Ach boeien. Wat wel leuk is dat de A3 leverbaar wordt met “verwarmbare buitenspiegels met ruitensproeikoppen”.
Voor een lousy € 23.620,- kun ook jij in een Audi rijden en wel de Audi A3 1.6 Business Edition aka “Fred Flintstone editie” die standaard volautomatische airconditioning, metallic-/pareleffectlak en Radio Chorus met CD-frontlader heeft. Dieselen kan met de 1.9 TDI e Business Edition, die evenals de 1.9 TDI Business Edition voor € 27.320,- (goed lezen). Een hippe Sportback vergt een investering van minimaal 1200 euro meer.
Wil je die mooie verwarmbare buitenspiegels met ruitensproeikoppen kies dan voor het Pro Line pakket van € 1.195,- en je krijgt dan bovendien volautomatische airconditioning, Radio Concert inclusief actief luidsprekersysteem, middenarmsteun vóór, metallic-/pareleffect lak en een lederen 4-spaaks stuurwiel (alleen bij Attraction). Nog meer goed nieuws is er voor het milieu: volgens Audi is het aantal groene labels ten opzichte van de vorige A3 verdubbeld.
Vernieuwde Audi A3: de prijzen
• Leverbaar vanaf € 23.620,-
• A-label voor 1.4 TFSI S tronic
• Verdubbeling van aantal groene energielabels
Leusden, 30 mei 2008 – De prijzen van de vernieuwde Audi A3 zijn bekend. De levering start in juli en de prijslijst vermeldt dan prijzen vanaf € 23.620,- voor de Audi A3 1.6 Business Edition. Vrijwel alle motoren zijn als het om hun energielabels gaat, één of twee stappen vooruitgegaan. Daardoor is het aanbod met een groen label meer dan verdubbeld. Daarbij is de standaarduitrusting uitgebreid en zijn er nieuwe opties beschikbaar.
De vernieuwde Audi A3 is nog scherper, in alle opzichten. Dat komt tot uiting in de vormgeving, maar ook in diverse technische aanpassingen. Zo zijn alle 2.0 TDI-motoren nu uitgevoerd met common-rail techniek en zijn een zeventraps S tronic versnellingsbak en magnetic ride optioneel beschikbaar.
Meer groene labels
Audi heeft bij de ontwikkeling van de vernieuwde A3 veel werk gemaakt van het terugdringen van schadelijke emissies. De Audi A3 1.4 TFSI met S tronic-versnellingsbak kreeg daardoor een A-label. Daarnaast beschikken bijna alle viercilinder benzinemotoren nu over een B- of een C-label en ook het merendeel van de dieselmotoren heeft een B- of C-label. Ten opzichte van de voorgangerreeks is het aantal motoren met een groen label meer dan verdubbeld.
Standaarduitrusting verder uitgebreid
Ook als het om de standaarduitrusting gaat, heeft de Audi A3 een stap voorwaarts gemaakt. Zo beschikken alle uitvoeringen van het vernieuwde model over dagrijverlichting, buitenspiegels met geïntegreerde knipperlichten in LED-techniek, Radio Chorus met luidsprekersysteem en nieuwe stoelbekleding. Verder is het bestuurdersinformatiesysteem (BIS) vanaf het uitvoeringsniveau Attraction standaard.
Nog individueler
De vernieuwde Audi A3 is verregaand te personaliseren. Daarvoor zijn interessante nieuwe opties beschikbaar zoals het adaptieve dempersysteem Audi magnetic ride, de zeventraps S tronic versnellingsbak met dubbele koppeling, het Audi parking system plus, Audi park assist en Audio-Videovoorbereiding met digitale TV-ontvanger. Ook zijn er vijf nieuwe metallic-/pareleffect kleuren. Monzazilver metallic is gereserveerd voor de sportieve S Line modellen.
Het gamma
De vernieuwde Audi A3 is leverbaar in de uitrustingsniveaus Attraction, Ambition en Ambiente. Afhankelijk van de gekozen uitvoering is dit te combineren met speciaal voor de Nederlandse markt ontwikkelde proposities als Pro Line, Pro Line Business of Business Edition. Bij de Pro Line wordt de standaarduitrusting voor € 1.195,- uitgebreid met volautomatische airconditioning, Radio Concert inclusief actief luidsprekersysteem, middenarmsteun vóór, metallic-/pareleffect lak, een lederen 4-spaaks stuurwiel (alleen bij Attraction) en verwarmbare buitenspiegels met ruitensproeikoppen. De Audi A3 Attraction kan ook in Pro Line Business-uitvoering besteld worden. Dan wordt de standaarduitrusting voor € 1.195,- uitgebreid met volautomatische airconditioning, middenarmsteun vóór, metallic-/pareleffect lak en een Audi radio- / CD navigatiesysteem.
De nieuwe Audi A3 is er als 1.6 Business Edition (met volautomatische airconditioning, metallic-/pareleffectlak en Radio Chorus met CD-frontlader) vanaf € 23.620,-; de Audi A3 1.6 Sportback Business Edition staat te boek voor € 24.800,-. Het dieselgamma begint met de 1.9 TDI e Business Edition, die evenals de 1.9 TDI Business Edition voor € 27.320,- in de prijslijst staat. De instapdiesel in de Sportback-uitvoering bedraagt € 28.500,-.
De vernieuwde Audi A3 staat vanaf halverwege juli bij de Nederlandse Audi- dealers.
jajaja zegt
tja, het zal vast een goede auto zijn maar. voor dit prijzen kan je echt wel beter krijgen.
MurcieBoy zegt
voor dat geld koop ik me liever een golf IV en bouw hem om plus een chipkuurtje en hou ik nog geld over om op vakantie te gaan
mrp zegt
Voor een lousy € 23.620,- kun ook jij in een Audi rijden en wel de Audi A3 1.6 Business Edition aka “Fred Flintstone editie” die standaard volautomatische airconditioning…
…kies dan voor het Pro Line pakket van € 1.195,- en je krijgt dan bovendien volautomatische airconditioning
…?
wortel zegt
Quote:
Ach boeien. Wat wel leuk is dat de A3 leverbaar wordt met “verwarmbare buitenspiegels met ruitensproeikoppen”.
dusss…?
jullie maken nooit typfouten?
ook jammer van al dat copy/paste werk.
Die audi persberichten zijn wel handig he.
Ary zegt
wauw wat een vooruitgang…( not )
PigPen zegt
Haha, dat is de pot die de ketel iets verwijt :)
PigPen zegt
Hey wouter, zit er een balk in je oog?
Want het verschil tussen kennen en kannen, kunnen we niet ;)
PigPen zegt
O ja, welke boeien bedoel je?
Quote:
“Ach boeien. Wat wel leuk is…”
Reddingsboeien? Handboeien? Brulboeien?
Ach boeiend, iedereen maakt wel eens fouten!
W!d zegt
euh.. de business is 1000 euro goedkoper dan de attraction (welke geen airco heeft) en de pro line business is 1200 euro duurder dan de attraction.. dus 2200 euro duurder dan de business, en deze is dan weer niet leverbaar op een 1.4 tsi.. wat denk ik de voordeligste keus zou zijn.
LionSpeed zegt
Iets meer zelfgemaakte tekst en iets minder persberichten wordt wel gewaardeerd hoor ;)
Luc zegt
Echt absurd die prijzen, heb je een auto uit het d-segment voor
babbaloerie zegt
En wat is er veranderd ten opzichte van de onvernieuwde A3 qua uiterlijk?
Jimmie zegt
hoeveel betaalt Audi jullie hiervoor? :roll:
W!d zegt
@babbaloerie.. kerstverlichting
DAT zegt
@PigPen
http://www.straatwoordenboek.nl/letter/B/boeie
Laat Wouter mee merken dat hij zijn contact met de straat niet verloren heeft.
Simpson zegt
proppen ze er voor dat geld nog steeds die ouwe herrie-diesel in?
hadden ze nog een paar liggen ofzo?
Wouter zegt
@PigPen: verveel je vanmiddag?
“boei·en (overgankelijk werkwoord; boeide, heeft geboeid)”
Johan zegt
@Luc: Echt absurd die prijzen, heb je een auto uit het d-segment voor
Op welke auto uit het D segment doel jij dan?
Magnum zegt
@babbaloerie : niet zo heel veel, knipperlichten in de spiegels, nieuwe koplampen en dat is het wel zo’n beetje volgens mij. Kleine facelift dus, die waarschijnlijk een jaartje of 2 meegaat.
wotevajjjj zegt
valt het niet op dat die achterlihten gwn uit een bmw komen en ondersteboven er zijn ingepropt ?
Jesper zegt
Jaja, afkatten is zo simpel, maar dat wordt hier al genoeg gedaan… Als jullie zo’n artikel zouden maken zouden er veel meer fouten, en nog meer copy/paste werk in staan. Naar mijn mening levert Wouter altijd zeer vermakelijke stukkies!
Tommy zegt
Waarom zeikt iedereen zo over die prijzen!? Audi is toch een “premium-merk”. Probeer voor dat bedrag maar eens een nieuwe BMW 1-serie bij de dealer weg te krijgen, lukt je niet! Ook bij Mercedes moet je meer geld mee nemen.
Voor dag geld zou ik zelf ook een grotere auto uitzoeken, maar je moet ook aan al die lease-rijders en ander volk dat dit type auto’s zoekt denken.
dekster zegt
Ook weer met die lompe olifantoren spiegels…
Succesvol zegt
Tja die prijzen zijn vrij hoog he.
Maar goed deze auto’s worden ook gemaakt voor mensen die succesvol zijn en dus het wel kunnen betalen.
En helaas de meeste mensen hier kunnen het niet betalen.
Though luck!
Ron zegt
@Succesvol:
ik begrijp dat jij de belastingaangiften van de autoblog-reaguurders in je bezit heb? Ach, er komen hier waarschijnlijk allerlei verschillende mensen, zelfs mensen die niet weten hoe je het woord “Tough” spelt ;)
k0walsk zegt
Lijkt me grappig als de vorige A3 geen één groen A-label had.
‘Groene A-labels verdubbeld!’
Bas zegt
Volgens mij is alleen het persbericht nieuw…ik zie de verschillen echt niet :(
Maarja….auwdie vind ik ook heel erg gaaaaaaap.
PigPen zegt
Tja, ik verveelde me een beetje vanmiddag… :(
Maar ik blijf erbij dat het wel heel makkelijk is om je websitetje te vullen met persberichten en grappen te maken over een spelfout, terwijl deze er zelf vol mee staat.
Ik kijk met interesse op deze website voor het autonieuws en de grappige commentaren… maar triviale dingen zoals om typefouten lachen vind ik niet nodig.
Mensch houdt u bij de kern! ;)
Dennis zegt
Haha wat een prijzen zeg voor een omgebouwde Golf. Vanaf 23620 euro… koop ik wel wat anders.
Heb 1 maal een Audi gehad en het was gelijk een bak ellende.
Maar goed, sommige succesvolle mensen denken dat ze dan iets speciaals hebben. Keep on Dreaming.
Een golf rijder heeft dezelfde motor erin hangen alleen bij Audi betaal je er gelijk veel meer voor.
Mo zegt
Je betaalt inderdaad meer dan voor een Golf, maar je hebt gelijk ook meer kwaliteit, een hogere restwaarde en helaas duurdere onderdelen.
Rick dos zegt
“verwarmbare buitenspiegels met ruitensproeikoppen”.
Uhm….misschien omdat het nog vroeg is dat het even niet bij mij binnenkomt….maaruh….kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet zien?
Esprit_de_Flandre zegt
@Rick dos: Sproeiertjes voor de zijspiegels zeker.
Idd, duur wagentje, maar ook wel mooi ding. Toch zou ik het niet kopen. Liever een Skoda Octavia Station voor dat geld.
Succesvol zegt
@ Ron
Tja iets te snel getypt zie ik al.
Maar goed, de mensen die hier altijd dit soort auto’s afzeiken kunnen ze over het algemeen niet betalen en rijden zelf in een golf 3 met een scheef petje op.
Zelf rij ik een erg dikke en nieuwe A3 en ben vrij jong. Mooi om dan die afgunst te zien bij sommige paupers!
NuttelozeBPM zegt
@iedereen die klaagt over de prijzen…
Het is veel geld inderdaad, maar jullie vergeten 1 ding…NEDERLAND!!!
Ergens anders kost deze een pak minder!!!
lincoln zegt
@Succesvol ..
eigenlijk rijd iedereen in een andere auto omdat ze geen A3 kunnen betalen ..
en hebben ze een petje op omdat ze geen kapper kunnen betalen ..
waren we maar allemaal zo succesvol als jou ..
dan zou de wereld er een stuk minder saai uitzien ..
Ron zegt
@Succesvol:
Of je komt bij de Audi dealer om een offerte te laten maken voor je nieuwe lease-auto, en komt tot de ontdekking dat je voor minder geld ook een achterwiel aangedreven BMW 1 serie kan krijgen, maar dan met een dieselmotor die geen nagelend herriegeluid maakt en met een onderstel dat je voor veel minder geld ook op je VW Golf had gekregen.
Tsja, en dan bestel je dus gewoon een nieuwe BMW en nu komt het voor jou schokkende gedeelte: dan WIL je niet eens een Audi A3! ;)
Bas zegt
Vroeger….in de jaren 80 toen de Volvo van ons pap nog voor 23000 gulden de dealer uitging….werd er niet eens gerept over wijzigingen die werden aangebracht in het volgende jaar. Nieuwe lampjes, ander grilletje….dat heette gewoon wijzigingen voor het nieuwe modeljaar.
Nu heeft Audi zo een tyfus hoge pet van zichzelf op dat ze dit een vernieuwde audi a3 noemen en o jongens daar moeten we zo een heisa over maken.
Ja…uhuh…niet dus!
Arrogante kwallen daar bij Audi…doe toch s lekker normaal.
Dennis zegt
@ Succesvol
Ik kan heel goed een Audi A3 betalen. Ik ben 32 jaar en rij in 6 maand oude Citroen C6 2.7Hdi
De vorige was een audi a6 3.0 Tdi en dat was een klote auto. Dat ding was het geld niet eens waard.
Maar goed ik heb me een keer over laten halen omdat iemand het een geweldig merk vond.
De Citroen rijdt veel beter en de diesel loopt veel mooier. Die nagelt niet zoals bij de audi. Met de Audi stond ik elke maand bij de dealer. Dan weer electronica toen de banden scheef afgesleten achter. Op een gegeven moment de automaatcomputer kapot. Die vervangen en 1000km verder liep de hele automaat kapot. Gauw ingeruild voor de C6. Wat een opluchting was dat zeg.
De C6 is alleen nog voor de reguliere beurten terug geweest en voor de rest mankeert er niks aan.
Windhoos zegt
Tja, dat soort prijsen zijn gewoon voor een premium merk jongens, BMW en Mercedes doen het echt niet veel beter…
Danger zegt
@Succesvol,
Ben het helemaal met je eens, deze auto wordt afgezeken door vrijwel 95% van de mensen die hem niet kunnen betalen, ben zelf 23 en heb hem ook net besteld, rijd heerlijk en is altijd beter dan iets uit frankrijk.
rolf zegt
jaja tuurlijk
ik ga al wat langer mee op de automarkt, en heb al heel wat auto’s gehad, frans, duits en japans. maar kom op zeg de prijzen van de zogenaamde “premium-merk”. gaan nergens meer over, dat heeft niks te maken met succesvol want een audi a3 kan ik makkelijk betalen heb zef een tijd in een audi A6 avant gereden met alles erop en eraan, maar voor die prijzen???? kom op zeg. “”premium-merken TJA PREMIUM PRIJZEN ZUL JE bedoelen allemaal bedacht door slimme marketing mannetjes!!!!!!
(en ik kan het weten zit al jaren in de MARKETING)
Dennis zegt
Je hebt helemaal gelijk Rolf.
En Danger kan ik uit mijn ervaring geen gelijk geven. Ik vind Audi troep van de bovenste plank. En idd een A3 is gewoon een iets degelijker Golf
Windhoos zegt
Op wat voor manier is Audi “troep van de bovnste plank” dan Dennis. Als je met dat soort antwoorden komt dan verwacht ik er wel een goeie formulering bij……
Dennis zegt
@ windhoos.
Lees mijn verhaal maar van 2 juni van mijn Audi A6 3.0 Tdi.
Deze auto heb ik nieuw gekocht en zeer veel ellende mee gehad. Automaat kapot, wiellagers waren kapot na 6 maand, voorstoel scheurde op de naad, achterbanden die scheef af begonnen te slijten omdat de wiellagers verrot waren. Inde buurt van Parijs zo rond 3 uur s nachts viel de complete dashboard en ook de verlichting. En daar sta je dan met een auto die bijna 90.000 euro gekost heeft.
Voor mij nooit meer een Audi. Ik ben blij met mn C6 die nu ondertussen 6 maand oud is en alleen voor de beurten naar de garage is geweest en tot nu toe niet kapot of mankementen heeft vertoond.
Ik heb geen hoge pet op van Audi en ik vind de prijs kwaliteit ver te zoeken.
Windhoos zegt
Wel vreemd dat die genoemde mankementen niet vaak worden opgenoemd op het Audiforum, de enige opnoembare problemen die bij mij bekend zijn is oa het nokkenasprobleem van de 2.5TDI, het multitronic probleem en het olieverbruik.
Dennis zegt
Of het vreemd is of niet heb ik niks aan.
Dit is bij mij overkomen en ik baalde er goed van.
Maar goed je zegt het al niet vaak. Betekent niet dat ze niet voorkomen.
Maikel zegt
Mensen,
Ik denk dat er geen merk is waar mensen uitsluitend positieve ervaringen mee hebben. Aangezien franse auto’s minder stug zijn, kan ik me ook voorstellen dat sommige mensen hier de voorkeur uitspreken. Ik zelf vind de A3 2008 een schitterende auto, heb de SB besteld incl xenon, navi, leer, mooie velgen, dakrails. Kleuren diepzeeblauw en mustangbruinleer. Met andere woorden kan niet wachten tot hij er is.
Alleen het probleem is de levertijd, deze kan nog steeds niet aangeven worden door de dealer. Wat is de ervaring van andere die hem besteld hebben, zijn er al die de leverdatum doorgekregen hebben?
Windhoos zegt
Heb hem zelf niet besteld, maar ik weet van het Audiforum wel dat het ook aan het blok en de opties ligt. Staat gemiddeld geloof ik zo’n 5 maand voor, maar dit weet ik absoluut niet zeker dus je moet me er niet aan vast pinnen ;-)
W zegt
Ach jongens… wat een geneuzel over de prijs en dat ZELFS een audi kapot kan gaan….
Pas als je een 2e hebt gekocht en nog veeeeeel meer problemen hebt gehad (zoals ik bv met een opel) dan kun je zeggen dat het geen goed merk / auto is.
Smaak is heel persoonlijk en ik vind het een mooie auto (zeker als cabrio) en ga deze dan ook aan het einde van dit jaar bestellen. Ik ben benieuwd!!