 als plaatje stond. Wel te zien iig waar de inspiratie vandaan komt :+
luukiesubarie zegt
heb de nieuwe laats in eindhoven gespot, bij hdmg, maar een week na dat de delta in de showroom stond werd ie alweer op gehaald door de importeur,
want hdmg is faillet!!
jacobus zegt
Hoe kom ik af van: Ik wil via e-mail op de hoogte gehouden van nieuwe
reacties.
groetjes jacobus.
dirk zegt
in België weet niemand of de versie 1.6 mjet selectronic schakelpeddles heeft op het stuur , wat ik wel vernomen heb dat er al een kleur (wit ) geschrapt is , dus niet meer verkrijgbaar
shrink zegt
Dit vind ik een auto die er mooier uitziet op de foto dan in het echt.
rnvnk zegt
Baas baas!
Mag ik mijn nieuwe mooie rooie A4 inruilen voor deze werkelijk schitterende auto?
Alsjeblieft!!!
Jonas zegt
Prachtige publiciteitsstunt van Lancia.
Alleen… Auto’s in Venetië???
http://www.lanciachannel.tv/
Citrofiel zegt
@ jacobus; Onder het reactie-geef-vakje op de pagina waar je op bent aangemeldt staat dan iets als ‘manage mijn aanmelding’. Klik op dat linkje, en daar kun je deselecteren welke topics je niet meer wilt.
hoeheetikookweer? zegt
Wij hebben de eerste Lancia Delta in Nederland :D nu al een paar weken, hij is veel mooier dan op de foto… Dood aan alle Duitse en Aziatische rotbakken en iedereen een Delta nemen ;)
mike zegt
heeft iets weg van een fiat bravo
Paul zegt
Wat een auto!! Kippenvel ! Moest bij de dealer in de rij staan om er even in te mogen zitten (sept.2008) Proefrit aanvragen duurde mij te lang. Met 12 automerken ervaring, was niks mis mee, maar deze Lancia slaat echt alles !!!
theo nass zegt
een mooie stijlvolle auto,prachtig gewoon.
ik heb hem in napels tijdens mijn vakantie daar,zien rijden.
ik zou hem wel willen kopen,maar ik wacht nog even af,
dit i.v.m de slechte economische vooruitzichten.
Eef zegt
Ik rijd er nu een week in; wat een genot…. strak, fel, apart, heerlijke zittingen, overzichtelijk dashboard, ruimte. Enig nadeel is de hogetildrempel voor de kratjes bier, maar je kan er een aardige voorraad in kwijt!
bert zegt
na 9 maanden en 25.000km in een delta platino multijet 1.6 diesel krijg ik nog bijna dagelijks positieve reacties op het chicque uiterlijk van de auto. jammergenoeg kan ik geen reclame maken voor lancia na zo’n compliment. want wat is deze auto slecht.
1 – al na 15.000 km beginnen er binnen dingen te trillen te rammelen.
2 – het navigatie-systeem is bijna elke week van slag en moet gereset.
3 – het audiosysteem is al 2x vastgelopen en ging niet uit > volgende ochtend accu leeg.
4 – afgelopen week werkte de verwarming niet > prettig als het buiten -6 graden is.
5 – het brandstofverbruik haalt zelfs in de de economy stand bij 110km/u niet de 1 op 20. dat kan niet als je de auto verkoopt als een a-label.
5- de variabele transmissie is zo sloom dat je op een drukke kruising of op een helling in parkeergarage maar overstapt op handmatig schakelen. de auto komt echt niet vooruit als het even moet.
dus, prachtige auto, heerlijke stoelen, mooi glasdak maar technisch deugt het van geen kant. zeker niet als je weet dat deze uitvoering 37.000 euro kost.
bert
wat ee mooie auto