De standaard Mosler MT900S heeft 550 pk en dat is een beetje magertjes. Corvette guru en Mosler dealer Mike Vietro besloot daarom de handjes uit de mouwen te steken.
Hij bracht het 7.0 LS7 V8 blok naar Nelson Racing Engines om het ultieme motorblok er van te maken. Na vele aanpassingen worden het monteren van twee turbo’s, werd het blok op de dyno geplaatst. Daarbij haalde de V8 een topvermogen van 1635 pk en dik 2000 nm bij een relatief laag toerental van 5600 tpm. Er zit dan ook nog meer in het vat, maar de eigenaar van de auto vond dit al een hele mooie waarde. Per 100 extra toeren per minuut steeg het vermogen met 70 pk en Nelson Racing denkt dan ook dat er bij 6200 tpm meer dan 1800 pk in zit.
Na de test is de turbodruk van het blok teruggeschroefd: met standaard benzine haalt de V8 nu dik 1000 pk, wat voldoende is voor op de straat. Met racebenzine en de turbodruk volledig opgeschroeft kan 1800 pk worden gehaald om deel te nemen aan races. (via WCF)
S3Revo zegt
Damn hoeveel zou die verbruiken?
IlCuoreSportivo zegt
En hoe snel gaan de sprints dan,
0-100 in 1,7 sec ofzo :)
Juicie zegt
Denk dat de 0 naar 100 sprint wel tegen zal vallen. Probeer zoveel koppel maar eens normaal op de weg te krijgen zonder heel erg veel wielspin.
Altron zegt
Damn :o
Ben idd ook wel benieuwd in wat ie de 0-100 sprint doet :)
En of ie nog wel een beetje te besturen is op het circuit als die volle 1635/1800 pk op de banden/circuit los gelaten worden.
JD zegt
Ik denk dat die 0-100 in 20 sec. doet omdat hij eerst een partij zal lopen spinnen met dat vermogen.
Incognito zegt
Dusss…
Rick dos zegt
Het zal de ouwe l*l wel in mij zijn die het volgende zegt;
Wat moet je met zoveel pk? Wat wil je ermee bewijzen? Dat je ook peniscorrecties op andere manieren kan krijgen?
Het slaat toch werkelijk nergens meer op…
denny zegt
grof! dat moet wel een snel beestje zijn. dat koppel is ook uber! mooie carosserie is een ander verhaal, daar zijn die amerikanen niet zo goed in.
ik denk dat de vraag voorr de komende jaren is wie als eerste door de 2000 pk grens gaat…
CRX zegt
@ wouter: ‘worden’ (in 4e regel) moet denk ik ‘waaronder’ zijn.
Lekker op het circuit laten dan. Ben het wel met RD eens. Hoeveel kan een mens te compenseren hebben.
Bolus zegt
Geloof er helemaal niks van.
Dit riekt naar grappenmakerij.
TheEdge zegt
zoveel peekaas heeft mn scooter nog’n eens :p
nee wat? 1635 pk, hè? kan dat?
nu nog een paar spoilers om hem aan de grond te houden, daarna ff een run doen om te kijke hoe hard hij gaat. K denk zo’n 1200 km/h……
Apache zegt
Races? Na 1 race zal het wel afgelopen zijn met je motor…
IPA35 zegt
hij heeft maar 1000 pk he voor straatgebruik, dus mischien iets sneller dan de ssc.
Jandepandaman zegt
Tjonge- 1800pk…! Dergelijke hoeveelheden hadden de evechtsvliegtuigen in Wereldoorlog 2 ook, maar dan met motorblokken die 2x zo groot waren…!
Dat soort inkrimping belooft dus nog wat voor de komende tijd- Straks kunnen ze met dat soort techniek uit het blokje van een Cuore genoeg vermogen persen om een R8 het nakijken te geven… :mrgreen:
Senor Ignis zegt
waarom?
omdat het kan :)
Gio zegt
video video video, waar is die video!!!
JJM zegt
hij doet geen 0-100 want dan zijn zn banden al weg en op velgen haal je de 100 niet :)
audi zegt
mooi maar waardeloos en ik vin dat ding lijken op een Maserati MC12 zou je zeggen dat het een nieuwe MC12 is dan geloof ik het ook .. Pure Waste of Good Money
FordKa zegt
Mosler MT900S Red Devil: 1635 pk, geen typefout,
Mag dan wel geen typefout zijn, in het stukje zelf staan wel veel raar gevormde zinnen… Lees het nog een keer na zou ik zeggen.
Xiphos zegt
vind het nog niet zo gek, maximale turbo druk van 32.72 psi = 2.26 bar dan komt er dus meer dan 2x zoveel lucht binnen dan normaal. alleen nouw is weer de vraag… hoelang blijft zoiets nouw heel. dat vind ik persoonlijk altijd het nadeel van al die hypercars met heel veel pk’s die worden zo ver opgevoerd dat de levensduur drastisch achteruit gaat
TBK zegt
Een vette grijns is hier wel op z’n plaats lijkt me. Laat maar los dat beest :)
AutoInformatief zegt
Damn zeg! Die kerel heeft een flink karretje zeg.
Maar inderdaad 0-100 gaat nooit snel lukken omdat deze juist weer teveel kracht heeft. Ook één van de redenen om de Veyron aandrijving op alle 4 de wielen te geven.
Maar de topsnelheid ben ik toch wel naar benieuwd, in mijn ogen ziet dat ding er nog redelijk aerodynamisch uit in mijn ogen. Dat moet toch ruim over de 407 van de Veyron gaan.
gerardo zegt
Wederom een surplus aan vermogen om wellicht tweetiende van een seconde sneller naar de honderd te sprinten! Van deze overbodige berichten wordt je niet echt vrolijk! De enige die hier misschien vrolijk van wordt is de heer Bos, vanwege het enorme verbruik en dito accijnzen.
Rijzerlo zegt
Gewoon zorgen dat je een enorme turbolag creërt :P, zorgen dat de volledige turbodruk pas na 3000 toeren wordt losgelaten. Kun je in relatief een snelle tijd de sprint maken om vervolgens door te schieten tot de 400+ km/h. Niet handig op het circuit, maar wel op de zoutvlakte.
Ik ben zelf van mening trouwens dat die 2000 pk grens helemaal niet relevant is. Er komt binenkort een grens aan de topsnelheid die je maximaal kunt halen met een productie auto. Dit ivm luchtdruk, banden, weerstand etc. Hoog tijd dat we overgaan op maglev auto’s ;)
simpson zegt
ik zou zegge, maak er een hybride van
dan kun je tot 50km/h wegrijden zonder iedere dag een setje achterbanden op te roken.
Appieflappie zegt
Tegen de tijd dat deze auto bij de 400 km/h is ligt de auto total loss op het wegdek en is de motor niet meer te redden.
Veyron FTW!
Brian zegt
Launch Control, of is dat weer niet goed bij de Yanks?
floryn zegt
Als er ooit een cabrio versie komt van deze auto, hoef je je haar in ieder geval niet meer te kammen ’s ochtends. Dat bespaart weer tijd zo’n externe en zeer natuurlijke föhn!
floryn zegt
Politie agent: “Waar denkt u dat u mee bezig bent meneer?”
Mr Mosler: “Ja meneer ik had me een beetje verslapen vanochtend en ik heb straks een belangrijke vergadering…. eeeh Ik was mn haar even naar achter aan het blazen” :)
406_v6 zegt
Nou dat koppel mag er ook best wezen…. een piek van 1481 lb.ft (poundforce foot) komt overeen met een slordige 2008 Nm…. da’s ongeveer net zoveel als een gemiddelde 40 tons truck tegenwoordig heeft…..
Ik zeg “De caravan trekker van ’t jaar (of eeuw?)” …:-)
KUYL zegt
Heb thuis nog HOT RODS liggen met artiekels van die Nelson gast, moet je anders ff op z,n site kijken. Maar Benzine verbruik schijnt met die amerikaanse turbo V8 nog best gunstig te zijn (in hoeverre je daar ook over kunt spreken). En die blokken gaan een hele tijd mee, tenminste op die 1000 pk stand. Tijd terug stond hier op de site die groene camaro ook met zoveel PK`s. Dat blok kwam ook van die Nelson vandaan.
GeoBem007 zegt
repost?
http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/09/baas-boven-baas-nelson-racing-mosler-mt900s-1800pk
Laurens zegt
233 pk per liter motorinhoud.. Cuore anyone? :P
RenJie zegt
“Met racebenzine en de turbodruk volledig opgeschroeft”
moet dat niet “opgeschroefd” zijn?
Scuderia zegt
Damm echt ziekelijk en hij is nog gaaf ook.
Hier gaat mijn bloed sneller van lopen..
Nick zegt
@KUYL: Dat komt omdat ze veel koppel op een laag toerental hebben, als je het gaspedaal een millimeter naar beneden forceert dan slurpt de motor meer dan je lief hebt.
Zulke motoren zijn geprepareert voor extreem hoge turbodrukken, daar staat wel tegen dat je het hoge toerental moet opofferen vanwege zwaardere zuigers, krukstangen, krukassen, zwaardere cilinderkop (heeft nadelig effect op smeringssystemen, dus vermogenverlies), enz enz.
Dit ziet men ook vaak bij opgevoerde Nissans en Supra, welke beweren volledig fabriekstandaard te zijn maar toch wel andere zuigers, cilinderliners, etc blijken te hebben.
Crate engines van GM-Corvette zijn van fabriek af al een beetje opgekalifaterd voor zwaar misbruik.
CSL zegt
En wat weegt de auto dan? ook 100kg!!
KUYL zegt
@Nick, klopt. Had het idd ook niet over het gebruik op circuit of strip, maar gewoon verkeer. Volgens mij staat op de site van HOT ROD ook dat item over Die Nelson, staat precies in welke onderdelen hij gebruikt voor zijn motoren, op een paar belangrijke details na natuurlijk.
Audiofreak zegt
… wtf??? :shock: das nie normaal meer!! als ze die motor nou eens in dit zetten: )
of in een 4wd R8
Jordey zegt
Dat is echt gestoord. Ik zou daar echt van me leven nooit in durfen zitten. 2000 nm!!
gerardo zegt
Ach Jordey, beb jij nou een echte vent? Gewoon een pepermuntje onder je tong en dan maar knallen!
AMG Black Series rulezzz zegt
Wielspin in 6
wietse zegt
dacht ik ook al mischien worden ze bij auto blog wat ouder die mensen vertellen ook alles twee keer
http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/09/baas-boven-baas-nelson-racing-mosler-mt900s-1800pk
zeikwijven zegt
je hebt nix aan zo’n auto want voordat je weg bent zijn je banden alweer opgerookt!!
zit er wel goed uit trouwens
lincoln zegt
typisch Amerika ..
waar de autodealers ook nog liefhebber zijn ..
waar barn-projecten altijd flikken wat de industrie niet kan ..
SJ zegt
Zozo. Waar de Veyron niet meer harder kan, is deze Mosler pas eindelijk klaar met wielspin :lol: Wat een beest zeg, hebben!
Jcd zegt
leuk 1600 pk… maar hang er nog even een versnellingsbak aan, kardan-asje en vwrijving van de banden en luchtweerstand. Dan kan je zomaar 1200 netto hebben op je achterbandjes.
w0o0dy zegt
En zo zien we dat het Corvette blok niet zozeer primitief is, laat staan slecht… gewoon een beetje “understressed” voor een goede bruikbaarheid en lange levensduur….
arie zegt
hoe krijg je in godsnaam 2000 nm koppel op de straat. Vooral met een amerikaanse auto???
CSL zegt
Amerikanen kunnen echt wel goede raceauto’s maken. Een goede voorbeeld is de Ford GT.
w0o0dy zegt
@CSL: en wat te denken van de Corvette…. al jaren de te kloppen auto in de Le Mans series…
De mensen van Nelson Racing doen dit soort projecten vaak en de auto’s schijnen tijdens normaal gebruik ook echt goed bruikbaar te zijn ondanks monster vermogens ON-boost.
remco zegt
mensen denk een beetje na.
traction controle launch controle en ander differentieel enz enz enz dat vermogen krijgen ze echt wel op de weg zonder de banden op te roken. denken jullie nou echt dat ze zoveel geld uitgeven en dan de rest origineel laten.
is wel te merken dat hier mensen op reageren die niets van auto’s afweten.
Ruben haas zegt
wat is zn topsnelheid ?
w0o0dy zegt
en nog ff een rij-impressie van de gewone Mosler… gewoon omdat het een brute sportwagen is….
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8838155872941950166&q=mosler+MT900s&ei=sOKBSP3dCYWSiwLivozKDA&hl=nl
arie zegt
@ remco: AMG ontwikkeld auto’s waarvan het draaimoment wordt teruggeschroefd naar 1000 Nm, wat al moeilijk op de weg over te brengen is. (denk aan de Top Gear-test van de CL 65 AMG).
Deze auto levert 2 maal zoveel draaimoment. (dit is wel gemeten op de achterwielen, dus inclusief de reducties van de versnellingsbak, diff., etc.).
Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om in te kunnen schatten dat deze auto minder weegt dan een MB CL65, S65 of SL65.
Ik denk dus dat dit bij acceleratie vanuit stilstand een groot probleem is.
w0o0dy zegt
@arie: dat lage gewicht helpt wel weer bij het van de plaats komen van de auto….. in verhouding tot de grip hoeven er minder kilo’s in beweging gezet te worden. En idd deze auto zal flink wat minder wegen dan een Mercedes CL65 of SL65….. je moet eerder denken aan zo’n 1100 tot 1200 kg voor deze auto dan aan 1,7 ton.
Menno zegt
uhm… slurptax?
maargoed, als je je zo’n auto kan veroorloven, heb je ook genoeg geld om de benzine te betalen;) mooie bak!
en nogmaals: waarom? omdat het kan!
Daniel zegt
Ach, de Red Victor 1 heeft 2000 pk en mag ook nog eens op de straat rijden.
Vind ik 1635 pk nog wel een beetje tegenvallen.
Van 0-100 in 1 seconden
http://www.dailymotion.com/visited/search/top%2Bgear/video/xtjve_2000-hp-street-car
http://www.youtube.com/watch?v=IokQf21NANo
Franco zegt
Hmm,
Ik zie dat men hier niet zo sterk is in geschiedenis?
In 1983 had Renault al een 1,5L V6 turbo, die 1500 pk leverde!
BMW bereikte 1200 pk met een “oude” vier cilinder blok van de 2002!!! En dus valt 1635 pk uit een 7L V8-blok mij een beetje tegen… :roll:
Maar dit is wel de toekomst, zie ook de gedownsizde motoren van VW. I.p.v. een 2,5L V6 zit er straks een 1,4L biturbo van 295 pk in je Golf GTi!
:D
Maarre, toch wel leuk dat het kan.
w0o0dy zegt
@Franco: ik zie vooral dat jij appels en peren vergelijkt….. Dit is een productiemotor die aangepast is en jaren mee moet. Toch net ff wat anders dan een racemotor die 300km mee gaat en daarna gereviseerd moet worden of zelfs gelijk weggegooid werd…..
joop zegt
is dit nu alleen weer voor naam te krijgen!
ik denk op straat dat ie na 3 straaten ontploft.er zit een met veel geld voor hun naam ophoog te krikken.
jeffrey zegt
wat maakt het uit de accelearatie van 0-100, 0-60 is relevanter naar 30 minuten spinnen is de tank wel leeg dan rolt hij nog ff naar de 60 op zijn reservetank en dan moet hij weer gaan tanken.
top zal ook wel rond de 400 (begrensd) liggen anders klappen de banden en dat wil je niet met die snelheid
Wim zegt
Ach, zoals er al meerdere malen staat; het koppel is niet nodig echt, tis een relatief lichte auto maar zie het zo; je rijd al 200 en de brandweer zit achter je ;) dan kan je makkelijk even naar de 300 gaan om niet in de weg te rijden :) Daar is koppel weer belangrijk voor.
serge zegt
tja, en wat heb je eraan…?
Mutske zegt
Jullie lullen over banden op roken, wie van jullie slimmelingen kijkt uberhaupt wel eens naar de formule 1 never heard about TRACTION CONTROL !!!!!!!!! TSSSSSSSSSS
Reggy zegt
It’s not a car! . . . . . . . . . it . . . becomes . . .a . . . PLANE . . . !!!!!!!
w0o0dy zegt
@Mutske: voor zover bekend heeft deze net als de originele Mosler MT900s GEEN traction control.
@Serge: meer dan aan zo’n opmerking.
@Jeffrey: de geschatte prestaties van de auto… (bij een geschat vermogen van 1800pk) 0-60mph in 2,5 sec, 1/4 mile in 9sec met een eindsnelheid van 256km/u, 0-230mph (368km/u) in 19,5 (ruim sneller dan de Veyron als ik me niet vergis) en een topsnelheid van 270mph=432km/u……
@joop: als jij dat denkt dan kun je dat maar beter laten…. de mannen van Nelson Racing doen al jaren niets anders dan motoren tot extreme vermogens opkrikken en ze vervolgens zo afregelen dat je er normaal mee kunt rijden en de boel heel blijft….. die 1635pk levert de motor alleen bij volle turbodruk (regelbaar) en dus maar heel af en toe… maar de motor kan het wel aan….
joop zegt
nouw ik wil niet weten hoe veel het geld het kost om zoveel power op de weg te krijgen en dan ook no op kenteken!petje af voor bugati die zullen het weten.deze heren fucken het bok op maar daar blijft het ook bij .eens kijken od deze nog op staart komt tijd zal het weten.
Dorian zegt
stijgt hij ook op??
Sebas zegt
En waar dachten we dat uit testen?
symid zegt
@dorian: met dat hoge snelheid zal die auto wel in de lucht vliegen want hij lijkt blijkbaar niet echt zo stevig en zwaar voor paardenkracht tot en met 1800????
@sebas: wat dacht je als een vliegveld het slimste zou zijn om het uit te testen;)?
zelf vertrouw ik er wel op dat nelson wel de 2000pk zal halen want hun zijn erop getraind ik weet wel zeker dat hun er een doel voor hebben geplaats ze kunnen niet beter…..
dennis zegt
je heb niks aan pk’s als je een korte gearing heb
dat wil zeggen, als de standard versnellingsbak erin zit, loopt ie maar 300-350
fred zegt
je kan er ook een straalmotor inhangen, dan heb je geen last van wielspin, omdat de aandrijving dan door luchtverplaatsing plaats vind.
Pimpieej zegt
hahaha vliegtuig op een wegg ???
of toch maar een straatjager
Vince zegt
Erg gevaarlijk voor op de weg….
Erg slecht voor het milieu….
Maar wel leuk voor de liefhebbers van techniek!
Jesper zegt
Dus ehh, komende woensdag autoblog rijtest op Nardo met die scheurijzer? :D
Die Koeniggsegg CCXR had op E85 al wielspin in I en II, ik denk dat dit beest wel blijft spinnen tot IV :P
Ik zou overigens ook maar wat gewicht opofferen om m van AWD te voorzien, wel zo veilig, en een stuk sneller weg!
Timmie zegt
“wat voldoende is voor op de straat”… Een tuner is het daar in principe NOOIT mee eens.