Zo onderhand kunnen we de berichten over de BPM vergelijken met de weersvoorspellingen van het KNMI. Geregeld klopt van de weersvoorspelling geen moer en van de BPM klopt heel toevallig ook geen moer. Het weer kan ieder moment compleet anders zijn en ook daar is er een overeenkomst te vinden, want wat politiek Den Haag met de BPM van plan is, kan ook ieder moment weer anders zijn. De laatste stand van zaken is dat de BPM in 2018 geheel verdwenen moet zijn.
De meeste bewindslieden zijn het hier vandaag over eens geworden, meldt het NOS journaal. Als ik het mij goed herinner was men het een hele tijd geleden al eens over de plannen voor de BPM, maar dat terzijde. Lang hebben het CDA en de PvdA zitten bakkeleien over de toekomst van de BPM. Vorige week bereikten ons geluiden dat 2016 de deadline zou zijn, maar dat is nu dus 2018 geworden. Morgen wordt er definitief een knoop doorgehakt, dus zoals we gewend zijn kan werkelijk nog alle kanten op.
De kilometerheffing gaat er definitief komen. Althans, hoe definitief is definitief in Den Haag. Het is de bedoeling dat vanaf 2011 vrachtwagens per kilometer gaan betalen en de personenauto’s mogen vanaf 2012 per kilometer aftikken.
JesperF zegt
Dus we gaan BPM en kilometerheffing betalen? En dan worden er acties gehouden over de dieselprijs… :S
super zegt
kom net thuis, adam-den haag kostte me 3,5 uur (ongelukje op a4, maar de echte reden is natuurlijk gebriek aan asfalt)
wat mij betreft komt er dus eerst een automobilisten revolutie ipv al die ffff plannen.
classic red zegt
Volgens mij is de regeringsperiode van het kabinet in 2018 al lang voorbij. Of zouden ze zo arrogant zijn, dat ze ervan overtuigd zijn dat ze aan de macht blijven, de komende 10 jaar? Bovendien zou de BPM dus pas 6 jaar na de invoering van de km heffing verdwijnen. Het zou toch in de plaats van komen? Hoezo je beloftes niet nakomen?
Wat mij betreft overigens liever BPM dan kilometerheffing. Auto’s die ik koop zijn al zo oud, dat de nieuwprijs geen invloed meer heeft op de marktwaarde.
Vincegail zegt
Bovenop al die andere onzin waar ik het ook niet mee eens ben: Waarom gaan ze vrachtwagens per kilometer belasten? Om het aantal gereden kilometers te beperken? Om er voor te zorgen dat er in NL. niks meer getransporteerd gaat worden? Onze hele economie op zijn gat leggen? NL. terug naar de prehistorie regeren?
TERING! (hé, dat rijmt op regering!)
tv zegt
geen kilometerheffing. Ik ben er op tegen, want als je van Amsterdam naar Maastricht gaat mag er 2uur over doen maar je deet er 1.50 uur over en dat is 10 minuten te snel en dat kost €100
NuttelozeBPM zegt
Nu ineens 2018?
Het begint er echt op te lijken dat het kabinet Nederland kapot wil maken…
Maarten zegt
Haha! Echt altijd lachen met die overheid van ons. De kilometerheffing zou de BPM gaan vervangen eerst. Maar nu gaan we eerst nog eventjes vrolijk 6 jaar lang(!!!) allebei doen. En dan zul je zien dat het allemaal zo goed bevalt dat die afschaffing ook maar geschrapt wordt. Dat wordt weer allemaal op de knietjes mensen…
CSL zegt
Die kilometerheffing en al die matregellen zijn echt te belachelijk. Het wordt nu echt tijd dat er meer asfalt beschikbaar wordt gesteld aan de automobilist!!
sacha zegt
Bpm-compromis in de maak
AMSTERDAM – De aanschafbelasting voor auto’s (bpm) wordt de komende jaren verlaagd en omgevormd tot een heffing die afhankelijk is van de uitstoot van CO2. In 2016 wordt gekeken of de laatste 25% van de bpm ook kan worden afgeschaft, zodat die in 2018 eventueel helemaal verdwenen is.
Aldus: http://www.telegraaf.nl/binnenland/4115624/.html
Enfin: “The more things change, the more they stay the same“
Edman zegt
Hopen dat we tegen die tijd teleporteer apparaatjes hebben…
autogek zegt
Nee, het kilometerrijden wordt niet duurder.(zeggen ze)
Maar waarom moet iedereen dure kastjes hebben en/of moeten overal dure cameras worden opgehangen? Dat vind ik wel erg raar.
jopie zegt
Kilometerheffing bestaat al in de vorm van veel te hoge accijns en het kwartje van Kok. Mag wat mij betreft in deze vorm blijven. Er is geen electronica voor nodig, zuinige auto’s betalen minder en wie meer rijdt betaalt meer.
Nog een kilometerheffing zal echt geen invloed hebben op de files.
mashell zegt
Je hoeft geen Maurice de Hond te zijn om te kunnen voorspellen dat in 2018 de CO2 taks voor de gemiddelde auto net een procentje of 2 hoger zal zijn dna nu de BPM.
prop zegt
Sowieso, en wel meer ook.. het is aannemelijk dat de uitstoot van de gemiddelde auto inmiddels dan alweer zo aanzienlijk is gezakt dat er weinig meer te heffen valt. Reken maar op een eurootje of €500,- per gram CO2 p/km. De overheid ziet gewoon een potentieel gevaar in de vooruitstrevende autoindustrie … hun belangrijkste bron van inkomsten streeft hun te snel voorbij. Ik bedoel.. waarom anders zo erg deze industrie lastig vallen… op andere schalen doen zich 20x grotere milieuproblemen voor waar ze letterlijk niks aan doen.
Ik zeg het nog maar een keer: Bos moet kappen die misselijke leugens en hij moet …
bart zegt
En BPM, En Kilometerheffing, En wegenbelasting, En een absurde brandstofprijs EN NOG STEEDS FILES DOOR TE WEINIG ASFALT….Wanneer worden onze zuur verdiende centen eens ingezet waarvoor we ze betalen? het wegennet??? Zal morgen wel weer anders zijn, reken maar op het jaar 2025…
bart zegt
oh soory ik vergat de CO2 HEFFING NOG!! nog zoiets…
Rick dos zegt
Mijn weersvoorspelling: Ik voel nattigheid aankomen…
leasemij zegt
-edit: ip-ban-