Soms kom je een occasion tegen waar de term ZGAN daadwerkelijk op van toepassing is. Als dat een auto uit 1993 is, dan is dat best bijzonder.
De E34 M5 is sowieso een future classic en dit exemplaar zou zo het museum in kunnen. De auto lijkt werkelijk in nieuwstaat en heeft ook maar 36.000 km gereden. Helaas heeft de eigenaar wel wat aanpassingen aan zijn auto gedaan. Zo monteerde hij een ander motormanagement chip, sportonderstel en veerpootbrug van Dinan. Daar kan ik allemaal mee leven, maar de “M3 stijl” optionele en oerlelijke spiegels moeten er wel meteen af. De 3.8 zes-in-lijn leverde af fabriek 340 pk en 400 nm. Daarmee moet deze M5 in 5,9 seconden op de 100 zitten en een top van 250 km/u halen, ook in deze tijd zitten dit nog hele respectabele tijden.
Enige nadeeltjes: de vraagprijs is $28.750 en de auto staat in de Verenigde Staten (maar dat is op te lossen). Kopen dan: hier staat de advertentie. (via tjrubley.com)
Ben zegt
Een van de mooiste M-’s gemaakt!
Kom op zeg, neem aan dat dit een liefhebbersauto is.
Dan schroef je er geen €20,00 “M3” spiegels aan alsof het een Golf II is.
Klassiekerrally zegt
Met de huidige dollarkoers toch nog aardig interessant?
Inderdaad: spiegels moeten origineel gemaakt, dit lijkt nergens op.
Silverarrow zegt
Mooie wagen inderdaad, dit zou een uitgelezen kans zijn om zo’n ding te kopen. Ik zou ‘m wel weer compleet origineel maken.
Arnoud zegt
Jammer dat ie rood is. Dat staat ‘m niet zo. Ik had liever een donkerblauwe of een antraciet grijze gehad.
lincoln zegt
call me campie ..
maar dit is toch wel de mooiste beemer ooit .. het model dan ..
MrSelected zegt
Porno! Absoluut geen probleem met de kleur, de kmstand is geil en ik neem aan dat de auto verder in superstaat is.
Die M3 spiegels moeten er inderdaad zsm af.. :S Ben ook geen fan van de US reflectoren.
Een snelle rekensom leert dat 28750 dollar ongeveer 18500 euro is, wat een zeer nette prijs is.
Murphmeister zegt
Die spiegels waren af fabriek te krijgen. Waren dus een optie van BMW.
Ik vind het zelf ook niks, ziet er idd nogal “golftunerig” uit
Corrado vr6 slc zegt
Mooie strakke m5, ik vind de kleur ook wel mooi eigenlijk.
Maar toch wel een beetje prijzig.
floryn zegt
ik zie wel erg veel oude e34 m5’s met deze spiegels. Was het niet gewoon een optie?
Murphmeister zegt
even voor de duidelijkheid over de spiegels
voor de meeste landen had de 3.8 versie van de E34 M5 de M style spiegels als optie. Bij de Noord Amerikaanse versie was deze in 1993 standaard.
Check: http://www.bmwmregistry.com voor meer informatie
Hugo zegt
De achterste throwing star velg zit verkeerd om, voorop zitten ze wel goed.
hans zegt
Het is wel elke dag bmw op je bord, zelfs deze non informatie die je van elk merk wel kan vinden is weer een aanleiding. Graag meer alfa non informatie.
midi zegt
@Hugo: zo jij bent scherp ’s morgens!
VinnieG zegt
maar bijd ie 18500 begint ’t pas, moet nog 10% import Tax overheen en 19% belasting,
als je d’r van uit gaat dat hij uit juli 93 komt, moet je 2400 euro bpm betalen,
bijmekaar dus ff snel,
18500 + 1850+ 3866+ 2400 = 26616,- staat hij voor je deur,
natuurlijk nog steeds een koopje!
knowitall zegt
@VinnieG
+2000 voor het vervoer natuurlijk!
Mic zegt
Die motor ziet er ook echt gloedje-nieuw uit…
jamie zegt
@ mic
NOT
ZwerverRoodbaard zegt
Nou beetje onderhandelen en je hebt deze Beemer voor zo’n 17.500 euro dat is toch aardig gunstig, want vaak kom je ze niet tegen.
Dus als men het geld heeft meteen de deal maken.
W zegt
De M-style spiegels zaten standaard op de E34 M5 die met het Nürburgring-pack geleverd werden. Voor de ‘gewone’ E34 M5 was dit een optie.
Bob. zegt
Prachtig wouter, dit soort exemplaren zie ik veel liever dan de nieuwe E60/E61 M5. Blijken overigens steeds populairder te zijn geworden: Oudere BMW’s met lage kilometerstand.
Bij een auto van 15 jaar of ouder betaal je, als ik het niet mis heb, nl bijtelling over de huidige waarde van de auto en niet over de nieuwprijs als ik het niet mis heb. Met andere woorden: Voor het geld van een Golf lease je een dikke BMW (als je de bijkomende kosten dan even achterwege laat). Ik zou het wel weten als pre-‘Bangle-butt’-BMW-liefhebber
Op Autoscout24.ch staat ook een waanzinnig mooie grijze van 2000 met slechts 50k op de teller en twee groene van 1999 en 1998 met 40 en 30k achter de kiezen, alleen is een V8 uiteraard een stuk minder reëel dan een zes in lijn. Verder valt er op Mobile.de enorm veel moois te vinden.
Een ding weet ik zeker en dat is dat mijn auto later zo’n oudje wordt met enorm lage kilometerstand. Blijkbaar is er nog markt voor ook aangezien er een hoop bedrijven zijn die dit soort auto’s in de showroom hebben staan (BMW 5- en 7-series, maar ook oudere Mercedessen met lage kilometerstanden).
Dit noem ik nou autoliefhebbers…
Bob. zegt
Oh “als ik het niet mis heb” moet weg worden gelaten, het is nog vroeg… Even de boel van te voren opnieuw lezen de volgende keer haha.
CasperH zegt
Wow, dat is inderdaad zeldzaam, zo’n exemplaar in deze staat. Hulde @ Hugo voor zijn scherpe oog!
Wouter zegt
@W en Murphmeister.: echt? Weer wat geleerd dan.
@Hugo: scherp gezien!
tom zegt
ook in deze tijd “zitten” (zijn) dit nog hele respectabele tijden.
schrijftfout!
406_v6 zegt
pfffffffff…… 36000 km uit ’93 voor een beemer bijzonder?? neeehh….. Kijk hier maar eens http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vxf3ajzyvqf2
Beemer M1 uit 1981 met 10.412 echte km’s, uit collectie van verzamelaar, whoooooh !!
willeM zegt
Omdat de adverteerder beweert, dat zijn bmw 23.000 miles heeft gelopen geloven we dat maar en stappen halsoverkop in het vliegtuig ?
De Amerikanen leggen veel grotere afstanden af dan Europeanen (en waarom zouden ze niet met die lage benzineprijzen ?). Ook bij cabrio’s en zeker met zo’n bmw.
GOD zegt
kijk eens in de engine bay!!!
dan kun je zien dat alles tot het laatste schroefje en kabeltje nieuw eruit ziet
de hele auto ziet er nieuw uit
de lak, het glas, het plastic, rubbers, echt alles
ook al zou ie de auto helemaal opnieuw opgebouwd hebben en alles nieuw hebben kunnen krijgen, dan zou ie em niet voor zo weinig verkopen
xaray zegt
TOCH heb ik liever een M3 e30 :p
Multicar zegt
Even uitgerekend kan de auto leveren all in met NL kenteken voor 24.750.00 iedereen blij ik ook
Multicar zegt
Heb vandaag een M3 uit 1993 geheel orgineel met alle boeken erbij en afgestempeld opgehaald voor een klant prijs was 12.500 RDW keuring 125.00 BPM getaxeerd op 875 Totaal 13.500,00
Gilles zegt
Even vermelden dat de “M spiegels” een originele OEM optie waren (stonden dus op de optielijst) voor de E34 M5 3.8. Vooraleer ze af te breken als “M3 style” spiegels : get your facts straight. ;)
xaray zegt
@Multicar
Welke versie?
De gewone standaard versie of de cecotto of evo of ….? ben namelijk zéér geïnteresseerd. ga er ZEKER een halen later als hobbycar ofzow maar dan als ze NIET te duur gaan worden, want ze nemen toe in waarde.
CSL zegt
Hoezo die spiegels eraf.
Die waren af fabriek te bestellen. En zijn velen malen aërodynamischer dan die platte versies! Deze spiegels zitten ook standaard op de 850 CSI.
Aas ze op een golfje/civic etc.. zatten oke, dan was het een andere verhaal geweest.
btw erg mooie M5.
Birger zegt
Toen zagen de motoren er nog mooi uit, buiten nu is het 1 groot plastiek deksel.
Rus zegt
ERg mooi. Wat ook leuk is, zijn de Amerikaanse reflectoren.
The Netherland For Sure zegt
Voor dat geld koop ik wel de nog mooiere E39 M5, http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=5097326&sprid=113720930&cache=no, weleens waar met veel meer kilometers, maar in deze kleur en uitvoering mijn keuze.
Bol zegt
Voor dat geld koop je in de States een nieuwe Challenger met Hemi
http://carscoop.blogspot.com/2008/06/2009-dodge-challenger-se-v6-starts-from.html
slk zegt
Kijk dat is een bmw die daadwerkerlijk ook die naam mag dragen.Mooier den de huidige m5 met tupperware pakket.
Erik2907 zegt
Tja, daar kan ik niet tegen op met mijn Opel Zafira 1.9 CDTi van augustus 2006 met 6.962 kilometer op de teller die ik vorige week gekocht heb. Dat is gemiddeld meer per jaar dan de BMW.
CSL zegt
@slk
En dat zeft iemand die zich slk noemd?
pieter zegt
Ik meen me te herinneren dat (in ieder geval sommige) BMW’s voor de Amerikaanse markt een kortere eindoverbrenging hebben vanwege de veel lagere kruissnelheden aldaar.
basje zegt
Heren,
Dit zijn wel originele spiegels. De tweede versie van deze m5 (brede gril), heeft deze er standaard op zitten. Ik vind die eerste grote flappers van de eerste versie juist minder mooi.
Uniek mooie m-serie!! en dan het geluid!! doe mij maar weer die lekker roffelende 6-pitter terug!!!!
Hedendaagse m-series hebben niet meer de klasse die de oude wel hadden.
drumz zegt
Ah! Hier word ik vrolijk van! Ik heb zelf twee maanden geleden mijn E34 535i gestald om ´m over vijf jaar weer als klassieker te gaan rijden. Hij is uit dec. 88, een van de eerste in NL (in de mooiste kleur m.i. voor dit model, lachsilber metallic). De Hofmeister-knik komt bij dit model in mijn ogen het mooiste tot zijn recht.
E34 zegt
De spiegels waren optie op de M5….beste kenners!!
E34M5-driver zegt
Mag ik er wel op wijzen dat een US spec E34 M5 geen 3.8 motor heeft maar de 3.6 motor uit de Euro spec E34 M5 van voor 92. dit omdat de 3.8 nooit in US is geleverd ivm emissienormen. hoe dan ook, E34 M5 is naar mijn mening de mooiste 5 serie ooit. Een dikke thumbs up voor de eigenaar en toekomstige eigenaar.