W00T! Geen 457, geen 512 maar 585 pk. Meer dan je ooit lijkt nodig te hebben in een C-klasse.
En toch is het stiekem weer leuk dat het kan. De VÄTH V63RS CLUBSPORT krijgt bovendien ook nog eens een flinke bult extra nm’s wat het totaal op 690 nm brengt. De extra kracht is te danken aan de montage van een spaghetti uitlaat spruitstuk, een sportuitlaat en een gewijzigd motormanagement systeem. Voor je eigen veiligheid begrenst VÄTH de V63RS Clubsport op 325 km/u.
Om alle extra kracht op het wegdek te kunnen overkrijgen monteert VÄTH een sperdifferentieel met 60% sperwerking en pakt het onderstel aan o.a. door de montage van instelbare dempers. Achter de 19″ lichtmetalen velgen met 235/35-19 grote banden voor en 265/30-19 achter, is een verbeterde rem installatie te zien. De carbon voorspoiler zorgt voor een gewichtsbesparing van 12 kg en de carbon diffuser voor een besparing van 9 kg.
vwgolf zegt
echt een vet ding, maar ik vindt dat de mercedessen nooit echt snel zijn in de sprint van 0-100, voor dat geld koop ik liever een porsche.
vinox zegt
Dit vindt Sven vast ubercool :P Is dan nog eens echt iets voor hem ook.
San Sebastiano zegt
Brabus Bullit is af lees ik net op autoweek.nl is biturbo V12 met 730 paardjes en begrensde 1110 NM……..
Petor zegt
Nice
Fred Flintstone zegt
Less is more, more or less. Of was het nou: more is less, more or less? Trouwens: op de standaard C63 zit onder de kont iets wat je met de beste wil van de wereld niet een diffusor kan noemen. Is de besparing ten opzichte daarvan 9kg? Of weegt een standaard plestik diffusor 18kg en weegt de carbon versie van de Clubsport 9kg? Het zijn dat soort details die ertoe doen. The difference is in the details, of zoiets?
Foramen zegt
Vind het er wel goed uitzien :)
GeoBem007 zegt
Nou.. Lekker subtiel en HARD GAAN :D
Fred Flintstone: De originele achterbumper zal 9kg zwaarder zijn dan dit exemplaar. Logisch toch.
Ben trouwens eeeerrrgg benieuwd hoe deze mag klinken!
PATRON zegt
geil als de chick van Cristiano Ronaldo..
Rob zegt
veel beter!!!!
marnik zegt
lekkerrrrr!!
jamie zegt
@vwgolf
Zie jij dan ergens staan HOE snel die optrekt, Ik niet.
En alsjij vind dat >4.5 Sec naar 100 niet snel is , dan zit er egt iets los bij jouw, Mijn moeder rijd in een MB Ml 55 AMG die trek op rond de 6 sec en daar breek je je nek al als je het niet aan ziet komen
BTW: Vette versie
McHiel zegt
Hier heb ik maar 1 woord voor: Porno!
flappie zegt
Wat een naam!! best gaaf trouwens
sanders-amg zegt
ja idd, die extra seconde zie je ook niet terug, tenzij je het gewend bent natuurlijk:P
en waar zijn de luchtroosters achter de voorwielen gebleven??
sanders-amg zegt
wacht! foutje van de zaak geen luchtroosters:P
zegiklekkerniet zegt
Tering die is zoooo vet! 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Voor je eigen veiligheid begrenst op 325 km/u. :P :P
F1-freak zegt
@flappie: inderdaad, een rare naam. Verder een goed voorbeeld van coole tuning (wat je niet zo vaak ziet). Vergeleken met de Brabus is het natuurlijk niks, maar dit is cool genoeg.
Silverarrow zegt
Ik zou deze best naast een originele C63 AMG willen hebben. Leuk wagentje :) .
@ vwgolf: Maar je moet ook niet vergeten dat jij een Golf gewend bent (Ik neem voor het gemak even aan dat je daadwerkelijk een Golf rijdt). Vergeet niet dat alles relatief is. Zo’n Golf trekt natuurlijk de straatstenen uit de grond, daar kan geen Mercedes tegen op…
Nu even serieus: Ben jij nu zo’n gastje die z’n petje scheef op z’n hoofd zet en met z’n met steigerpijp uitgevoerde Golf 1.6 elke Mercedes/BMW/Audi eruit probeert te trekken?
k0walsk zegt
Ongelofelijk wat een fout ding. Die velgen en die diffuser/-sor, veel erger kan het niet xD
ZwerverRoodbaard zegt
Het word ook steeds bruter en geweldadiger hier :P
Paulus zegt
@ Silverarrow
LOL :P
SimonMc zegt
Wagen ziet er nog net niet té pimp uit ( standaarversie ziet er al redelijk pimp uit ).Zou de diffuser toch ietsje subtieler gemaakt hebben.
Leuk dat ze toch dat aantal pk’s bekomen hebben zonder drukvulling, waardoor het karakter van de motor behouden wordt.
En GOD ZIJ DANK een sperdifferentieel,zonder zou het toch echt wel té dolletjes worden.
technopatat zegt
die diffuser lijkt veel op die van de clk black series! wel nice maar kdenk niet dat dit echt rijdbaar is, lijkt mij eerder een racemonster dan een ‘bruikbaar’ monster zoals de brabus!
Corrado vr6 slc zegt
Ouwe lullenbak voor hele snelle ouwelullen ;)
CSL zegt
Dit is het beste tuning die ik tot nu toe voor een AMG mercedes heb gezien.
Van mij krijgt die een dikke 10.
Peter zegt
Die diffusor ziet eruit als een trekhaakmontage oid.
Ook van de zijkant.
bozewolf zegt
Hoezo lelijk? Wow, lol. Die diffuser is nog lelijker dan het Russische verdedigingswerk.
lol @ Villa trouwens. Pimp.
w0o0dy zegt
Als ik me niet vergis hebben deze lui dus het 6,2liter AMG blok op 585pk weten te krijgen met alleen een uitlaatspruitstuk en wat andere software? Dan komen we toch uit op ruim 94pk/liter…. niet slecht. Kijken we naar het koppel dan is de prestatie misschien nog wel indrukwekkender…. 111Nm/liter.
Zou dit trouwens wel op de weg te zetten zijn?
w0o0dy zegt
Oh ja, voor mensen met ik weet niet wat voor een pk/koppel monsters aankomen…. we hebben het hier als het goed is not steeds over een atmosferische V8 van 6,2 liter…
Timmie zegt
Wel jammer dat er nog C63 op de kofferklep staat, in plaats van V63 (RS)
Arnell zegt
vin wel dat achterbadjes wat breder mochten,,
vwgolf zegt
Voor een mercedes als deze betaal je veel meer voor als een porsche, en ik bedoel er mee te zeggen dat IK voor dat geld liever een porsche zou kopen.
en nee ik heb geen golf, ik ben nog maar 15, maar krijg binnenkort een golf 1. Dus mondje dicht. En ik dacht dat dit een vrij land was? dus ik mag toch zeker wel mijn mening geven. tsjappies….
Dev zegt
Ik denk dat je met je 15 jaartjes en gebrek aan ervaring voorzichtig moet zijn met statements als ‘Dus mondje dicht’. Je bent niet eens in staat zelf een auto te kopen, want die ‘krijg’ je. Als je liever een Porsche koopt, waarom is dat dan? Voor de looks? Voor de heb?
Een auto zo als deze heeft een doelgroep. Een doelgroep die er geen tweede keer over na moet denken als ze gepresenteerd worden met de keuze Porsche of dit. Het is gewoon een machtige bak met een goede uitstraling en een nog beter lol-gehalte dankzij het weggedrag en natuurlijk de fantastische motor.
Vind em wel stoer zo in het zwart, al moet ik toegeven dat de diffuser er een tikkeltje raar uit ziet zo op 90 graden perspectief. Maja wanneer zie je het nu zo, het is of 3/4 of je ziet z’n achterkant ;).
Motophobia zegt
Ach, laat er door Brabus gewoon ‘even’ een V12 inlepelen (met de AMG-looks) en je hebt een monster waarvan niemand het verwacht dat-ie opeens 3,9s naar de 100 sprint en in 10,9s naar de 200 en in 24,5s naar de 300 en hij stopt past met accelereren bij 360km/h. Kost je wel 400.000E, maar dan heb je ook wel een heerlijk monster.
peterv zegt
Past mijn fietsen drager hier nog wel op ?
RW zegt
“ik ben nog maar 15, maar krijg binnenkort een golf 1. ”
Over ongeveer 3 jaar mag ik hopen?
Silverarrow zegt
@ vwgolf: Point proven. Ik zal voortaan met eeuwige waardering jouw reacties lezen. Gezien jouw leeftijd zal jij al wel de nodige rijervaring hebben en het feit dat jij binnenkort in een Golf 1 gaat zitten (Ik zou niet weten wat jij er anders mee zou moeten) dwingt bij mij het nodige respect af. Sterker nog, ik wil je aanraden een masterclass autorijden te starten, want wij (rijbewijs-bezitters) kunnen nog veel van jou leren…
Nu weer even serieus: Je weet zelf toch wel beter, of niet?
jamie zegt
Nou golfie Je word een beetje afgezeken.
T begon namelijk bij mij;) Whahaha
Je zei Golf 1?
Ik zat net een beetje te googlele en toen zag ik er 1’tje, DIe dingen zien er tog niet, Koop dan een nieuwe GTi ofzo of een R32
Jochempie zegt
Lekkere bak!!
sjaakie zegt
Maar ik wil een beetje VWgolf steunen:
“joun” Golf 1 is vast zuiniger dan deze Mercedes V63RS Clubsport.
Of rij je er niet in? (dan nog steeds)
Keunsie zegt
hmmm, leuk boodschappen wagentje!!!