De lichte teleurstelling dat de 722 niet voor het aantal pk’s stond, had Renntech al eens opgelost. Met de introductie van de SLR PKG2 gaat Renntech een klein stapje verder.
Achttien pk extra lijkt een kleine stap, maar vermogen heb je nooit genoeg, dus wij worden er wel blij van. Renntech lanceert bovendien een drietal lichtmetalen velgen in de kleuren zilver, chroom en “sniper-gray”. De 20″ velgen kosten $7800,- en de performance upgrade PKG2 kost een coole 26.990 dollar. Dat is ruim het dubbele wat PKG2 met 722 pk kost ($12.990,-), dus de laatste paar pktjes zijn de meest kostbare.
xaray zegt
zoveel geld voor MAAR 18 pk’tjes meer :s is dat dan zo moeilijk om maar 18 Extra pk’tjes uit dat blok te halen?
DJD zegt
ik betwijfel of dit wel een 722 is, anders zouden er 722 logo’s zitten boven de kieuwen, en ik mis ook een voorspoiler. Ik kan het mishebben, maar dit ziet er uit als een gewone SLR. Of het is hetzelfde idee als de ‘undercover R32’jes van wegmisbruikers.
Maar hij ziet er wel dik uit met die matte velgen, laten we eerlijk zijn..
CSL zegt
Very Nice!
sanders-amg zegt
de velgen vind ik nou niet echt het puntje op de i, hoewel die uitlaatpijpen aan de zijkant echt gaaf zijn. ik zou de standaard velgen lekker laten zitten:P
A8 4.2 zegt
@xaray
van 650pk naar 722pk is behoorlijk wat en dan dat nog een keer te verbeteren is toch wel een prestatie.
Chuppa zegt
Is het überhaupt een 722? De koplampunits zijn niet donker, zoals bij een 722…
Komt verder best vooruit vermoed ik.
XO101 zegt
@xaray
De lijn van geld vs pk’s is geen rechte stijgende lijn omhoog. Eerder een parabool. In het begin krijg je met een simpele chiptuning van +/- 100 euro misschien zo 10 pk erbij.
Hoe meer pk je wil des te meer je moet investeren. En op een gegeven moment kom je op een punt dat je 1000 euro per pk gaat betalen. De kosten per pk stijgen dan omdat de eenvoudige oplossingen (ander motormanagement) niet meer genoeg zijn. Voor die laatse 18 pk kan maanden testwerk en unieke onderdelen productie voor nodig zijn.
Dat neemt niet weg dat ik het een beetje onzin vindt. Maar volk wat in dit soort auto’s rijd heeft behoefte aan iets unieks. En door je slr te kunnen laten onderschijnden van de andere is voldoende om daar de portomonne te trekken
hardcore hooligan1993 zegt
iets voor minoma:D
F1-freak zegt
@Sanders-amg: Die uitlaten zitten ook daar op de standaard SLR.
Zie hier het bewijs:
En ik vind die velgen wel cool, maar ze passen niet echt bij de auto (misschien wel in een andere kleur).
xaray zegt
x0101 thnx ;-)
Chiel zegt
Jongens zijn jullie nou echt zo stom over eroverheen te kijken, een slr 722 heeft 650 pk, niet 722 zoals de naam doet vermoeden, die is namelijk een verwijzing naar het verleden, dus niet 18 maar 90 pk erbij…
RobK&ThomM zegt
Volgens mij weten jullie niet waar de 722 voor staat. Kennen jullie Stirling Moss niet ? 722 staat voor de starttijd tijdens de Mille Miglia in 1955 van een Mercedes Benz 300SLR.. Deze starten namelijk 22 over 7 en had binnen 10 uur 7 minutes en 48 seconden een 1000 mijlen afgelegd..
De huidige SLR heeft trouwens 650 pk..
Petit zegt
De getoonde SLR met ”sniper gray” velgen betreft een ‘gewone’ SLR.(overigens een Amerikaanse versie, maar dat terzijde)
De SLR met de zilvergrijze velgen betreft een SLR 722 edition.
Je kan deze kit dus voor beide modellen bestellen, zou dit even aanpassen in de tekst.
Las het artikel ook op Autoweek, stond het ook niet helemaal duidelijk.
Petit zegt
@ Chiel en RobK&ThomM
Het ging over 18 pk erbij in vergelijking tot de 722 PK versie die Renntech vorig jaar ontwikkelde.
TJ zegt
@Chiel
Lees het artikel en de titel nou eens goed jongen…
RobK&ThomM zegt
@ TJ
De titel en artikel zijn aangepast, ik denk dat Wouter de comment goed in de gaten houdt ;)!
Frasker zegt
Die foto is een gewone SLR (aangepast) en geen SLR 722. (aangepast)