Met een vermogen van 600 pk op een gewicht van 1100 kg heeft de Mosler MT900 GTR XX een gezonde kg/pk verhouding van 1,76.
De Mosler MT900 GTR XX is een jubileum model ter ere van de 20e verjaardag van Mosler. Het motorblok bleef hetzelfde, een 600 pk sterke variant van de 7.0-liter LS7 Corvette V8. Wel heeft Mosler diverse gewichtsbesparingen doorgevoerd, waarbij het gewicht daalde van 1200 tot 1060 kg. Om dat gewichtsverlies te bereiken zijn onder andere de volgende zaken aangepast: een 10 kg lichtere versnellingsbak, lichtere remklauwen en keramische remschijven en een titanium uitlaatsysteem (scheelt 5,5 kilo). En ook de carbon-fiber body is nog een kritisch tegen het licht gehouden en is nu nog eens 35 kilo lichter. Daarnaast zijn de stoelen en airconditioning ook nog eens lichter geworden.
De 1200 kg standaard GTR sprint in 3,1 seconden naar de 100 en haalt een top van 340 km/u. De GTR XX zal nog een tandje sneller zijn, maar Mosler heeft nog geen officiële cijfers bekend gemaakt.
Met dank aan Machoman voor de tip!
GeoBem007 zegt
Heerlijk voor een opgehemelde Corvette ;)
Wat mag dat kosten?
CasperH zegt
Soms is geel gewoon heel lekker…
Rene1980 zegt
wat een super geile bak zeg pfff!!!
doe mij die maar :-)
Julian zegt
hmm ik heb bijna het idee dat dit McLaren F1 specificaties zijn.. alhoewel, mis de titanium toolkit en de superlichte stereo wel een beetje…
naast de prijs natuurlijk :P
Tom zegt
oftewel de Saleen Corvette S7
GOD zegt
vette shit
0-100 in 3.0 sec
0-200 in 8,7 sec
Machoman zegt
graag gedaan hoor :P
lambofreak zegt
Wauw, hoelang zou een rondje op de ring duren?
Het blijft wel een getunede Vette (maar dan wel goed getuned ;-) )
.Memphis. zegt
Damn coole shit, zou één van die foto’s zo als wallpaper nemen, maar zijn spijtig genoeg niet zo scherp.
GOD zegt
hier staan wel mooie, wel in het wit maar wel super scherp
http://www.mt900.de/en/contact.php
Mee zegt
Ik vraag me toch altijd bij die lichtere versies af waarom ze bv die airco niet direct lichter konden maken ;).
Kaalimero zegt
Klein beetje overdone maar wel erg leuk, ik zeg doe mij er maar een in felgroen of oranje.
z1p zegt
@ Mee:
Dan hadden ze hem nu moeten verwijderen om nog gewicht te kunnen besparen;)
CasperH zegt
@ GOD: niet echt wallpaperkwaliteit…
denny zegt
volgens mij heeft iedereen zolangzamerhand bewezen dat je auto’s kunt bouwen die binnen de 3,5 sec op de 100 zitten, boven de 300 km/h kunnen halen en meer dan 600 pk onder de motorkap hebben liggen. NIet echt verrassend dus dit ding. Wat wel erg leuk zou zijn is dat dit soort fabrikanten gewoon met echte pareltjes komen voor op de weg. Dus ik zeg autofabrikanten snel naar een uitzendbureau en haal een uitzendkracht op met een neus voor mooi design
Guan zegt
1100/600=1,83
Ali Baba zegt
1060/600=1.77
Ollie zegt
heel vet, ik heb al eens een Mosler MT900 GTR mogen spotten in Dusseldorf, ik kan je vertellen dat dat echt heel bruut klinkt! heel de koningsallee had die auto in het vizier… echt super!
Scuderia zegt
Wow vet ding.
Lijkt beetje op een wagen in Burnout.
Davidov zegt
Wow, wat n mooie supercar. En sneller dan de Pagani Zonda Cinque….lol
wotevajjjj zegt
wrm proberen ze niet eens met de motor uit een corvette zr1 ?
dan zou hij nog geiler zyn :d p.s. : is dit niet zo een auto die hamster kapot heeft gereden met een 3’tje ?
Audi zegt
Denk niet dat je op straat veel lol aan zult beleven.. kun je beter naar het circuit toe waar ze zeer veel gebruikt worden.. En het is zeker geen ‘opgehemelde corvette ;)
Davidov zegt
Nice, hij is nog 4 keer in NL te zien :)
August 3 – Assen (Netherlands)
September 14 – Assen (Champcar GP, Netherlands)
October 5 – Zandvoort (Netherlands)
October 26 – Assen (Netherlands)
Gregorius zegt
Geen idee waarom je dit ding als straatauto zou kopen. Iemand wel?
niels zegt
Omdat je van auto’s houd en graag iets exclusievs in de garage hebt staan, maar vooral omdat je niet weet waar je met je geld naartoe moet:) en het is natuurlijk geweldig om hiermee op het circuit te schreure lijkt me…maar des al niet temin moge ze hem hier best parkeren en de sleutels in de brievenbus graag.
rider zegt
ja dit is zeker een hele brute bak die zich zonder meer in het rijtje enzo, mclaren, carrera gt, zonda f en lp 640 kan scharen. ja ik denk zelfs dat de mosler op een circuit sneller is dan dit hele rijtje hiervoor genoemd. dat was de standaard versie al.
phil zegt
ik vind hem toch meer lijken op de Aero TT hoor.