Ook de lokale dealer mag bijtelling betalen over auto’s waarmee ze privé rondcrossen. Dat moet per dag worden geadministreerd, omdat er vaak van auto gewisseld kan worden. Logisch toch? Maar wat gebeurt er als je geen auto meeneemt?
Dan mag je ook gewoon dokken, terwijl je dus geen prive-voordeel hebt. Leuker kunnen we het niet maken, wel duurder.
2.3 De werknemer neemt geen auto mee
Neemt de werknemer aan het eind van de werkdag geen auto mee? Of heeft hij in het weekend, tijdens verlof of ziekte geen auto? Dan baseert u de grondslag voor de bijtelling privégebruik op de auto waarop u in de afgelopen twee maanden de grondslag het vaakst hebt gebaseerd op grond van deze handreiking. Zijn er nog geen twee maanden verstreken, dan baseert u de grondslag voor de bijtelling op de auto waarop u de grondslag in deze kortere periode het vaakst hebt gebaseerd.
De regeling vind je hier!
Het voorbeeld wat er in wordt gegeven maakt e.e.a. wat duidelijker.
Een werknemer rijdt op maandag na werktijd naar huis met auto A. Op dinsdag rijdt hij met auto A naar het werk en na werktijd met auto B naar huis. Op woensdag laat hij auto B thuis staan. Hij gaat met de fiets naar het werk en na werktijd gaat hij ook weer met de fiets naar huis. Op donderdag rijdt hij met auto B naar het werk en gaat hij lopend naar huis. Op vrijdag gaat hij met de fiets naar het werk en na werktijd gaat hij met auto C naar huis. U baseert de grondslag voor de bijtelling privégebruik op:
– maandag: auto A
– dinsdag: auto B
– woensdag: auto B
– donderdag: vaakst bijgetelde auto afgelopen twee maanden
– vrijdag: auto C
– weekend: auto C
Om lopend naar huis te gaan en geen beschikking te hebben over een auto van de zaak mag de betrokken werknemer dus gewoon belasting aftikken.
Thibaut zegt
wtf?!
NuttelozeBPM zegt
Het was te verwachten…
Maarja, er zijn genoeg achterpoortjes, de garagisten zullen die wel kennen…
jamesBROWN zegt
Dit is echt te idioot voor woorden… Ik word hier echt zo boos van
Maar ja, iedereen zal zich er wel weer bij neerleggen.
Klassiekerrally zegt
Nederland op z’n smalst… (ik wilde eerst iets anders, veel grovers, typen)
Wodkaspa zegt
Dus omdat de fiscus het administratief niet aankan als je de ene dag wel een auto van de zaak hebt en de andere niet, mag je gewoon altijd gaan betalen. Voor mensen die dat soort “logica” bedenken hadden ze in de middeleeuwen een heel mooi woord: STRUIKROVERS!
Kawouter zegt
Leuker kunnen we het niet maken, makkerlijker ook niet. Zoiets is toch niet fatsoenlijk te administreren? Dat is vragen om fouten (fraude?) als je het mij vraagt…
Simpson zegt
Ik denk dat de garagehouders een oldtimer kopen en dat ze daar allemaal ‘het meest’ in rijden :-)
Emile_Benz zegt
@ Klassiekerrally: iets met ’n “K” toevallig?
@ Kawouter: Dus wat gaan we doen? Juist, er lekker op los frauderen! :twisted:
Emile_Benz zegt
…de grootste criminelen zitten in Den-Haag en Heerlen…
Jesper zegt
rot op man!! ik ga toch niet betalen voor een demo’tje waar de hele dag proefritten mee worden gemaakt!! laat ze het maar eens controleren :o
als ik 2x in een aygo rijd, en 2x in een landcruiser, laten ze me natuurlijk ook voor de duurste betalen zeker!
ik betaal geen cent, opgesodemieterd!
nog een weekje of 2 en dan moet het ambulancepersoneel bijtelling gaan betalen als ze in hun pauze naar een ongeval moeten :o
Hugo zegt
Als een auto gedeeld wordt door meerdere medewerkers, oftewel een werknemer heeft geen eigen vaste auto, kan de bijtelling in een keer worden afgekocht voor 300 euro per jaar. 5 werknemers in dienst, 5 leuke autos en die laten rouleren. Tsjakka.
Maarten zegt
Lullig, maar logisch natuurlijk.
Als ik een dag geen gebruik maak van mijn leaseauto wordt dat ook niet in mindering gebracht op mijn bijtelling.
997 Turbo zegt
Je kunt in Nederland je kont niet meer keren, of je moet er belasting over betalen. De overheid heeft afgelopen jaar 6% meer inkomsten uit belasting geincasseerd, maar blijkbaar is dat voor Wouterje Kaboutertje nog niet voldoende…. Dan ben je natuurlijk als automobilist een gemakkelijke prooi voor die rovers.
Thelis zegt
De eerste de beste rechter schiet dit toch af!
Betalen als je geen prive kilometers maakt. Kan niet.
Timmeeeeeh zegt
Dat je, ook als je geen auto van het werk meeneemt gewoon bijtelling moet betalen is normaal, aangezien mensen die niet in de autobranche werkzaam zijn ook het hele jaar bijtelling betalen. Of ze de auto nu elke dag gebruiken of niet. Niet meer dan rechtvaardig toch?
Thelis zegt
@Simpson
Ik weet er toevallig nog net 298 stuks te staan!
http://www.autoblog.nl/archive/2008/08/01/298-klassiekers-in-een-australische-schuur
Bennink zegt
Straks mag je bijtelling gaan betalen als je een proefrit wilt maken :-D
de jos zegt
als ik garagehouder zou zijn, maakte ik er met opzet een zooitje van!! Dit slaat toch werkelijk nergens op.
Als je dan toch een belasting wil doorvoeren, stel dan toch een forfait (eventueel met niveauverdeling) op.
mark zegt
@Hugo
Dit geld alleen voor bedrijfsauto’s (ingericht voor goederenvervoer dus)
Het is overigens nog niet 100% zeker dat deze regeling ingevoerd gaat worden.
Ik werk bij een toyota-dealer en op dit moment betaal ik bijtelling over mijn salaris. (Ooit ingevoerd voor garagemedewerkers omdat er zoveel verschillende auto’s gereden worden)
In oktober gaat de nieuwe regeling in als de rechtszaak tegen de staat der nederlanden niet gewonnen word door de brancheorganisaties.
Xander zegt
In de autohandel krijgen ze sowieso geen stok tussen de deur.
Als een verkoper lekker in een demo van de zaak rijdt, en netjes zijn kilometers bijhoudt (Max. 500 prive per jaar) dan is er helemaal niets aan de hand en hoeven ze ook geen bijtelling te betalen.
”Jah maar hallo .. 500 km ben je echt zo overheen hoor!”
Klopt, daarom is het zo fijn dat er veel klanten komen proefrijden. Misschien heeft een klant in plaats van 25 km wel 125 km gereden .. niet te controleren voor de fiscus ;)
Jesper zegt
@ mark: betaal jij bijtelling voor je demo’tje? ik niet hoor, en ik werk ook bij toyota in de verkoop. ik heb dan ook geen demo op mn naam staan maar gewoon steeds wat er beschikbaar is :D
Iceman zegt
Dat is waarom ik onder geen beding een auto van de zaak wil hebben.
Dan heb je dat gezeik niet.
Hans.
Roenus de racer zegt
Nederland… oef… Ik woon in Spanje, rijd Audi S3 en betaal ca. 80euro wegenbelasting per JAAR! De benzine kost hier 1.35 per liter (Euro98) en de snelwegen zijn over het algemeen goed. Daarbij schijnt hier de zon en worden we ca 25% belast op ons inkomen.
Ik denk dat ik nog even blijf…
Maarten zegt
Is dit niet iets wat voor de rechter valt te betwisten?? Belasting betaal je over goederen. Als je niks consumeert zeg maar, kan je toch ook geen belasting betalen?
Xander zegt
@ Iceman
Ene kant heb je gelijk. Andere kant staat het ook weer zo appart als je bij bijv. Mercedes-Benz werkt en je aankomt in je ’91er 316i.
Ik moet ook vaak naar klanten toe .. reken maar dat ik dat sowieso wel in een nieuw model doe.
opa plas piemel zegt
mensen,…denk de volgende keer na als je naar de stembus loopt.
MFX zegt
@ Mark en Jesper: beetje stil in de showroom dat jullie zitten te autobloggen?
ik rij straks een twingo acces (staat in de huurfloot), wat ik doe in deze laguna GT meneer de belastinginspecteur. Gewoon een avond proefrit om de klant beter te kunnen adviseren, hoort bij de job toch?
Vuile zakken(vullers) zijn ’t !
Peter zegt
Let maar op! Oktober wordt het hele zaakje wéér uitgesteld.
super zegt
ah ja, die was ik vergeten op mijn “buk” lijstje, komt omdat ik geen lease-rijder ben. Komt ie dan he? het ge-update buk-lijstje:
bpm
btw
accijns
slurptaks
opcenten
motorrijtuigenbelasting
parkeervergunningen
betaald parkeren
bijtelling
vergeet ik nog iets?
en als dank wordt er geen asfalt bijgelegd en krijgen we frusten als koos spee op ons dak.
Johan zegt
@ Xander….
..Jij snapt het ook niet helemaal denk ik.
Je moet straks kilometers volledig kloppend hebben, dus proefritten, vervangend vervoer in de werkplaats, een keer een andere auto mee.
Het is gewoon onbegonnen werk.
En iedereen laat straks de dure jongens bij huis staan, en gaan allemaal in een “klein” autotje rijden.
Grote boeven zijn het , bij de belastingdienst. (en dan houd ik me nog in)
vince zegt
Ligt het aan mij of was Nederland ooit een vooruitstrevend land?
Overal waar links aan de macht is worden de mensen langs alle kanten in de a*rs genomen waar ze er bij staan en wordt er niets uitgevoerd waar de mensen om vragen. Dan vraag ik me telkens af (net als in België) waarom al die debielen links blijven stemmen……..
Jullie betalen veel te veel belastingen voor het raspaard maar de wegen zijn tenminste degelijk (globaal gezien).
Bij ons (België) mag je dan wel om de 3 maand nieuwe schokdempers laten plaatsen want daar is het “globaal gezien” nog slechter dan afrika :roll:
w0o0dy zegt
Ik weet van een paar mensen die ook bij grote dealerbedrijven werken dat ze helemaal niet bijhouden wat ze rijden. Op basis van de functieschaal wordt er een regeling getroffen en betaald men een vast bedrag per maand. Of er dan een twingo of een grande espace meegaat dat maakt niet uit. Overigens moet de auto nog wel dezelfde dag weer ingeleverd indien mogelijk als een klant de auto wil kopen. Iemand die ik ken rijdt zo meestal in een leuke auto maar betaald bijtelling over een auto van iets meer dan 50 mille. Tja ik betaal ook bijtelling als ik met mijn privé auto maar het werk ga, dus waarom zou het anders werken voor werknemers in de branche? Ik heb het ding voor mijn werk ook echt nodig, veel werknemers in de autobranche helemaal niet.
Remon zegt
Smerig, op geld belust pokkeland!
Tegen de tijd dat de BPM en wegenbelasting weggefilterd zijn is de burger er niks op vooruit gegaan maar die vuile graaiers in het kabinet wel.
Tegen die tijd zijn er zoveel nieuwe belastingen en regels bijgekomen dat het voordeel nihil is..
Vooral die vuile Wouter Bos is daar debet aan, moet je eens kijken hoe zijn ‘vriendengroep’ op Hyves al geslonken is, de meerderheid van de NL haat hem maar hij zit nog niet diep genoeg in andermans portemonnee!
Ik hoop dat hij bij de verkiezingen -50 zetels haalt, daarna direct het land verlaat om zijn rotkop hier nooit weer te laten zien..
Of beter nog, laat hem maar voor de rest van zijn ondankbare leven vrijwilligerswerk gaan doen in achterstandswijken en bejaardentehuizen terwijl hij inwoont bij een achterstandsmoeder met 2 kinderen, dan ziet hij de echte wereld eens ipv uit zijn ivoren toren uitkijkend op het gepeupel.
Nederlanders zijn een volk wat veel kan hebben en meestal zijn emoties in het openbaar niet laat zien maar eens gaat de laatste druppel in de emmer en komt er hopelijk een massale volksuitbarsting.
En dan zullen ze in Den Haag zeggen: hebben we iets verkeerd gedaan..?
Als ik het geld had en een goed toekomstperspectief in een ander land dan was ik hier meteen vertrokken in een F22 Raptor bewapend met schijt om als afSCHEID nog even wat te droppen op het Binnenhof..
Zo dat lucht op, nu weer verder met mijn leven in deze onzichtbare dictatuur.
Mvg,
Remon
lincoln zegt
tis eng om te lezen dat “bijtelling” al als iets normaals word gezien ..
super zegt
@remon
voel helemaal met je mee. wanneer komt er eens een revolutie.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ vince: ‘daarom vraag ik me af waarom al die debielen links blijven stemmen’
Het wordt nog gekker:
Dat heeft ook niemand gedaan!!
Onze rode linkse vrienden hadden het grootste verlies aan stemmen in tig jaar. En toch zitten ze er…
Voor de rest maak ik me niet te druk, daarvoor hebben we het nog steeds te goed hier, en is het te warm.
LOL
Esprit_de_Flandre zegt
Ik begrijp er niets van. Raar volkje, die Ollanders… :)
Le Feber zegt
Dit is gewoon belachelijk voor woorden zeg, en hoe wilde je dat zo doen zonder dat er fraude om de hoek komt kijken. Echt onbegonnen werk dit, stelletje prutser die dit verzinnen. Houd toch eens op over regeltjes ik wordt er zo misselijk van, BAH!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
LOL @ Esprit de Flandre
Helemaal mee eens!
Weet je waarom vooral: Nederland staat 9e in de lijst met meest welvarende landen ter wereld, en zeuren als hardste…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Bron: http://www.volkskrant.nl/buitenland/article481862.ece/
lincoln zegt
WAT .. al afgezakt naar de 9de plek ..
waarom niet de eerste ?? dat was toch ook een prima positie ..
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Neeee, zie net: gestegen naar de 6e plek!
De 9e plek was 2006, de 6e 2007, dus op naar de nummer 1!
Bron is wiki dit keer trouwens.
En dit is meer bedoeld als (daar hebben we hem weer…) relativering voor figuren als Remon.
opa plas piemel zegt
sorry,…de stemmachine denkt voor jullie…uiteraard links [communistisch]….ja,die stinkhippies die eerder in het kralingse bos en op parkeerplaatsen etc etc elkaar in groepsverband aflebberde en lieten blijken dat alles moest kunnen …hun gaan ons nu alles verbieden…weg met dat tuig.
Jesper zegt
LOL @ lincoln ; misschien de algemene tevredenheid onder de burgers? :P
Als een willekeurig iemand aan mij vraagt “wat vind je van nederland?” zeg ik:
GIERIG!
super zegt
@svenska
dat is een lijstje van de UN, gaat uit van allerlei gemiddeldes. Inderdaad is het zo dat het beter is om arm te zijn in nederland dan in de usa maar als (boven)modaal verdienende heb je het echt niet slecht in de usa hoor.
lincoln zegt
@SAAB .. zo zo .. de 6de plek .. en dat in een rapport van een ambtenaar .. zou me bijna schuldig voelen .. en afstand doen van wat ik teveel heb .. eigenlijk zoek ik daar een betrouwbaar persoon voor .. iemand die een eed heeft afgelegd en gezworen heeft ten dienste van het volk te staan .. misschien een ambtenaar ofzo ??
C30 T5 zegt
Wel apart he, degene die zorgen voor de grootste inkomsten van de staat(BPM,BTW,Slurptax,brandstof…..etc) worden nu aangepakt. Lekker slim, as wij zouden stoppen met ons werk gaat de BV Nederland gewoon faillliet.
We zouden juist extra korting moeten krijgen op bijtelling, zodat we nog meer auto’s gaan verkopen en de schatkist gaan vullen.
Als ik bij de hypotheker zou werken krijg ik toch ook extra korting op mijn hypotheek, als ik bouwvakker zou zijn kan ik toch ook goedkoper mijn eigen huis bouwen. Dan moet het voordeeltje voor de autobranche ook blijven!!!
dekster zegt
Ophangen al wie zoiets goedkeurt!
Oh dju, nu staat de politie morgen… ahnee, dat kan niet, want ze hebben geen bevoegdheid aan mijn belgische deur :twisted:
mark zegt
@ MFX
Nee, nog lekker aan het genieten van mijn vakantie. (gister terug gekomen uit spanje)
w0o0dy zegt
Laten we wel wezen er zijn twee soorten mensen met een auto voor de zaak…. de mensen die ook daadwerkelijk de weg op moeten om klanten te bezoeken en de mensen die als kers op hun arbeidsvoorwaarden er nog even een leuke leasebak hebben uitgesleept….. Voor die laatste groep vind ik het eigenlijk niet zo erg dat ze er wat voor moeten aftikken….. voor de eerste groep is het nogal dubieus want zonder auto van de zaak moet ik privé gaan rijden en bloeden omdat de onkosten niet gedekt worden, of mijn baas betaald teveel en dan ben ik spekkoper…
Waar ik me aan stoor zijn de zaken als belasting betalen over bedragen inclusief BPM en BTW (hoezo? Is mijn privé voordeel groter omdat we veel belasting heffen? Lijkt me niet.)
Het hele systeem zou andersom moeten…. wie niet kan aantonen dat hij/zij meer dan 15.000 km voor de baas naar afspraken/klanten rijdt die mag betalen… de vertegenwoordigers, consultants, salesmensen etc blijven dan redelijk buiten schot en dat is terecht want als iemand zoals ik niet zakelijk zo’n bak nodig zou hebben dan reed ik echt wel wat anders….
Bijtelling is niet ok, maar als bijna iedereen de lul is dan zie ik niet in waarom de autobranche een uitzonderingspositie zou moeten krijgen.
w0o0dy zegt
@Dekster: creatieve ingeving! Wij gaan oproepen tot acties tegen de belgische regering en jullie tegen de onze! *trekt lange neus naar Hirsch Ballin en de andere prutsers die dit soort kleinzerigheid koppelen aan machtsmisbruik door iemand in de kraag te pakken die zich verweert tegen het kabinetsbeleid. Tis hier geen China of wel dan?*
Yellomello zegt
ik ben het wel eens met opa plas piemel; helaas laat OPP door deze uitspraak merken dat hij geen opa is. Wel is hij net zo tegen communisten als ik. Ben helemaal mee eens dat de ‘vuile stinkhippies’ van weleer inmiddels maatschappelijk zo gegroeid zijn dat ze invloed hebben > en wel op een slechte manier. Carp-o-Matic! Aan de andere kant, wie remt er nog voor 50’ers?
Yellomello zegt
wOoOdy, ik ben al lang blij dat ik een auto ter beschikking krijg om naar mijn werk te rijden, stel je voor dat ik 55.000 km per jaar zelf moet gaan betalen, terwijl mijn baas eist dat ik ‘representabel ‘ ben, en mijn eventuele priveauto niet meer dan 5 jaar oud mag zijn. OUCH!!
Helaas is het zo dat door mijn vakgebied (niche in de ERP-branche) ik nogal eens in de auto zit, stel je voor dat ik iedere dag thuis kon werken, wat denk je dat ik met die stomme leasebak zou doen?
w0o0dy zegt
@Yellowmello: als je zoveel rijdt zal dat waarschijnlijk niet alleen naar kantoor zijn, maar vooral veel “buiten” werken bij klanten… Voor die groep mensen is een leasebak een goede oplossing, die hebben em hard nodig. Dat is mijn punt ook… alleen zijn er ook genoeg managers die altijd op dezelfde plek werken en dus voor woon/werk verkeer een leasebak hebben… dat is onzin en bij die groep is het puur verkapt loon. Voor de drommels die voor afspraken uren per week in de files moeten staan ligt het wat mij betreft duidelijk anders…
Remon zegt
Nederland een welvarend land over de rug van zijn inwoners die elke cent moeten verantwoorden, loonbelasting betalen en over 10 jaar verplicht tot hun 70ste moeten doorwerken..
Op naar de nummer 1 inderdaad..
Als NL zo’n democratisch land is mag iemand mij wel eens vertellen waar wij inspraak in hebben?
Mvg,
Remon
opa plas piemel zegt
@yellomello,….ook stinkhippies gaan een keer dood….zeker gezien hun voedingspatroon….ze stinken niet omdat ze gezond eten.
@remon,ik denk zelf dat NL niet meer bestaat en dat het een provincie van de EU is….d.w.z,balkenende heeft hier niks te vertellen….die baasjes uit de grotere EU landen bepalen hier al sinds tijden de zaken….nog één ding,begin een revolutie geleidelijk .
gewoon niet doen zegt
Je ken het ook gewoon niet doen. En echt als branche via de bovag gesteund bijvoorbeeld de maatregel niet uitvoeren en een eventuele claim gezamenlijk betalen.
Dit kost administratief geld,
levert gemiddeld niets op,
stimuleert het gebruik van de auto en staat dus haaks op milieubeleid,
en is zo ongelofelijk zeikerig…..
Dat ik zeg gewoon ECHT boycotten en volhouden. Volgens mij beter samen de boetes betalen dan deze achterlijke maatregel te accepteren.
Iemand nog spijt van zijn stem op BOS/BAKELLENDE?
lincoln zegt
donder nou eens op met die bijtelling ..
die auto,s zijn allemaal betaald ..
allemaal verzekerd ..
allemaal BPM ..
allemaal accijns ..
allemaal brandstof ..
waarom moet daar door de bestuurder extra over betaald worden ??
jaloezie belasting ??
lincoln zegt
ok ok .. bij die bpm zat ik effe fout ..
maar dat is dan ook afgunst-belasting ..
Lagonda zegt
Jeminee zeg. Hier wordt je wel even stil van.
Wat gaat dit wel niet aan administratie kosten ?
Dat is toch niet bij te houden ?
Op maandagen gaan al die bedrijven dicht om de administratieve handelingen van elke werknemer te kunnen afhandelen.
Dus een baan in de autobranche zit er ook niet meer in :(
Richard zegt
ik werk zelf in de auto branche. het vervelende is dat je niet altijd bij een merk zit die goedkope auto’s verkoopt. Dan werk je bij zo’n merk en je bent nog zelf junior verkoper. dus je salaris is ook junior. maar je noet nu wel bijtelling gaan betalen over die auto waar mee je rijd. nu valt het nog mee omdat de bijtelling naar je salaris wordt bijgesteld en dus veel meer in verhouding staat.
maar wat je straks gaat krijgen bij dealer’s is dat je helemaal geen proefrit kan maken want de verkopers rijden allemaal in een kleine auto en de grote auto laat men staan.
wat maakt het werken in de autobranche zo mooi en zeker als verkoper is dat je de nieuwste en mooiste auto kan rijden. want in vergelijken met andere sales fucties in de arbeidsmarkt is het salaris dramatisch. maar zo’n mooie auto maakt dan het een en ander goed. en de branstof pas.
elke brache heeft een voordeel alleen bij auto verkopers wordt dit nu weggehaald.
de mensen die nu dit land bestuuren hebben geen idee wat er in werkelijkheid in dit land gebeurd. zijn helemaal vervreemd en ze willen alleen maar meer geld!!!
maar als iemand meer verdiend dan de minister president dan staan ze in den haag gelijk op hun achterste pootjes want ja dat mag natuurlijk niet.
om mijn verhaal af te sluiten.
de Bovag is dit hele bijtelling verhaal aan het aanvechten want zelfs de bovag is het hier niet mee eens. want eens te meer wordt de auto weer als melkkoe gebruikt.
Seven zegt
@ WOoOdy
Ik kan me je gedachtegang voorstellen waarbij je jezelf afvraagt waarom de autobranch een uitzonderingspositie zou moeten krijgen m.b.t. de bijtelling. Echter is het zo dat verkopers doorgaans in auto’s (lees: demo’s) rijden die qua waarde niet in verhouding staan tot het salaris, dit is met name het geval bij premiummerken, immers een juniorverkoper bij Audi zal weinig salaris overhouden indien de bijtelling gebaseerd wordt op de cataloguswaarde van de A3 waar hij in rijdt. Om die reden is er een speciale regeling voor dealers in het leven geroepen waarbij de bijtelling wordt gebaseerd op een bepaald bedrag wat in verhouding staat met het salaris.
Deze regeling willen ze dus afschaffen. Naast de financiële nadelen hiervan gaat naar mijn mening een stukje ‘charme van het vak’ verloren. We zijn allemaal autoliefhebbers en de charme van het autoverkoopvak is natuurlijk dat er in relatief dure auto’s gereden wordt en dat zal een stuk minder worden, wat enorm jammer is.
Graafke zegt
Voor mij dus geen dikke auto meer mee naar huis….
Cosworth Driver zegt
De bijtellingsregeling klopt zoiezo niet.
Je betaald 3 of 4 jaar lang een percentage over de nieuwprijs
Maar de auto is niet 4 jaar lang nieuw.
Eigelijk zou je dat percentage moeten betalen over de gemiddelde waarde minus de restwaarde.
bozewolf zegt
Op het politieke vlak hebben sommigen hier teveel paddo’s gebikt ofzo…
links kabinet? Pardon? De PVDA die zichzelf al jaren geleden verloochent heeft in combo met prime-gristentuig als CDA en Unie? LINKS?!
I don’t know what y’all smoking…but pass that shit…
OT: Tsja. Ergens is het wel logisch, maar t blijft een beetje bukken.
Xander zegt
@ Johan
Ik begrijp het wel degelijk.
Ik rij momenteel een 130i. Als ik s’ochtends op werk aankom geef ik mijn sleutels af bij de werkplaats. Zij sturen dan de eerste de beste klant met mijn auto weg, meestal voor een hele dag ofzo. Stel zij hebben dan 25 kilometer gereden met mijn auto, maar ik verwerk in mijn km-registratie dat ze 75 km gereden hebben. Hoppa, 50 km extra te rijden voor het weekend ;)
Je kunt je voorstellen dat als er dagelijks iemand met je auto rijdt, je het soms best wel leuk kan indelen allemaal, terwijl het voor de rest aan het eind van de week allemaal kloppend is.
Ik vind het allemaal wel best. Binnen een half jaar kom ik binnen een kilometer van mijn werk te wonen, en dan gaat de auto van de zaak er ‘officieel’ af ;). Hoef ik alleen maar een oude fiets op de zaak neer te zetten voor het geval dat onze vrienden van de belasting een keertje langskomen.
* Voor diezelfde vrienden van de belastingsdienst. Het bovengeschreven stukje is niet op waarheid gebaseerd. ;)
mashell zegt
Lijkt me niet meer dan terecht dat ook autoverkopers bijtelling betalen over huh auto van de zaak (ze kunnen ook weigeren en prive een Golf 2 gaan rijden). Het is eigenlijk van de zotte dat deze beroepsgroep ooit is voorgetrokken.
“maar wat je straks gaat krijgen bij dealer’s is dat je helemaal geen proefrit kan maken want de verkopers rijden allemaal in een kleine auto en de grote auto laat men staan.”
Nee hoor. De verkopers rijden in een prive auto, en de dure demo’s gaan s’nachts in de garage. Zijn ze bij verkoop nog meer waard ook! Nadeel, als je naar een auto bedrijf gaat kun je daar als klant dan niet meer parkeren want het terein staat vol met demo’s en auto’s van personeel.