Een Avant met 702 pk en 785 Nm… dat moet voldoen?
Zoals we reeds wisten kan MTM je RS6 voor een slordige 4K wat extra power geven. Dankzij elektronische tuning gaat het vermogen naar 656 pk en 785 Nm (productieversie heeft 650 Nm). Dit zorgt voor een acceleratie van 0-100 in 3,9 seconden. De topsnelheid kan begrensd worden op 279, 290 of 310 km/u.
Voor 10K krijg je echter een geavanceerde versie van de MTM performance kit, met 702 bhp that is! Daar kunnen weinig supercars aan tippen. Het extra vermogen is oa afkomstig van een nieuw uitlaatsysteem en luchtfilter.
Naast de motorische aanpassingen biedt MTM uiteraard ook wat optische “verbeteringen”. Denk aan 20 en 21″ “bimoto” lichtmetaal, een beter remsysteem, spoilerlip voor en een diffuser achter (carbon).
The MTM engineers boost the engine power electronically to 656 bhp at 6,180 rpm. If need be, the MTM-RS6 R will run upon request (MTM regulates the increments electronically) at speeds of either 279, 290 or 310 km/h. The outstanding torque of now 785 Nm (production version 650 Nm) allows it to accelerate like lightning from zero to 100 km/h in an impressive 3.9 seconds. Price: € 3999.
An advanced version of the MTM performance kit is in preparation, which, with a massive 702 bhp, even outshines the performance data of most super sports cars. This additional boost in performance is made possible thanks to a stainless steel exhaust system with throttle control downstream from the catalytic converter and a sports air filter. The 702 bhp kit (plus MTM guarantee) is available for € 9950.
This super-fast behemoth is stopped with the aid of the six-piston braking system MTM fits at the front that features grooved (=not perforated all the way through) brake disks in the dimension 405×36 mm and monoblock brake calipers.
‘Reserved appearance obliges’: hence, the only embellishments MTM makes to the sporty design of the RS6 is to add a discreet carbon-fiber front spoiler lip and a carbon-fiber rear diffuser, which serve to accentuate the elegant styling of the Audi RS6.
The exclusive sports suite from MTM for the Audi RS6 is rounded off by the large 21″ MTM bimoto wheel rims in 10.5 x 21″, which are available in the finishes “shiny” or “diamond-cut”, and which MTM also offers in conjunction with size 285/30ZR21 tires. As an alternative, MTM offers its bimoto wheel rim also as the new, forged 20 inch version. Fitting forged alloy wheels, which are lighter in weight compared with cast alloy wheels, enhances both the agility and braking performance of this powerful station wagon.
Marly zegt
Jeetje, wat koel..
Subtiele verbetering zou ik zeggen.
Scuderia zegt
Houd het dan nooit op?
Hij ziet er goed uit hoor alleen wie koopt zo iets?
Mr. V8 zegt
702 hp is wel erg dik, maar de auto zelf, blijft qua uiterlijk dodelijk saai…
CRX zegt
Riep er iemand in het stukje over de RS4 en RS5 iets over ‘einde PK-race”? De tuners schrijven gewoon weer een nieuw hoofdstuk.
Ik neem hem ook zonder de aanpassingen wel, hoor.
autoblogger zegt
@Scuderia: hoe bedoel je? We hebben hier toch al vaker beschreven dat er een grote markt is voor tuners / stylers / coachbuilders / whatever. Ga jij in Dubai / Monaco / Londen, etc maar rondrijden in je standaard RS6, dat is redelijk burgerlijk te noemen.
BVO zegt
Komt lekker in de buurt van de brabus rocket.
Volgendjaar op AB: tuner geeft audi rs6 steroids kuur 1000 pk .
Waar gaat het heen met die PK oorlog.
Gewoon krankzinnig dit.
Jesper zegt
daar wil je niet naast staan bij t stoplicht in je M5 touring :D
zoals CRX al begint; waar houd die race op?!
z1p zegt
vanwaar dat deze ook begrensd is op de NM’s lijkt me toch ook belangrijker dat die nou ook weer omhoog gaan?
Scuderia zegt
autoblogger
Ja oké er blijven altijd wel mensen die dit willen hebben nu je het zo zegt;)
Tieuwtje zegt
dit is echt gruwelijk ziek
Klassiekerrally zegt
Als autogek zou ik dit natuurlijk geweldig moeten vinden, maar het doet me helemaal niks…
Zoveel vermogen heeft niemand nodig en je kan ’t ook nergens kwijt. De Autobahnen zitten al jaren verstopt, of zijn één grote Baustelle en in Nederland word je standrechtelijk geëxecuteerd wanneer je harder dan 130 rijdt.
Overbodige auto dus.
Klassiekerrally zegt
Overbodig in West-Europa dan… In Dubai, Qatar en Rusland kan je ‘m misschien nog uitlaten ;)
Demoniac zegt
z1p: misschien dat anders de versnellingsbak/koppeling het niet meer trekt. 702 pk is echt belachelijk, maarja, gewoon omdat het kan he :P
Wieltjes staan er wel uitzonderlijk strak onder.
KUYL zegt
Dit is wel de ultieme kruisraket om met de kids naar zuid frankrijk te toeren. Nog ff wachten op dahlback, zijn ook altijd goed met de rs modellen van audi.
Alleen denk ik als je weinig op de snelweg rijd beter een M5 touring kan hebben.
mcx zegt
Prachtig! Volgeladen met kids, hond en vakantiemeuk rij je nog iedereen aan gort.
zoepie zegt
De PK oorlog zal stoppen als mensen er niet meer zo gretig op reageren. Waarom koopt een mens een TV van 1000 euro als hij net zoveel kan zien als op die van 400 euro. Meestal gewoon om te laten zien dat hij het kan.
danny zegt
Waar zijn ze toch mee bezig ….. dit loopt de hand uit
maar dat heb je altijd als iets zijn einde nadert, de verbrandingsmotor bedoel ik dan
welkom elektrisch aangedreven auto’s
niels zegt
doe mij toch maar een amgtje :D
Heyhuub zegt
@Klassiekerrally
Een 100pk 1.6tje is inderdaad overal waar je op de weg zou komen meer dan genoeg.
Hoeveel vermogen heeft jouw auto?
johnnyt-jet zegt
..90 % van de mensen kan er niet mee overweg
..een feestje moet nu eenmaal enige kleur krijgen
..trouwens, wie weet een stukje weg waar ik mijn tjetje kan uitlaten?
omdat pk”s in ons hoofd zit……..
Klassiekerrally zegt
@ Heyhuub: Dat is het andere uiterste natuurlijk. Alles in verhouding…
Mijn auto’s hebben 65 en 40 pk. Of zoiets. Samen ongeveer 100 pk ;)
alex zegt
een avant die net zo snel van 0-100 gaat als een 911 turbo met handbak! dat kan je toch alleen maar aanmoedigen?! en ik vind het er voor een RS-model wel goed uitzien, audi begon natuurlijk met een basis A6, die kan van zichzelf niet extreem sportief qua uiterlijk zijn. maar het is ook leuk om als een soort van wolf in schaapskleren. stel je voor, een opschepperig mannetje staat voor het stoplicht te wachten in een ferrari 360, en de RS6 MTM zet hem ernaast, de ferrari denk: ik trap hem vol in, en dan word hij ineene weggeblazen door de Audi. als een touring/avant/combi ( hoe je het ook wil noemen ) dat kan, is de auto in mijn ogen al een groot succes!
plof@ zegt
Vind het vanuit technisch oogpunt wel mooi die PK race. Echter zo’n bak rijden is gewoon extreem afzien met oog op overal moeten inhouden. Laat em even los en je kunt je rijbewijs bij wijze van spreken alvast preventief naar Leeuwarden opsturen..
CRX zegt
@Alex: Blijft de vraag: Waar heb je de ruimte om dat te doen, al die keren dat je een Ferrari 360 tegen komt?
Tegen de tijd dat je er echt voor zit, zit je waarschijnlijk ook al redelijk boven de 100, en nader je het volgende stoplicht waar natuurlijk zo’n fijne flitskast naast staat.
Nogmaals, ik zou hem graag eens besturen, maar tegelijk vind ik het erg over the top.
Blitz zegt
MMMMMMM…. MTM… I like!! :)
GeoBem007 zegt
Snap niet waarom iedereen ligt te janken over de plaats om het uit te laten..
Ik zit haast nooit aan de snelheidslimiet te rijden, vaak erboven (niet veel, 20/u) maar als ik wil kan ik behoorlijk wat scheuren op vele plekken.
Ik ken genoeg plaatsen waar ik nu tegen 150-160 kan knallen, en dan spreek ik nog niet van een autosnelweg.
Vorig weekend van Antwerpen naar Visé gereden en ik denk niet dat ik onder de 160 heb gezeten.
Geloof mij, er is plek genoeg om zo’n auto wat uit te laten. Of je daar nu je rijbewijs mee riskeert of niet, is een andere zaak. Dan ga je maar eens een paar keer per maand naar de ‘Ring ofzo. Als je 120.000 euro kan uitgeven aan RS6 MTM, kan er nog wel 1000 af voor een abo op de ‘Ring.
Bert zegt
@ MCX, Tuurlijk rij je iedereen aan gort….inclusief jezelf, je kinderen en je labrador met stamboom. Lekker comfortabel voor je passagiers om met 700+ PK gelanceerd te worden. Dodelijk saaie, overbodige auto inderdaad….dat ding blijft zijn gewicht houden dus in de bochten zal die toch meer af moeten remmen als een lichtere auto.
Djivy zegt
Voel ik hier een rijtest aankomen…?!
Fruitcake zegt
Wat is de 0-100 tijd van de 700PK versie? :)
Majinstar zegt
Een zoveelste bewijs dat Audi alleen tuned voor de sier.
Volgend jaar ga ik een Fiat Panda kopen, stop er 2000PK en kijk dan of autoblog er ook een bericht over dropped.
KUYL zegt
@Bert en alle andere pessimisten op autoblog. Ja het is overdreven want in principe is alles boven de 100pk overdreven. Maar dit is nou precies de reden waarom er zoiets is als autoblog. Mooie auto`s met nog lekkerdere prestaties. Allemaal nutteloos, maar wel leuk en daar houden we van.
Oh ja als je tegen een boom klapt rij je jezelf aan gort, maar dat lukt je ook wel met een clio 1.6.
johnnyt-jet zegt
maar is het niet omdat wij die pk”s willen horen alhier ???….en dan nog af en toe een paar tieten en wat zijn wij blij.
Normaler nieuws zou derhalve welkom zijn …..
Leon zegt
Kiek, dit is voor de mensen die én rijk zijn én eens wat anders willen dan een ‘standaard’ RS6. Als ik het geld had, had ik het zo gedaan. FF typeplaatjes van MTM eraf peuteren en niemand denkt dat je een nog snellere auto hebt.
Geweldig toch?!
Béé eMm double v Motorsport 3 zegt
hoeveel volgende keer? 800 pk? waarom niet ..
Jesper zegt
@ bert: “en je labrador met stamboom” GENIAAL :D
@ Wouter; komende woensdag MTM RS6 vs Brabus Rocket? :D
Ben zegt
Mooi om rechtdoor te gaan, voor de rest niks. Bij menige tests was te zien dat originele RS6 met zijn gewicht van 2- 2,2 ton maar één ding kan. Over de voorwielen schuiven namelijk. Laat staan als je daar nog eens 50 pk bij zet.
Zonde van het geld.
Timmah zegt
Als je het zo bekijkt is alles boven 200pk overbodig . Komaan dit is voor mensen die zich gewoon willen onderscheiden van de rest.
De grootste hebben , weet je wel…
Er zal wel een doelpubliek voor zijn , anders beginnen ze er niet aan.
Daniël zegt
Waar deze rs6 pas echt gehakt van de porsche en ferrari’s maakt zijn de acceleraties van 100 naar 200 en 200 en 300 enzo. al zou ik de rs6 met iets zou moeten vergelijken kan je toch beter een s 65 amg kiezen
NAAMED zegt
WHAT IS THE TOP SPEED that must kill BRABUS ROCKET 350 km ??
Daan zegt
De auto is echt niet alleen geschikt om rechtdoor te gaan. Je kan het ook overdrijven. In een test van Drivers Republic met een rs6 en een c63 amg kwamen hele verbazende resultaten naarboven. De c63 was sneller bij een sprintje en de rs6 was iets van 3 seconden sneller op het circuit (1 rondje). Iets wat je toch niet zou verwachten van de zwaardere auto. Grip heeft ie zeker.
Ton zegt
De 2de zin: “Zoal we reeds wisten kan MTM je RS6 voor een slordige 4K wat extra power geven.”
Zoals past beter :)
–edit: dank u, is gefixt!–
Verder, die wil ik wel hebben die auto! Daarbij zou ik ook direct dichterbij de Duitse grens/in Duitsland gaan wonen. :D
johnnyt-jet zegt
Als Audi zijn centen had gezet op achterwiel aandrijving had dit ding er niet geweest . Omwille van het vermogen maar met 4 wiel aandrijving komen is zwakte . Een coureur zal dit ding na 5 minuten in de pich zetten : de verveling is ingetreden ….
Met achterwielaandrijving is een balans te vinden die hem niet ppur zit in het aantal pk”s.
Voorsprong door techniek …ik denk het niet , het kwartje moet nog vallen.
gerardo zegt
Overbodige luxe, leuk om over op te scheppen in de kroeg maar verder weinig getuigend van realiteitszin. Je kunt toch niet harder dan de file waarin je staat.
Bartholomeo zegt
prachtig ding dit !!! : Avant, luxueus, plaats voor de ganse familie achterin, ruime koffer, brutale acceleraties en een klevend weggedrag :p haal de badges eraf en je rijd “bijna’ elke wagen naar huis op het rechte stuk :)
aan degene die zei : “Een M5 zou beter zijn om op de autosnelweg te rijden”
Verklaar u nader ?
Waarom koopt iemand een M5 ? Voor de prestaties, het rijgedrag, weten dat ze sneller zijn dan 99% van de andere weggebruikers en omdat ze geld teveel hebben.
Waarom zou iemand een mtm RS6 kopen ? Voor dezelfde bovenstaande redenen maar omdat ze meer willen uitgeven en harder gaan dan die laatste 1% op de weg.
Bartholomeo zegt
Ochja, als er nou een BMW M5 uitkomt met 750 pk zeggen de “aandeelhouders/fanboys” hier dat zoveel pk toch geen overbodige luxe is, dat meer pk’s beter is, bmw powaaah en van die dingen.
Feit is dat dit een schitterend stukje techniek is en ik het nooit zal kunnen betalen/onderhouden :(
Timmie zegt
Waarom niet op 280 begrenzen ipv 279? De enige reden die ik zou bedenken is om de max. snelheid onder die van de snelste RS6 te houden (RS6 met Vmax-pack – 280km/u)
johnnyt-jet zegt
Bartholomeo , een porsche met ruim 300 pk (..) laat die tank op de nordschleife alle hoeken zien…….welke techniek dan ?
johnnyt-jet zegt
Een rondje nordschleife zal op de helft eindigen : coureur stapt uit en is in de veronderstelling dat vrachtwagens niet op dit stukje openbare weg is toegestaan. De tijd stond toch al op 10 minuten en vele porsches met een derde van het vermogen zijn ook al voorbij gegaan…..
wouterjeuring zegt
niet zo duur als ik dacht
Joost zegt
Kotst van de Audi bashers *BLEGH*
peter zegt
haha zie je het voor je; sta je voor het stoplicht, komt er een dikke lambo naast je staan.
geen partij, zal ie denken. en m dan je achterlichten laten zien. vet.
bert_audiRS4 zegt
@joost: pure afgunst
@all: snap niet dat er zo gemekkerd wordt over het niet uit kunnen laten.
er wordt alleen maar gepraat over nergens hard kunnen rijden.
het gros van alle moderne auto’s haalt de 200km/u! Die hoor je toch ook niet miepen?
hoe vaak sta je in nederland stil? juist
hoe vaak sta je in nederland voor het stoplicht? juist
dat is wat het juist zo mooi maakt!
acceleratie dat is waar het om draait!
heb het al een jaartje heerlijk naar mn zin in NL met mn nieuwe RS4, hij is elke euro waard!!!
Wouter zegt
Zoals ik bij alle Audi’s zeg;
Al maak je hem van goud het blijft maar een opgepimpte VOLKSWAGEN.
Bart zegt
4K is enkel elektronisch? Neem ik aan een chip.. vind ik wel vee lgeld aangezien je al voor 700 euro een chip op maat hebt.
Andere uitlaat en luchfilter ook zo’n 2/3k en je bent klaar.
Ruben haas zegt
De auto blijft qua uiterlijk wel heel saai, daarmee bedoel ik dat die niet veel afwijkt van de originele versie met als optie grotere velgen. De motor is wel beter ahaha ;)
opelfreak zegt
702 pk in een station dat is ziek en zo lullig voor iemand met een ferarrari 360 dat die ingehaald wordt de een audi station met 290km/h per uur
Zombie zegt
Geweldig! En nu nog NOS monteren voor wat extra pk’s.
bert zegt
Rij in een vw van 1973 top 120 met 45 pk . en die moet ik al constand afremmen op onze overvolle wegen . dus leuk speelgoed maar totaal overbodig ! bedenk liever iets nuttigs !
AudiFreak zegt
Leuk weekendautootje:P. Jammer dat ze hem geen knalwitte kleur hebben gegeven, is toch iets sportiever. Weet alleen niet of ik zoveel geld zou uitgeven aan zoon auto, voor iemand die dat wel zou doen: Goeie Keuze :P
audi-fan zegt
-edit: leestekens zijn er niet voor niets-
Audi RS6 MTM zegt
@ Mr. V8
qua uiterlijk dodelijk saai!? volgens mij heb jij geen smaak.
@ Scuderia
mensen die hem er ook goed uit vinden zien en smaak hebben?
rem68 zegt
Mag ik als bezitter van een MTM RS6 ook meepraten?
Dat iemand deze een dodelijk saaie auto beschrijft is kan ik best begrijpen al is dat natuurlijk wel wat overdreven, waarschijnlijk wordt bedoeld `een wolf in schaapskleding`.
Wel eens over nagedacht dat iemand, zoals ik, bewust niet zo wil opvallen maar wel een hele dikke sportwagen wilt rijden?
De reacties zijn overigens heel verschillend, de meeste zien echt het verschil niet met een gewone A6, geweldig toch?