In het kader “waar zijn we toch mee bezig”, een berichtje over de Ford Mustang. Dit is een echte Amerikaanse musclecar en daar kun je van houden, of misschien niet. Feit is wel dat de Amerikaanse lijfspreuk “bigger is better” zoooo 2007 is. Dat heeft Ford inmiddels ook wel door, want de nieuwe Mustang wordt zodanig gestileerd dat hij optisch kleiner lijkt.
Door een slim ontwerptrucje lijkt het straks alsof de voor- en achterwielen verder uit elkaar staan, hetgeen de auto optisch kleiner maakt. Waarom, hoor ik je denken. Dat zal ik je vertellen: dat past namelijk beter bij de hedendaagse milieubewuste tijdgeest. Dus let wel, hij is geen centimeter korter, geen centimeter smaller, maar hij lijkt slechts kleiner. Precies, waar zijn we toch mee bezig? Misschien moet de Bugatti Veyron zodanig worden gestileerd dat het lijkt alsof hij 1 op 30 rijdt. Past ook beter bij de milieubewuste tijdgeest. De nieuwe Ford Mustang zal in de eerste helft van 2009 in de verkoop gaan.
Audio-Online zegt
Zijn er ook al foto’s of impressies van de nieuwe Mustang?
Hier staan er namelijk een paar, maar dat ziet er allemaal zeer ongeloofwaardig uit. http://www.muscularmustangs.com/2006/news01052009fordmustang.php
firefly zegt
Hadden ze hem niet beter kleiner kunnen maken en dan optisch groter?
japp zegt
@Audio-Online
link is verboden ofso ;)
en.. mensen kopen toch geen mustang omdat ze een kleine auto willen?
is de wereld helemaal gek geworden?
die doet de concurent toch ook niet?
naja.. ik heb mijn zegje weer gedaan..
gr. japp ;)
k0walsk zegt
Echt fantastisch! Gaaap… Maar toch ben ik benieuwd naar het resultaat.
Amsterdave zegt
Heb een tijdje een 2007 Mustang GT/CS gehad… voor die zuinigheid moeten ze toch iets meer hun best doen dan slechts een designtrucje…. veel beter dan 1 op 5 heb ik nooit gehaald, met als triest dieptepunt een hele tank leeg in 202km… altijd lachen, maar gelukkig een stuk goedkopere benzine dan in Europa :))
boostah zegt
hmm kank geen ongelijk geven, zo blijf je natuurlijk bij de tijdsgeest, en natuurlijk wilt niemand een mustang waarom een 1.6je ligt
denk dat de marketing goed gedraait heeft tbh
Dropje zegt
De Veyron lijkt al klein en dikke dik genoeg naast een ferrari 599. Echt ik heb nu hier in parijs al meerdere gezien en het valt me iedere keer op hoe “klein” en bollige deze geweldige creatie is. Wat trouwens naar mijn zinnen komt door de laagte van de Veyron.
Verder is het optische klein maken van auto’s al jaren aan de gang kijk maar eens naar de Range Rover sport, en de eerste serie X5 en de vooral de ML.
Audi doet het ook goed met hun a6 avant modelen.
CSL zegt
Dit doet BMW al jaren.
Stephan zegt
@ CSL
Ik geloof dat het om Ford ging hier :S
En verder, als de voor- en achterwielen verder uit elkaar staan is hij toch juist groter?
jurrian zegt
@ stephan:
Het LIJKT alsof ze verder uit elkaar staan, waardoor de auto in verhouding kleiner lijkt.
big nonsense als he het mij vraagt, sinds wanneer hebben muscle cars ook maar iets met zuinig rijden te maken, en wat is het nut van “er zuinig uit zien”.
Als ik me in de groep van potentieel mustangkopers inleef dan zou ik liever voor een wagen gaan die er uit ziet alsof hij terplekke de complete olievoorraad gaat verslinden. zoals de challenger :)
Thijs zegt
http://www.muscularmustangs.com/images5/2009fordmustang003small.jpg
Die wil ik. Ziet er snel en gelikt uit. Past mooi in het europese autobeeld. Oke toegegeven, misschien moeten ze er iets anders op zetten dan Mustang, want hij mist de Mustang muscle car elementen. Maar ik vind hem in ieder geval wel enorm mooi, en hij oogt zuinig(er) dan het huidige model.
We houden hoop (tegen beter weten in).
Silverarrow zegt
Dit is gewoon om die geitenwollensokken-figuren op afstand te houden. Die zien straks zo’n auto staan en zullen hoogstens een paar keer met hun hoofd schudden in plaats van de banden leeg te laten lopen.
@ CSL: Heb jij een speciaal beleid als je gaat reageren? Kun je ook iets anders typen dan “BMW is toch beter” of “BMW doet dit al jaren” en mag ik vragen wat je hiermee wilt bereiken?
Baztrd zegt
Zo omschreven is het wel vreemd ja, maar eigenlijk is dit heel normaal…
Grote auto’s zijn hip? Dan laat je je auto zo groot mogelijk lijken. Oh, nu zijn kleine auto’s opeens cool? Ok, dan laten we hem kleiner lijken!
Optische trucs om een lijn langer of korter te laten lijken worden sowieso massaal in auto-design toegepast. Wat ze hier doen is simpelweg bij het ontwerpen rekening houden met de tijdgeest en trends… Zou dom zijn als ze dat niet deden…
floryn zegt
het is al eerder gebeurd, maar dan echt.
Kijk dit is de mustang uit 1972 voor de oliecrisis:
en na de oliecrisis:
Het is natuurlijk wel zo dat het bedrijf in amerika dat het eerst op de hoge brandstofprijzen kan inspelen, de strijd financieel gaat winnen. Kijk naar toyota en ford met zijn kleine europese modellen, die het gebruikt in de VSA.
Timmie zegt
Iedereen gaat voor de bijl. Zelfs de meest fanatiekelingen zwichten… Soms hou ik van de ijzeren greep der economie…
Esprit_de_Flandre zegt
Wees gerust. Vanaf dat de motor op waterdamp op punt staat wordt ie terug normaal. In 2453 dus
Alwood zegt
lol, dit is wel echt heel goed nieuws uit de hoek van ford! ;) scheelt weer in de verfbommen :|
Bij de veyron is het makkelijker, je plakt gewoon in het groen 3L op de achterkant! :D
Roy zegt
Een Bugatti styleren zodat het eruit ziet of ie 1 op 30 rijdt… LOL! ik zie meteen een Prius voor me met 1001 PK.
Rob USA zegt
@FordUSA:Gooi er gewoon standaart 22″ onder dat zal ook zeker helpen! :)
six trey zegt
Ik vind juist dat de mustang groter mag worden ik vind zijn motorkap namelijk veel te kort invergelijking met een classic mustang
@Rob USA
Bijna elke mustang liefhebber steekt wel 22” onder zijn nieuwe mustang ;) Ik zou dat juist nutteloos vinden want dan betaal je meer voor de grotere velgen en die vervang je toch direct, ik toch
lincoln zegt
@CSL .. kan ik inderdaad beamen .. 1/3/5/7 serie is allemaal geen wereld van verschil ..
@Rob USA .. 15 inch met balloon banden rijd zoveel lekkerder ..
kan mij niet waterbed genoeg ..
fred zegt
Iedereen gaat er meteen vanuit dat dit is gedaan om de auto er ‘zuiniger uit te laten zien’, maar zou het niet gewoon zijn om hem een minder lomp voorkomen te geven? Wat meer sportief?