Gisteren hebben we al een goed beeld van de nieuwe BMW 7-serie gekregen, maar vandaag heeft BMW officieel alle informatie naar buiten gebracht. Plaatjes kijken kan in de gallery of lees rustig de details.
BMW is trots op de (relatieve) milieuvriendelijkheid van zijn nieuwe vlaggenschip: de 7-reeks heeft drie groene labels. De 730d heeft een CO2-uitstoot van 192g/km waarmee de instap-diesel in Nederland zelfs als eerste diesel in het luxe segment een groen energielabel (C) verdiend. Qua CO2 uitstoot verslaat de 730d daarmee nipt de Audi A8 2.8FSIe die een CO2 uitstoot van 199 gram per km heeft, maar wel weer een B-label. Lastig he, milieuvriendelijk rijden. De 7-serie kreeg dan ook alle brandstofbesparende technologie van EfficientDynamics aan boord. Bovendien heeft BMW hard gewerkt om het gewicht van de auto binnen de perken te houden. In veel gevallen is de nieuwe siebener 35kg lichter dan zijn voorganger. Het gebruik van aluminium voor het dak zorgde voor 7 kilo gewichtsbesparing; ook de deuren zijn van aluminium en zorgen voor 22 kilo minder massa. Bovendien zijn de motorkap, de voorschermen en de ophanging van de voorste veerpoten, het motorblok en het differentieelhuis vervaardigd van aluminium.
De zescilinder diesel in de BMW 730d levert 180 kW/245 pk bij 4.000 t.p.m, waarmee de diesel in 7,2 seconden naar de 100 sprint en een top van 245 km/u haalt. Naast de diesel zijn in eerste instantie twee benzine motoren verkrijgbaar. Het vermogen van de zescilinder Twin Turbo in de 740i bedraagt 326 pk bij 5.800 t.p.m, dit is in feite een geupgrade 3.0 liter grote zescilinder zoals we die kennen uit de 335i, waar dit blok 306 pk levert. De 750i krijgt een V8 met twee turbo’s en heeft daarmee 407 pk tussen 5.500 en 6.400 t.p.m. Beide benzinevarianten zijn bijzonder snel: 0 tot 100 is voor de 740i in 5,9 seconden gepiept, terwijl de 750i daar slechts 5,2 seconden over doet. Zowel de 740i als de 750i halen met gemak een begrensde top van 250 km/u. De koppelkrommes van zowel de diesel als de benzines zijn mooi afgevlakt: de 730d heeft 540 nm beschikbaar tussen 1750 en 3000 tpm, de 740i heeft 450 nm tussen 1500 en 4500 tpm en de 750i heeft maar liefst 600 nm tussen 1750 en 4500 tpm.
Naast al het motorennieuws krijgt de 7-serie ook weer bijzonder veel elektronische gadgets aan boord. Integral Active Steering combineert BMW het eerder geïntroduceerde variabele Active Steering met sturende achterwielen. In de headsup display kan ook de geldende snelheidslimiet worden weergegeven die met een camera door de auto wordt herkend, inderdaad het systeem wat we ook kennen uit de Opel Insignia. Andere leuke gadgets zijn: een iDrive systeem wat toegang tot internet biedt, Night Vision met persoonsherkenning en -waarschuwing en een high-tech keramische afwerking van verschillende knoppen en schakelaars.
Standaard wordt de 7-serie uitgerust met Dynamic Driving Control. Hierbij kan de bestuurder kiezen uit een comfortstand, normale stand en sportieve stand van de dempers. Als optie is Dynamic Driving Control bovendien uit te breiden met Dynamic Drive, een systeem dat overhellen tegengaat. Dat is beter voor de wegligging, maar geeft ook meer comfort voor de inzittenden.
UPDATE: diverse video’s van de nieuwe 7-serie kun je hier vinden.
thom zegt
niet mooi
cas zegt
prachtig slagschip
Robbert_W zegt
Mooi hoor! Wat zal ie afschrijven!! Over 6 jaar is ie niks meer waard
Jan-Jaap-Karel-Kees zegt
is t niet gewoon een facelift??
En het vorige model was zo gewaagd..
thom zegt
ik vind het ronduit lelijk, de binnenkant is business class klm, en de achterlichten zijn zo groot als mijn wok in de keukenla
Rits zegt
uhmm ja, is niet lelijk maar ook niet wow.
Dus ik pas echt oordelen i.r.l.
wotevajjjj zegt
leuk nu nog wachten op de M7 als een 4.2 al in 5.2s naar 100 gaat
wat doet die v10 dan niet mss 4.5 fso
Lexus zegt
die eerste foto in de gallery; voorkant lijkt dan erg op de Quattroporte, met een platgeslagen neus…..
Lexus zegt
ps; achterlichten heeel erg C5 :S
lincoln zegt
keurige auto .. straalt rust , kracht en luxe uit .. well done Bangle ..
Zoeleken zegt
De front oogt nogal hoog, zal gemoeten hebben voor de voetgangersveiligheid, denk ik. Ik wil hem wel eerst eens in werkelijkheid zien voor ik oordeel, maar ik ben er niet wild van.
Jesper zegt
Bakellende’s nieuwe trapijzer, met de 5.0i in t vooronder natuurlijk, zijn dikke 760i kan-ie vaarwel kussen, is ie toch nog enigzins millieu-minder-schadelijk bezig :P
Echt een nette auto vind ik het, niet opzichtig, en toch laat ie zien dat je een stoplichtsprintje wel op je buik kan schrijven :D
victor zegt
ik vind dat ie een X6 achterkantje heeft en ik vind hem ook neit mooi, veel te goedkoop voor zo’n auto
Tomsns zegt
Net zoals ik in het vorig artikel over de 7-serie schreef:
Chris Bangle zei zelf: “Beoordeel de wagen(s) slechts als je ze in’t ECHT gezien hebt”.
En enkelen onder ons hebben dit, en zijn echt onder de indruk.
Hier zal men ook beginnen over de C5 achterlichten die ik persoonlijk uit de 1 coupé haal, maar goed.
En ook dat hij “lelijk” is:
Als het nieuwe design van BMW zo lelijk is, waarom wordt de Bangle-trunk bvb zoveel gekopieerd? Ik deze bij Lexus en de nieuwe C-klasse.
@Jan-Jaap-Karel-Kees:
Ja, het vorige 7 was denk ik de eerste BMW met Chris Bangle aan het hoofd.
BMW heeft Chris ge-engageerd voor een REVOLUTIE teweeg te brengen.
Is hij, en niemand kan dit ontkennen, aardig in geslaagd.
Dus facelift? Vind ik persoonlijk ook wel, maar dan wel een redelijk grondige.
De nieuwe S-klasse was ook niet zooo een revolutionaire verandering.
Trouwens, vind dat een limo niet te flashy mag zijn, eerder discreet.
Rovvel zegt
Hilarisch:
“Bovendien heeft BMW hard gewerkt om het gewicht van de auto binnen de perken te houden. In veel gevallen is de nieuwe siebener 35kg lichter dan zijn voorganger.”
35 hele kilo’s op twee ton?! Nou nou. Mazda heeft 100 kilo van zijn liliputtertje afgesnoept.
Maar goed, het is zeker een stap in de goede richting.
DennieFR zegt
Over de buitenzijde kan ik pas echt oordelen als ik hem een aantal maanden in het echt gespot heb [wat mooiere wielen,een keer in het diamantzwart,een keer in het wit enz. enz.].
En de binnenzijde zou zo precies naar m’n zin zijn,lekker een hoop knopjes erin en mooi bekleed dashbord.
Over de afschrijving praten we maar niet,want als je ruim tegen/over de 100.000euro aan een auto te besteden heb dan gaat het je wel goed financieel ;)
m5 zegt
mooi is ie niet als je met z’n ding aan het kleven bent en je ”prooi” kijkt in z’n spiegel dan schiet ie in de lach dat is niet de bedoeling natuurlijk ;)
Luc zegt
Nog steeds even lelijk als gister. En dat zal ook zo blijven.
markVI zegt
zelfde reactie als die van de gefacelifte 3:
ik snap niet hoe iemand de 1, 3, 5 en (ergste) 7 van bmw mooi kan vinden
ze zouden al die designers daar moeten ontslaan!
(ben eens benieuwd wat onze Jesper daar nu weer te zeggen heeft)
Summer Sky zegt
Geslaagde bak. In normale uitvoering althans, de uitgerekte versie lijkt ook echt duidelijk uitgerekt. Volgens mij zijn ze bij het ontwerpen alleen uitgegaan van de normale versie, maargoed, die presidenten en CEO’s die zich in een lange laten vervoeren zal het worst zijn hoe de auto eruitziet.
Zo in een donkere kleur, met die velgen, leuk hoor. Op dit moment de mooiste BMW-sedan uit het gamma.
epo zegt
Hmm, vanuit een aantal hoeken had ik ’t ook geloofd wanneer iemand zou roepen dat ’t een Volvo was. Eerst maar eens in ’t echt zien, hier kan ik zo niet over oordelen.
Ewout zegt
Typisch gevalletje van ‘love it or loathe it..’
I love it :)
H zegt
Het interieur van de vorige 7 vond ik aantrekkelijk, voor die reden zou ik hem gekocht hebben in plaats van een 5. Nu is het interieur zo mottig als in de X5.
En voor het mooie interieur alleen koop je geen auto (vooral omdat de 7 dan ook nogal kostelijk is).
Ik snap eigenlijk het segment niet van de 7, A8, S… ze zijn maar een klein beetje ruimer dan de 5, A6, E… en worden vooral lomper. Je krijgt er wel een hele hoop elektronische nieuwigheden bij, maar daar ben je helemaal geen kl*** mee.
Mocht ik een dergelijke limo kiezen neem ik gewoon de vijf met de drie liter diesel, ruim, practisch en voordeliger en met de rest van je geld ga je eens goed op reis. (ja ookal win ik vanavond de lotto, ik gooi geen onnodig geld door het raam, ookal kan ik het nooit van mijn leven opdoen)
Auto’s zijn echt gigantisch geworden. Neem nu die vijf die is ongeveer even groot als de Rolls-royce phantom II (qua lengte dan)
RenJie zegt
Kom op Balkie, nu die 760Li wegdoen en plaatsmaken voor de 740Li.
760Li: Bij een eventuele aanslag heeft u 5,6 seconden om naar de 100 te sprinten, terwijl u lekker de krant aan het lezen bent.
740Li(komt er vast aan): Bij een eventuele aanslag heeft u 5,9 seconden om naar de 100 te sprinten, terwijl u lekker de krant aan het lezen bent.
Wat is het verschil???? Bovendien kan de 740i nog langer doorrijden ook.
patrick2002 zegt
Zo jammer dit. Gelukkig is de auto niet voor mij gemaakt.
wg zegt
ik mag t niet hypen…. maar het is tha bomb…
pureporneaux.be zegt
C5! Wat jammer zeg, het CS concept kon zoveel meer moois in petto hebben voor deze wagen, en dan krijg je een 7 serie met C5 achterlichten. Jammer, jammer, jammer. Zeker als je weet dat BMW zoveel mooie en baanbrekende modellen in huis heeft..
lucas zegt
Een nieuwe BMW is altijd een beetje wennen. Op het eerste zicht lijkt hij mij wel geslaagd. Vooral het feit dat er meer bedieningsknoppen in het interieur zitten en er dus minder met iDrive moet worden gewerkt is wel positief. Wat betreft de achterlichten veronderstel ik dat die met de facelift wel zullen worden aangepast…
Murat03 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
XC-90. zegt
De achterlichten zijn niet van een citroen c5 nagemaakt, maar van een 1 serie coupe, maar het klopt wel dat er details van een C5 in zitten
Tomsns zegt
@Rovvel:
HEHEHEHE, 35kg op 2000kg, en dit van de makers vd M3 CSL :-)
Maar goed, ’t is een limo en carbon deurtjes op een 7serie zou niet mooi klinken bij het dichtslaan vrees ik. ’t Zou wel leuker rijden zijn, maar een limo koop je voor de luxe, en die weegt jammergenoeg.
victor zegt
omg, ik zie nu een foto van het interieur wat eeen naapers van jaguar, die ronde knop echt laag gezakt zijn ze vooral als je de achterlichten van de C5 mot jatten
Maghrebi zegt
hahaha en nog zijn er mensen die beweren dit lelijker dan chinese auto nog mooi te vinden ook.
Waarschijnlijk ging het zo:
Baas tegen zijn kleinkidneren, zo kinderen het is vakantie he ? dan kunnen jullie weer tekenen, kleinkinderen tekenen snel iets, baas zegt:”ja mooi hoor, maar hij denkt, bah net zo lelijk als de 1,3,7,x3 die mijn kleinkinderen hiervoor hebben getekent, maar voor ieder produckt een markt…..
Tadaa hij is officieel !
marruk zegt
evolutie van de koplampen met de grille van de CS,
achterlichtunits lijken beetje op die van C5 sedan..
verder niks bijzonders eigenlijk
niels zegt
BMW 760i… Iemand? :O of komt ‘ie er niet meer:(
trouwens, vind hem minder mooi dan het ‘huidige’ model, maar, logische opvolger
CasperH zegt
@ wotevajjjj: M7? Zou het? Zou wel tijd worden als BMW eens met een concurrent kwam voor de S8 of de S-klasse AMG.
VonStroke zegt
Toch een teleurstelling, ik had meer CS-concept verwacht in deze 7-er; Het geheel doet me aan als nét-niet. Al zal hij verder best wel in orde zijn.
RenJie zegt
@Casper
Zal wel goed verkopen ja.. vooral de S AMG’s zijn erg populair…(S8 ook maar goed)
DAT zegt
Ben ik nou z’on ouwe lul of is deze nog steeds de mooiste?
lincoln zegt
@DAT .. een ouwe lul met smaak dan ..
maar idd .. deze en dat model er voor zijn schitterend ..
voor een appel en een ei ben je nog eigenaar ook ..
CSL zegt
@DAT
je bent een ouwe lul ;)
Wat een bak zeg en die motoren!!!! WOW. En nog lichter ook!! En dat op cruciale plekken!!
7:25 op de ring? :)
Ik zou zeggen, ga zo door BMW!!!!
Had ik al wat gezegd over die motoren :) damm
CSL zegt
AUTOWEEK heeft al een Video ONLINE!!!!!!!!
Nederlandse TROTS BMW 7-SERIE ;)
http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=937&cache=no
niels zegt
@DAT
nee, je bent geen ouwe lul
Dat is gewoon de mooister 7-serie ooit gemaakt, lekker behouden ontwerp vind ik! :D
Lexus zegt
@CSL; thnx. Blijkt maar ff dat ie in t echt mooier is dan op foto (zoals altijd eigenlijk)
SimonMc zegt
Man wat is de mercedes S-klasse toch mooi als je dit ziet.Dit lijkt gewoon een gestretchde 5 serie met wat aanpassingen.
DAT heeft gelijk, de 7 serie die hij toont is vele malen mooier.
Stan zegt
Niet lelijk, zeker niet lelijk maar het is wel wennen!
Ik denk dat als je hem vaker (pas in 2009 :P) ziet rijden dat je hem echt mooi gaat vinden. EN waarderen.
lincoln zegt
O.K. .. je moet kiezen ..
en dan meteen voor de rest van je leven ..
Maserati quatroporte ??
BMW 740 ??
joost zegt
Die presentator van autoweek is me een partij saai!!! Ik val bijna in slaap.
Bestiun zegt
@ DAT
dat heb je heel goed gezien! blijft idd de mooiste.
Op de fotos kan vind ik hem niet mooi en niet lelijk. afwachten dus tot ik het eerste exemplaar op de weg tegen kom. Maar mij zou je zoiezo nooit in een 7 terug vinden.
Bestiun zegt
@ Lincoln
uiteraard de bovenste. dat lijkt me duidelijk
autoblogger zegt
@CSL: yeah video!… GAAAAAAAAAP
M Freak zegt
Lang leve de vorige generatie 7-Serie! :D
CSL zegt
@autoblogger
Hadden jullie ook minstens kunnen doen toch!!
phantom zegt
@ lincoln: de bmw natuurlijk, bij de maserati is het blok ondertussen al enkele malen op een hoop gelopen…
Wat zit iedereen nou te zeveren? die achterlichten lijken totaal niet op die van de c5 die trouwens weer van de vw pasat zijn gejat…en dan dat gelul over een knop die gejat is van jaguar:)
DennisM6 zegt
Night Vision met persoonsherkenning …
Oftwel, als ie aangeeft dat wouter er loopt, mag je gewoon doorrijden ofzo :P
autoblogger zegt
@CSL: nee, volgens mij moeten we er gewoon mee gaan rijden ;)
emile zegt
’t is en blijft ’n BMW…en die vind je mooi..of nie. :roll:
Doe mij maar ’n Mercedes-Benz S65 AMG/ CLS500/63 AMG :p
…of ’n HMMWV uit, laten we zeggen, 1980… :roll:
broccoli met pinda's zegt
@joost
Ja die ene die aan het eind van zn zin zn stem lager maakt. zeg maar. Of bedoel je die niet? En dit is wel ff pro autoblog dus niet blocken ofzo heh??
emile zegt
…en dan vergeet ik nog S600 :P
Ben zegt
Moet er erg aan wennen.. De achterkant vind ik nou niet echt “premium”…
Internet op iDrive.. Hoe nutteloos kan het nog gaan worden..
Ben zegt
@DAT:
Met je eens. Dát waren nog eens bimmers..
Goed dat ze aan het milieu denken, maar dat doen ze vanwege het verkoopexcuus en niet vanwege het milieu zelf..
De niertjes worden steeds groter en – goden vergeef me – ze worden steeds koreaner.
Birger zegt
@ DAT
Nee hoor, die vind ik ook gewoon een dikke wagen met een echt karakter.
Het interieur van de nieuwe is dan weer gewoon pure klasse, dat vind ik geslaagd.
broccoli met pinda's zegt
@ victor
Ik wil even zeggen dat Jaguar die knop van eerder vanBMW gejat heeft dan andersom want bmw had al veel eerder zo’n knop. Dat heet nou Idrive. En dat Mercedes en Audi die knop ook hebben nagemaakt. Bovendien heeft die knop in de jag een hele andere functie.
Turbo zegt
@DAT, de kenners zijn vaak zeldzaam.
Ben ik de enige die de acceleratietijden wat optimistisch vind?
micheloo0 zegt
Lijkt op de nieuwe skoda superb
w0o0dy zegt
@lincoln: tja, niet echt moeilijk kiezen tussen een walrus of een dolfijn.
De Quattroporte met de nieuwe 4,7 v8 is bloedsnel als je zin hebt, comfortabel als je rust wil en altijd één van de mooiste zakensedans.
Deze 7 serie zal ongetwijfeld wel goed zijn op een flink aantal vlakken, maar spannend is de auto totaal niet. Meer een rijdende herenclub vol sigarenwalm en Chesterfield banken… Dat maakt overigens wel dat ik denk dat de auto redelijk goed zal verkopen. Veel mensen in dit segment zoeken helemaal geen spannende full-size sedan. Die willen comfort, luxe, uitstraling. Alleen op het laatste vlak denk ik dat deze een beetje op t randje is….
Birger zegt
Maar er komt dus geen V12?
Dat zou ik best jammer vinden.
Citrofiel evil twin zegt
Wat is ie lelijk precies een kruising tussen de saab 9-5 en de roewe 550!
emile zegt
@ birger: reden temeer om voor ’n S600/65 AMG te gaan.
DRU zegt
@DAT – Je doet ’t erom he? Maar ik schaar me achter je. Maar goed, ik ben ook een ouwe lul. hahaha
Robin zegt
Lelijk is hij niet maar een beetje saai zoals bijna alle BMW’S
Birger zegt
Een vlaggenschip hoort ook een V12 in het gamma te hebben. Dus Emile, als ik het zou kunnen betalen zou ik van mijn geloof afstappen en voor de Benzo gaan.
lincoln zegt
@Bestiun ..
@Phantom ..
@wOoOdy ..
let wel .. je zit er voor de rest van je leven mee opgescheept en mag er geen andere auto op na houden ..
service/onderhouds kosten zijn voor eigen rekening ..
w0o0dy zegt
@lincoln: nog steeds zonder twijfel de Maserati. De techniek is tegenwoordig dik in orde en de kosten zullen niet veel hoger uitvallen dan bij de 7, maar de auto is wel een enorm stuk leuker en mooier.
Overigens: “Het Duitse autoblad auto motor und sport riep de Quattroporte, uit 2004, tot Beste auto van 2006.”
Davidov zegt
Ik vind hem best mooi. Van achter gezien doet ie me denken aan een grote 5-serie. En ik ben ook benieuwd naar de toekomstige 760i :)
CSL zegt
@lincoln
Goed opgemerkt eindelijk een keer ;)
Als je zo’n auto koopt. Wil je natuurlijk degelijkheid en betrouwbaarheid.
Een Quatroporte kun je al sowieso niet verglijken met een 7-serie. Vooral een verlengde 7 die bomvol is van luxe met koggelvrije ramen :)
lincoln zegt
@wOoOdy ..
@CSL ..
ik slaap nog een nachtje over mijn keuze ..
ik heb van beide merken een 1989 model gehad ..
na die ervaring slaat mijn balans ver uit naar BMW ..
zou er niet aan moeten denken over 20 jaar een 20 jaar oude maserati te moeten bezitten ..
w0o0dy zegt
@csl: tja, ik dacht dat je van autorijden hield? Wat moet je dan met een verlengde 7 serie? Dat rijdt echt van geen meter in vergelijking met de Quatrroporte…
w0o0dy zegt
@lincoln: daarbij vergeet je dat Maserati veel winst heeft geboekt sinds die “cash-strapped” jaren waarin die auto werd gebouwd en dat Bmw met de steeds grotere hoeveelheid electronica ook gewoon z’n portie problemen kent…..
Luc zegt
Denk dat wel CSL maar kunnen laten, alles wat BMW is is goed, ongeacht of het niet goed is.
Solstice zegt
Grappig om te lezen dat deze auto rechtstreeks wordt vergeleken met een Maserati Quattroporte… dat zal niet snel gebeuren met een Benz S of Audi A8. Ik zeg: BMW doet het goed! ;-)
lincoln zegt
@wOoOdy ..
wat is dat met jou ..
een ervaringsdeskundige tegenspreken .. (raar geel gezichtje die knipoogt) ..
tuurlijk is dat zo .. en gebruikt BMW net zoveel plastic extrieur-delen ..
toen was er echt een groot verschil tussen panzerfaust en krakkemik ..
daar plukt BMW nog de vruchten van ..
w0o0dy zegt
@Solstice: nou….. de Quattroporte is ongeveer zo snel als een Audi S6, mooier qua interieur en uiterlijk dan bijna alles wat vergelijkbaar is qua prijs en als je kalm aan doet nauwelijks minder comfortabel dan een 7. En dan hebben we het nog niet over de stijl, het imago en het gevoel dat zo’n auto je geeft….
Ik denk dat de nieuwe 7 wel meer fans zal krijgen dan de huidige, maar die was dan ook wel erg gewönungsbedurftig.
lincoln zegt
@wOoOdy .. onder de zelfde voorwaarden ..
Jaguar XJR of BMW 740 ..
CSL zegt
@w0o0dy
Natuurlijk wil ik liever zelf auto rijden.
En een 7 serie rijdt heel erg goed. Vorige week dinsdag een 760i gereden en ik vond het gruwelijk goed. Als ik zelf een supersedan moet kiezen. Dat is dat ongetwijveld de M5. Die maakt er gehakt van.
Maar een verglijking tussen Quatroporte met 7 is snel gemaakt.
Quattroporte kopen meestal mensen die een beetje afwisseling zoeken. En vaak snel terug keren naar oude merk.
w0o0dy zegt
@Lincoln: makkie! De XJR natuurlijk. Eén van de meest onderschatte grote sedans van het moment. 400pk en 553Nm (bij 3500) bij 1660Kg. 0-100 in 5,3 sec, en een top van 250km/u en een wielbasis van 3,03m dus ruimte zat als je iets achterin de auto wil doen ;)
lincoln zegt
@wOoOdy .. om het dan ietsje moeilijker te maken ..
Maserati Quatroporte of Jaguar XJR ..
A6'er zegt
@H, ik vind de A8 nog het meest geslaagd in zijn klasse qua looks. De 7 vind ik niet mooi, de S vind ik echt heel vet…maar de A8 vind ik net iets mooier…..lijkt niet zo uitgerekt in vergelijking met de rest.
w0o0dy zegt
De Maserati, very few cars makes you feel like that..
http://video.google.nl/videoplay?docid=8947768423839231948&q=quattroporte&ei=soVuSPz_OYucigKz4dCXDw&hl=nl
Jaguar XJR
http://video.google.nl/videoplay?docid=3945592064318395751&q=Jaguar+XJR&ei=44duSOuVE56ijQLPo_xi&hl=nl
Quintijn zegt
Waaaaaaaanzinnig!!
Joop zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Hilgert zegt
De achterkant gaat nog wel, maar de voorkant is ronduit belachelijk. Heel hoog front, met giga koplampen en zonodig nog grotere ‘niertjes’. Ik snap hier niks van. Had die voorkant een goeie 10cm lager gemaakt en het was een mooie auto geweest.
Overigens horen BMWs altijd ‘boos’ te kijken….deze kijkt als een blije walvis de weide wereld in :S
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
Ik ben voor de volle 100% met je eens. Alleen het geluid van de Quattroporte is al genoeg om je hele dag goed te maken. :D
@DAT.
Dat is de mooiste, noem mij dan maar een ouwe lul. ;)
Dit nieuwe model is volgens mij best mooi, alleen verschilt het voorkomen sterk per kleur. De donkere kleuren staan minder mooi dan bijvoorbeeld deze kleur.
midi zegt
Ben ik de enige die nu helemaal niets meer begrijpt van de motorisering aanduidingen? In een 3 serie is de 3 liter 6 in lijn biturbo een 335i, en nu ineens een 740i. Denkt BMW nu echt dat klanten denken nog steeds een v8 onder de kap te hebben met die naamgeving? Of willen ze camoufleren dat ze toch een beetje aan het downsizen zijn. En nog iets, louter turbomotoren ook niet echt des BMWs.
clubbtraxx zegt
Ik vind ‘m fugly, bah wat een gedrocht…
Doet u mij dan maar een niet-premium A8 hoor…
JesperF zegt
Ik vind ‘m een beetje lijken op de Skoda Superb…
The Netherlands For Sure zegt
Nog een filmpje van de nieuwe 7-serie:
http://thecarfanatic.com/wordpress/2008/07/04/the-new-bmw-7-series/
Roger zegt
Hmmm, die moet ik in het echt zien..
lincoln zegt
@wOoOdy .. maakt me niet uit wat die britse blaat-apen vinden ..
die lui zijn motorisch gestoord dus kunnen alleen maar driften met die meuk ..
welke kies jij .. en met welke zadel je mij op voor de rest van mijn leven ..
w0o0dy zegt
@lincoln: ik ben ernstig fan van Maserati’s van vroeger (pre 80’s) en van de laatste 10 jaar en stond voor geneve niet voor niets op de gastenlijst. De passie van de mensen erachter en het gevoel van die wagens is echt uniek. Zoals een italiaanse oma haar kleinkinderen omarmt en vervolgens een heerlijke maaltijd op tafel zet en geniet van het feit dat ze er zijn. Zo’n soort gevoel geeft de auto je…. hier ben ik welkom, men is blij dat ik er ben en ik vindt het leuk en lekker om hier te zijn….. In mijn beleving zijn er maar weinig merken die dat voor elkaar krijgen. Maserati dus!
w0o0dy zegt
vind
tlincoln zegt
@wOoOdy .. mooi .. dan is die Jag voor mij ..
zitten wij alleen nog met die 7 serie in ons maag .. wat denk je ?? kunnen we daar nog iemand gelukkig mee maken ??
ja .. wij ja .. dat was part of the deal om je zo nodig een (onder lichte dwang) keuze wilde maken ..
maar ja .. je rijd nu wel een imaginary Maserati voor de rest van je leven ..
w0o0dy zegt
@Lincoln: Die 7 lijkt me ook niet zo’n probleem. Taxi bordje erop en blauwe platen en dan kunnen we van die inkomsten de tank van de Maser en de Jag blijven volgooien.
Ik kwam trouwens laatst bij een klein leasebedrijf een 997 turbo en een XJR (met 4 pijps exhaust) tegen… de directie aan het vergaderen of zo? Dezelfde club had laatst een DB9 volante voor de deur staan (waarvan de bestuurder bij prachtig zonnig weer er voor koos om met het dak dicht weg te rijden (oh the shame!). Kennelijk wel een paar lui die niet alleen vanwege de centen een leasebedrijf runnen. Da’s wel lollig.
AriM6 zegt
in die clip van autoweek ziet ie er niet zo slecht uit hoor.
ik ben benieuwd hoe die er in het echt uitziet
Wally zegt
@woody & lincoln: tijd voor een date misschien?
Mij zal een 7 nooit kunnen bekoren. Een sportieve 3/5 is veel vinniger. Maar om nu te zeggen dat hij lelijk is? Een bmw is altijd wennen, bv X6.
Da internet is wel interessant toch? Is dat GPRS dan?
Rick dos zegt
Ik moet mijn mening over de voorkant toch een beetje bijstellen.
Als ik de voorkant op deze foto zo bekijk ziet het er toch wel lekker uit.
Overall had ik wat meer verwacht van deze auto.
Appii zegt
ik deel die mening met jou rick dos
Sorcerer zegt
Leuk altijd, die persberichten met ‘7kg hier, 12 kg daar, 3 kg hier bespaard’… In veel gevallen heeft het meer zin als de bestuurder eens met dieet gaat :D
Robin zegt
Voorstel aan BMW top. Ontsla ontwerper bangle want die maakt de laatste 5 jaar bangelijk lelijke auto’s zoals 1 en 3 serie.
Bart zegt
@ Robin
Deze is niet door Bangle getekend
CSL zegt
@Robin
Deze is door een Nederlander getekend!
autoblogger zegt
Een Nederlander met de naam Adrian van Hooydonk
http://www.autojunk.nl/feeds/generate/html/all/all/adrian-van-hooydonk
Type-R zegt
Zelf vind ik hem er mooi uit zien! Alleen spijtig da ze die rechthoekige uitlaten van het concept niet toegepast hebben, ook al kun je zeggen dat die te lexus-achtig mischien zouden zijn…
GS_ultrAslan zegt
Ik vind hem op het eerste oog niet mooi. Verhoudingen kloppen ook niet als je kijkt naar de achterkant t.o.v de voorkant.
Maar ja vind BMW sowieso niet sterk op design gebied alleen de oude X5 was echt mooi en wat er daarna kwam 3 keer niks zoals: X6, nieuwe X5 en nu de 7 serie.
Waar ik naar uitkijk is de niewe A8 weet iemand misschien voor welke datum die gepland staat.
LP640 zegt
Weten ze dan écht niet hoe je zulke auto’s moet ontwerpen? :?
Fout zegt
Kvind ‘m toch wel vet hoor! Mooie velgen ook
Trouwens wacht toch nog even tot je hem in het echt ziet!
kempenaer zegt
Fraaie auto. Ik las ergens dat hij ontworpen is onder leiding van de Nederlander Adiaan van Hooydonk.
Ook goed dat ze opnieuw twee kleine ronde metertjes in het instrumentarium hebben laten terugkeren voor brandstofmeter en koelvloeistofmeter, zoals een aantal jaren geleden reeds de gewoonte was bij BMW. Dat is nu wel een gemis in bijvoorbeeld 3-serie en 5-serie.
Die momentane verbruiksmeter die BMW onder in de toerenteller pleegt in te bouwen zou van mij vervangen mogen worden door een olietemperatuurmeter.
Al die electronische snufjes (Active Steering met snelheidsafhankelijke achterwielbesturing, Dynamic Damping Control, Dynamic Ride Control, Lane Change Warning, Active Braking Assistant, Night Vision, Connected Drive) zijn natuurlijk ook volstrekt overbodig, maar goed, daar wordt het vlaggenschip nu eenmaal voor gebruikt.
Maar zo voor een eerste indruk: mooie wagen. Hopen dat BMW ook aandacht blijft geven aan de (electronische) betrouwbaarheid.
Citrofiel zegt
Ik moet mijn mening ook al bijstellen… Hoe vaker ik de plaatjes zie (ze zijn overal…), hoe meer ik hem begin te waarderen. Ik ben iig niet zo negatief meer als een paar dagen geleden.
Rick dos zegt
Als deze auto je in de nacht niet opvalt dan heb JIJ toch ècht een probleem…
lincoln zegt
lijkt me verschrikkelijk voor een auto-ontwerper ..
zet je een compleet nieuw en beeldschoon voertuig neer ..
en dan zijn er mensen die neuzelen over achterlichten ..
0,0054 % van het totaal plaatje ..
Cliff zegt
Jullie snappen het allemaal niet, de 7 heeft bepaalde stylingselementen van de CS-concept meegekregen. Uiteindelijk wordt de CS-concept gebruikt als basis voor de nieuwe vierdeurscoupe van BMW. En trouwens echt weer een hele mooie BMW!
Rick dos zegt
@lincoln
Op andere auto’s zijn ze inderdaad 0,0054 % van het totaal plaatje. Hier hebben we het echter over 10 tot 15% van het totaal plaatje en dan heeft het ineens relevantie.
lincoln zegt
@Rick dos .. al is het 100% .. dit is 1 van de best uitgebalanceerde limousine,s ooit .. en dan staat mooi/lelijk buiten kijf ..
respekt voor de ontwerper .. niet om zijn creatie maar omdat ie zich nog niet in een killing-spree geworpen heeft ..
lincoln zegt
@Rick dos .. het was ook geen aanval op jou .. comment is ook meer algemeen naar de C5 achterlichten neuzelaars ..
Auto van oud vrouwtje zegt
Ze mogen deze zo op mijn oprit parkeren en de sleutels overhandigen. Even wat vette banden en velgen er onder moet je dan zien.P racht wagen.
Scuderia zegt
Echt vet lelijk, ze zeggen dat hij op de Insigna lijkt. Alleen is de Insigna echt mooi en deze niet.
Rick dos zegt
@lincoln
Ik weenie…..het kan misschien in de lucht hangen, of in het water zitten, maar ik proef sarcasme…
autoblogger zegt
@The Netherlands For Sure: doe maar gewoon hier klikken voor wat hoogwaardiger beeldmateriaal, heel veel filmpjes van de nieuwe 7-serie:
http://www.autoblog.nl/archive/2008/07/05/bmw-7-serie-video-galore
lincoln zegt
@Rick Dos .. mooi .. dan zal ik het voor jou effe 1+1=2en ..
BMW heeft de knowhow +
BMW heeft serieus geld +
BMW gaat prat op zijn naam +
BMW = mama van rolls +
BMW heeft competitie-drang +
BMW wil gewoon veel auto,s verkopen = benchmark ..
ordinary common sense .. dus niet dat ik je iets nieuws vertel ..
maar er zijn wel degelijk mensen die voor het bedrijf BMW respect kunnen hebben .. zonder behoefte te hebben aan die meuk die daar de band afrolt ..
Rick dos zegt
@lincoln
Kijk, dat is een stap in de goede richting mijn zoon. Stort nu elke dag €50,- op de rekening van BMWendom (ondegetekende is beheerder dus dan is het altijd veilig) en ook jij kan de vruchten plukken van het BMWisme.
Denk bijv. aan een BMW vlaggetje, petje en sleutelhanger.
Het is duidelijk dat je donatie een schijntje is voor wat je er voor terugkrijgt!
lincoln zegt
@Rick Dos .. shit .. was ik er bijna ingetrapt ..
straks krijg ik allemaal info over werknemers die hun werk met liefde doen (en als ze onslagen worden net zo makkelijk bij de strijkijzer fabriek gaan werken) ..
en over de nieuwe vaste ploeg ontwerpers (die voor drie stuivers meer net zo makkelijk bij VW gaan creatief doen) ..
en dat je geen auto maar emotie koopt ..
dit zaakje neigt naar Alfisme .. en da,s regelrecht ziek ..
maar bedankt dat je denkt dat ik geslaagt ben maar ordinary common sense overwint wederom ..
over Alfa gesproken .. of had ik je al verteld hoe een Italiaanse vlag er uit ziet ??
lincoln zegt
mwah .. vertel ik wel als ik meer Italiaans getinte nicknames bij de reacties zie staan ..
Rick dos zegt
Wacht even jongens, nieuwe strategie….het is de bedoeling dat ie naar het licht toekomt…..
Rick dos zegt
Wacht maar op wOoOdy zou ik zeggen…
mike zegt
Ziet er goed uit! Als dit design de toon gaat zetten voor bijv. toekomstige BMW modellen zoals de 5 serie, dan is BMW goed bezig.
Overigens komt deze impressie van de nieuwe 5 serie (2009) een beetje overeen met het nieuwe 7 serie model.
http://www.twitchwiki.com/page/2009+BMW+5-Series?t=anon
Als de nieuwe 5 serie (ietwat ingetogen(er)) model er zo uitgaat zien, laat maar komen dan!
Bas zegt
Deze 7 lijkt precies op de vorige…..en heeft wat mij betreft daarom ook meteen hetzelfde probleem….ik vind het namelijk een lelijk monster. Zowaar nog lelijker dan alle andere BMW’s….maar ook dat wat betreft in de lijn der verwachting….BMW overtreft zichzelf iedere keer, en dat is dan ook meteen het enige positieve hier aan.
w0o0dy zegt
Ik hoorde mijn naam vallen? @Rick dos: WAT MOT JE VAN ME?
Rick dos zegt
Lincoln heeft een geintje :?: voor je.
lincoln zegt
nee .. die gaat em leuk vinden .. en volgens mij kent ie em al .. die gast weet gewoon wat je 3 jaar geleden ooit een keer beweert hebt tewijl je dacht die hij op vakantie was ..
komt wel midden in verhitte Alfa discusie ..
w0o0dy zegt
Dat lijstje? Daar ben ik het wel (grotendeels) mee eens.
Dat maakt overigens niet dat ik het eens ben met de opmerking dat mooi/lelijk niets meer uit maakt. Deze is iets beter dan de vorige maar eigenlijk nogal saai als ik eerlijk ben. Daarnaast ben ik geen fan van de fans en geen fan van de styling… maar technisch zijn het goede auto’s.
lincoln zegt
@wOoOdy .. en uitgebalanceerd ??
Rick dos zegt
@lincoln
Als je ‘m dan plempt geef mij dan een waarschuwing. Laat je tietuh zien ofzo….
@wOoOdy
Ik begin het wel wat te vinden deze 7er maar ik had ook wat meer WOW verwacht en dat is er gewoon niet….daarom denk ik mijn teleurstelling.
w0o0dy zegt
Mag voor dat geld **&%^toch hopen dat ze de wielen goed hebben uitgebalanceerd zeg!!
w0o0dy zegt
@Rick dos: op details kan de auto beter, maar het is meer één geheel en dat is een grote vooruitgang. Verder zie ik weinig wat ik lelijk kan noemen…. een beetje zoals de A8…. misschien is dat wat Lincoln bedoelt met uitgebalanceerd. Het design is kwalitatief goed, mooi opf niet da’s een andere discussie
lincoln zegt
zekerzzzzz .. als jij belooft samen te spannen met de Alfisten en die lui ophitst omwille van het beledigen van een nationaal symbool en disrespect en nog meer van die zewer ..
weet zeker dat het goed komt .. ha ha ha heb er nu al zin in ..
@autoblog kom eens rap met alfa nieuws .. liefst 1tje met een spanningsboog .. corruptie ofzo .. desnoods verzin je maar wat ..
lincoln zegt
@wOoOdy .. ik bedoelde wel de wielen hoor ..
Rick dos zegt
@lincoln
Laat dat maar aan mij over….koud kunstje..
Skeletje zegt
Gaaaaaaaaaaap….
Dirk zegt
laat ons afwachten om te (ver) oordelen tot we de wagen van dichtbij zien rijden want dat kan een heel andere indruk geven dan op foto.
Mochten ze kandidaten zoeken om hem een weekje proef te rijden dan geef ik me met veel plezier op alhoewel ik niet direct de grootste BMW fan ben.
Een topserie van gelijk welk merk dat is altijd een feest om in te rijden.
Mr Hyde zegt
Lelijk stuur,
Voor de rest gewoon klasse, chique bak.
Niets revolutionairs, meer evolutionair.
Alessandro zegt
Met de groen label zijn ze weer scherp, echter geld voor design was er blijkbaar niet meer. een zeldzaam lekijke, onorginele (eerder facelift dan nieuw model) en zeer onrustig ogende auto (vooral interieur) geworden.
Mercedes zal danken hun absolute marktleiderschap met de S-Klasse zal nimmer in gevaar komen, zo….
ivo zegt
Schitterende auto, deze nieuwe 7er! Misschien voor velen nog een beetje wennen, maar dat komt wel goed. Overigens hoeft niet iedereen ‘m mooi te vinden natuurlijk, dat vind ik er juist zo goed aan. Het is weer een echte ‘love or hate’ auto.
Ik vind de huidige S-klasse, die door vele anderen op dit forum kennelijk boven alles en iedereen verheven en zwaar geadoreerd wordt eerder een opgehemelde versie van een pre-facelift van de Ford Focus Mk1. Met die overdreven uitgeklopte wielkasten. Verder leent de huidige S-klasse 85% van z’n stijlelementen van de huidige 7 Serie. Dat je ’t weet…
Overigens vind ik de Focus Mk1 een mooie auto, maar daar gaat het nou niet over. Ik wilde ’t er alleen even bijzetten voordat ik Ford hooligans over me heen krijg. :-)
Anjo zegt
Luxe Auto hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Windhoos zegt
Van bijzonder opvallend (in mijn geval negatief, voor een ander positief) naar bijzonder neutraal, maar imho zeker niet lelijk meer en dat is toch wel weer goed :-D
Als ik hem zo kreeg zo ik iig ZEKER geen NEE zeggen ;-)
Windhoos zegt
Aan zijn rijkwaliteit zal het iig niet liggen, die is ongetwijfelt geweldig!
Tjennemen zegt
Ik vind hem best strak, beter dan de 3 en 5 serie. Maar de designs van Audi zijn strakker. BMW blijft kewl though…
Ivo zegt
@ Tjennemen:
Ik val niet zo op designers van Audi. Althans, zijn het vrouwen?
jessie zegt
ik vind het wel netjes maar mijn keuze is en blijf EEN merrie…!!
yannick zegt
ik heb een origineel groot boek van de nieuwe 7, in speciale harde kaft, met omhulsel en daar nog eens een omhulsel over met mooie grote foto’s van de 7 serie.
origineel van BMW! zeer mooi en exclusief boek!
intresse gelieve mij te mailen! [email protected]
dennis zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Windhoos zegt
Windhoos schrijft (8 July 2008 om 19:10 ):
Van bijzonder opvallend (in mijn geval negatief, voor een ander positief) naar bijzonder neutraal, maar imho zeker niet lelijk meer en dat is toch wel weer goed
Als ik hem zo kreeg zo ik iig ZEKER geen NEE zeggen
—————————————————————————-
Zou nog steeds geen nee zeggen, maar hoe vaker ik hem zie des te meer vind ik wel dat de nieren uit verhouding zijn. Gewoon veel te groot, dat hebben ze bij de drie serie dan toch echt veel beter gedaan (en dan heb ik het nogmaals puur en alleen over de nieren)
lincoln zegt
@Windhoos .. tuurlijk zou je geen nee zeggen .. onmogelijk de nieren van achter het stuur te kunnen zien ..