Het is klaar met de SUV’s, maar bij de Duitse tuner Enco hebben ze de memo niet gekregen. Ze fleurden daarom een Cayenne een beetje op en kwamen met deze ijsbeer aanzetten: de 550 GT Biturbo.
Bij Enco noemen ze dit ‘Haute Couture for the road’, maar we kijken oh zo zuur als blijkt dat de cijfertjes eigenlijk niet boven die van een doodgewone Turbo S uitkomen. De dubbelgeblazen V8 levert 550 pk en 730 Nm – dat is 20 Nm minder dan de Turbo S. De 0-100 doet de 550 GT Biturbo in 4,9 seconden, en ook dat is 0,1 seconde langzamer. Maar de topsnelheid is 282, en daarmee kruip je dan wel met 2 km/h verschil langs de standaard über-Cayenne. Verder heeft Enco het remsysteem uitgebreid aangepast, en kan de luchtvering de auto nu 50 mm lager laten zakken.
Aan de voorkant kreeg de Cayenne een nieuwe bumper met enorme luchtinlaten en werd een ‘powerdome’ motorkap gemonteerd, versterkt met geil koolstofvezel. De wielkasten werden uitgeklopt voor de zwarte 23″ wielen (315 breed), die er wel zeer ziek uitzien. De kont werd voorzien van een nieuwe achterbumper met diffuser, en vier mooie pijpjes die het custom uitlaatsysteem laten horen. Verder is het interieur uiteraard aangepakt met mooier leer en kleurtjes en zo.
De prijs voor al dit spul: €170.000, exclusief arbeid (?!) en belastingen. En bedenk dan dat een Cayenne Turbo S in Nederland net geen twee ton netto kost. Ik zou het wel weten…
Phils zegt
Nee, toch liever techart dan!
De Nou zegt
Nee, toch liever een fiets dan!
DRU zegt
Ruben, moet je geen voetbal kijken?
Mister N zegt
klein beetje heel erg zonde van je geld…..
NuttelozeBPM zegt
Het is niet klaar met SUV’s…
In Azie begint het net…en trouwens, echte liefhebbers blijven in SUV’s rijden.
En NOG iets, nog even volhouden en de corruptie eindigt en dan komen er waterstof-SUV’s…
Scuderia zegt
Gadverdamme.
De Porsche Cayenne is z’n mooie SUV maar dit is gewoon schande.
Moet zeggen dat hij stuur en dashboard wel fraai is :)?
RScosworth zegt
Hij is ow zo duuar.
lambofreak zegt
Deze markt voor gepimpte cayennes is echt zo verzadigd…
En als ik dan toch moet kiezen: een magnum techart dan maar
RubenBaeten zegt
@DRU: Neuh. :-)
Voetballer zegt
Doe mij dan maar een Cayenne Gemballa that’s hot
Nederland Hater zegt
Tog liever een Gemballa… dan ben je tenminste sneller als de Turkbo S
Turbo zegt
We houden het wel bij de body kit.
BAD :)
ZwerverRoodbaard zegt
Die komt gegarandeerd in de garage van een Arabische sjeik dat kan gewoon niet anders.
Maxi zegt
ik vind em waanzinnig!
maakt toch helemaal niet uit dat je niet sneller bent dan een turbo S, hij is goedkoper, even snel en ziet er super uit
RenJie zegt
wat is de basisauto dan?
Luc zegt
vind hem goed gelukt
Josje zegt
wat een lelijk hok.
kan iemand die auto geen zetje geven op de laatste foto? :D
MC Junk zegt
Zeker beter dan de techart !!!!
august zegt
De foto’s laten geen twijfel over de doelgroep.. en daarbij zal dit ongetwijfeld aanslaan:)
august zegt
oh, 1-0. Of 0-1. Geen idee eigenlijk.
PCCB zegt
Voor dat geld, neem ik een neun elfer. Jakkes!
RA999 zegt
Voor 170.000 euries kan ik inderdaad wel leukere of in ieder geval mooiere auto’s bedenken…
@ august
Ahum, 2-0 ;)
Lil Jeezy zegt
@Ra999 kan je inderdaad een leuke auto voor verzinnen ik zeg maar wat m3? c63? rs4?
helaas 2-0 :(
RA999 zegt
@Lil Jeezy
Is dit niet meer de site voor jou? :P ;)
http://www.autoblog.it
iFi® zegt
De grootste voorbumper die ik ooit heb gezien O_O
ZeRoo zegt
Damn, die velgen zijn erg gaaf!! Zijkant+voorkant vind ik ook wel mooi, achterkant bah! En nee ik hoor niet bij die doelgroep normaal vind ik styling altijd maar pauper maar dit heeft wel wat.. zeker bij zo’n al van zijn eigen foute porsche ;p
slk zegt
Gewoon even een duwtje geven en de afgrond in met dat ding.
ZonParaplu zegt
Ik wist niet dat de cayenne nog lelijker kon worden.
Maarja, als je het design nog meer verneukt kun je net zo goed de verhoudingen (die al vreemd waren) nog meer verknoeien.
Of je het nu mooi vind je of niet, de lijnen kloppen gewoon niet.
Alles zit kriskras door mekaar.
nick-milan zegt
ik vind het echt zo lelijk om een suv te verlagen -_-” dat verpest echt heel de proporties.
klaas jan zegt
doe mij dan maar een fabrieks porsche
ThoMaster zegt
en ik vind die velgen toch wel gaaf:p
Fej zegt
Hier heb je hem al voor 160000€: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=57693332&__lp=10&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=18&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&colors=WHITE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=9
Peter zegt
ik vind het net een verhoogde johnny civic :S
SUV=Sick Ulility Verhikel?
Corrado vr6 slc zegt
Waarom….. Zo kunnen de wat rijkere soccer-moms ook in “styl” rijden?
roel zegt
Liever de chopster dan.
bob zegt
@ruben baeten Waarom is dit nou geen asobak en die Range Rover Sport nou wel?
ML320Cdi zegt
velgen ziet er wel grapig uit, maar zou het nooit zelf nemen. Voor de rest vind ik dit een verkrachting van de auto, ziet er echt niet uit.
wat de prestaties betreft vind ik het echt ongelovelijk dat je gewoon in een 2500 kilo weegende auto binnen 4,9 sec op de 100 zit. Dat is net zo snel als een Porsche 911 S, ongelovelijk.
bob zegt
nogmaals .. Waarom is dit nou geen asobak en die Range Rover Sport nou wel?
Oli4K zegt
Wat een rijdende badkuip. Wel handig om een klein piemeltje mee te compenseren.
@ML320Cdi Lijkt me dus zinniger om zoveel vermogen in een 911S te proppen.