We waren begin dit jaar al aardig onder de indruk van de 550 pk sterke asfaltlikker Titan BTR 550 van speedART, maar blijkbaar kan het nog extremer. Want vandaag plofte er een mailtje in de inbox van een 600 pk en 850 Nm sterke variant.
Foto’s van de voorkant ontbreken nog, maar ik vrees dat die nog schokkender zal zijn dan die van BTR 550. Maar de motorische upgrade is in elk geval wel lekker. SpeedART heeft turbo aangepast, evenals de katalysator, uitlaatsysteem, motormanagement en luchtfilter.
Je kan je Titan BTR 600 baseren op zowel een normale Cayenne Turbo als de zojuist geintroduceerde Turbo S. Nog wel even een kleine huishoudelijke tip van mijn kant, hou kinderen en kleine huisdieren binnen wanneer je met je Titan BTR 600 op stap gaat. Want voor je het weet worden ze door een van de turbo’s opgezogen.
M@RS zegt
Bruut..
JANUS zegt
Mooi :-D
rikkon zegt
…hippievreter…
rikkon zegt
sorry, een lelijke (de pors, niet de hippie) hippievreter
JanJansen zegt
Er is bijna niets vergelijkbaar met het gaspedaal vloeren in een grote, zware auto en voelen hoe een enorm aantal cilinders en veel inhoud de wetten van de natuurkunde overwinnen. De Touareg is in staat een dikke vinger op te steken naar wat mogelijk is volgens de wetten der natuur. Ergens maakt 600 pk en 850 Nm die 2.6 ton zware Duitse SUV magisch.
Maar, en dit is met een hoofdletter M, ik hou het graag aan de onderkant van de weegschaal (net als mijn vriendin). Ik ben jong genoeg om opgegroeid te zijn met alle milieu-hype en heb graag ook lol onder de snelheidslimiet terwijl grote vette auto’s alleen indrukwekkend zijn boven de 120 km/uur. En ik wil een auto die elke rit tot een avontuur maakt, of het nou naar mijn werk is, op zondag naar mijn ouders rij of op een kronkelig dijkweggetje. En dus heb ik een Caterham aangeschaft.
RenesisHP zegt
@JanJansen.
Ik ben oprecht jaloers. ;)
Bartje zegt
@JanJansen
Groot gelijk! En proficiat met je aankoop ;)
Blij dat er nog mensen zijn die het rauwe gevoel verkiezen ipv mooie cijfertjes waar je op café mee kan opscheppen!
Heb mij vandaag ook een nieuw voertuig gekocht, met wat carbon aan
en goed voor het milieu, een fiets! :d
Bohica zegt
Zwaar en veel vermogen hoeft niet per se benzine te zuipen.
Als zulke auto´s normaal op cruise snelheid rijden zullen ze best zuinig zijn.
Ik reed met auto van 1400kg met een 2,5ltr v6 en 170 pk.
Makkelijk 1 op 14 berg op en af onder volle belading en de airco aan met een kruissnelheid van 130.
Fout zegt
@Bohica
Deze weegt dubbel zoveel en heeft bijna 4x zoveel pk, dusja éécht relevant is het niet. Maar goed, 1op14 is netjes
Albert87 zegt
Doe mij dantoch maar de Brabus G V12
610PK!
1008Nm
4.7 sec naar de 100
en 17 sec naar de 200
doooeeeeiii!!!
Ringfan zegt
Waarom zou je voor 50pk meer (dan Turbo S) een ongetwijfeld flinke sloot met knaken naar Speedart brengen…
Voordat je dat doet moet er toch minstens 100pk bij anders heeft het geen nut…
Is er al een tunert die de Cayenne tot 800 of 900pk schopt?
@albert87; tja, dat blijft toch wel de stoerste!!!
Shrike zegt
@JanJansen
Caterham, Caterham. Let maar op dat ik je niet verpletter met mijn 2,6 ton zware Gemballa Glitter Cayenne ;)
BVO zegt
helemaal gelijk met jan jansen
een caterham, dokervoort, ariel atom ETC. is( lijk mij) veel leuker dan zon cayenne?
de enige reden wat ik kan bedenken is om een boot te verplaatsen van a naar b
luxe heb je ook in een auto die rond de 1000 kg weegt ,een toyota corola 1.6 vvti (110 pk) is al meer dan genoeg
@ shrike ik denk nie da je met je cayenne een Caterham bij ken houden van 0 naar 100 http://www.caterham.co.uk/assets/html/showroom/spec_comparison.html
teruste morge weer rijles
Bas zegt
Het is een vogel….nee…het is een vliegtuig
NEE!
Het is een Porsche Titanic….
Nu wel met een gouden ring….maar het blijft wel een verdomd lelijk ding.
2,3 ton van tank station…naar tankstation…
Ben ik ff blij dat mijn pik WEL groot genoeg is.
Rob USA zegt
Hij lijkt met deze kit van achter meer op een vw busje en dat is niet echt positief.
Ik vind auto’s zoals de Caterham leuk maar als ik het gevoel heb dat zo’n auto niet meer op een normale auto lijkt maar meer op een buizenframe met wat plastic/carbon,denk ik vaak van dan kan je net zo goed een motor kopen.
Zoals de Ariel bv.
Béé eMm double v Motorsport 3 zegt
wat is me dat voor een boot op wiele man… stop er toch mee.