Ja und? Nou tot op heden waren er alleen hevig gestyleerde en opgepoetste foto’s van de C3 Picasso. Dan is het verfrissend om de auto gewoon op een trailer te zien.
Citroens Meriva-killer komt binnen in een moeilijk segment. Niet qua verkopen, maar qua styling. Hoe maak je een schoenendoos op wielen nog enigszins aantrekkelijk? Citroen gebruikt “Tonka-styling” en daarmee lijken ze de goede snaar te hebben geraakt.
Hi-res pics van deze uber-combo zijn te vinden op Autojunk.
Met dank aan Jommeke voor het uploaden!
corrado vr6 slc zegt
Uber-Ugly, aint it?!
citrofreak zegt
Stoer, ik vind hem wel leuk.
Wesley zegt
Ik had het al bij de spot neergezte, maar ook hier maar. Het is een leuke spot, maar de auto kan echt niet. Moet je bv de achterkant zien, het lijkt wel een chinees! Echt heel erg lelijk. Bij de introductie van de auto zag je hem als speelgoedauto. En op de plaatjes vond ik het serieus een speelgoedauto. Echt een flop van Citroën!
Klassiekerrally zegt
Het is weer eens wat anders… En dat hoort eigenlijk ook bij Citroën.
René zegt
Het nut van een stootband op de bumper ontgaat mij een beetje als je er een mistlamp instopt. Heel even iets raken of tegen schuren en je hebt al grote kosten…
190d zegt
idd weer eens wat anders, goed gedaan in dat opzicht
victor zegt
stop SUF in een potje doe er wat MPV bij doe er nog wat Citroen bij en mixen maar zie hier nu de nieuwe citroen fruitshake!
BAM zegt
Ik vind hem niet onaardig, ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel binnenruimte er daadwerkelijk inzit…
RobertJ zegt
om eens niet meteen zo negatief te doen: De velgen zijn best mooi, zeker als je bedenkt wat ze op de C1 e.d. aan wieldoppen hebben :P
Mr. V8 zegt
Voor Franse begrippen wel een aardige auto…
Thibaut zegt
Is dit de nieuwe velgenstijl? We zagen het ook al op de Grande Punto.
Ik vind het niet onaardig, maar als iedereen erop gaat rondrijden, moeten we weer iets nieuws zoeken om ons te onderscheiden.
’t Mag dan niet mijn stijl zijn, maar ik denk dat Citroën zal scoren met deze styling bij jonge gezinnen.
Pieter zegt
klein en vinnig denk ik. De huidige C3 is knap, dit kan een goede addition zijn.
RRRobert zegt
“Tonka-styling” is denk ik wel een erg goede omschrijving hier. En het smoelt ook nog eens goed. Jammer alleen dat dit soort autootjes als family-car vaak afvallen omdat de bagageruimte toch wel vaak onder de maat blijft. Zit je toch weer vast aan een stationcar. Hoeplijk bewijst deze C3 het tegendeel.
martin zegt
Citroen begint weer leuk en apart te worden ,net als vroeger.
Tjerk zegt
Wat is ie toch schattig hea ;)
Citroën 4 Ever!
SJ zegt
@ René,
Nee, daar heeft Citroën juist goed overnagedacht. Eer dat je met je bumper ergens tegenaan knalt zijn de mistlampen in 90% van de gevallen toch al uit zichzelf stuk gegaan. Dat die mistlampen vervolgens meegenomen worden in de klap levert jou geen extra kosten op.
Ik vind hem wel iets mooier dan een C3, daarentegen kunnen die velgen dus echt niet. Nou zullen de meeste toch wel met 13” wieldoppen geleverd worden. Maar nee, ik vind dit nog steeds een zeer krappe voldoende, dan zou ik, mocht ik daartoe gedwongen worden, toch voor een Modus gaan.
Texter zegt
Saai grijs en saai zwart…ik kan me niet voorstellen dat iemand zo’n auto inzet als lijkwagen.
Dieter zegt
Leuk! Echt Leuk!!
Mr_R zegt
Precies wat Wouter zegt: ‘Hoe maak je een schoenendoos op wielen nog enigszins aantrekkelijk?’
Zo’n soort auto zal nooit echt een schoonheidswonder worden, maar Citroën heeft er wel nog een hele leuke draai aan kunnen geven. ‘fUnKy!’ zou ik zeggen! Ja, met die rare hoofd- en kleine letter combinatie ;-)
Huin zegt
Leuk autootje!
Jammer van die sneue kleuren, dat dan weer wel, was leuker geweest in knal/metallic oranje, bruin of groen.
Velgen wel leuk, niet voor onder een grote chique auto, maar voor zo’n klein ding wel kittig.
Dev zegt
Haha dit gaat zo’n succes worden. Beetje het Europese equivalent van de Nissan Cube. Vooral als die velgjes standaard zijn. Lekker foute vorm, en goede indeling aan de binnenkant. Leent zich goed aan de gemiddelde huis, tuin-en-keuken knutselaar.
Peter Bos zegt
mooie styling en hopelijk minder shabby plastics dan de huidige 3
DAT zegt
Lekkere stoere no-nonsense auto. Wordt een succes temidden van al die kleine kekke vrouwen-autotootjes.
Doewap zegt
@ al die azijnzeikers die vinden dat het pas vanaf 200 pk leuk wordt (en het liefst niet hoger dan een GT40).
Dit is een auto waarin ik mezelf wel zie rijden. Het ontwerp is echt heel goed (Michiel?) gezien de beperkte mogelijkheden op dit platform en de eisen die aan de ontwerpers gesteld zijn.
Ik wou dat al die zogenaamde kenners en liefhebbers eens zouden leren een auto te beoordelen BINNEN HET SEGMENT waarin-ie gaat functioneren.
Binnen dat segment: een topper. De opvolger van de Audi A2.
Bas zegt
Uber-stoer.
Ziet er zeer stevig uit…echt een auto voor mij :)
Citrofiel zegt
Ook in het grijs is het nog best een aardig gebakje. Hoewel dit natuurlijk wel een variant met hoog uitrustingsniveau is (zie velgen), dus mss is die wel weer afwijkend van de standaardmodellen op details, die weer net het verschil kunnen maken…
Dennis zegt
Ik als Citrofiel wist niet wat ik er van vond bij de eerste aanblikken. Nu ik er wat langer naar heb gekeken vind ik hem steeds mooier.
Ik denk dat het een goed doordacht concept is en waarbij er leuke details in verwerkt zijn. Ik heb zeker hoge verwachtingen voor het interieur.
Citroën is goed bezig de laatste paar jaren, zet weer gewaagde en mooie auto’s op de markt. En als ik de ontwerpen van de zg “premium” merken bekijk vind ik die ronduit saai.
Tommy zegt
Saai zoals elke franse auto. Lekker budget uitstraling ook en ook lelijk zoals veel franse bakken met hun vreemde vormen. De mij maar een strak gestylde Duitser, die zijn even duurder maar hun geld zeker waard.
lincoln zegt
nog steeds een 9.5 .. net geen 10 ..
geweldig karretje .. denk alleen niet dat nederland daar al klaar voor is ..
mashell zegt
Strakke auto. Hierbij wordt de Meriva nog meer een saaie bejaarden mobiel.
RS zegt
Het past niet. De auto is te klein voor deze vormentaal..
Maarten G zegt
Eigenlijk vind ik hem lelijk, maar ik ben een Citrofiel en als ik hier dan positief commentaar lees als ‘schattig’ en ‘apart zoals het hoort bij een Citroën’ dan kan ik er gewoon niet negatief meer over zijn… Lelijk of niet, laat maar komen ;)
TheEdge zegt
haha…daar gaat je toch niet in rijde, mss iets voor het hoge gehalte grijs in dit nederige landje
Jan C. zegt
In andere kleuren vast aantrekkelijker.
Citrofiel zegt
@ Tommy; Je spreekt jezelf tegen. Saai en vreemde vormen…? In de vreemde vormen kan ik me eventueel nog wel vinden, maar saai dus juist niet. Die uitdrukking past daarentegen prima bij de ‘strak gestylde Duitsers’.
@ Maarten G; Ik kan me helemaal in je woorden vinden! ;)
Herke zegt
ik vind die achterkant wel uniek, zon oldtimer’s look..
vind hem wel vet
jodocus zegt
het was ff wennen toen ik de eerste plaatjes zag – ik dacht – shit, Citroën, wat maak je me nou ! Nét zo goed bezig met de C3, de C3 Pluriel, de C4’s (alle versies), de nieuwe C5, C6, Berlingo’s en tutti quanti…en dan nu …wat een kreng is dat….!
Maar, bij nader inzien: ze doen het ‘em toch maar weer:
Een volstrekt originele vormgeving meegeven aan een auto, daar waar alle andere fabrikanten leentje-buur copy-paste spelen!
En het ding lijkt me zelfs in niet geringe mate schatplichtig aan het 2PK-concept…
jodocus zegt
@ Herke,
Yep, die achterkant heeft ‘em wel wat van een Londense Taxi
hans zegt
Deze lijkt me ook wel geschikt als bedrijfsauto voor allerlei doeleinden! Mooi Karretje .
powerplant zegt
ben gister bij de dealer geweest, echt een gave auto. en zeker voor dit sigment.
beetje nadeel is alleen dat het BLACK-PAKKET in de dure uitvoering is te krijgen. maar deze auto is zeker het overwegen waard
Elbert zegt
na jaren een Opel.nu een C3 picasso
Citrofiel zegt
@ Elbert; Leuk! Houd ons op de hoogte. Vertel na een poosje maar hoe het bevalt, en schuw vergelijkingen niet!